Wat als je een bod krijgt op je huis?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 00:19

Hier vorige week ons huis op die manier verkocht welluswaar omdat er appartementen op gebouwd gaan worden.. nu dus op huizenjacht

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 00:24

rina schreef:
superpony schreef:
Off topic; Echt waar?? Heb jouw huis tijd terug wel op Funda gezien en ernstig over nagedacht. Gaan nu ook een huis in Dld bekijken en hoorde dat ze juist heel makkelijk waren van Nederlandse kennissen in Dld.....Maar zou wel stuk onder ons budget zijn, hopelijk scheelt dat.

Alles wat boerderij heet, neem maar een zak met eigen geld mee. De banken willen echt helemaal niets. Alleen dat wat hun vrijwel 0 risico oplevert, en wat ze zelf, mocht het zover komen, makkelijk te verkopen kunnen willen ze wel financieren. Overigens zonder eigen geld krijg je hier al helemaal geen hypotheek. 100% doen ze hier niet aan. 80 is de max. Een jaar of 5 geleden was het ook niet zon probleem, het is echt iets van de laatste paar jaar. Mijn advies voor mensen die naar Dld willen verhuizen is op het moment dan ook, ga eerst naar de bank om te kijken of je die hypotheek uberhaupt wel voor elkaar krijgt voordat je het huis gaat bekijken.
En ja sorry TS dit is een beetje off topic, tenzij jullie dan van plan waren naar Duitsland te verhuizen :D

Ja, we hebben een bezichtiging voor een huis in Dld. Is wel onder ons budget en zeker haalbaar. We hadden gesproken met Nederlanders die al jaren in Dld wonen. Nog niet bij een Duitse bank geweest. Maar we bekijken ook een huis in Nederland en ligt op de route, dus bij interesse is dat wel de volgende stap natuurlijk.

En eerlijkheidshalve is Dld alleen aantrekkelijk als het goedkoper is dan een gelijk huis in Nederland en is het budget voldoende.

MiReRe

Re: Wat als je een bod krijgt op je huis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 00:51

Lijkt me vrij onwaarschijnlijk dat iemand zo graag in mijn appartement zou willen wonen, maar ja hoor, alles heeft z'n prijs. Oké, behalve mijn paard. Dat is m'n beste vriend, al bied je miljoenen, je verkoopt je kind toch ook niet.
Enfin, als iemand mijn huis wil voor mega ver boven de waarde waardoor ik iets soortgelijks kan kopen in dezelfde omgeving en ik lekker veel geld overhoud...ja hoor, daar valt over te praten!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 06:50

Wij hebben ons huis in de crisis gekocht en het is nu zo'n 70.000 meer waard (best veel mensen verhuizen nu ook uit de straat of soortgelijke woningen in de buurt). Maar het probleem is dat je er ook wat voor terug moet kopen en alles is nu duurder. Dus als ze er dan nog 30.000 op zouden doen zou ik het overwegen misschien want binnen en tien jaar hopen we naar iets vrijstaand te kunnen. Het klinkt wel heel verleidelijk want hoe de markt over 5 of 10 jaar is weet niemand. Misschien raken we ons huis dan niet meer kwijt.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 07:01

Als het een zeer goed bod is zou ik het wellicht overwegen. Anders zou ik een bericht sturen dat je bedankt voor de getoonde interesse en je hun gegevens zal bewaren.

Ik zou overigens als je wel interesse hebt om op het bod in te gaan nog een hoger bod vragen.

Bij ons in de straat is het gebruikelijk dat we briefjes in de bus hebben met de vraag of we willen verkopen. Niet vanwege de bouwstijl maar vanwege de locatie.

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 07:30

Hier ook al mensen langs gehad met deze vraag..

Laatse keer hebben we besloten ze te laten komen en te kijken hoe en wat. (mensen die we toevalig ook kenden via via, de rest hebben we niet laten komen)
Tja ze appt nu regelmatig dat ze nog is langs willen komen etcetc
Ze willen de prijs wel betalen.. Maar we hebben zelf nog niks gevonden of gezien, plus we beseffen ons dat we deze ligging met uitzicht ook nooit weer vinden...

We houden het eerst af. Er is genoeg interesse mochten we verkopen..
(wij hebben ook echt geluk gehad met de aankoop, was een gunner. Er is het heel wat over ons bedrag heen geboden, de mensen waarvan we het kochten hadden geen noodzaak aan geld en vonden het mooi dat er een jong gezin in kwam wonen)

We wonen in dld
Mensen die willen kopen ook
(toevalig Nederlanders maar de rest van de geïnteresseerden zijn Duitsers)

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 07:39

Mijn vriend zou wel weg willen, als ze genoeg geld bieden... Ik alleen niet haha. Nieuwbouwhuis uit de crisis. Zijn hier in het rijtje al 2 huizen verkocht van stellen die uit elkaar zijn gegaan. Zij hebben ong 55.000 extra ervoor ontvangen....

