Afspraken niet nakomen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-19 17:28

Ineke2 schreef:
Ik vind dat je iemand moet kunnen vertrouwen. In jou berichten komt heel duidelijk naar voren dat je hem eigenlijk niet vertrouwd, niet kunt vertrouwen.

Klopt soms twijfel ik er wel eens aan. Plus dat het niet zeggen als er iets kapot is gegaan en het vele afzeggen doen er ook geen goed aan.

meggiemeg

Re: Afspraken niet nakomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-19 17:36

Hij is geweest, uiteindelijk kwam hij pas iets over 11 uur aanzetten.
Ik confronteerde hem met zijn eigen woorden en toen lachte hij wat schaapachtig. Gaf daarna aan dat ik even met hem wilde praten. Hem gevraagd of hij er plezier in had, of er wat was waardoor ik het idee had dat hij meer afgeleid is dan anders. Hij vindt het nog steeds leuk, zorgde goed voor de innerlijke mens vertelde hij, betaalde vlot de facturen, als hij iets van gereedschap niet bij zich had dan kon hij dat van mij gebruiken enzovoorts. Toen liet ik een stilte vallen met de hoop dat hij dan wellicht even na ging denken en de vraag terug ging stellen maar dat gebeurde niet. Toen heb ik nogmaals gezegd dat ik het begrijp als er dingen kapot gaan maar dat ik wel verwacht dat dit gemeld wordt en hersteld. Dat ik het erg vervelend en jammer vond zelf achter kapotte dingen te moeten komen. Daar was hij het mee eens, dat had anders gemoeten. A.s. maandag komt hij in zijn eigen tijd het hekwerk repareren, dit stelde hij uit zichzelf voor. Dit voorstel heb ik dan ook geaccepteerd. Ook nog even aangehaald dat ik het vervelend vind dat hij zo vaak afzegt, of hij het te druk had, nee dat was niet zo, maar het was nu eenmaal zo gelopen.
Ik wacht het voor nu even af, blijft het zo gaan dan houdt het inderdaad op, maar voor nu hoop ik dat hij het inziet en niet er mee door blijft gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 20:12

Als jij je houding naar je personeel niet veranderd, zal de volgende net zo makkelijk over je heen lopen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 06:23

Waarom? Ts heeft toch op een nette manier gezegd wat haar dwars zit? Nu zorgen dat je woord bij daad houdt als hij de kantjes er vanaf blijft lopen of niet eerlijk is

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 07:42

Prima opgelost toch. En mocht hij die maandag toch niet komt opdagen is het alsnog exit!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-19 09:05

Nielojram schreef:
Als jij je houding naar je personeel niet veranderd, zal de volgende net zo makkelijk over je heen lopen.

Ik zou voor nu niet weten waarom ik mijn houding moet veranderen, ik ga er van uit dat een volwassen man die al jaren als hovenier werkt wel zelfstandig kan werken, dit kan hij verder ook prima, punt alleen is dat hij niet zorgvuldig om is gegaan met onze eigendommen. Daar is hij te slordig in geweest.
Dit is gisteren besproken geweest, zijn telefoon heb ik niet gezien gisteren, hij heeft goed gewerkt en ik kon merken dat hij het vervelend vond.
Als hij toch weer makkelijk gaat worden en terug valt naar dingen die niet zijn afgesproken is het inderdaad tijd om afscheid van elkaar te nemen en op zoek te gaan naar iemand anders. Voor nu is dat niet het geval en wacht ik maandag af ( en de tijd daarna natuurlijk ook ).
Ik wil verder niet te wantrouwend blijven omdat het de sfeer niet ten goede gaat komen. Maar zodra ik merk dat er toch weer misbruik wordt gemaakt van mijn vertrouwen is het over en uit.

capopjekop schreef:
Waarom? Ts heeft toch op een nette manier gezegd wat haar dwars zit? Nu zorgen dat je woord bij daad houdt als hij de kantjes er vanaf blijft lopen of niet eerlijk is

Inderdaad, ik wil hem het voordeel van de twijfel geven, maar ben niet van plan om daar mee aan de gang te blijven, zoals in mijn andere reactie al gezegd, het is eenvolwassen man die al jaren als hovenier werkt dus dat moet kunnen dat hij zelfstandig werkt, alleen moet hij meer verantwoording geven naar de spullen toe en als hij veel privé dingen heeft tijdens het werk die tijd niet berekenen over mijn rug heen.

chamion schreef:
Prima opgelost toch. En mocht hij die maandag toch niet komt opdagen is het alsnog exit!

Inderdaad, dan zijn de kansen opgebruikt. We blijven niet aan de gang.
Laatst bijgewerkt door khirshanta op 24-04-19 11:07, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 09:17

Goed opgelost tot nu toe TS, vooral bij je zelf blijven en doen wat goed voelt!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-19 12:04

Hij appte me vanmorgen met, jullie raden het al....., ik ben zaterdag erg druk geweest dus kom niet vandaag, maar nu wil ik woensdag komen....
Mijn man hoorde zijn naam en app bericht en wist al genoeg.... Ik ga hem zo maar bellen om het te zeggen, doe dat maar niet via de app, dat vind ik toch wel flauw om het op zijn manier terug te doen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 12:07

Jeetje wat een figuur. Die heeft een bord voor zijn kop of het boeit hem niet. Anders zeg je niet met zo'n reden af als je net de wacht is aangezegd

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 12:23

Tuurlijk is hij zaterdag druk geweest, het was Koningsdag. Die kater kon hij gisteren wegwerken, vandaag kan hij dus werken. Jammer, einde verhaal.

