Ervaringen gezocht: huis kopen provincie Utrecht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 16:45

Die in Bunschoten is echt superleuk. Daar zou ik zo wel kunnen zitten. Wat een lief huisje. En geen geld vind ik.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 16:46

SusanH schreef:
Veenendaal heeft niet veel in die prijsklasse hoor. Maar ligt wel mooi centraal. En goede verbinding met Amsterdam :j

Ja, nog wel. Als de provincie niet Veenendaal-de Klomp als IC station gaan schrappen := Maar hopelijk niet :P

Zie idd nu op funda in Veenendaal ook niet veel in die prijsklasse nee :=

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-19 16:46

Dani schreef:
Dat huisje in Woerden! <3

Je bent niet heel bekend in de regio schrijf je, wil je dan wel per se rond Utrecht (blijven) wonen? Hoe groter je zoekgebied, hoe meer kans op de perfecte woning natuurlijk.

Voor mijn werk is de provincie Utrecht het beste (kantoor in Amsterdam, maar ik kom door heel Nederland). Ik woon nu in Utrecht stad en dan zijn de reistijden het beste te doen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 16:52

Vanaf Veenendaal centrum en West kun je ook met de trein naar Amsterdam hoor :j is alleen wel een stoptrein. Maar kost je minder tijd als met de auto in de spits. Gok alleen dat ts het te ver uit haar zoekgebied vindt als ze Ede ook niet ziet zitten. Toch kun je met aanbod van ts beter in Ede zoeken dan in Veenendaal. Meer aanbod en de huizen zijn sowieso net wat goedkoper. En is maar 6 km vanaf Veenendaal.

En de Betuwe ts. Culemborg of Tiel? Ook goede verbindingen met de randstad en goedkoper als Utrecht.

Evelien4

Re: Ervaringen gezocht: huis kopen provincie Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 16:57

Huisje in woerden ziet er echt heel leuk uit, maar... je zit daar erg lastig met parkeren, Havenstraat zit echt midden in het centrum.. en ik weet niet of je een onderneemde kat hebt..?
Zou toch dan iets buiten het centrum van woerden zoeken. het is ook een hel tijdens de spits om woerden in en uit te komen.

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-19 17:00

SusanH schreef:
Vanaf Veenendaal centrum en West kun je ook met de trein naar Amsterdam hoor :j is alleen wel een stoptrein. Maar kost je minder tijd als met de auto in de spits. Gok alleen dat ts het te ver uit haar zoekgebied vindt als ze Ede ook niet ziet zitten. Toch kun je met aanbod van ts beter in Ede zoeken dan in Veenendaal. Meer aanbod en de huizen zijn sowieso net wat goedkoper. En is maar 6 km vanaf Veenendaal.

En de Betuwe ts. Culemborg of Tiel? Ook goede verbindingen met de randstad en goedkoper als Utrecht.

Veenendaal/Ede/culemborg geeft mij een reistijd van minimaal 60 min in de spits. Dat vind ik eigenlijk teveel. Dan spaar ik liever nog een jaartje door denk ik.
Tiel is echt te ver.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 17:02

Volgens mij kun je kwa treinverbinding ook beter in Ede zitten dan in Veenendaal..
Maar ik zou sowieso nog even wachten met kopen eigenlijk, de markt is weer iets aan het afzakken en daarnaast vraag ik me af of als je nu iets koopt je dat ooit nog wel voor die prijs weer kwijt raakt...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 17:07

Blacky94 schreef:
Volgens mij kun je kwa treinverbinding ook beter in Ede zitten dan in Veenendaal..
Maar ik zou sowieso nog even wachten met kopen eigenlijk, de markt is weer iets aan het afzakken en daarnaast vraag ik me af of als je nu iets koopt je dat ooit nog wel voor die prijs weer kwijt raakt...

