Vrienden die geen vrienden zijn, wat doe je ermee?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ylvy

Re: Vrienden die geen vrienden zijn, wat doe je ermee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 23:07

Je bent niet alleen, en het gebeurt helaas vaker.Helaas heb ik niet echt advies voor je, aangezien ik geen ervaring heb met zulk soort vriendengroepen.

Maar ik zou me niet te druk maken over eenzaam zijn of wat dan ook. Je komt vast en zeker nog mensen tegen waar je goede vrienden mee kunt zijn. Ik heb 3 hele goede vrienden en daar klets ik dagelijks mee, en daar ben ik heel blij mee. Ook ik ben lang genoeg eenzaam geweest, maar alles komt goed!

Mocht je je ei kwijt willen (en dat geldt voor iedereen hier) of gewoon gezellig willen kletsen, mag je altijd een pb doen. <3

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 12:01

Op een paar details na had dit exact mijn verhaal kunnen zijn. Een jaar of 8 geleden.

Wat heb ik mijn best gedaan om door die persoon gemogen te worden en erbij te horen. Ik heb mezelf in zoveel bochten gewringed en mezelf helemaal weggecijferd.

Ik had in die groep twee meiden die dichter bij min stonden dan de rest. Een van die twee kende ik zelfs al vanaf de middelbare school. Maar ze kwamen gewoon niet voor mij op, ik voelde me zo in de steek gelaten.

Op een bepaald moment heb ik rigoureus de knop omgezet. Ik steek alleen nog maar energie in mensen die ook energie in mij steken. Geen eenrichting verkeer. Me niet meer in bochten wringen om maar gemogen te worden. Je neemt me maar zoals ik ben of je zoekt het maar uit.

Ik heb met die hele groep gebroken. Niet met een hoop bombarie en een grootse aankondiging. Nee. Ik heb ze gewoon gelaten. Niet meer opgezocht. Na twee maanden stilte van hun kant kwam er een “ben je soms boos op me”. Nee. Ben niet boos, maar we zijn ook geen vrienden meer. Ik steek er geen energie meer in.

WAT een verademing! Ja. Het was best een eenzame tijd daarna. Maar ik ben allerlei hobbies gaan oppakken en in no time had ik weer een leuk druk leven. En mijn eigen waarde heeft er een flinke boost van gekregen. Met mij wordt niet meer gesolt.

Een jaar later is het met 1 van die twee meiden weer goed gekomen. Ze heeft echt laten merken dat ze er wel voor mij is. En onze vriendschap is hechter dan ooit. De andere heb ik daarna eigenlijk nooit meer gesproken.

Mijn punt is, als je voor jezelf kiest komt het met de mensen die jou echt belangrijk vinden vanzelf weer goed. En de rest zijn alleen maar energie vreters en daar heb je niks aan.

Echt! Je bent het waard om als volwaardig gezien te worden. Laat ze gaan. Over een paar jaar zul je zeggen dat het de beste beslissing van je leven was!

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 14:33

aishcream schreef:
Dankjewel voor alle reacties. :* Je voelt je soms zo alleen op een avond in het weekend wanneer je weer eens saai op de bank zit en ziet dat mensen uit zijn. Deze berichten geven mij echt het gevoel dat ik me echt niet eenzaam hoef te voelen en dit een fase is die meerdere mensen wel eens meemaken. Dat helpt ontzettend!

Ja ken het. Heb tijden enorm eenzaam op de bank gezeten. Echt een nare periode zat ik toen.

Maar wie pieken mee wil maken heeft zo’n ook een dal. Ook ik kwam eruit.
Jij ook!!

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 14:34

Shiloh schreef:
Op een paar details na had dit exact mijn verhaal kunnen zijn. Een jaar of 8 geleden.

Wat heb ik mijn best gedaan om door die persoon gemogen te worden en erbij te horen. Ik heb mezelf in zoveel bochten gewringed en mezelf helemaal weggecijferd.

Ik had in die groep twee meiden die dichter bij min stonden dan de rest. Een van die twee kende ik zelfs al vanaf de middelbare school. Maar ze kwamen gewoon niet voor mij op, ik voelde me zo in de steek gelaten.

