Automonteur appt buiten werktijd

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Furrow

Re: Automonteur appt buiten werktijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 22:26

Gewoon blokkeren en vergeten. Melden aan de baas vind ik wel erg groot voor dit momenteel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 22:27

Ik zou niet meteen iemands leven aan diggelen gooien die het naar jou toe misschien wel goed bedoelt.
Niet netjes van hem tov zijn baas, maar misschien denkt hij dat je alleenstaand en minder vermogend bent, mag hij je graag en wil hij je hiermee alleen maar helpen?
Je kunt zijn leven altijd nog ruïneren door het aan zijn werkgever te melden.

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-19 22:27

Furrow schreef:
Gewoon blokkeren en vergeten. Melden aan de baas vind ik wel erg groot voor dit momenteel.

Aan de ene kant vind ik het ook te ver gaan om het te melden maar aan de andere kant heeft hij wel mijn telefoonnummer "gestolen" en dat voelt toch onprettig.. plus dat hij nog precies wist wat er aan mijn auto moest gebeuren vorig jaar..
Laatst bijgewerkt door Kimberley_ op 16-04-19 22:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 22:28

Dit klinkt idd gewoon als iemand die zwart wil bijverdienen en niet als één of andere creep met andere bedoelingen.
Maar dan nog is het natuurlijk zwaar onprofessioneel en ongepast om jouw buiten de baas om te benaderen en ook nog eens zonder toestemming jouw gegevens te hebben opgezocht.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 22:30

Kimberley_ schreef:
Ik ben zeer zeker geen mooie vrouw . Maar inderdaad wel altijd zonder vent en niet op mijn mondje gevallen dus altijd wel aan het kletsen met iedereen. Ben heel eerlijk gezegd ook niet van plan mijn vriend mee te nemen ik moet toch verdorie alleen naar de garage kunnen gaan?

Dit wil ik niet meer lezen hoor..
Je bent gewoon een mooie vrouw!

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 22:30

Kimberley_ schreef:
Aan de ene kant vind ik het ook te ver gaan om het te melden maar aan de andere kant heeft hij wel mijn telefoonnummer "gestolen" en dat voelt toch onprettig.. plus dat hij nog precies wist wat er aan mijn auto moest gebeuren vorig jaar..

Okee. Dít maakt het creepy. Hij heeft echt serieus goed in je “dossier” gekeken :=

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-19 22:32

watchthesky schreef:
Kimberley_ schreef:

Okee. Dít maakt het creepy. Hij heeft echt serieus goed in je “dossier” gekeken :=

Er is dus geen dossier. Dit weet ik omdat toen ik belde voor het maken van de afspraak er geen gegevens van mijn auto bekend waren.. ze hebben door de overname niet alle gegevens van alle klanten gekregen van dealer B.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 22:33

watchthesky schreef:
Kimberley_ schreef:

Dat lijkt mij ook handig als je wil bijverdienen!

Iedereen gaat hier meteen vanuit dat het een creep is die voor TS gevallen is.
Maar misschien denkt hij gewoon ik kan wel wat extra geld zwart bij verdienen. En gunt hij TS een goedkopere reparatie.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 22:34

Sommige mensen hebben wel zo'n goed geheugen om iets te onthouden... Mijn ouders hebben ook een autobedrijf en die weten van bepaalde auto's nog precies wat er mee was, of onderdeel vervangen moest worden.
Zo weet mam onwijs veel kentekens en telefoonnummers uit haar hoofd :+

Maargoed, blokkeren en door. Mocht die blijven contact zoeken, aangeven met een desnoods anoniem telefoontjebof brief/mail.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 22:36

Kimberley_ schreef:
Er is dus geen dossier. Dit weet ik omdat toen ik belde voor het maken van de afspraak er geen gegevens van mijn auto bekend waren.. ze hebben door de overname niet alle gegevens van alle klanten gekregen van dealer B.

Op je APK bewijs staat wat er goed is en wat in de toekomst reparatie nodig heeft.
Als het goed is heb je die bij je papieren zitten.

Tenminste. Bij mij ligt die gewoon in mijn desboardkastje.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 22:37

Ik vind de voorstellen om man of vriend heen te sturen echt om verdrietig van te worden. TS kan prima haar mannetje (of vrouwtje) staan.