Mooi dat hem gaat afbellen, dat is wel zo netjes. Ik hoop dat de volgende wat betrouwbaarder is.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-19 12:32

Hij werd erg onredelijk toen ik er over begon, kon mijn gesprek niet eens afmaken....

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-19 12:33

Mijn man zegt: als wij zo met onze klanten omgaan houden we er geen 1 over, daar heeft hij helemaal gelijk in. Ik vind het gewoon jammer, je wilt iemand wat gunnen en dan moet het zo. Zal de rest dan toch maar via de app mededelen aangezien hij niet meer oppakt..

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 12:39

Zijn favoriete nummer is zeker: "I love the sound of breaking glass". :D Dat moet haast wel als je je eigen glazen ingooit. Appen en wegwezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 12:42

Nou, gelijk heb je TS. Ik hoop niet dat je je het persoonlijk aantrekt, het siert je dat je op een nette manier communiceert en iemand nog een kans wil geven.
Alleen geeft meneer duidelijk aan dat hij niet zo'n held is in communiceren. Dus tja, als hij niet opneemt, dan toch maar via app hem de deur wijzen :evaw:

Nielojram schreef:

Overigens vind ik dit een beetje kort door de bocht en wantrouwend geredeneerd. Alsof ieder mens op aarde standaard niet te vertrouwen is.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-19 13:49

Hij stuurde nog een appje dat hij 2 uur van de rekening aftrekt en dat moet dan maar voldoende zijn om het herkwerk zelf te repareren.... Ook haalt hij er nu vanalles bij wat er totaal niets mee te maken heeft.
Op maandag ochtend train ik bij een fysio voor mijn been, dit doe ik al jaren, zo heb ik hem leren kennen. Hij traint daar ook. Nu beschuldigd hij mij ook van roddelen over hem en dat komt volgens hem bij mij nu ineens vandaan. Het klopt wel dat er soms over hem door anderen wordt gekletst, echter doe ik daar niet aan mee. Ik ben meer van het recht in het gezicht zeggen.
Ik ben eigenlijk niet van plan om door te blijven gaan met appen, heb mijn ding gezegd en wil het daarbij laten. Die 2 uur in mindering zal niet voldoende zijn, alleen al de materiaalkosten zijn meer voor het herstellen, dan nog mijn tijd die ik in erin mag steken om de resterende gaten te repareren...

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 13:53

En klaar ...

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 14:31

Inderdaad TS, je hebt hem nog een kans gegeven en hij heeft hem zelf verknald. Jammer dan.

Het heeft geen zin om verder te appen of er op door te gaan. Ik zou de reparatie voor het hekwerk voor lief nemen en mezelf de rust gunnen

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 18:11

Opgeruimd staat netjes. En inderdaad er niet op in gaan, en je verlies voor lief nemen.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 19:01

Wat jammer dat het zo is gelopen. Ik denk dat zij reactie wel genoeg zegt, zo iemand ben je beter kwijt dan rijk.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 19:21

Jeetje, hij had ook het gesprek aan kunnen gaan ipv meteen in de aanval en ophangen. Als hij zo doet bij iedereen, dan verdient hij straks geen korstje brood meer.

Heel onprofessioneel

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-19 19:53

Inderdaad zijn houding zegt voldoende, zo jammer dit. Neem je verlies, zie in wat er fout is gegaan en probeer er van te leren. Voor mij is het ook weer een leerschool.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-19 08:48

Mijn man heeft gisteravond de app-jes gelezen en die was er zo klaar mee. Hij zegt ook die agressieve houding en direct in de aanval gaan zegt meer dan genoeg, dan voel je je schuldig, anders reageer je wel anders. De toegevoegde waarde die we er van hoopten te hebben is bij hem niet uitgekomen, bij een ander zal dat vast wel goed komen.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-19 12:06

Na vanmorgen ga ik toch echt twijfelen wat voor iemand ik had aangehaald...
Was bij de Fysio om te trainen voor mijn been, hij was er ook, probeerde in de zaal waar meerdere mensen trainen even zijn verhaal te doen. Toen dat niet werd gewaardeerd door de medewerkers van de Fysio is hij na verschillende waarschuwingen buiten de deur gezet, toen dreigde hij mijn auto wel even onder handen te nemen (zit ik niet op te wachten, heb net een zo goed als nieuwe auto van 8 maanden oud). Toen ben ik naar buiten gegaan met het nummer van de politie binnen hand bereik en mijn telefoon op video klaar staan voor het geval dat hij het echt ging doen. Uiteindelijk is hij afgedropen.... Neem volgende paar keren maar even een andere auto mee die hij niet kent.. Zit dus echt niet te wachten op dit soort gedoe...

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 12:11

Wat een vervelende man, zo zie je maar dat je sommige mensen dus nooit echt kent en soms
voor rare en vervelende situaties komt te staan.
Hopelijk houd hij snel op voor jullie...

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 12:11

Wat een gedoe.. Ik heb geen tips voor de aanpak van deze meneer, maar sterkte TS! Wat een aso..