Op een bepaald moment heb ik rigoureus de knop omgezet. Ik steek alleen nog maar energie in mensen die ook energie in mij steken. Geen eenrichting verkeer. Me niet meer in bochten wringen om maar gemogen te worden. Je neemt me maar zoals ik ben of je zoekt het maar uit.

Ik heb met die hele groep gebroken. Niet met een hoop bombarie en een grootse aankondiging. Nee. Ik heb ze gewoon gelaten. Niet meer opgezocht. Na twee maanden stilte van hun kant kwam er een “ben je soms boos op me”. Nee. Ben niet boos, maar we zijn ook geen vrienden meer. Ik steek er geen energie meer in.

WAT een verademing! Ja. Het was best een eenzame tijd daarna. Maar ik ben allerlei hobbies gaan oppakken en in no time had ik weer een leuk druk leven. En mijn eigen waarde heeft er een flinke boost van gekregen. Met mij wordt niet meer gesolt.

Een jaar later is het met 1 van die twee meiden weer goed gekomen. Ze heeft echt laten merken dat ze er wel voor mij is. En onze vriendschap is hechter dan ooit. De andere heb ik daarna eigenlijk nooit meer gesproken.

Mijn punt is, als je voor jezelf kiest komt het met de mensen die jou echt belangrijk vinden vanzelf weer goed. En de rest zijn alleen maar energie vreters en daar heb je niks aan.

Echt! Je bent het waard om als volwaardig gezien te worden. Laat ze gaan. Over een paar jaar zul je zeggen dat het de beste beslissing van je leven was!

Amen!!!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 14:41

Onthoud dat je bij een goede vriend jezelf kan zijn en dat die onvoorwaardelijk er voor je is. En zo niet dan zijn het kennissen en absoluut geen vrienden .

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 15:19

Negeren.. En weer door gaan.. Ik denk maar dat zijn geen vriendinnen of vrienden van me geweest.. Je leert wel weer andere mensen kennen en achteraf denk je dan waar heb ik me eigenlijk zo druk over gemaakt..

Maar ik snap je gevoel helaas zelf een paar maanden geleden zelf meegemaakt.. 15 jaar vriendschap in eigenlijk 1 tel weg.. Eind november ben ik geemigreerd.
Mijn beste vriendin (dacht ik) schrijft in een whatsappje in januari nog dat ze me mist en dat ze er naar uit kijkt om in maart/ april een paar dagen op bezoek te komen. Een dag later schrijft ze me dat ze geen contact meer gaat zoeken met me, omdat ik dan heimwee krijg... 8)7
Ik had echt zoiets van wtf.. In het begin stuurde ik haar nog wel wat foto's apart van onze groepsapp (daar reageerde ze sporadisch op) maar daar is ze afgelopen vrijdag ook uitgestapt. Ik heb nu ook zoiets van stik er maar in. Nooit verwacht dat ze zo zou doen...

Het gekke is van vriendinnen waar ik vroeger niet zoveel contact mee had heb ik nu wel meer contact mee juist omdat ze graag willen wete hoe het met me gaat, hoe het me bevalt in Zweden..
Neemt niet weg dat ik het niet begrijp, en al zeker niet waarom mensen zo doen.. Ik snap echt wel dat het contact gaat verwateren maar op deze manier..

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 15:26

Heel herkenbaar, soms moet je dat soort vriendschappen dood laten bloeden. Als je graag iets te doen wilt hebben kan ik je adviseren om op zoek te gaan naar vrijwilligerswerk. Leuke plek om nieuwe contacten te leggen, wie weet ontstaat daar ook een leuke vriendschap uit.

