Elektrische bakfiets

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 20:47

Van mijn schoonvader die fietsenmaker is "mogen " wij geen babboebakfiets kopen. Hij vindt t dramatische kwaliteit.
Hij zegt dat we dan een bakfiets.nl fiets moeten kopen.

Uit ervaring uit de kinderopvang van mezelf zou ik zeker voor een fiets gaan met een "los" stuur. Dus niet een fiets waar je stuurt met de bak zelf.
Laatst bijgewerkt door x_Anne_x op 02-04-19 21:32, in het totaal 1 keer bewerkt

KletsKoekje

Re: Elektrische bakfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 21:01

Troy is sowieso minder qua kwaliteit en daar is de prijs ook wel naar. Maar ik ken 2 mensen. die een troy hebben en hebben er nooit problemen mee en zijn er super blij mee.
Ik koos de vogue omdat die ruimer is, goede motor en accu en vanwege de prijs.
Je moet je ook bedenken hoe vaak ga je het gebruiken, wellicht is de troy dan ook prima geschikt. Ik gebruik de fiets sowieso 3 dagen in de week (en zomer pak ik hem vaker) met de bak vol en 1 in de yepp achterop dus durfde de troy daarom niet aan.

Ik zou zeggen, ga gewoon lekker proefrijden en kijken wat bij jou past.
Zo'n 3 wieler met bak aan stuur is echt heeeel erg wennen in het begin maar je went er snel aan.

BarieskaBo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 21:13

Hier een zeer tevreden Troy gebruiker! Beste investering ooit. Het is heel gezellig fietsen met je kindjes voorin. Doe er vanalles mee (o.a. naar school en met volle bak door de polder met tegenwind weer naar huis, naar het buitenbad, met de bak volgehangen met zwembanden en tassen en dergelijke :j) .

Het eerste jaar heb ik er 1100 km mee gefietst *\o/* _/-\o_ tijdens mijn zwangerschapsverlof.

Nu iets minder, maar bij een beetje weer, komt hij uit de schuur en fiets ik regelmatig rond met 2-3- of 4 kindjes of zonder kindjes en de wekelijkse boodschappen.

Mijn vriendin heeft een Babboe, maar mijn Troy doet echt niet onder voor de Babboe. Ik heb een hele fijne fietsenmaker (ik hebn hem bij de lokale fietsenmaker besteld, met dezelfde kortingen als de internet stunters, maar wel met de wetenschap dat hij me onderweg komt halen als er iets mis is (1e week stond ik gelijk met een lekke band, glas op de weg, niet gezien :P ). De fietsenmaker geeft mijn bakfiets ook jaarlijks een onderhoudsbeurt.

Accu gaat lang mee, kan er met mijn eigen 2 kinderen zeker 60 km mee fietsen.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 21:19

Ik heb ook een Troy en ben zeer tevreden. Accu gaat lang mee en zelfs zonder accu is hij heel soepel en makkelijk te hanteren. Iets met vergeten om op het knopje te drukken :x
Stabiliteit is juist erg goed vind ik. Kan niet anders zeggen dan dat ik tevreden ben.

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 21:30

x_Anne_x schreef:
Van mijn schoonvader die fietsenmaker is "mogen " wij geen babboebakfiets kopen. Hij vind t dramatische kwaliteit.
Hij zegt dat we dan een bakfiets.nl fiets moeten kopen.

Uit ervaring uit de kinderopvang van mezelf zou ik zeker voor een fiets gaan met een "los" stuur. Dus niet een fiets waar je stuurt met de bak zelf.

Ik was met onze fiets bij een fietsenmaker en die zei inderdaad hetzelfde over de babboe bakfiets qua kwaliteit onderdelen.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 22:51

Mm... dat zijn interessante tips. Ik dacht dat babboe juist goed aangeschreven stond. De fietsen van bakfiets.nl vind ik niet mooi en ik stoor me vreselijk aan die merknaam er zo groot op.

Ik wil hem zelf voor de plezier ritjes gaan gebruiken. Dus zeker niet degelijks gebruik.

sita12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-19 06:46

Bedankt voor alle reacties ☺️ Ik heb vandaag onze lokale fietsenmaker gebeld of Naja 1 van de. Die gaf aan alleen met bakfiets.nl te werken en vond troy rotzooi maar als ik hier jullie reacties lees zijn er dus een hoop positieve gebruikers!
Eind mei komt spruit drie dus zal tijdens mijn verlof er veel gebruik vsn maken . Als het weer het toe last wil ik ook zeker op de fiets naar het werk. Het zal dus voor regelmatig gebruik zijn☺️ Ik wil vrijdag even bij halfords kijken en nog wat fietsenmakers bellen

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 10:10

Ik ben een klein beetje verliefd op de soci.bike, dat vind ik echt een mooi compact bakfietsje +:)+
Maar de prijs.... oef. Dat heb ik er dan weer niet voor over.