Ik woon hier te goed en te mooi om 55.000 eur te krijgen. We moeten tenslotte ook iets anders terugkopen, wat ook heel erg duur is (duurder dan wat het waard is) op dit moment.

Ik zou het dus niet doen....

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 07:40

Wat ook handig is is om te kijken hoe hoog je rente van hypotheek nu staat. Wij betaalden bijna 6 % en nu wij gaan verhuizen nog geen 2 . dat scheelt ondanks lagere aftrek nog steeds best wel wat geld terwijl wij zometeen een duurdere woning hebben

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 07:46

Ja ik zou het wel doen hoor

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 08:16

Goh dit topic zag ik eerder :D
Maar ik zou het alleen doen voor een heel goed bod en als er in de buurt andere goede opties zijn.

dieseltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-19 09:42

We hebben nu een vrijstaande boerderij-woning, rijbak, 3 stallen en weide....
Ik ben fysiek niet meer top en mag dus niet meer rijden (al 7 jaar niet meer) en het onderhoud van huis en alles eromheen vraagt veel van me. Financieel is het heel aantrekkelijk, al moeten we eerst sowieso huiswerk gaan doen naar wat er te koop is, rentestanden, waarde bij verkoop sowieso. Dat soort dingen.

Merk dat ik het meest met mijn paard zit... En de kinderen ook wel. Oudste zit in groep 6, jongste in groep 4. Ik ben nooit verhuisd als kind en heb geen beeld bij wat dat voor hun in zou houden. Als we hier weg zouden gaan zouden we niet in dit dorp blijven (geen voorzieningen meer) en toch naar een plek gaan waar wat meer voorzieningen zijn voor de langere termijn (en dichter bij middelbare school en openbaar vervoer mogelijkheden).
Dus zouden ze ook naar een andere school gaan, dat vind ik wel heel wat. Misschien maak ik het te groot in mijn hoofd en is die impact kleiner, maar heb er zelf dus geen ervaring mee.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 10:10

Kinderen zijn vaak flexibeler dan verwacht. Vriendin van mij liep tegen hetzelfde aan, veel twijfels, kids hadden al wat te verduren gehad door een scheiding maar ze hebben het echt goed opgepakt en je hoort ze nergens over in negatieve zin. Ze hebben een leeftijd waarin je goed met ze kunt praten en dingen kunt uitleggen, dat scheelt erg veel!

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 10:15

Het is al eerder genoemd lees ik maar ik denk dat je eerst eens moet navragen bij een makelaar wat die denkt dat het waard is. Je kan je daar behoorlijk in vergissen, mijn kleine appartement die ik vorig jaar heb gekocht wordt bij de buren nu al voor 40.000 meer verkocht, om maar even aan te geven hoe erg de prijzen nog aan het stijgen zijn. Zeker als je een unieke locatie en huis heb, is het niet te vergelijken met buren dus zou ik echt even een makelaar inschakelen. Je hoeft meestal ook niet meteen iets te tekenen of je huis te verkopen als je gewoon even gaat informeren en zij een prijs inschatten.
Dan kan je vanuit daar ook beter je besluit nemen. Als je het te koop zet en mensen moeten bieden tegen elkaar zonder te weten wat de ander biedt krijg je er bijna altijd meer voor dan wanneer je het zo 1 op 1 verkoopt.

Ik ben overigens wel als kind verhuist en had daar helemaal geen last van of problemen mee. Kinderen maken echt binnen 5min nieuwe vriendjes en zijn dan alweer vergeten dat ze überhaupt naar een andere school zijn gegaan.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 10:20

Als je het zo stelt zou ik er wel serieus over na gaan denken, de kinderen redden zich wel, zeker als ze zo jong nog zijn. Paard kan dan op pension of pensioen.

Wel zou ik een makelaar of iemand die er verstand van heeft vragen wat de verkoopwaarde van het huis is als je zou willen verkopen. Dan gaan onderhandelen over de prijs.

Ik ken iemand die er over dacht te verkopen toen er in ene kopers voor de deur stonden. Zij zijn een stuk verderop gaan wonen en ze wonen nu in hun droomhuis, zij zijn dus erg blij met deze stap. Financieel konden ze de oude woning zeer goed verkopen en de extra kosten hebben ervoor gezorgd dat ze praktisch konden oversteken. Er is toen wel nog onderhandeld over de prijs, want als iemand het zo graag wil hebben kan je daar best wel gebruik van maken. Dat raad ik TS ook aan.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 10:20

Ik heb geen kinderen, wel paarden aan huis.

