Aan de deur wordt niet gekocht?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: Aan de deur wordt niet gekocht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 09:45

Lokale verenigingen en collectanten zijn welkom, wanneer ze de moeite nemen om zo ver in het buitengebied te collecteren dan mag dat beloond worden. JG al heel lang geen last meer van na een fikse waarschuwing met aangifte bij politie nav het gedrag van de laatste die hier ongenodigd het terrein opkwam. Toen was de maat vol. Jij netjes, ik netjes. Alle andere verkopers nemen niet eens de moeite, dichtbevolkt gebied is makkelijker en meer kans op succes.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 09:46

Kinderpostzegels en collectes doe ik altijd, tegen donateurwervers en energieverkopers zeg ik dat ik een bewindvoerder heb. Werkt ook tegen straatverkopers en je kunt gewoon beleefd blijven *D

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 09:49

Heb een sticker maar er wordt nog wekelijks aangebeld door mensen die vinden dat het niet voor hen geldt. Zolang je mn geld wilt, geldt de sticker. Doei :evaw:

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-19 10:09

Oh ja lokale dingetjes steun ik soms wel, bij mn ouders in de buurt liepen weleens studenten van de bakkersschool. Die verkochten dan verse koekjes om daarvan weer materialen etc voor de school aan te schaffen, die waren van harte welkom :9

Wat ik zo onhebbelijk vind aan die energiemannetjes is dat ze je (hier tenminste) meteen bij je voornaam beginnen aan te spreken. ‘Hoi Mars hoe is het? Is *naam man* ook thuis?’

Ik lees ook hier dat de meesten niks kopen bij ze, zo bijzonder dat het dan toch blijft voortbestaan. Heb toch een beetje de vrees dat vooral ouderen in hun praatjes trappen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 10:13

Toen mijn baby nog een baby was, en van elke prikkel ging huilen had ik altijd de bel uit staan. Gaan ze door het keukenraam kijken om te zien of er iemand binnen zit >;) Maar echt onbeschoft, zat ik daar lekker te kolven. (Uit het directe zicht, je moet dan echt een soort hoekje om kijken) En dan blijven ze daar staan tot je naar de deur loopt.
Nou ik was echt vinnig, doe ik de deur open, zegt zo’n gast doodleuk: ‘ja, volgens mij doet je bel het niet’.
‘Klopt, die heb ik uitgezet om dit soort geneuzel te voorkomen, daaaaag’.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 10:16

Afbeelding
deze plakken! ideaal

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 10:17

Maar ik wil alleen niet van energie of goede doelen abonnementen.
Wel de oliebollen, koekjes, lootjes van verenigingen enzo :')

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 10:18

Ik heb geen deurbel en wat is dat heeeerlijk rustig!

Enige nadeel, de AH bezorgers die nog nooit eerder bij ons geweest zijn moet ik "ophalen" voor bij de oprit :D

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 10:19

Mars schreef:
Oh ja lokale dingetjes steun ik soms wel, bij mn ouders in de buurt liepen weleens studenten van de bakkersschool. Die verkochten dan verse koekjes om daarvan weer materialen etc voor de school aan te schaffen, die waren van harte welkom :9

Wat ik zo onhebbelijk vind aan die energiemannetjes is dat ze je (hier tenminste) meteen bij je voornaam beginnen aan te spreken. ‘Hoi Mars hoe is het? Is *naam man* ook thuis?’

Ik lees ook hier dat de meesten niks kopen bij ze, zo bijzonder dat het dan toch blijft voortbestaan. Heb toch een beetje de vrees dat vooral ouderen in hun praatjes trappen.

Hier beginnen ze meestal met 'zijn je ouders thuis?'
Dan heb ik al helemaal geen zin meer om ze aan te horen. :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 10:24

Gelukkig hebben wij hier geen verkopers aan de deur, zal wel te veel moeite zijn in het buitengebied.
Collectes hadden we wel, maar die bellen eigenlijk niet meer aan sinds wij een hek voor de oprit hebben staan (het hek is om te voorkomen dat de hond wegloopt, niet de collectes :') ), als we collectes hebben krijgen ze eigenlijk wel altijd iets. Van lokale clubs kopen we ook wel, of soms een vrije gift. Ze verkopen hier bijvoorbeeld compost en afschuwelijke kerstbakjes, daar heb ik niks aan dus geef ik dan liever een vrije gift. Maar het speculaas van de bakker is wel heel welkom :9

JG komen hier heel soms, ik vond het zo zielig om ze weg te sturen dat ik een keer het hele verhaal heb aangehoord. Dat was niet zo handig, want toen kwamen ze vaak terug :') Nu geef ik gewoon vriendelijk aan geen interesse te hebben, geen probleem :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 10:32