Afbeelding

sita12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-19 12:15

wouw pmarena maak me gek hahahah
ik durf gewoon niet te google :P
maar wat een mooie fiets inderdaad!

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 13:12

Ik sprak net iemand op t dorp die op een elektrische bakfiets van troy reed. Zij vindt hem echt ideaal. Ze heeft hem al 2 jaar en hij staat bij hun buiten. Hij blijft mooi. Ze gebruikt hem elke dag.

sita12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-19 13:28

DiantaM schreef:
Ik sprak net iemand op t dorp die op een elektrische bakfiets van troy reed. Zij vindt hem echt ideaal. Ze heeft hem al 2 jaar en hij staat bij hun buiten. Hij blijft mooi. Ze gebruikt hem elke dag.

kijk dat zijn de goed ervaringen :) ik denk dat we het toch van de gebruikers moeten hebben.
er zijn natuurlijk altijd positieve en negatieve ervaringen.

sita12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-19 13:30

Ohhh ik ben net bij halfords geweest en ze hadden de troy in de winkel staan ik vind m eerlijk gezegd mooier dan de babboe

Afbeelding

De prijs is 1729 incl 3 onderhouden beurten, regenhoes en kettingslot

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 13:39

Vind ik ook :j

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 15:16

Nou dat is aanzienlijk beter dan de 4000 van de soci.bike....de laatste keer dat ik durfde te zoeken naar een prijs :P

Maarreh....hoe groot moet je zijn om daar nog overheen te kunnen kijken...? :=

sita12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-19 15:56

Ik kan er overheen kijken met mijn 158 Hahahah ik ben ook formaat dwerg hahaha en kon bij de trappers
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 16:27

Oh dat valt goed mee dan +:)+

Ik vind het wel jammer dat het altijd meteen van die gevaartes zijn... :P

sita12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-19 17:53

pmarena schreef:
Oh dat valt goed mee dan +:)+

Ik vind het wel jammer dat het altijd meteen van die gevaartes zijn... :P

Dat valt dus alles mee! Ik dacht ook dat het zon “ bakfiets” zou zijn . Zon slachtachiep maar vond het alles mee vallen!

Ik Zoë net dat ze via premiumbikes nog goedkoper zijn. Iemand ervaringen met hun?
Via Google lees ik opzich goede ervaringen

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 19:02

Ik vind de troy ook prachtig.

Heeft het eigenlijk zin om een elektrische bakfiets te kopen als de ander op een normale fiets rijdt? Of is het dan handiger om naar een normale bakfiets te kijken?

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 19:22

Ja zeker. Anders moet je als een gek trappen. Is toch een stuk zwaarder he.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 20:10

Kan je er ook een beetje mee doortrappen? Ik baal echt als een stekker als ik niet minstens 20km per uur fiets, op de lange rechte stukken wil ik minstens 25 eigenlijk anders word ik een beetje depri :')

Sommige elektrische fietsen vind ik heel irritant, dan ben je net lekker op stoom en dan stoppen ze ineens met ondersteunen en gaat het heel zwaar...zal wel iets wettelijks zijn ofzo :=

Zouden er nog geen...ehm hoe heten die extra snelle e-bikes ook alweer...? Speed pedelec ofzo...? En daarvan dan een bakfiets versie :))

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 20:14

Wij hebben er een van velora en die ondersteunt tot 25 km/u. Heerlijk op asfaltwegen. Maar (helemaal nu met een baby van 4 weken in de maxi cosi) kom je er achter hoe erg sommige wegen hobbelen Dus dan moet je soms wel even wat gas terug nemen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 20:17

Zou dat ook niet verschillen met soort fiets, dat de ene hobbels beter "wegveert" dan de ander?
Ik heb überhaupt nog nooit met een bakfiets gereden...voel ook wel een flinke drempel eerlijk gezegd want ik tik toch al wat teveel hokjes aan van "een bakfietsmoeder" := :P

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 20:52

Ja ik kan me voorstellen dat je bij een 2-wieler er wellicht iets minder last van hebt. En verder geen andere modellen geprobeerd dus kan niet goed vergelijken. Misschien dat iemand met een ander (duurder) type bakfiets hier antwoord op heeft?

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 06:55

Dat verschilt inderdaad per bakfiets. Bij die van mij (nihola) is dat veel minder

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 09:34

Mijn Troy gaat harder dan 25 op een recht stuk maar dat moet je niet doen net een kind in de bak. Ik ben gestopt met 32 bergaf want het ging veels te snel. Werd gevaarlijk
Ik heb trouwens kussentjes voor in de bak laten maken