Altijd feesten en partijen in het weekend

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 17:39

Shaggy09 schreef:
Mavelle schreef:
Ik snap dat het niet leuk is, maar ik snap hem ook heel goed. Elke keer aan komen kakken zonder vrouw en kind, dat zou ik ook niet leuk vinden. Kunnen jullie niet afspreken om na anderhalf uur weer naar huis te gaan? Gewoon even je gezicht laten zien en weer gaan.

Wat maakt dat uit? Mijn vriend is ook totaal geen socializer en echt een introvert persoon. Ik ga ook meestal alleen naar mijn familie gelegenheden maar dat maakt mij echt totaal niks uit hoor. Net zo gezellig.

Inderdaad. Als je weet dat je partner het niet leuk vindt of zich niet op zijn/haar gemak voelt, gun je hem/haar toch juist om thuis te blijven?
Je deelt dan wel een stuk leven met elkaar, maar je hebt ook nog gewoon je eigen leven als het goed is.

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 17:49

Ik mis eerlijk gezegd het stukje communicatie tussen jou en je vriend en het samen zoeken naar een oplossing waar je allebei mee kan leven. Het is in een relatie geven en nemen maar dat moet wel van beide kanten komen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 17:56

Ik zou per uitnodiging kritisch bedenken of je er wel echt heen wel. De 50ste verjaardag van iemand die je 1x gezien hebt is misschien een beetje overkill, net als een babyshower van iemand die je verder nooit spreekt. Voor mijn gevoel ben je dan stoelvulling en 'cadeautafelvulling'.

Je vriend zal toch ook wel snappen dat jij daar niet altijd zin in hebt?

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 17:59

Ik ga mee als ik mee wil, en voor de rest zoeken ze het maar uit. De eerste jaren vond men er wat van, inmiddels zijn we 15 jaar samen en is het wel bekend dat ik niet overal trek in heb. En vooral ook dat ik geen boodschap heb aan de mening van tante Tinie over mijn afwezigheid.

Mijn vriend vond het niet leuk, hij kan niet vaak genoeg een feestje hebben en vond vooral de opmerkingen van familie en vrienden vervelend. Waar is je vriendin? Die had geen zin....

Inmiddels weet hij ook dat ik een heel stuk leuker ben als het voor mij niet het zoveelste verplichte nummertje is :')

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 18:15

Shaggy09 schreef:
Mavelle schreef:
Ik snap dat het niet leuk is, maar ik snap hem ook heel goed. Elke keer aan komen kakken zonder vrouw en kind, dat zou ik ook niet leuk vinden. Kunnen jullie niet afspreken om na anderhalf uur weer naar huis te gaan? Gewoon even je gezicht laten zien en weer gaan.

Wat maakt dat uit? Mijn vriend is ook totaal geen socializer en echt een introvert persoon. Ik ga ook meestal alleen naar mijn familie gelegenheden maar dat maakt mij echt totaal niks uit hoor. Net zo gezellig.

Tja, mij maakt het dus wel uit. Ik heb ook niet altijd zin om te gaan en we gaan ook beide heus wel eens alleen, maar over het algemeen vind ik het nou eenmaal een verplichting die een relatie met zich mee brengt. En gelukkig heb ik een man die daar hetzelfde in staat. Maar zoals gezegd, ik snap beide kanten dus wel. En TS geeft aan haar man best enigszins tegemoet te willen komen, nu moet haar man nog hetzelfde doen.

Giolli als je samen maar twee dagen per maand vrij bent snap ik heel goed dat je die afspraak maakt :j

Shaggy09

Re: Altijd feesten en partijen in het weekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 18:33

Oeh nee, ik sta daar echt heel anders in. Ik heb altijd zoiets van je bent al altijd een koppeltje en met elkaar, dus lekker zonder elkaar de deur uitgaan is hartstikke prima. Lekker ook je eigen dingen kunnen doen. Ik vind het ook apart om altijd maar te verwachten dat stelletjes ook altijd samen komen.

Anyway, ik zou sowieso even een goed gesprek met je vriend houden. Stel nou dat het andersom was? Had hij dan ook zo gereageerd?

