Sjong schreef:verootjoo schreef:Op Wikipedia zeker
Dat zijn de principes van veel stromingen en een soort ‘ideaal beeld’ maar natuurlijk geen ‘regels’.
Regels zijn menselijk en niet goddelijk. Als iemand vanuit geloofsovertuiging bepaalde dingen niet doet is dat helemaal prima, maar als iemand al dan niet perongeluk bepaalde dingen wel heeft gedaan is dat niet per se fout voor de kerk. Je relatie met God en bepaalde ‘fouten’ is iets tussen jou en God en niet tussen jou en andere mensen, want die hebben hun eigen ‘fouten’.
Volgens mij staan zulk soort ‘regels’ niet eens op de site van de adventisten zelf.
Wat niet wegneemt dat er idd ook kerken zijn die ook echt regels stellen en consequenties verbinden bij overtreding daarvan. Maar daar zou ik verre van blijven.
Weet niet bij welk genootschap TS haar kennis zit, maar bij die ik ken is dat geloof ik niet zo.
Nee niet op wikipedia, maar op http://www.adventist.nl en vrij uitgebreide site over de adventisten ( door henzelf). Tevens op zda-ref.nl( ook een site door de adventisten). Ik kijk heus wel naar meerdere bronnen die betrouwbaar zijn. En dit waren de eerste 2 hits die ik kreeg. Er staat dat een huwelijk met een ongelovige niet onder valt onder de richtlijn van wat zij onder een huwelijk verstaan.
Precies wat ik zeg dus... dat het niet onder hun richtlijn valt, dus dat het afgeraden wordt

De vraag blijft; wat zegt Jezus erover

Mensen zijn nogal makkelijk met ‘regels’ maken om hun geloof wat richting te geven.

Maar dat huwelijk ging prima, ze respecteerden elkaars keuze hierin