Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Resistance schreef:_kajo_ schreef:Tss. Het zou echt geen moment in mij opkomen om het zelf te houden. Totale verbazing dus dat er ook mensen zijn die het zonder gewetenswroeging kunnen uitgeven.
maar waarom ben je daar zo verbaasd over? En waarom vind je het zo erg?
daantjuhhh schreef:mysa schreef:Ik zou het naar de politie brengen, niet omdat ik zo gezagsgetrouw ben maar omdat de kans groot is dat het crimineel geld is.
Ik zou dat ook doen!
Wil geen bezoek krijgen van criminelen die er achter komen dat ik dat geld heb meegenomen.
Resistance schreef:_kajo_ schreef:Tss. Het zou echt geen moment in mij opkomen om het zelf te houden. Totale verbazing dus dat er ook mensen zijn die het zonder gewetenswroeging kunnen uitgeven.
Maar waarom ben je daar zo verbaasd over? En waarom vind je het zo erg?
Lau schreef:Maar jullie schetsen echt gelijk ooh crimineel. Het gaat in deze stelling alleen over je vind een tas met geld. Je weet niks van de herkomst van het geld. Dus het is een tas zonder enige achtergrond van het criminele circuit.

PureSG schreef:Ik had het waarschijnlijk gehouden, of in ieder geval een gedeelte.
En ik geloof dat als je zo'n vraag stelt, menig mens zal beweren het geld naar de politie te brengen, maar het in werkelijkheid zullen houden
daantjuhhh schreef:Lau schreef:Maar jullie schetsen echt gelijk ooh crimineel. Het gaat in deze stelling alleen over je vind een tas met geld. Je weet niks van de herkomst van het geld. Dus het is een tas zonder enige achtergrond van het criminele circuit.
Als ik een tas vind met 15000€ dan ga ik daar wel over nadenken.
Ik zeg nergens dat het daadwerkelijk crimineel geld is. Maar de kans is rieeel.
Maar als het is van iemand die er hard voor gewerkt is vind ik het haast nog erger omdat geld uit te geven.
daantjuhhh schreef:PureSG schreef:Ik had het waarschijnlijk gehouden, of in ieder geval een gedeelte.
En ik geloof dat als je zo'n vraag stelt, menig mens zal beweren het geld naar de politie te brengen, maar het in werkelijkheid zullen houden
Mijn vader heeft 25 jaar geleden een tas gevonden met 15000 gulden.
En geloof mij hij kon dit zelf erg goed gebruiken met een 3 ploegen dienst en een zwaar gehandicapte zoon. Maar hij heeft het niet gehouden.
daantjuhhh schreef:PureSG schreef:Ik had het waarschijnlijk gehouden, of in ieder geval een gedeelte.
Mijn vader heeft 25 jaar geleden een tas gevonden met 15000 gulden.
En geloof mij hij kon dit zelf erg goed gebruiken met een 3 ploegen dienst en een zwaar gehandicapte zoon. Maar hij heeft het niet gehouden.
Lau schreef:Het is maar een tas met geld... Je weet niks je hoeft er niks over te weten. Ik weet zeker dat veel mensen het zouden houden. Ookal zeggen ze ja nee ik breng het naar de politie. Wees blij dat er mensen eerlijk voor uit komen.
Vjestagirl schreef:Lau schreef:Het is maar een tas met geld... Je weet niks je hoeft er niks over te weten. Ik weet zeker dat veel mensen het zouden houden. Ookal zeggen ze ja nee ik breng het naar de politie. Wees blij dat er mensen eerlijk voor uit komen.
Dus als er ergens een paard losloopt hou je het ook? Want het is maar een paard?
Als er ergens een auto met de sleutel erin staat dan stap je in en rij je weg? Want het is maar een auto?
Vjestagirl schreef:Lau schreef:Het is maar een tas met geld... Je weet niks je hoeft er niks over te weten. Ik weet zeker dat veel mensen het zouden houden. Ookal zeggen ze ja nee ik breng het naar de politie. Wees blij dat er mensen eerlijk voor uit komen.
Dus als er ergens een paard losloopt hou je het ook? Want het is maar een paard?
Als er ergens een auto met de sleutel erin staat dan stap je in en rij je weg? Want het is maar een auto?
daantjuhhh schreef:Die tas is toch ook van iemand. Net zoals die auto?
Ik zie het verschil niet...