hond/baby

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 08:09

pinkie87 schreef:
blokje schreef:
Houd de hond het niet langer vol?
Onze huidige en vorige hond waren heeeel makkelijk. Onze hond kan je s avonds om 22 doen en de volgende dag pas om 11 uur. Vind dat zielig maar met ziekte etc gebeurd het wel eens.

Mijn man heeft onze hond een jaar of 1,5 s morgens gedaan omdat onze vorige hond dood was gegaan en kozen voor een pup. En toen bleek ik al snel zwanger. Maar voor het kopen van een pup hebben we afgesproken dat de ochtenden voor hem waren.

Mijn man doet heel ons samen zijn de hond s avonds al.ben geen avond wandelaar

hoe dan ook zo lange tijd zou ik hoe ziek ik ook ben echt niet over mijn hart verkrijgen. dan zou ik zelfs nog wat regelen voor de hond. :) maar dat ik echt gevoel kwestie
als wij dagje weg gaan zorgen we ook als is het maar voor 8 a 9uurtjes dat de buuf hem zeker 1x mee neemt in die tijd

Voor die ene keer in de paar maanden regel ik niet meteen een ander die met hem wandelt. En mijn oudste van 8 mag nog niet alleen uit met de hond. Soms heb je situaties dat het niet anders is. Laatste keer was in januari toen ik pp de heenweg naar school aan gereden werdt en de auto totallos was. Dan vliegt de tijd voor je weer thuis bent.

xMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 08:34

Als ik 's morgens op tijd wakker ben ga ik even voor een snel plas rondje met de hond als de kleine nog op bed ligt. Zodra hij eruit is gaan we lekker samen een stuk wandelen (wonen aan de Waal). Evenals 's middags lopen/rijden we samen naar de Waal. Ook voor de kinderen meteen een leuk uitje :)) Als het echt slecht weer is doe ik alleen de korte plas rondjes tijdens de slaapjes en ga ik zodra mijn man thuis is alleen met de hond voor een grote ronde. 's avonds laat doet mijn man hem.
Laatst bijgewerkt door xMayo op 24-04-19 08:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Urona447

Re: hond/baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 08:39

Honden werden hier altijd morgens uitgelaten als onze baby wakker was. Baby in de maxi cosi en gaan, morgens vaak een korte ronde en middags een lange ronde. De avondronde deed mijn man vaak.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 09:34

Het is helemaal niet strafbaar blokje. Zo zwart/wit is het niet geregeld hier.

Imo is er niets mis met even een snel je hond een plas laten doen. Ik ben niet langer dan 5 min van huis. Mijn wc bezoeken zijn met regelmaat stukken langer, dan mag dat ook niet meer zeker :')

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 09:39

Kimbers schreef:

Imo is er niets mis met even een snel je hond een plas laten doen. Ik ben niet langer dan 5 min van huis. Mijn wc bezoeken zijn met regelmaat stukken langer, dan mag dat ook niet meer zeker :')

Zeker wel

Citaat:
De leeftijd waarop een kind alleen thuis mag worden gelaten is in Nederland niet wettelijk vastgelegd. Er is wel een wet die zegt dat je geen hulpbehoevenden zonder toezicht thuis achter mag laten.

En aangezien het een baby is die dus hulpbehoevend is is het wel degelijk verboden en kan je veilig thuis op je dak krijgen als ze er achter komen.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 09:44

pinkie87 schreef:
Hutcherson schreef:
Koop een camera met wifi verbinding en een app op je telefoon. Zodra ie geluid hoort of beweging ziet krijg je een melding en je kunt altijd live meekijken. Maak gewoon een iets groter rondje met de hond en kijk gewoon live mee. Na een tijdje zal dat meekijken wel minder worden.
Zo sneu als dieren ineens flink moeten inleveren vanwege een kind.

even de vooroordeel eerst de deur uit!!! ik heb alleen in de ochtend het probleem! en mijn hond leverd op dit moment iets in. maar dit deed hij al met mijn zwangerschap! we hebben rustig afgebouwd, normaal mennen we 2a3 x per week met de hond er mee naast. Dit is nu lichamelijk gewoon niet mogelijk daarnaast zou ik het ook weer moeten opbouwen met hem. komt later. maar hij doet nog vele leuke dingen zo als bos, spelen met honden en samen spel tussen de hond en mij.
dus dat tenzij ben de ochtend even zoekende.

daarnaast zal ik geen Wi-Fi verbinding gebruiken om mijn kleine in de gaten te houden, daar ben ik op tegen.

en laat hem ook niet alleen thuis om dood leuk rondje met de hond te lopen.

en klopt hij red het wel tot half 10 hij moet nu ook wel. maar rond 10uur 11 uur heb ik een kind dat blijkbaar steeds wil drinken. maar als ik hem eerder wakker maak om hem dus in de wagen te leggen of draagdoek wil hij ook eten. en komt hij als ik hem dan voed ook gewoon weer rond half 11 :') de ochtend is niet helemaal zijn ding nog. gisteren was hij van half 8 tot 12 uur klaar wakker wilde wel eten maar toch ook weer niet. jah dat.
heb hem toen ook gewoon in de wagen gelegd maar vind het niet zo fijn lopen omdat hij hoe dan ook de hele tijd ligt boos te doen :o

we zullen er wel weg in vinden daarom was ik ook zo nieuwgierig hoe jullie dat gedaan hebben

Maar als je in een eerder bericht zegt dat hij om half 9 wakker is, dan zit er toch 1.5 uur tussen tot 10 dat die honger heeft? Dan heb je je baby toch makkelijk kunnen verschonen, in de wagen, half uur wandelen en weer thuis voeden?