MarcoBorsato schreef:
Kinderpostzegels en collectes doe ik altijd, tegen donateurwervers en energieverkopers zeg ik dat ik een bewindvoerder heb. Werkt ook tegen straatverkopers en je kunt gewoon beleefd blijven *D

Straatverkoop moeten ze gewoon verbieden. Die mensen zijn ronduit asociaal. Word nooit bij mij aan de deur gebedeld, ook niet voor goede doelen. Zelfs de bezorger van de posthoorn komt nooit om z'n extraatje in december

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 10:34

Wat helpt bij straatverkopers, rolstoel of scootmobiel. }> dan is het bijna onmogelijk contact te krijgen met ze. Nagenoeg allemaal doen hun uiterste best je niet te zien. 8-) zelfs als je er bewust pal voor gaat staan. }>

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 10:40

Hier iemand die 2,5 jaar lang Deur aan Deur verkoop heeft gedaan :wave:
Ik zal jullie vertellen er zijn ook wel leuke verkopers :j
Sticker zien was bij mij niet aanbellen, geen interesse was prima Fijne dag veder. Bij wel interesse of het verhaal aan horen deed ik dat netjes met respect en keek ik graag mee met wat ze hadden en wat ik aanbood. Was het inderdaad beter wat ze nu hadden zei ik dat eerlijk!
Oudere mensen waarvan ik door had dat ze niet zelf meer konden beslissen, deed ik mijn verhaal en gaf ze een folder mee zodat ze met de kinderen konden overleggen en naar 17:00 deden wij niet meer bij oudere aanbellen.

Ik heb hele leuke gesprekken gehad ook als mensen niks wilde afnemen! Door eerlijk te zijn verkocht ik genoeg.
Ja, het was voor stroom.

Ik vind het altijd zo jammer dat er negatief gedaan word er over. Want het kan echt oprecht een leuk beroep zijn als je als verkoper ook gewoon normaal doet :j

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 10:45

Wat ik zo vervelend vind, ook al zeg je geen interesse je komt er amper tussen want eerst moet het ingestudeerde praatje gedaan worden. O, waarom niet en dan een heel verhaal waarom ik mezelf tekort zou doen door geen interesse te tonen. Ik ga ook maar zo'n sticker bestellen. In de tussentijd ga ik die smoes van die bewindvoerder gebruiken. Die vind ik briljant gevonden.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 10:46

purny schreef:
MarcoBorsato schreef:

Straatverkoop moeten ze gewoon verbieden. Die mensen zijn ronduit asociaal. Word nooit bij mij aan de deur gebedeld, ook niet voor goede doelen. Zelfs de bezorger van de posthoorn komt nooit om z'n extraatje in december

Alleen zo jammer dat stichtingen als KWF en het AIDS fonds afhankelijk zijn van donaties en collectes niet voldoen.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 10:48

Brainless schreef:
Ik heb op verschillende plekken gewoond en nog geen 1 JG heeft een voet tussen de deur gezet of geprobeerd de deur tegen houden als ik die dicht wilde doen.
Als je zegt: "sorry, geen interesse" vragen ze hooguit of ze hun blaadje mogen geven.
Zeg je nee, dan gaan ze gewoon weer weg.

En nee ze zeggen niet "wij komen u jezus/god brengen" en nee; dan hoef je dus ook niet te zeggen: zet maar in de tuin.
Is 1 van de oudste "grapjes" die er is.

Nou zo'n eentje heb ik hier wel eens aan de deur gehad hoor en ik woon niet echt ver van je vandaan. Maar ik haat zulke grapjes, dus ik reageerde niet terug met dat andere zinnetje om zo'n vreselijk denigrerend grapje te maken.

Maar idd; nog nooit meegemaakt dat ze de deur proberen open te duwen, voet tussen de deur of zelfs naar binnen lopen. En idd gaan ze gewoon netjes weg als je zegt geen interesse te hebben. Oke goed; ze proberen nog ff snel hun blaadje aan je te slijten, maar dat is het wel.

Waar ik echt een hekel aan heb zijn de verkopers van energiemaatschappijen; opdringerig volk dat ALTIJD probeert, ondanks dat je al 2 keer nee hebt gezegd, hun verkooppraatje te houden.
Oke, bijna altijd; na jaren ergernis had ik een paar maanden terug een die gelijk netjes verder ging toen ik zei geen interesse te hebben......was er helemaal flabbergasted van; nog nooit voorgekomen; normaal sta ik alsnog 5 min mezelf tegen te houden om niet die opdringerige verkoper bij mn voordeur weg te trappen, omdat ik eerst 10 keer nee moet zeggen voor eindelijk het kwartje valt.
Deur dicht smijten is een optie, maar dat voelt dan weer zo onbeschoft dat mn spieren weigeren te bewegen.
Tegenwoordig stuur ik mijn vriend naar de deur, want ze vragen altijd naar de hoofdbewoner en dat ben ik. Hij zegt vervolgens dat de hoofdbewoner niet thuis is.