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 22:34

eva1969 schreef:
Ik mis eerlijk gezegd het stukje communicatie tussen jou en je vriend en het samen zoeken naar een oplossing waar je allebei mee kan leven. Het is in een relatie geven en nemen maar dat moet wel van beide kanten komen.

Ja, dit inderdaad.

Wat wij er van vinden is niet zo interessant voor de oplossing die jullie moeten vinden.

Tuhan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 23:09

Jeetje, ik zou dit topic geopend kunnen hebben. Zo enorm herkenbaar.

In het begin van mijn relatie zo een 7 jaar geleden heb ik mij er heel druk om gemaakt. We hebben er ook flinke discussies over gehad. Maar nu weet de familie dat ik nou eenmaal ‘anders’ ben en dat ik niks tegen hun heb. Naar de meeste verjaardagen ga ik mee of zeg ik eerlijk dat ik geen zin had en dan gaat mijn vriend alleen. Nu heb ik wel het geluk dat mijn vriend er af en toe ook gek van wordt en de jongere garde van de familie dit ook wel heeft. Het wordt dus steeds meer geaccepteerd dat wij er niet altijd zijn. Erover praten was voor ons het sleutelwoord. Succes ts!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 23:40

Heel herkenbaar _O-
Ik zou er ook niet van gediend zijn als ik mijn kleine kind elk weekend mee moet slepen zodat mijn schoonfamilie er mee kan pronken.. Dat gesleep met klein grut.. Af en toe is meer dan zat.

Ik zeg ook: ga een goed gesprek aan en maak afspraken. Ik zeg het ook tegen mezelf dat ik dit even moet lezen. Ik ben totaal geen sociaal persoon, m'n vriend juist heel erg.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 00:57

Mavelle schreef:
Tja, mij maakt het dus wel uit. Ik heb ook niet altijd zin om te gaan en we gaan ook beide heus wel eens alleen, maar over het algemeen vind ik het nou eenmaal een verplichting die een relatie met zich mee brengt

Alleen al van mijn mans kant zijn er 17 mensen (buiten ons eigen gezin, 5stuks),
Daarnaast werd (eigenlijk...wordt, maar ik ben er voor een groot gedeelte mee gestopt, deels omdat ik om de zaterdag werk, deels omdat ik dat niet meer trok) dat we elke pasen/pinksteren/nieuw-jaar en trouwdagen komen.
Dat zijn al 24 "feestjes" per jaar.
Dan hebben wij nog mijn kant van de familie (13 mensen).
Dat is totaal 40 verjaardagen/koffiedrinken per jaar (zonder de feestdagen..).

Als wij naar alles gaan (en dat hebben we jaren gedaan.. met feestdagen naar 3á4 adressen en alle verjaardagen ed.), waren er ca 50 per jaar zonder onze eigen verjaardagen (en die van onze vrienden). -O-
Dat in niet een verplichting, maar zelfkastijding.

Mijn man ging ook al regelmatig niet mee naar een verjaardag van mijn kant, dit omdat hij dat te veel vond om vanuit zijn werk daar naartoe te rijden (en daarna weer naar huis).
Ik ging dan wel direct als ik de kinderen uit school haalde.
Hij ging dan wel vaker ('s avonds) alleen naar een verjaardag van zijn kant en bleef ik thuis met de kinderen.

Nu woont de familie op minimaal 1 uur rijden bij ons vandaag (behalve mijn zus..40 minuten), mijn moeder en broer (+gezin) wonen op 1:45 minuten rijden.
Dus even heen en weer rijden kan niet.

Ik ga mij niet meer in alle bochten wringen om iedereen tevreden te houden.
Helemaal niet voor degene die mij eigenlijk niet zien zitten maar mij alleen maar uitnodigde omdat het nu eenmaal zo hoorde.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 10:30

Dit topic had ik kunnen openen. Hier is het precies hetzelfde liedje. Voordeel, ik werk onregelmatig waardoor ik vaak echt niet mee kan. Hopelijk vinden jullie een middenweg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 12:59

Mijn vriend is een super sociaal bezig persoon en ik totaal niet. Ben echt introvert en heb tijd nodig om op te laden, anders word ik gek. Eerder haakte ik altijd aan als hij iets ging doen, ook omdat ik bang was dat ik anders fomo kreeg, maar nu ga ik met een gerust hard om tien uur slapen met de kat op bed als hij tot in de late uurtjes op stap is met zn vrienden.

