Je vindt een tas met geld; wat doe je?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 21:29

Sowieso afgeven bij de politie, als ik het al zou meenemen. Ik hou meer van eerlijk verdiend geld, waar ik voor gewerkt heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 21:30

_kajo_ schreef:
Tss. Het zou echt geen moment in mij opkomen om het zelf te houden. Totale verbazing dus dat er ook mensen zijn die het zonder gewetenswroeging kunnen uitgeven.

maar waarom ben je daar zo verbaasd over? En waarom vind je het zo erg?

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 21:31

Ik hoop dat ik nooit zo'n tas vind op straat, want ik zou zó met mijn geweten in de knoop raken :=

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 21:32

Resistance schreef:
_kajo_ schreef:
Tss. Het zou echt geen moment in mij opkomen om het zelf te houden. Totale verbazing dus dat er ook mensen zijn die het zonder gewetenswroeging kunnen uitgeven.

maar waarom ben je daar zo verbaasd over? En waarom vind je het zo erg?

Uh. Ik vind het nogal verbazing wekkend dat je die vraag moet stellen.

Of het is van iemand die er hard voor gewerkt heeft. Of het is geld uit het criminele gebeuren.
Daar wil ik niet beter van worden. Zou niet eens kunnen genieten van de spullen die ik van dat geld zou kopen.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 21:34

daantjuhhh schreef:
mysa schreef:
Ik zou het naar de politie brengen, niet omdat ik zo gezagsgetrouw ben maar omdat de kans groot is dat het crimineel geld is.

Ik zou dat ook doen!

Wil geen bezoek krijgen van criminelen die er achter komen dat ik dat geld heb meegenomen.

Nou dit, ik "verbaas" me over dat de meesten daar niet aan denken, een dergelijk bedrag heeft een "normaal" mens niet zo maar ergens in een tasje liggen, dat geld stinkt..
En als jij er mee in verband word gebracht door politie oid, grote kans dat je heel wat uit te leggen hebt, want "zomaar gevonden" is niet de meest orginele smoes die de politie gehoord heeft vermoed ik.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 21:35

Resistance schreef:
_kajo_ schreef:

Maar waarom ben je daar zo verbaasd over? En waarom vind je het zo erg?

Ik vind dit best erg, want dit is van iemand. Als bij wijze van spreken iemand z'n paard losloopt langs de weg dan hou je hem ook niet, ondanks dat er geen naam op staat en je hem goed kan gebruiken.

Ik vind het een raar idee dat je zonder enige gewetenswroeging iemands eigendom kan houden.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 21:36

Maar jullie schetsen echt gelijk ooh crimineel. Het gaat in deze stelling alleen over je vind een tas met geld. Je weet niks van de herkomst van het geld. Dus het is een tas zonder enige achtergrond van het criminele circuit.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 21:38

Ik had het waarschijnlijk gehouden, of in ieder geval een gedeelte.
En ik geloof dat als je zo'n vraag stelt, menig mens zal beweren het geld naar de politie te brengen, maar het in werkelijkheid zullen houden :))

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 21:38

Lau schreef:
Maar jullie schetsen echt gelijk ooh crimineel. Het gaat in deze stelling alleen over je vind een tas met geld. Je weet niks van de herkomst van het geld. Dus het is een tas zonder enige achtergrond van het criminele circuit.

Als ik een tas vind met 15000€ dan ga ik daar wel over nadenken.
Ik zeg nergens dat het daadwerkelijk crimineel geld is. Maar de kans is rieeel.

Maar als het is van iemand die er hard voor gewerkt is vind ik het haast nog erger omdat geld uit te geven.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 21:39

PureSG schreef:
En ik geloof dat als je zo'n vraag stelt, menig mens zal beweren het geld naar de politie te brengen, maar het in werkelijkheid zullen houden :))

Zo de waard is vertrouwd hij zijn gasten ;)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 21:40

Een plastic tasje met alleen geld erin? Dat gaat mee naar huis en ik ga media in de gaten houden. Als niemand erom vraagt verdeel ik het na een paar maanden onder de armen.

daantjuhhh

PureSG schreef:

Mijn vader heeft 25 jaar geleden een tas gevonden met 15000 gulden.
En geloof mij hij kon dit zelf erg goed gebruiken met een 3 ploegen dienst en een zwaar gehandicapte zoon. Maar hij heeft het niet gehouden.