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 15:34

Ts, ik heb net ongeveer het zelfde gehad. Gezeik met de groep om eigenlijk helemaal niks en vanaf oktober een half jaar geen contact gehad. Toen het gedoe met gebeurd was heb ik 2 of 3x gevraagd of degene waarmee ik gedoe had Wilde praten. Het antwoord was nee. Ik heb het er toen heeeel moeilijk mee gehad maar het gewoon even gelaten. Na een half jaar kreeg ik ineens een appje en wilde ze toch praten. Hier ben ik op in gegaan. Het was meteen echt weer gezellig als van ouds, tuurlijk hebben we het er over gehad maar wij hebben gezegd zand er over. Nu kwamen we er laatst achter dat het hele gedoe veroorzaakt werd doordat 1 persoon iets anders vertelde tegen de vriendin waar ik gezeik mee had dan eigenlijk gebeurd was. We hebben dus 1 iemand die iedereen tegen elkaar op zet. Het is nu in de groep echt weer gewoon gezellig.

Wat ik wil zeggen is dat echte vrienden wel terug komen. Of dat nou over 1 dag, 1 week, 1 maand, of 1 jaar is. Kies voor jezelf.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 19:47

TS: zo min mogelijk energie in gaan steken. Mensen die liever over je praten en zaken verzinnen zijn zo vermoeiend.

Zo had ik ook een aantal jaar terug leuk contact met een stel (bokt)meiden. Gezellig, regelmatig afgesproken. Denkt dat 1 van die meiden dat haar relatie door mij op de klippen is gelopen. Zegt dat tegen een stel meiden van die ploeg en vervolgens was ik de schuldige.

Grap is dat ik van niks wist en dat waarschijnlijk 1 van de meiden die dichtbij der stond iets heeft geflikt. Karma Biatch!

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 20:35

aishcream schreef:
Dankjewel voor alle reacties. :* Je voelt je soms zo alleen op een avond in het weekend wanneer je weer eens saai op de bank zit en ziet dat mensen uit zijn. Deze berichten geven mij echt het gevoel dat ik me echt niet eenzaam hoef te voelen en dit een fase is die meerdere mensen wel eens meemaken. Dat helpt ontzettend!

Ik quote deze zin even.
het is voor mij heel herkenbaar, ik had jaren geleden een vrienden groep van zo'n 6 a 7 personen. Maar op een gegeven moment ging iedereen studeren en kwamen er mensen bij die alles zo erg beïnvloedde. In plaats van gezellig een dagje wat leuks doen met elkaar werd het 's avonds wedstrijdje, zuipen, stoer doen om wie het meest dronken kon worden en spontaan begon iedereen te roken want dat was cool :')
In plaats van dat het vanzelfsprekend was dat we samen wat gingen doen, werd ik vaak niet meer uitgenodigd, was altijd welkom hoor, maar moest wel mezelf uitnodigen en had het gevoel dat het ze allemaal niet zo boeide wat ik met mijn leven deed, ik deed immers niet mee met hun gekke nieuwe gedrag.

Heb ze op een gegeven moment los gelaten en besloten dat als ze het nog daadwerkelijk gezellig vonden ik wel een uitnodiging zou ontvangen of in ieder geval wat zou horen.
In het begin was het heel moeilijk, voelde mij zeker in de weekenden inderdaad heel eenzaam, kreeg allemaal snapchats van feestjes etc.
Maar nu een hele tijd verder heb ik heel erg geleerd dat het belangrijk is dat ik geniet van mijn leven, en niet doe wat anderen verwachten of mij aan ga passen aan mensen die eigenlijk helemaal niks om je geven.
Ik heb bijvoorbeeld mijn snapchat verwijderd, want waarom zou je laten zien wat je aan het doen bent? Het is leuk om dingen te delen, maar deel die met je dierbaren en niet 100 "bekende" waar je niks aan hebt.
Ik geniet nu veel meer van het leven, hecht veel meer waarde aan mooie momenten en weet tevens wie mijn echte vrienden zijn. Van die hele groep zochten uiteindelijk 2 nog wel eens contact of vroegen hoe het ging. Dat zijn nu gewoon goede vrienden, voor de rest besta ik niet meer. En gaande weg zal je nieuwe mensen ontmoeten, soms moet je daar wat energie in steken en sommige zullen ook weer gaan. Maar het belangrijkste is dat je jezelf blijft en dat een vriendschap altijd van 2 kanten moet komen, is dit niet meer het geval, dan moet je het loslaten. Vasthouden aan iets dat je eigenlijk al niet meer hebt schiet niemand wat mee op, en door los te laten ontstaat er ook weer ruimte voor nieuwe mensen en mooie momenten.