Met familiedingen geldt dan weer dat ik er wat zwaarder aan til dan hij, dus ik ga ook regelmatig in mijn eentje.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 13:18

Pfff echt heel logisch hoor TS! Ik ben ook het type waarbij sociaal doen energie kost en dat vind ik af en toe best leuk en gezellig maar ik wil ook weekenden 'vrij' zijn. Gelukkig is mijn vriend net zo, misschien nog wel erger, en gaan we alleen naar verjaardagen van ouders en broers/zussen en beste vrienden/vriendinnen (hij twee en ik twee).

Ik zou niet tegen je zin in mee blijven gaan puur omdat schoonouders met de kleinkinderen willen pronken en vriend niet zonder jou wil. Dat is toch wel hun probleem en niet dat van jou. De leuke en belangrijke feestjes mee gaan en de rest mooi thuisblijven. Je vriend moet zelf bedenken of hij heen gaat of niet en die kan de kinderen ook wel eens meenemen als zijn ouders daar blij van worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 13:23

Eén keer in de drie weken vind ik nog best veel, eerlijk gezegd :+ Lijkt mij een prima voorstel tot compromis. Net als wel alle "belangrijke" feestjes en de gewone verjaardagen wat minder (of niet) gaan.

Wat verwacht je vriend? Wat vind hij het moeilijkst? Waar wil hij water bij de wijn doen? Snapt hij hoeveel jij de rust nodig hebt en dat het niet persoonlijk is?

Hier een hele grote familie (alleen al zo'n 80 man aan mijn kant...) en allemaal op minstens een uur rijden. Wij gaan dus niet naar verjaardagen, niemand viert het ook echt (alleen met het gezin). Bij belangrijke feesten zoals vijftig worden of 25 jarige huwelijksjubilea komt wel iedereen maar dat is 1 a 2x per jaar :j En eens in de twee jaar een familiefeest met de hele familie! Altijd erg leuk én zo blijft het voor iedereen haalbaar.
Ik denk dat wij (incl verjaardagen van goede vrienden, feestdagen) zo eens in de 5-6 weken iets hebben. En dat is ook best voldoende, hoe leuk iedereen ook is :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 13:34

Mazida schreef:
Mavelle schreef:

Nee, dat vindt hij geen optie, want dat is ongezellig -O-

En jij vindt het geen optie om altijd mee te gaan, dat is dan toch ook prima? Ik begrijp je wel, van die verplichtingen houd ik ook niet zo van, helemaal als het zo vaak is.

Vriendin van mij moppert ook altijd op de hoeveelheid verjaardagen, hebben er 60 per jaar.. Maar ze gaat ook werkelijk overal heen, dus ook bijvoorbeeld alle kinderverjaardagen (terwijl ze zelf geen kinderen heeft) Tja, dan doe je het toch echt zelf.. :+

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 13:45

Als je maar vaak genoeg nee zegt op de vraag of je komt stoppen de uitnodigingen vanzelf. :D
Nee, serieus, wat lijkt dit me vervelend zeg TS :(:)
Gelukkig zijn wij hier beide geen familiemensen, we zijn het erover eens dat je niet overal maar langs moet gaan 'omdat het zo hoort'...

Een bekende had drie maanden lang elke dag wel drie verschillende mensen/groepen mensen op kraambezoek.
"Ja maar iedereen is zo nieuwsgierig naar de kleine, je kunt ze toch moeilijk wegsturen..."
Ehhh... Watch me.
Ik heb geen kinderwens, maar ik zou dus mooi wel die familieleden die ik al 5 jaar niet heb gezien wegsturen als ze dachten een beetje leuk te komen doen voor facebookfoto's met mijn pasgeboren baby. Je maakt er maar zelf een, doeiiii.

Hebben jullie inmiddels een goed gesprek gehad en een middenweg gevonden?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 13:57

Moeilijk probleem.Ik houd ook helemaal niet van verplicht bezoek en zo,maar soms hoort het er gewoon bij.Degenen waar ik echt een fijn contact mee heb,daar wil ik moeite voor doen.Het idee van even je gezicht laten zien is misschien de beste oplossing?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 14:12

Anjali, dat vind de TS haar partner geen oplossing. En dan is je dag al stuk en krijg je net zo goed commentaar waarschijnlijk.