Lau

daantjuhhh schreef:
Lau schreef:

Als ik een tas vind met 15000€ dan ga ik daar wel over nadenken.
Ik zeg nergens dat het daadwerkelijk crimineel geld is. Maar de kans is rieeel.

Maar als het is van iemand die er hard voor gewerkt is vind ik het haast nog erger omdat geld uit te geven.

Het is maar een tas met geld... Je weet niks je hoeft er niks over te weten. Ik weet zeker dat veel mensen het zouden houden. Ookal zeggen ze ja nee ik breng het naar de politie. Wees blij dat er mensen eerlijk voor uit komen.

daantjuhhh

Re: Je vindt een tas met geld; wat doe je?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 21:42

Het is maar een tas met geld?!?
15000€ is niet zomaar een tasje met geld.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 21:43

daantjuhhh schreef:
PureSG schreef:

En geloof mij hij kon dit zelf erg goed gebruiken met een 3 ploegen dienst en een zwaar gehandicapte zoon. Maar hij heeft het niet gehouden.

Ik zeg ook niet dat iedereen dat zal doen, maar ik geloof wel dat er mensen zijn die een beter beeld van zichzelf zullen schetsen dan dat ze daadwerkelijk zijn.

Dat jou vader het niet heeft gehouden kan ik alleen maar respecteren. :)

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 21:44

Ik zou het niet bij de politie afgeven, maar wel melden. En dan zelf het geld mee naar huis nemen. Dat kan ook tegenwoordig. Misschien, maar ik weet niet of dát kan, zou ik ook vragen of zij het ergens kunnen testen of het crimineel geld is ofzo.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 21:45

daantjuhhh schreef:
PureSG schreef:

Oké. Sommige mensen hadden het wel gehouden. Logisch.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 21:46

Lau schreef:
Het is maar een tas met geld... Je weet niks je hoeft er niks over te weten. Ik weet zeker dat veel mensen het zouden houden. Ookal zeggen ze ja nee ik breng het naar de politie. Wees blij dat er mensen eerlijk voor uit komen.

Dus als er ergens een paard losloopt hou je het ook? Want het is maar een paard?
Als er ergens een auto met de sleutel erin staat dan stap je in en rij je weg? Want het is maar een auto?

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 21:47

Vjestagirl schreef:
Lau schreef:

Dus als er ergens een paard losloopt hou je het ook? Want het is maar een paard?
Als er ergens een auto met de sleutel erin staat dan stap je in en rij je weg? Want het is maar een auto?

Maar het gaat hier niet over een auto of een levend wezen, maar over een tas. :)

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 21:47

Vjestagirl schreef:
Lau schreef:

Vjestagirl.
Ik ben net zo verbaast als jou!

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 21:48

Vjestagirl schreef:
Lau schreef:

Eh nee,
Daar kan je de eigenaar van achterhalen. Maar een tas met geld zou ik niet moeilijk over doen.
Je weet er niks van en er is niemand bij de buurt. Moeten ze het maar niet laten staan toch?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 21:48

Die tas is toch ook van iemand. Net zoals die auto?
Ik zie het verschil niet...

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 21:50

daantjuhhh schreef:
Die tas is toch ook van iemand. Net zoals die auto?
Ik zie het verschil niet...

Iets met moet je je spullen maar niet op een openbare plek laten slingeren.
Jij laat je auto toch ook niet open staan want je weet dat iemand hem mee neemt toch? Daarom zit er ook een slot op. Als jet criminelen zijn wisselen ze het wel slimmer uit :')
Die gaan zo een groot bedrag dcht niet onbeheerd laten slingeren.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 21:50

Als iemand iets dumpt is het niet meer van diegene.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 21:51

Shaggy09 schreef:
Als iemand iets dumpt is het niet meer van diegene.

Precies dat