En TS tuurlijk ben jij wel mooi.

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-19 22:38

daantjuhhh schreef:
Kimberley_ schreef:

Op je APK bewijs staat wat er goed is en wat in de toekomst reparatie nodig heeft.
Als het goed is heb je die bij je papieren zitten.

Tenminste. Bij mij ligt die gewoon in mijn desboardkastje.

Papieren zaten in mijn tas omdat ik dacht dat ze deze nodig zijn maar deze zijn mijn tas dus niet uitgeweest.

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 22:39

Mijn garagist weet ook wie ik ben en wat mijn kenteken is nog voor ik mijn naam noem aan de telefoon, omdat mijn auto een maandagmorgenmodelletje is (8 bezoekjes in 16 maanden).
Maar hij belt me niet ‘s avonds of ik soms in zijn eigen garage wil langskomen hoor :=

Tsja poes, verdrietig of niet, als het met de auto te maken heeft legt de aanwezigheid van mijn vriend meer gewicht in de schaal dan de mijne, al weet hij niet eens hoe de motorkap open gaat terwijl ik daar geregeld onder rondsnuffel als er een lampje stuk is, of een tankje leeg.
Laatst bijgewerkt door Anoniet op 16-04-19 22:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 22:40

Ik ken er wel 1 hoor (monteur) die op die manier potentiële partners aan de haak slaat :') niet in jouw omgeving, maar ze zitten ertussen. De persoon in kwestie fixt alleen geen auto's, dat is slechts een metafoor :p en hij is er nog goed in ook.

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-19 22:40

poes schreef:
Ik vind de voorstellen om man of vriend heen te sturen echt om verdrietig van te worden. TS kan prima haar mannetje (of vrouwtje) staan.

En TS tuurlijk ben jij wel mooi.

Ik bedoel meer dat ik gewoon een doorsnee vrouw ben geen look a like doutzen ;)

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 22:41

Melden bij zijn baas zou ik niet meteen doen, want 1) zoals ik het lees bedoelt hij het aardig, 2) ik heb het liever niet op mijn geweten dat iemand voor zoiets zijn baan kwijtraakt en daardoor in nog veel diepere ellende kan komen en 3) wie weet waar hij eventueel toe in staat is als hij door jou zijn baan kwijtraakt. Als hij bij je telefoonnummer kan, kan hij vast ook wel achter je adres komen.

Ik keur het absoluut niet goed wat hij doet en ik vind het ook wel creepy hoor. Maar melden bij zijn baas kan altijd nog. Ik zou voor nu zeggen dat je er niet van gediend bent en zeggen dat je verder geen contact meer wenst te hebben.

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 22:42

]
Kimberley_ schreef:
Ik weet niet zo goed wat ik hier mee moet. Ben meerdere malen duidelijk geweest dat ik het best onprettig vind maar hij lijkt het niet echt te snappen en geeft aan dat zijn bedoelingen goed zijn.
Moet ik dit melden bij de baas of laten gaan?

Dit maakt dat ik vind dat je er best meer werk van mag maken. Als hij stop nadat jij duidelijk maakt het onprettig te vinden, je een fijne avond wenst en niet meer laat weten oké, dan zou ik het minder erg vinden. Maar het meermaals duidelijk moeten maken en het niet snappen.. niet oké in samenhang met dat hij dir gedaan heeft.

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 22:44

Jeetje ik word vooral verdrietig van sommige reactie's hier, aangeven bij de baas, het een creep vinden...

Ts een vriend van mij ook werkzaam in een garage kan soms van jaren geleden nog tot in detail melden wat er met iemand zijn auto aan de hand was.
Ik zou er niet teveel achter zoeken voor dit moment maar hem gewoon een app terug sturen met de mededeling dat het vast vriendelijk bedoeld is maar jij, je er zeer onprettig bij voelt en hem verzoeken je niet meer op deze privé wijze te benaderen.
Eventueel kan je erbij zetten dat als hij dit toch doet je hier melding van maakt bij het bedrijf.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 22:46

watchthesky schreef:
Tsja poes, verdrietig of niet, als het met de auto te maken heeft legt de aanwezigheid van mijn vriend meer gewicht in de schaal dan de mijne, al weet hij niet eens hoe de motorkap open gaat terwijl ik daar geregeld onder rondsnuffel als er een lampje stuk is, of een tankje leeg.