edit: Toen ik mij een tijdje eenzaam voelde ben ik een "groepsreis" gaan maken, wilde graag op surf vakantie en had niemand om mee te nemen, dus hop naar enter the wave, zo'n 300 jongeren van 18 tot 30 jaar komen daar bij elkaar, allemaal personen die voor precies het zelfde komen waardoor je sowieso al een soort "connectie" hebt , daar heb ik 3 hele dierbare vriendschappen aan over gehouden.
Die mensen had ik nooit ontmoet als ik aan die groep vastgehouden had :j

Lang verhaal, sorry :')

aishcream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-19 22:25

Faelynn schreef:
aishcream schreef:

Ik quote deze zin even.
het is voor mij heel herkenbaar, ik had jaren geleden een vrienden groep van zo'n 6 a 7 personen. Maar op een gegeven moment ging iedereen studeren en kwamen er mensen bij die alles zo erg beïnvloedde. In plaats van gezellig een dagje wat leuks doen met elkaar werd het 's avonds wedstrijdje, zuipen, stoer doen om wie het meest dronken kon worden en spontaan begon iedereen te roken want dat was cool :')
In plaats van dat het vanzelfsprekend was dat we samen wat gingen doen, werd ik vaak niet meer uitgenodigd, was altijd welkom hoor, maar moest wel mezelf uitnodigen en had het gevoel dat het ze allemaal niet zo boeide wat ik met mijn leven deed, ik deed immers niet mee met hun gekke nieuwe gedrag.

Heb ze op een gegeven moment los gelaten en besloten dat als ze het nog daadwerkelijk gezellig vonden ik wel een uitnodiging zou ontvangen of in ieder geval wat zou horen.
In het begin was het heel moeilijk, voelde mij zeker in de weekenden inderdaad heel eenzaam, kreeg allemaal snapchats van feestjes etc.
Maar nu een hele tijd verder heb ik heel erg geleerd dat het belangrijk is dat ik geniet van mijn leven, en niet doe wat anderen verwachten of mij aan ga passen aan mensen die eigenlijk helemaal niks om je geven.
Ik heb bijvoorbeeld mijn snapchat verwijderd, want waarom zou je laten zien wat je aan het doen bent? Het is leuk om dingen te delen, maar deel die met je dierbaren en niet 100 "bekende" waar je niks aan hebt.
Ik geniet nu veel meer van het leven, hecht veel meer waarde aan mooie momenten en weet tevens wie mijn echte vrienden zijn. Van die hele groep zochten uiteindelijk 2 nog wel eens contact of vroegen hoe het ging. Dat zijn nu gewoon goede vrienden, voor de rest besta ik niet meer. En gaande weg zal je nieuwe mensen ontmoeten, soms moet je daar wat energie in steken en sommige zullen ook weer gaan. Maar het belangrijkste is dat je jezelf blijft en dat een vriendschap altijd van 2 kanten moet komen, is dit niet meer het geval, dan moet je het loslaten. Vasthouden aan iets dat je eigenlijk al niet meer hebt schiet niemand wat mee op, en door los te laten ontstaat er ook weer ruimte voor nieuwe mensen en mooie momenten.

edit: Toen ik mij een tijdje eenzaam voelde ben ik een "groepsreis" gaan maken, wilde graag op surf vakantie en had niemand om mee te nemen, dus hop naar enter the wave, zo'n 300 jongeren van 18 tot 30 jaar komen daar bij elkaar, allemaal personen die voor precies het zelfde komen waardoor je sowieso al een soort "connectie" hebt , daar heb ik 3 hele dierbare vriendschappen aan over gehouden.
Die mensen had ik nooit ontmoet als ik aan die groep vastgehouden had :j

Lang verhaal, sorry :')

Dankjewel voor je lange bericht, hier heb ik echt heel veel aan. Deze situatie beschrijft echt bijna precies waar ik mij op dit moment in bevind.