Ik zie ook niet echt het probleem, als de hond rond half 5 nog wordt uitgelaten. Desnoods voed je direct als baby wakker is en ga je daarna wandelen, dat moet je hond wel kunnen (tenzij medisch of ouderdoms probleem). En baby boos in de wagen, daar went hij ook wel aan. Denk dat je gewoon het een en ander moet gaan uitproberen. Hoe oud is de baby?

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 10:34

Jenkins schreef:
Laat alsjeblieft nooit je baby alleen thuis! Ongelofelijk dat mensen dat hier adviseren

Als je man de hond zijn behoefte laat doen tussen 4 en half 5, kan deze prima rond 9u/half 10 de volgende ronde doen.

Er is een verschil tussen alleen laten en alleen laten. Alleen laten en boodschappen gaan doen of een kind van school houden zou ik nooit gedaan hebben. Maar even 10 minuutjes de hond uitlaten waarbij je ook nog eens van een afstand je huis kan zien …. waarom niet!? Als je kindje slaapt zit je toch ook niet achter de deur op de grond om continue te luisteren of alles goed gaat?
Mijn kinderen zijn 11 en 8 en bij de jongste waren de camera babyfoons op komst, echter heb ik die nooit gehad. Ik zat ook rustig in de tuin terwijl mijn kinderen sliepen of de aangrenzende wei uitmesten met een gewone babyfoon op zak.

En geen hulpbehoevenden alleen laten zonder toezicht … als je dat letterlijk neemt ben je dus ook al fout als je kindje op bed ligt en jij beneden zit zonder babyfoon met camera. Ach, iedereen moet doen waar hij of zij zich goed bij voelt. Maar even je hond laten plassen moet echt wel kunnen hoor.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-19 11:08

3,5 week dus nog heel jong. dus het voeden gaat ook niet altijd even snel ;)
maar vanochtend liep alles gesmeerd dus liepen om 9 uur heeeeerlijk rondje buiten!!! en hij ligt nog heerlijk in de wagen buiten te slapen

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 11:23

hier wisselt het een beetje. Mijn man gaat om 5.00 richting werk. Als ik 's ochtends haast heb laat hij de hond of honden uit (ene hond kan het lang ophouden en houdt niet van vroeg lopen, die ander heeft er wat meer nood aan). Zo niet, dan gaan de honden uit als we net wakker zijn en baby gedronken heeft.

's avonds vind ik het lastiger, dan ligt de kleine om 19.00 op bed en de honden willen om 22.00 toch nog ff plassen. Dan zorg ik idd dat ze dat in de tuin doen of ik ga even gauw om de hoek een plas laten doen als mijn man niet thuis is.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 12:07

quera schreef:
Kimbers schreef:

Zeker wel

Citaat:
De leeftijd waarop een kind alleen thuis mag worden gelaten is in Nederland niet wettelijk vastgelegd. Er is wel een wet die zegt dat je geen hulpbehoevenden zonder toezicht thuis achter mag laten.

En aangezien het een baby is die dus hulpbehoevend is is het wel degelijk verboden en kan je veilig thuis op je dak krijgen als ze er achter komen.

Maar dit werkt niet zo zwart/wit als jullie stellen hoor :)

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-19 19:01

secricible schreef:
hier wisselt het een beetje. Mijn man gaat om 5.00 richting werk. Als ik 's ochtends haast heb laat hij de hond of honden uit (ene hond kan het lang ophouden en houdt niet van vroeg lopen, die ander heeft er wat meer nood aan). Zo niet, dan gaan de honden uit als we net wakker zijn en baby gedronken heeft.

's avonds vind ik het lastiger, dan ligt de kleine om 19.00 op bed en de honden willen om 22.00 toch nog ff plassen. Dan zorg ik idd dat ze dat in de tuin doen of ik ga even gauw om de hoek een plas laten doen als mijn man niet thuis is.

jah mijn man is altijd thuis in de avond dus dat is nooit probleem. maar snap het wel want dat heb ik dus in de ochtend

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 19:47

En even tijdelijk (voor een paar maandjes of tot je kleine meer regelmaat heeft) iemand inhuren voor de ochtend om de hond uit te laten?
Jouw probleem is maar van tijdelijke aard. Als je kindje meer ritme heeft, kun je ook wat beter je dagen indelen. Nu is je kindje nog zo klein dat het idd lastig is om te plannen.