Geven jullie eerlijk antwoord?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Geven jullie eerlijk antwoord als de verkoper vraagt of je schoenverzorgende producten wilt?

Ik geef eerlijk antwoord
440 (82%)
Ik geef geen eerlijk antwoord (om van de vraag af te komen)
93 (17%)

Totaal aantal stemmen: 533

Floko

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 20:56

Hier ook ‘nee bedankt’, dus beide opties niet eigenlijk.
Schoenspray heb ik daadwerkelijk thuis liggen.

Mijn vriend lacht mij altijd uit als ik onder ongemakkelijke verkoopsituaties uit wil komen. Als ik bijvoorbeeld vraag wat iets kost en ik het te duur vind, ga ik zeggen dat ik even de maten thuis na ga meten o.i.d. :=

F_T

Re: Geven jullie eerlijk antwoord?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 20:57

Ik ben daar echt heel makkelijk in hoor.

Nee, geen interesse.
Nee, dankjewel.
Nee, vandaag niet.

Simpel zat.

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 20:58

Ik vraag dan altijd wat er nodig is voor de schoenen die ik koop. Als ik het al heb dan bedank ik en anders koop ik het erbij als ik het nodig vind.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 20:58

Floko schreef:
Hier ook ‘nee bedankt’, dus beide opties niet eigenlijk.
Schoenspray heb ik daadwerkelijk thuis liggen.

Mijn vriend lacht mij altijd uit als ik onder ongemakkelijke verkoopsituaties uit wil komen. Als ik bijvoorbeeld vraag wat iets kost en ik het te duur vind, ga ik zeggen dat ik even de maten thuis na ga meten o.i.d. :=

Moet je de volgende keer eens zeggen; ‘oh, dat vind ik echt teveel geld’. Ik heb al meerdere malen gehad dat ze ineens wat van de prijs af doen :=
Terwijl het niet eens mijn bedoeling was om af te dingen, maar het flapt er dan zo uit.

Chapeau2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 21:00

Ik heb altijd wel van die spray staan eerlijk gezegd. Als ik het nodig heb neem ik het vaak mee bij de Action O:)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 21:03

Ik vind het irritant en opdringerig.
Ik neem nooit schoenverzorgende producten, ik gebruik alleen doorzichtige schoensmeer voor een paar dat ik heb en voor mijn sneakers heb ik niks nodig.

Net als bij het tankstation. Heeft u nog interesse in de weekaanbieding? Pff nou nee.
Stel je voor dat ze dat in elke winkel gaan doen.

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 21:05

Ik vind het juist wel fijn dat het gevraagd wordt. Ik moet ook altijd even nadenken of ik nog wel iets in huis heb staan.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 21:07

Ik heb het echt in huis want het gaat inderdaad lang mee. Vind de vraag wel vervelend.

Floko

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 21:07

Haha goede tip voor het afdingen :))

Chapeau2002 schreef:
Ik heb altijd wel van die spray staan eerlijk gezegd. Als ik het nodig heb neem ik het vaak mee bij de Action O:)

Ik heb een paar schoenen verpest met spray van de Action, van Kiwi. Leren gedeelten zoals het randje waar de veters in zitten was helemaal uitgebeten. Tegenwoordig geef ik liever een paar euro meer uit.

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 21:10

Ja ik geef eerlijk antwoord en zeg dat ik het niet hoef, meestal gevolgd door "Als ze lelijk worden koop ik wel nieuwe".

Vroeger kocht ik er nog wel eens schoensmeer, borstels, sprays en reinigingsmiddeltjes bij maar toen was ik kennelijk wat gevoeliger voor upselling dan ik dat nu ben.

Dobbelicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 21:12

Ik zeg eerlijk dat ik de producten al thuis heb staan. Vaak ga ik ze pas halen op het moment dat ik ze nodig heb.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-19 21:13

Leuk om al jullie meningen te lezen en hoe jullie de vraag opvatten! Dankjewel :D

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 21:13

Citaat:
Geven jullie eerlijk antwoord als de verkoper vraagt of je schoen verzorgende producten wilt?

Ik moest de pollvraag echt een paar keer lezen, er zit een spatie teveel in :D .

Ik dacht al "mijn schoen heeft helemaal niks te willen" :o

Zonder teveel op taal te zitten, ik was echt even in de war :)

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-19 21:14

beert schreef:
Citaat:
Geven jullie eerlijk antwoord als de verkoper vraagt of je schoen verzorgende producten wilt?

Ik moest de pollvraag echt een paar keer lezen, er zit een spatie teveel in :D .

_O- Ik had het aan elkaar getypt, maar kreeg er een rood randje onder. Dus heb ze maar van elkaar gescheiden :o

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 21:14

beert schreef:
Citaat:

Hahah, ik dacht hetzelfde. Dat is er een voor signalering onjuist spatiegebruik :+

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-19 21:15

Heb het aangepast -:)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 21:16

Ik ben altijd blij als ze het vragen. Vaak krijg je en nog leuke tips om je schoenen mooi te houden, ongeacht of je wat koopt of niet.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 21:17

Ik gebruik geen schoenverzorging producten, echt nooit :=
Ik zou dan eerder zeggen dat het niet hoeft, geen interesse oid. Maar een leugentje om bestwil 'nee heb ik nog staan' glipt er ook wel eens uit bij mij. Niet alleen bij schoenen kopen overigens, maar in het algemeen.
Waarom? Omdat ik geen zin heb in een opdringerig verkooppraatje waarin ik iets aangesmeerd krijg wat ik niet wil. En gelukkig zijn een heleboel verkopers niet zo, maar wanneer het wel zo is en ik het aan voel komen gooi ik die er in.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 21:17

Ik zeg op dat vragen standaard nee bedankt.
Tenzij ik iets nodig heb maar dan vraag ik er in de winkel zelf al om of er zoiets aanwezig en wat het kost.

Kan zijn dat het bij “ de buren” goedkoper is en dan zeg ik dat ook :P

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 21:18

Ik zeg vaak wel eerlijk nee dankjewel. Als ze opdringerig zijn zeg k wel dat k t al heb :') hangt er vanaf hoe t gevraagd wordt dus!

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 21:19

Ik ben heel eerlijk :') Ik zeg gewoon; nee bedankt dat hoef ik niet. Ga ook niet liegen.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 21:19

Ik gebruik nooit schoen producten. Helpt dat nou echt goed? En waar is het exact voor?

:+

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 21:22

amado7 schreef:
Ik gebruik nooit schoen producten. Helpt dat nou echt goed? En waar is het exact voor?

:+

Om je schoenen langer goed te houden, vuilafstotend te maken, het leer weer netjes op te poetsen en bv suède te verzorgen en waterafstotend te maken zodat het niet na 3 regendruppels al lelijk is.
Ik doe met die producten echt jaaaaaren met mijn schoenen :)

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 21:24

Ik vind het altijd ongemakkelijk als ze het vragen, vind het toch moeilijk om nee te zeggen dus zeg vaak dat ik nog thuis heb staan :+

Soms gaan ze dan door: ‘wat voor stof is het? Elke stof heeft een andere bescherming nodig’
Ehm nee ik was niet geïnterresseerd.

grizzlybear

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 21:29

Ik snap niet waarom je zou "liegen" terwijl je ook gewoon simpel, nee dankjewel kunt zeggen :?