Anderen ook thanks voor jullie berichten. Shiloh inderdaad jouw ervaring lijkt erg op de mijne. Herken mijzelf precies in de gevoelens die jij beschrijft.

aishcream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-19 20:41

Even een update hoor... Zit mijzelf zo druk te maken. De situatie is eigenlijk onveranderd. Heb de laatste tijd wel meer opgetrokken met een meisje uit de groep (zij benaderde mij steeds voor steun en hulp). Heb haar steeds met alles geholpen en elkaar veel gezien de laatste tijd, prima zou je denken.
Helaas is het zo dat hier in de buurt morgen een feest is waar iedereen naar toe gaat en ik word gewoon niet meegevraagd. ;( Zo frustrerend. Heb het zelfs al gevraagd aan de desbetreffende meid en daarbij gezegd dat als zij het liever niet heeft ze het gewoon kan zeggen en dan is het ook duidelijk. Daarop antwoordde ze dat ze graag had dat ik met de groep mee ga. Vervolgens is het feest morgen al en heeft ze nog niets laten weten, ga er dus vanuit dat ik niet welkom ben.
Vind het zo frustrerend. Kan wel met een andere vriendin gaan maar met een leuke groep is het zoveel leuker. Daarnaast heb ik haar geholpen en hebben we over en weer veel contact gehad en op dit soort momenten lijkt ze mij niet eens meer te kennen?
Zelf zie ik ook wel dat dit geen zin heeft maar pff, het irriteert mij zo. Ik wil ook gewoon naar feestjes gaan met een groepje vrienden en dat is er op dit moment gewoon niet bij.
Nogmaals, geen idee wat ik hiermee wil bereiken maar ik moest het weer even van mij afschrijven. Voel me er heel rottig door.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 20:47

Als jij graag naar dat feest wilt, ga je toch alleen? Waarom zou je meegevraagd moeten worden? Grote kans dat je daar veel leukere mensen tegen komt dan je bijna ex-vrienden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 20:47

Ga gewoon naar dat feestje als jij daar heen wil.
Ja misschien is met een groep leuker, maar niet met die groep waar jij het over hebt lijkt mij.
Laat je niet beperken in jouw leven leiden omdat anderen andere dingen willen. Dan zou jij een feestje wat jou leuk lijkt missen omdat die groep jou niet mee vraagt?

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 20:51

Je hebt geen invloed op wat anderen doen, alleen op wat je zelf doet. Ja, dat feestje is leuker met een leuke groep, maar je vindt deze groep al niet leuk, en je kunt ze niet dwingen jou uit te nodigen.
Keuze is dus hoe graag jij naar dit feestje wilt. Heel graag? Ga gewoon. Zie daar hoe je het feestje ervaart. Niet zó graag? Ga gewoon niet, steek het geld in iets wat je wel leuk vindt ;)

Suusjepluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 22:15

Wat jammer dat je je nog steeds rot voelt hierover. Misschien een gekke oprechte vraag, vind jij jezelf leuk?

aishcream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-19 23:19

Dankjewel voor jullie adviezen!
@suusjepluus, ja ik ben absoluut tevreden met mijzelf. Ook nooit "problemen" gehad zoals deze. Altijd blij met wie ik zelf ben en hoe de mensen om mij heen zijn. (Gelukkig heb ik die mensen nog steeds om mij heen maar die zitten niet in deze vriendengroep of gaan niet uit, waar ik nu behoefte aan lijk te hebben?) Afgelopen tijd wel wat heftige dingen in mijn omgeving gebeurd waardoor ik véél meer nadenk over wie ik nu echt ben. Misschien dat daardoor deze situatie ook steeds weer bij mij opspeelt. Dat ik op dit moment mij erg snel alleen voel, waardoor ik steeds ga malen, ofzo? Geen idee.