Ik zou het zo doen omdat ik dit huis als iets zie voor max. 5 jaar. Dus onze hele insteek is anders.

Wat verhuizen en kinderen betreft, ik ben als kind 9 keer verhuisd en heb er niks aan overgehouden :) Kinderen zijn flexibel.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 10:21

Vaak is het zo hoe jonger hoe gemakkelijker het verhuizen is. :j
Als het fysiek nu al wat zwaar is zou ik nog sneller het bod aannemen.

Ben zelf veel verhuisd, jong, als net puber af en daarna als volwassene. Het vindt zijn weg vaak wel.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 10:22

Heb je het überhaupt al eens met je kinderen gesproken hier over.
Je kunt ze gewoon peilen. Hoe staan zij daarin?

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 10:45

Ik denk dat het juist voor je kinderen voordelen kan hebben,neem aam dat je nu buitenaf woont en mischien meer naar de bewoonde wereld wilt verhuizen?
Wij wonen zelf ook buiten af en mijn kinderen hebben best wel vaak geklaagd over het feit dat ze niet zo bij vriendjes binnen en buiten konden.Overal heen gebracht moesten worden en toen ze ouder werden altijd op de bus moesten wachten waarvoor ze eerst met de fiets heen moesten en vervolgens wachten want hij rijd 1x in het uur.
Soms heb ik er ook wel over gedacht om voor de kinderen te verhuizen maar we wonen op een ideaal plekje in onze ogen hoe wel we voorzichtig rondkijken naar een woning die alles gelijksvloers heeft ivm mijn handicap.En dan ook dichter bij winkels enzo.Maar dat beteknd ook de paardeboel achterlaten en dat zint me nog niet.
Maar als ze hier aan de deur staan met een echt goed bod waarvan ik kan kopen wat ik wil dan doen we dat.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 11:09

Als iemand een goed bod doet, zou ik wel akkoord gaan bij zoiets.

Over je kinderen moet je je geen zorgen maken. Ook ik ben als kind regelmatig verhuisd en dat gaat vooral op de door jou genoemde leeftijden enorm eenvoudig. Ik heb nu zelfs goed profijt van dat gesleep, want ik kan me veel sneller aanpassen aan gewoontes maar bijv. ook dialecten in verschillende hoeken van het land.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 11:13

Dan zal ik wel raar zijn, maar vond het niet leuk als kind te verhuizen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 11:17

Wanneer je wel besluit om te verhuizen (paard is je minste probleem) dan gewoon tegen de grote vakantie, dan kunnen de kinderen na de vakantie naar de nieuwe school, of dat dan gebeurt of over enkele jaren maakt niet zo veel uit, vriendjes en vriendinnetjes vinden ze ook daar. Kijk eens wat woningen in je omgevingen opbrengen.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 11:19

Ik zou het persoonlijk niet doen, maar dat komt omdat wij nu echt ons droomhuis hebben vlak aan het strand. Dus er moet wel een heel idioot hoog bod komen willen we het überhaupt overwegen :D
Als je het overweegt, dan is je huidige huis misschien niet helemaal je droomhuis?
Maar ik lees dat je paarden aan huis hebt, dat is ook wel iets om rekening mee te houden natuurlijk..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 11:19

Ik zou als de sodemieter alle omgevingsvergunningen en bestemmingsplannen nalopen.
Er wordt in dit land veel te veel gesjoeld en gespeculeerd met grond.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 11:23

Century schreef:
Dan zal ik wel raar zijn, maar vond het niet leuk als kind te verhuizen.

Ik wel. Maar wij gingen van de bouw naar de boerderij waar de paarden aan huis konden staan.
Voor mij was dat natuurlijk een droom doe uit kwam.

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 11:30

Even puur naar de voor en tegens gekeken, als je ergens gaat wonen waar je veel minder werk hebt aan je huis en alles buiten hou je energie over voor andere dingen, paard op pension heeft voordelen misschien een verzorgster voor 1 a 2x per week, als de scholen, winkels in de buurt zijn ben je minder tijd kwijt aan heen en weer rijden.
Nadeel stukje vrijheid kwijt tav je paard, het verhuizen op zich en ander huis zoeken, evt je leuke buren missen.

Alles heeft voor en tegens even los wat je voor je huis kan krijgen en wat je terug wil kopen.
Ik zou er zeker voordelen van zien

Wat vinden je man en de kinderen ervan?