Kopen ook nooit wat aan de deur. Ik wil dingen eerst goed uitzoeken, bekijken etc
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 05-04-19 10:52, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 10:51

Oh, dat is ook wel slim. Kan ook nog zeggen dat ik de oppas ben :+

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 10:58

@MarcoBorsato: Alleen zo jammer dat deze mensen geen NEE kunnen verstaan

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 11:00

verootjoo schreef:
Oh, dat is ook wel slim. Kan ook nog zeggen dat ik de oppas ben :+

Dit ga ik doen :+

Had laatst iemand van het aids fonds die maar niet weg ging. Wilde best een eenmalige donatie doen maar hij wilde alleen een maandelijkse donatie aanbieden. Heel gezeur waarin die me probeerde te guilten en zei dat een eenmalige donatie overigens niet kon. Ik weet toevallig dat dat via de website wel kan

Na heel lang nee zeggen is die uiteindelijk weggegaan, maar ga volgende keer dus al meteen nee zeggen en de deur dicht doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 11:00

purny schreef:
@MarcoBorsato: Alleen zo jammer dat deze mensen geen NEE kunnen verstaan

Niet veralgemenen alsjeblief.

Hier koop ik niets aan de deur. Ook personen die het geloof komen verkondigen krijgen een nee.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 11:01

Ze verstaan best nee, maar pas nadat ze hun hele riedeltje hebben afgedraaid. Dat is iig wel mijn ervaring met de mensen die ik aan de deur heb gehad.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 11:02

Eenmalig doneren in een collectebus vind ik ok. Die maandelijkse dingen vertik ik. Ik bepaal zelf wel hoevaak ik iets doneer. Zeker niet iedere maand.

Overigens de meest hardnekkigen zijn de postcode loterij zieltjes terugwin verkopers. Die kom ik op een ander adres regelmatig tegen. Die willen geen nee horen. _-:( record staat bijna 20 minuten nodig geweest om ze weg te krijgen. Terwijl ik al gezegd had ben geen hoofdbewoner. Werkelijk zo irritant. 8)7
Laatst bijgewerkt door karuna op 05-04-19 11:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 11:02

Hou ook niet zo van verkopers aan de deur. Dus meestal doe ik de deur open met direct de mededeling dat ik geen intresse heb, ze niet kan helpen of dat wij al doneren. Dan wens ik ze succes en een fijne dag en doe ik de deur weer dicht.
Werkt prima

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 11:06

Absolem schreef:
Een keer een Jehova getuige die aanbelde. Had haar de wijk door zien lopen die ochtend met haar twee knullen aan haar zijde. Dus ik had heel subtiel een emmertje water achter mijn rug hangen.. Toen ik open deed.
Ik verwees haar naar de sticker. Toen ze zich daar niks van aan trok en ik de deur dicht wilde doen hield een van de jongens mij tegen ( goh wat een verassing!).
Waarop ik mijn emmertje water tevoorschijn haalde en wat voor hun voeten mikte. Toen ik zei de volgende is wel raak liepen ze weg met een hoop heisa dat het godslastering was wat ik deed. Waarop mijn gereformeerde buuf naar buiten kwam gestiefeld.

Ze keek mij vragend aan en ik toen ik zei dat ze aan het belletje lellen waren begon ze te lachen en liep weer naar binnen :z

Dit is niet iets om trots op te zijn.

Ik heb gewoon een NEE-sticker op de deur geplakt, sindsdien heerlijk rustig.

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 11:08

antje_vip schreef:
Absolem schreef:
Een keer een Jehova getuige die aanbelde. Had haar de wijk door zien lopen die ochtend met haar twee knullen aan haar zijde. Dus ik had heel subtiel een emmertje water achter mijn rug hangen.. Toen ik open deed.
Ik verwees haar naar de sticker. Toen ze zich daar niks van aan trok en ik de deur dicht wilde doen hield een van de jongens mij tegen ( goh wat een verassing!).
Waarop ik mijn emmertje water tevoorschijn haalde en wat voor hun voeten mikte. Toen ik zei de volgende is wel raak liepen ze weg met een hoop heisa dat het godslastering was wat ik deed. Waarop mijn gereformeerde buuf naar buiten kwam gestiefeld.

Ze keek mij vragend aan en ik toen ik zei dat ze aan het belletje lellen waren begon ze te lachen en liep weer naar binnen :z

Dit is niet iets om trots op te zijn.

Ik heb gewoon een NEE-sticker op de deur geplakt, sindsdien heerlijk rustig.

Als je goed had gelezen zie je in het verhaal staan dat ik die sticker dus ook heb.