karuna schreef:Best maf eigenlijk dat in sommige kulturen een man meer vrouwen mag hebben en omgekeerd absoluut niet. Op zich ivm voortplanting wel lastiger met een vrouw en meer mannen. Maar toch blijft de vraag ook als het zou mogen van geloof.
Waarom zou je als man meer vrouwen willen hebben in een huis, soort God aanbid status? Meer mogelijkheden je genen te verspreiden? Meer kansen je voortplantingsorgaan ergens in te duwen?
En omdat wat ik zie de eerste vrouw vaak toch niet zo gelukkig is, eigenlijk ik wil "vreemdgaan" maar dan als mijn vrouw de tweede, derde, vierde enz vrouw kent hoef ik het geen vreemdgaan meer te noemen?
En als het niet geloofsgebonden is, waarom dan toch meer mannen dan vrouwen met deze constructie van met zijn allen in een huis wonen?
Zal met de patriarchie te maken hebben, christendom is echt een mannenwereld van huis uit. Er zijn inderdaad versen die zij interpreteren op de manier dat zustervrouwen wenselijk zouden zijn.
Dit is zover ik begrijp vooral zodat de vrouw steun heeft aan de andere vrouwen bij opvoeding etc. Gaat ook eigenlijk altijd in overleg want het leven van de man word hel natuurlijk met vechtende vrouwen in huis 
Uit de relatie stappen is niet overal een optie maar zoals bij het programma sister wives is afstand nemen wel mogelijk.
Met meerdere mensen een relatie hebben is gewoon liefde delen in principe. Je houd ook niet minder van je eerste kind na je tweede, dus waarom zou je niet van 2 mannen/ vrouwen tegelijk kunnen houden?
Lijkt me aan geregel wel een drama overigens