Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
bridgetF schreef:Ik vind echt niet kunnen dat de kaart mogelijk is vernietigd of gebruikt gaat worden. Ik mag hopen dat het één grote 1 april grap is en we er allemaal ingetrapt zijn. Het is dan wel een goede grap trouwens.
Els1984 schreef:bridgetF schreef:Ik vind echt niet kunnen dat de kaart mogelijk is vernietigd of gebruikt gaat worden. Ik mag hopen dat het één grote 1 april grap is en we er allemaal ingetrapt zijn. Het is dan wel een goede grap trouwens.
Zelfs al is het een grap, dan vind ik het nog best schokkend dat zoveel mensen zeggen, geef maar lekker uit. Verder ben ik het helemaal met je eens.

Is dat niet uit een kerstpakket of zo? gerpiegorp schreef:Vorige week kregen we een telefoontje met dat iemand in de zaal een anonieme ov-kaart was verloren waar 200 euro op stond. Ik had hem gevonden en ben direct naar de manager gelopen zodat hij de eigenaar kon bellen, zal eerlijk toegeven dat ik halverwege heb gedacht dat zelf houden wel heel fijn zou zijn, maar heb de eer aan mezelf gehouden en heb hem netjes afgegeven en de eigenaar was héél blij dat we hem hebben gevonden, helaas geen vindersloon gekregen
Zou toch nog even doorzoeken en actief aanbieden. Het is wel gek dat de kaart nu gewoon weg is, hopelijk heeft niet een andere collega wel het initiatief genomen om hem te gebruiken, dat zou toch wel heel zonde zijn. Verder, ik zit zelf op Facebook in geen enkele buurtgroep/pagina, dus dit soort dingen krijg ik ook nooit mee. Ik zou het inderdaad misschien via de VVV, gemeente of politie doen of dat ene bedrijf ik ben iets kwijt (?) oid. Hopelijk kunnen zij wel de eigenaar bereiken. Maar jemig, 220 euroIs dat niet uit een kerstpakket of zo?

Resistance schreef:Ben ik de enige die zegt: gewoon gebruiken?
Ik vind dat sowieso wel een interessante gewetensvraag. Wellicht ga ik daar even een topic over openen.
marleen_88 schreef:Resistance schreef:Ben ik de enige die zegt: gewoon gebruiken?
Ik vind dat sowieso wel een interessante gewetensvraag. Wellicht ga ik daar even een topic over openen.
Als TS d daadwerkelijke eerlijke vinder zou zijn geweest zou ik dit ook zeggen en doen. Zij is dit nu niet, dus hoe banketstaaf ook. Ik zou er niets mee doen, tot je hem over een jaar vindt en er nog ligt.
verootjoo schreef:Els1984 schreef:Zelfs al is het een grap, dan vind ik het nog best schokkend dat zoveel mensen zeggen, geef maar lekker uit. Verder ben ik het helemaal met je eens.
Zoveel mensen? De absolute meerderheid zegt dat juist niet
Els1984 schreef:verootjoo schreef:
Zoveel mensen? De absolute meerderheid zegt dat juist niet
Ik zie er al 6 die suggereren wat ts ermee kan doen in de korte tijd dat dit topic bestaat (uitgeven, bingo, goed doel en dus niet als gevonden voorwerp melden, zoals het hoort). Dat vind ik veel ja. Dat jij dat niet vind; prima! Ik heb het niet over een meerderheid.

Els1984 schreef:Niet iedereen heeft Facebook. Melden doe je bij de gemeente. Vinder heeft meldplicht. Facebook kun je alleen als extra medium inzetten om te proberen de eigenaar te achterhalen. Je geeft zelf aan dat de man onbekend was, dus die zal niet op de dorps-facebookpagina kijken. Maar je klinkt alsof je je besluit al genomen hebt. Lijkt me onverstandig en zeker om het dan ook nog op het grote wijde web te zetten.
[/quote]
[/quote]bridgetF schreef:ik vind het nogal apart dat de kaart nu weg is, maar niet bij de rechtmatige eigenaar.
Als je iets vind, moet je dat aangeven bij politie of gemeente.
Het zelf weggeven of uitgeven, mag pas na een jaar. Het is (nog) niet jullie eigendom.
De eigenaar kan zich nog melden, misschien ziek of op vakantie en het is ook best wel een groot bedrag. En wie weet hoe groot het voor de eigenaar is, misschien iemand die leeft van een zeer laag inkomen en er pas achter komt dat de kaart kwijt is, als hij of zij deze weer wil gebruiken. Misschien wel van iemand die het echt als een spaarpotje gebruikt als er echt dingen van gekocht moeten worden en daarom er ook nog niet achter gekomen. Je weet het niet, maar wat als iemand zich meld? Wat dan?
Ik bedoel het niet gemeen, maar de kaart was niet eigendom van jou, je collega of de zaak. Wat als de persoon in kwestie zich meld, wordt het dan door je collega opgelost? Gevonden voorwerpen moet je aangeven, na een jaar wordt het pas je eigendom. Je mag het wel zelf in bewaring houden, maar dat betekend niet dat je het mag opmaken of vernietigen.
Ik vind echt niet kunnen dat de kaart mogelijk is vernietigd of gebruikt gaat worden. Ik mag hopen dat het één grote 1 april grap is en we er allemaal ingetrapt zijn. Het is dan wel een goede grap trouwens.