Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Maar echt onbeschoft, zat ik daar lekker te kolven. (Uit het directe zicht, je moet dan echt een soort hoekje om kijken) En dan blijven ze daar staan tot je naar de deur loopt. 
Mars schreef:Oh ja lokale dingetjes steun ik soms wel, bij mn ouders in de buurt liepen weleens studenten van de bakkersschool. Die verkochten dan verse koekjes om daarvan weer materialen etc voor de school aan te schaffen, die waren van harte welkom
Wat ik zo onhebbelijk vind aan die energiemannetjes is dat ze je (hier tenminste) meteen bij je voornaam beginnen aan te spreken. ‘Hoi Mars hoe is het? Is *naam man* ook thuis?’
Ik lees ook hier dat de meesten niks kopen bij ze, zo bijzonder dat het dan toch blijft voortbestaan. Heb toch een beetje de vrees dat vooral ouderen in hun praatjes trappen.
), als we collectes hebben krijgen ze eigenlijk wel altijd iets. Van lokale clubs kopen we ook wel, of soms een vrije gift. Ze verkopen hier bijvoorbeeld compost en afschuwelijke kerstbakjes, daar heb ik niks aan dus geef ik dan liever een vrije gift. Maar het speculaas van de bakker is wel heel welkom 
Nu geef ik gewoon vriendelijk aan geen interesse te hebben, geen probleem
MarcoBorsato schreef:Kinderpostzegels en collectes doe ik altijd, tegen donateurwervers en energieverkopers zeg ik dat ik een bewindvoerder heb. Werkt ook tegen straatverkopers en je kunt gewoon beleefd blijven
purny schreef:MarcoBorsato schreef:Kinderpostzegels en collectes doe ik altijd, tegen donateurwervers en energieverkopers zeg ik dat ik een bewindvoerder heb. Werkt ook tegen straatverkopers en je kunt gewoon beleefd blijven
Straatverkoop moeten ze gewoon verbieden. Die mensen zijn ronduit asociaal. Word nooit bij mij aan de deur gebedeld, ook niet voor goede doelen. Zelfs de bezorger van de posthoorn komt nooit om z'n extraatje in december
Brainless schreef:Ik heb op verschillende plekken gewoond en nog geen 1 JG heeft een voet tussen de deur gezet of geprobeerd de deur tegen houden als ik die dicht wilde doen.
Als je zegt: "sorry, geen interesse" vragen ze hooguit of ze hun blaadje mogen geven.
Zeg je nee, dan gaan ze gewoon weer weg.
En nee ze zeggen niet "wij komen u jezus/god brengen" en nee; dan hoef je dus ook niet te zeggen: zet maar in de tuin.
Is 1 van de oudste "grapjes" die er is.
verootjoo schreef:Oh, dat is ook wel slim. Kan ook nog zeggen dat ik de oppas ben
record staat bijna 20 minuten nodig geweest om ze weg te krijgen. Terwijl ik al gezegd had ben geen hoofdbewoner. Werkelijk zo irritant.
Absolem schreef:Een keer een Jehova getuige die aanbelde. Had haar de wijk door zien lopen die ochtend met haar twee knullen aan haar zijde. Dus ik had heel subtiel een emmertje water achter mijn rug hangen.. Toen ik open deed.
Ik verwees haar naar de sticker. Toen ze zich daar niks van aan trok en ik de deur dicht wilde doen hield een van de jongens mij tegen ( goh wat een verassing!).
Waarop ik mijn emmertje water tevoorschijn haalde en wat voor hun voeten mikte. Toen ik zei de volgende is wel raak liepen ze weg met een hoop heisa dat het godslastering was wat ik deed. Waarop mijn gereformeerde buuf naar buiten kwam gestiefeld.
Ze keek mij vragend aan en ik toen ik zei dat ze aan het belletje lellen waren begon ze te lachen en liep weer naar binnen
antje_vip schreef:Absolem schreef:Een keer een Jehova getuige die aanbelde. Had haar de wijk door zien lopen die ochtend met haar twee knullen aan haar zijde. Dus ik had heel subtiel een emmertje water achter mijn rug hangen.. Toen ik open deed.
Ik verwees haar naar de sticker. Toen ze zich daar niks van aan trok en ik de deur dicht wilde doen hield een van de jongens mij tegen ( goh wat een verassing!).
Waarop ik mijn emmertje water tevoorschijn haalde en wat voor hun voeten mikte. Toen ik zei de volgende is wel raak liepen ze weg met een hoop heisa dat het godslastering was wat ik deed. Waarop mijn gereformeerde buuf naar buiten kwam gestiefeld.
Ze keek mij vragend aan en ik toen ik zei dat ze aan het belletje lellen waren begon ze te lachen en liep weer naar binnen
Dit is niet iets om trots op te zijn.
Ik heb gewoon een NEE-sticker op de deur geplakt, sindsdien heerlijk rustig.