TS, ik herken dit heel erg. Ik heb niet zoveel met verplicht opzitten en pootjes geven op elk feestje waarvoor we worden uitgenodigd.

Mijn partner had hier eerst ook moeite mee maar wij praten hier wel over. Juist het begrip van zijn kant dat ik ff geen zin heb en vooral geen behoefte heb om schijnheilig gezellig te doen, is hierdoor ontstaan.
Hij snapt heel goed dat ik wat meer selectief ben. Zo gaat hij regelmatig bij zijn ouders een kopje koffie doen zonder mij. Ik hoeft daar niet wekelijks te zitten, hij heeft die behoefte wel, prima.

Probeer er samen uit te komen.
Als het om je kind(eren) gaat, lekker aan je vent meegeven, succes met pronken! Opa en oma willen hem/haar graag zien, dan ook graag een extra oogje in het zeil houden.

Als wij over ver gaan, dan ga ik wel altijd mee. Mijn vent mag niet rijden in het donker, dus dan onthoudt ik hem van een feestje, dat is niet tof. Dus dat is een compromis die ik wel gemaakt heb.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 14:43

ik moet er niet aan denken!! zo vaak weg te zijn..

Mijn vriend heeft 2neefjes en 1 nichtje van zn enige zus... wij kunnen wel voor hun opdraven maar andersom zie ik ze nooit.. ze wonen ook niet eens om de hoek.. Als ik geen zin heb, heb ik geen zin en ga niet. Mijn vriend acepteerd dat.

Ik zelf heb 2 nichtjes. 1 wordt net 2 en is mijn broer op vakantie, En dat vind ik totaal niet erg haha. heb zowizo niks met verjaardagen enz Maar andersom als mijn vriend geen zin heeft, dan gaat hij niet mee en dat is ook prima

Maar meestal ben ik het haha. Mijn schoonfamilie vind het ook niet erg.. Zijn zelf een keer een 'belangrijk' feestje vergeten. oke toen schaamde we ons wel een beetje haha. Werden we ineens gebeld waar we bleven.. oeps. Gelukkig konden ze achteraf erg om lachen. Hadden ook een drukke periode achter de rug,dus ze begrepen het wel.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 15:00

Mazida schreef:
Ik heb een vriend met een uitgebreide familie, vrienden, kennissen en buren-netwerk. Zelf heb ik een hele kleine familie en een paar vriendinnen. En dat vind ik prima. Ik ben geen sociaal beest.

Nou stromen de uitnodigingen vanuit zijn kant continue binnen voor feesten en partijen, ook voor mensen die ik welgeteld één keer heb gezien of kort gesproken. Minimaal elke twee weken is er wel een feest in de avond of middag in het weekend. Als ik pech heb, elke week. Het gaat om onder meer om huwelijksjubilea, babyborrels, verjaardagen als 50 jaar geworden... Ik merk dat ik me er steeds meer aan begin te ergeren. We hebben een druk leven en een gezin. In de weekenden wil ik me ook weleens met ons gezinnetje kunnen ontspannen zonder de hele middag in een zaaltje te zitten of te staan en verplicht social talk te voeren met anderen. Dat gaat me prima af, maar ik heb er gewoon geen zin meer in. In de weekenden wil ik ook bij kunnen komen van de drukte van een werkweek en gezellig met ons gezin ontspannen.

Nu ben ik inmiddels een paar keer niet mee geweest. Dat zette bij zijn familie kwaad bloed, want ook zij showen graag met hun kleinkind. Ook mijn vriend vindt dat ik het niet kan maken om mee te gaan. Ik ga alleen nog mee als het minder dan 1 keer in de 3 weken is. Daarnaast vind ik dat hij wat vaker thuis kan blijven. Ben ik nu zo onredelijk?

Nee hoor, helemaal niet! Ik was in het begin ook de heks die nergens meer kwam. Ik heb gewoon een schijthekel aan dat neppe geneuzel, dus dan ga ik ook niet.

Na een paar keer vond vriend het eigenlijk ook wel prima om niet te gaan.