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 00:05

aishcream schreef:
Even een update hoor... Zit mijzelf zo druk te maken. De situatie is eigenlijk onveranderd. Heb de laatste tijd wel meer opgetrokken met een meisje uit de groep (zij benaderde mij steeds voor steun en hulp). Heb haar steeds met alles geholpen en elkaar veel gezien de laatste tijd, prima zou je denken.
Helaas is het zo dat hier in de buurt morgen een feest is waar iedereen naar toe gaat en ik word gewoon niet meegevraagd. ;( Zo frustrerend. Heb het zelfs al gevraagd aan de desbetreffende meid en daarbij gezegd dat als zij het liever niet heeft ze het gewoon kan zeggen en dan is het ook duidelijk. Daarop antwoordde ze dat ze graag had dat ik met de groep mee ga. Vervolgens is het feest morgen al en heeft ze nog niets laten weten, ga er dus vanuit dat ik niet welkom ben.
Vind het zo frustrerend. Kan wel met een andere vriendin gaan maar met een leuke groep is het zoveel leuker. Daarnaast heb ik haar geholpen en hebben we over en weer veel contact gehad en op dit soort momenten lijkt ze mij niet eens meer te kennen?
Zelf zie ik ook wel dat dit geen zin heeft maar pff, het irriteert mij zo. Ik wil ook gewoon naar feestjes gaan met een groepje vrienden en dat is er op dit moment gewoon niet bij.
Nogmaals, geen idee wat ik hiermee wil bereiken maar ik moest het weer even van mij afschrijven. Voel me er heel rottig door.

Waarom ga je niet met je andere vriendin? Dan kom je de groep evt nog wel tegen, misschien is het dan wel gezellig en anders ga je gewoon weer met je andere vriendin ergens anders staan toch!
Ik herken je gevoel ook wel hoor, vooral dat je gewoon niet weet wat een ander er nou van denkt of wat erachter zit.. Ik ben zelf iemand die altijd juist aan anderen denkt of vanalles en iedereen uitnodigt, maar sommige mensen die denken daar ook gewoon niet aan lijkt het wel, je weet het niet! Dus probeer je ook niet bezig te houden met wat zij mogelijk denken, doe gewoon je eigen ding!

Suusjepluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 08:07

aishcream schreef:
Dankjewel voor jullie adviezen!
@suusjepluus, ja ik ben absoluut tevreden met mijzelf. Ook nooit "problemen" gehad zoals deze. Altijd blij met wie ik zelf ben en hoe de mensen om mij heen zijn. (Gelukkig heb ik die mensen nog steeds om mij heen maar die zitten niet in deze vriendengroep of gaan niet uit, waar ik nu behoefte aan lijk te hebben?) Afgelopen tijd wel wat heftige dingen in mijn omgeving gebeurd waardoor ik véél meer nadenk over wie ik nu echt ben. Misschien dat daardoor deze situatie ook steeds weer bij mij opspeelt. Dat ik op dit moment mij erg snel alleen voel, waardoor ik steeds ga malen, ofzo? Geen idee.

Het lijkt me niet vreemd dat iemand bij heftige gebeurtenissen meer na gaat denken over wie je bent en de 'waarde' van leven. Ik kan me ook indenken dat juist op zo'n moment goede vrienden belangrijk zijn om mee te praten. Over waar je mee zit, waar je over nadenkt en hoe anderen er tegenaan kijken. Het helpt mij dan om met anderen te praten en daardoor beter te kunnen relativeren. Misschien is dat wel de reden dat je je soms alleen voelt. Dat je meer behoefte hebt aan 'diepere/persoonlijkere' gesprekken en dat dit nog niet lukt met je huidige vriendengroep? Mijn eigen ervaring is dat het soms helpt om dit specifieker te vragen aan vrienden, dat je behoefte hebt over moeilijkere dingen te praten of je ei kwijt moet. Sommige vrienden stonden er echt voor open en vonden het fijn dat ik het lef had om dat aan te geven. Zij wilden dat ook bleek later, maar durfden het niet te vragen. Andere vrienden hadden er geen behoefte aan en bleven soms nog even 'oppervlakkige vrienden', maar raakte ik uiteindelijk kwijt. Blijkbaar hadden we gewoon geen match meer op dat moment. Ondanks dat ik me ook wel alleen heb gevoeld kreeg ik er uiteindelijk diepere vriendschappen voor terug. Ik hoorde van iemand eens dat je eerst mentaal ruimte moet hebben voor andere vrienden en eerst moet loslaten voordat je er iets voor in de plaats krijgt. Ik vind het wat zweverig, maar ergens vind ik het ook waar.