Ja nee ik ga niet meedoen aan dat soort stereotypen.

Kan me dus echt niet inbeelden dat ik mijn vent meepak voor zoiets.

Summerdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 22:46

Ik denk dat ie een crush op je heeft eigenlijk. Wat ik zou doen is appen dat ik er geen interesse in heb en het hierbij wil laten. En dan verder nergens meer op reageren. En gewoon bij die garage blijven verder.

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-19 22:47

NoGo schreef:
Jeetje ik word vooral verdrietig van sommige reactie's hier, aangeven bij de baas, het een creep vinden...

Ts een vriend van mij ook werkzaam in een garage kan soms van jaren geleden nog tot in detail melden wat er met iemand zijn auto aan de hand was.
Ik zou er niet teveel achter zoeken voor dit moment maar hem gewoon een app terug sturen met de mededeling dat het vast vriendelijk bedoeld is maar jij, je er zeer onprettig bij voelt en hem verzoeken je niet meer op deze privé wijze te benaderen.
Eventueel kan je erbij zetten dat als hij dit toch doet je hier melding van maakt bij het bedrijf.

Ik heb dus al meerdere malen aangegeven het 1. Onjuist te vinden tegenover zijn werkgever en 2. Als onprettig te ervaren. En ik zeg ook nergens dat het niet aardig bedoeld kan zijn. Ik val het meeste over het feit dat hij mijn telefoonnummer heeft overgenomen zonder toestemming.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 22:48

Ik zou het zeker melden bij zijn baas, want dit kan hem klanten gaan kosten. Niet alleen van mensen die er mogelijk op ingaan maar ook mensen zoals jij die er niet van gediend zijn en een andere garage gaan zoeken. Ik ben niet zo bekend in die branche maar tekenen ze geen concurrentiebeding?

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 22:48

Damn, wat zijn vrouwen tegenwoordig goed in doemscenario's verzinnen. Je opkomen zoeken omdat je nee zegt tegen de reparatie en hem daarom blokkeert? :? Iets te veel Netflix gekeken zeker?

Lekker blokkeren en een afspraak bij de dealer zelf maken voor de reparatie, dan is de hint echt wel duidelijk. Melden bij de baas gaat wel erg ver, is het netjes wat ie doet? Nee. Maar buiten wat app berichten om is er helemaal niks gebeurd.

Brutalen hebben de halve wereld en die gedachte zal deze jongen ook wel gehad hebben.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 22:51

Als werlgever vind ik dit echt bizar.
Ik zou dit heel graag willen weten wat mijnn personeel achter mijn rug om uitspookt.
Die gozer werkt verdorie voor zn baas, jat daar een telefoonnummer en zou zo ook nog een klant jatten! Dan wil je professioneel zijn als bedrijf, gaat zo'n klaploper klanten stelen of wegjagen. Zo'n rotte appel zou ik niet willen in mijn bedrijf.

Als ik zijn baas was, zou ik het enorm kunnen waarderen als je mij dit persoonlijk meldt en daarbij aangeeft dat jij verder niet genoemd wilt worden. Ik zou dat zo inkleden dat die gast de relatie niet gaat leggen naar jou als klant,maar dat hij wel op non actief gaat zodat ik onderzoek kan uitvoeren.

Hij is echt niet zomaar zn baan kwijt want werknemers zijn beschermt door de wet.

Je moet echt niet bang zijn om dingen te melden omdat hij misschien je adres heeft. Is je adres bekend bij de dealer? Je zou ze zelfs nog kunnen aanklagen vanwege privacyredenen. Waarom moet een monteur jouw adres weten? Of je telefoonnummer? Dat kan toch gewoon 1 iemand regelen dat je gebelt wordt?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 22:54

Het is in mijn ogen erg ongepast, wat de reden erachter dan ook is.

Ik zou aangeven dat ik geen interesse heb en dat als hij door blijft gaan met appen ik zijn werkgever laat weten dat hij klanten van het bedrijf buiten het werk om benaderend om bij te kunnen beunen.