Toen kregen we te horen "Dan verwacht op jullie feestjes ook niemand!", helemaal perfect, want wij vieren toch niks. :+

Voel je niet egoïstisch! :n

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 16:55

anjali schreef:
Moeilijk probleem.Ik houd ook helemaal niet van verplicht bezoek en zo,maar soms hoort het er gewoon bij.Degenen waar ik echt een fijn contact mee heb,daar wil ik moeite voor doen.Het idee van even je gezicht laten zien is misschien de beste oplossing?

Ik vind juist het 'even je gezicht laten zien' zo nep. Dat is echt komen omdat het moet en daarna weer weggaan. Bovendien is je dag dan al gebroken en krijg je zo'n hele ongemakkelijke lading erbij. Nee dan kun je beter gewoon niet gaan. Die neppe interesse vind ik altijd zo verschrikkelijk doorzichtig.

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-19 17:14

Ik heb er met mijn vriend over gehad, maar we komen er niet uit. Dus voorlopig zal het zijn dat ik 1 in de 3 weken meega en hij kan gaan als hij zin heeft. Even gezicht laten zien doe ik niet aan. Dan is heel mijn dag al gebroken en met kleine kinderen ga ik niet voor een uurtje zeulen :o . En als vriend kind mee wil nemen, dan mag hij dat vooral doen, maar dat vindt hij dan zelf vaak gezeul. Tja, dus als schoonouders dan niet blij dat kleinkind er niet is, dan is dat zo :+

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 18:01

Shaggy09 schreef:
anjali schreef:

Ik vind juist het 'even je gezicht laten zien' zo nep. Dat is echt komen omdat het moet en daarna weer weggaan. Bovendien is je dag dan al gebroken en krijg je zo'n hele ongemakkelijke lading erbij. Nee dan kun je beter gewoon niet gaan. Die neppe interesse vind ik altijd zo verschrikkelijk doorzichtig.

Als je mensen gaat uitnodigen om mensen uit te nodigen en te pronken met je grote feest, dan kan je verwachten dat er mensen nep gaan komen die jou gewoon even willen "pleasen" en weer door.
Als je een authentiek feestje wilt met alleen maar mensen die je vaak ziet en die echt van je houden, dan kan je heel vaak geen 20+ man uitnodigen.

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 18:21

Mazida schreef:
Ik heb er met mijn vriend over gehad, maar we komen er niet uit. Dus voorlopig zal het zijn dat ik 1 in de 3 weken meega en hij kan gaan als hij zin heeft. Even gezicht laten zien doe ik niet aan. Dan is heel mijn dag al gebroken en met kleine kinderen ga ik niet voor een uurtje zeulen :o . En als vriend kind mee wil nemen, dan mag hij dat vooral doen, maar dat vindt hij dan zelf vaak gezeul. Tja, dus als schoonouders dan niet blij dat kleinkind er niet is, dan is dat zo :+

Joh het is ook zijn kind toch? Nu moet jij er mee zeulen?

Ik snap je heel goed, ben zelf ook vrij introvert en vind het gezellig doen op die verplichte feestjes echt vreselijk. Iedereen weet inmiddels (na 7 jaar) ook wel dat ik dat niet meer doe. We vieren onze verjaardagen ook altijd samen, zodat ik maar 1 keer per jaar de hele familie (40+ man) over de vloer heb en niet 2 keer.
Gelukkig wonen wij ook op een uur rijden, dus de drempel om naar een feestje te gaan is soms net iets hoger. Mijn vriend gaat wanneer hij wil en ik haak aan als ik dat ook wil. Alleen de vaste familie (schoonouders, zusje, broertje) ga ik wel naar toe als ik kan. Maar al het andere sla ik vaak over.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 20:26

Wat zou je vriend dan redelijk vinden?
En wat heb jij in gedachte?
Hij kan toch best af en toe de kinderen zelf meenemen terwijl jij thuis blijft.
Komop hij is de vader, niet de oppas.

Mijn man gaat zelden mee naar verjaardagen. Ik ga alleen.
Met condoleren krijg ik hem wel mee, maar een uitvaart slaat hij liever over.
Ga ik met schoonzus en schoonmoeder.