Voor de treinverbinding maakt het niks uit hoor Ede of Veenendaal. Beiden halfuur naar Utrecht. Enige voordeel wat Ede heeft is dat je ook richting Arnhem kan. Maar als ik in de Klomp opstap kan ik dat ook :j is alleen iets beter plannen ivm minder treinen als in Ede.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 17:11

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 17:22

Soest is voor dat bedrag eigenlijk geen doen. In ieder geval geen eengezinswoning. Dan kom je echt al uit op een appartement.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 17:30

Been there, done that afgelopen zomer in die regio. Wanneer je je door de file in de straat geworsteld hebt mag je als 30e kijker even door het huis en ben je bij een bod een volledige speelbal van de verkopende partij. Biedt je de vraagprijs dan weet je zeker dat het huis aan je neus voorbij gaat. Je maakt kans als je zo'n 30-40.000 bovenop de vraagprijs biedt, wat maar zelden in relatie staat tot de waarde van het huis.

Ik heb dan ook besloten om voorlopig niet te gaan kopen en ben weer terug in het oosten.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 17:32

fjordnina schreef:
Been there, done that afgelopen zomer in die regio. Wanneer je je door de file in de straat geworsteld hebt mag je als 30e kijker even door het huis en ben je bij een bod een volledige speelbal van de verkopende partij. Biedt je de vraagprijs dan weet je zeker dat het huis aan je neus voorbij gaat. Je maakt kans als je zo'n 30-40.000 bovenop de vraagprijs biedt, wat maar zelden in relatie staat tot de waarde van het huis.

Ik heb dan ook besloten om voorlopig niet te gaan kopen en ben weer terug in het oosten.

Ongelooflijk. Paar jaar geleden was je al blij als er een kijker was voor je huis en dat je het binnen een jaar verkocht had. Meeste huizen kwam niemand op en stonden jaren te koop.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 17:44

lissisanne schreef:
Veenendaal/Ede/culemborg geeft mij een reistijd van minimaal 60 min in de spits. Dat vind ik eigenlijk teveel. Dan spaar ik liever nog een jaartje door denk ik.
Tiel is echt te ver.

Ik woon in Tiel en werk in de randstad (Den Haag, Rotterdam en Amsterdam Sloterdijk). Mijn reistijd beperk ik tot circa 1 uur door vroeg te vertrekken, ik heb namelijk flexible uren. Hoewel Amsterdam poedersuiker rijden, is het eigenlijk vrijwel alleen rondom Utrecht druk met files (en de ring A10 bij Amsterdam zelf). Verder is Tiel wel ideaal wonen, zeker als je in heel Nederland moet zijn. Den Haag doe ik gemiddeld 1 uur en 15 minuten tot 1.5 uur over en Rotterdam is een uurtje. Nijmegen/Arnhem zit je in 30/45 minuten, net als Utrecht. Den Bosch red je ook wel in een half uurtje. Super centraal dus.

Alleen voor jouw budget wordt het zelfs hier in Tiel niet simpel. Je kunt zeker leuke huizen krijgen voor die prijs, maar dan moet je wel rekening houden met een wellicht iets minder leuke buurt. Ons huis was binnen 4 dagen verkocht en lag net boven jouw budget (€225.000).. Ook hier is het gekkenhuis :=
https://www.funda.nl/koop/tiel/huis-401 ... ijkuit-23/
https://www.funda.nl/koop/tiel/huis-401 ... ersweg-90/

bamisalami

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 17:53

Ik heb recent een huis gekocht in Vathorst. Onwijs mazzel gehad, deze woning stond "al" twee maanden te koop. De mensen hadden nogal een uitgesproken inrichting en als men daar niet doorheen kunt kijken, haakt men al snel af. Dus ook nog onder de vraagprijs geboden en gekregen. Dit was juni/juli vorig jaar.

De buren hebben pas verkocht, binnen een week was het weg en boven vraagprijs. Andere twee huizen in de straat (met maar twee verdiepingen, buren en ik hebben er drie) ook binnen een week weg en ook allen boven vraagprijs.

Vathorst/Hooglanderveen is wel echt heel leuk wonen trouwens :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 18:24

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 20:10

SusanH schreef:
Blacky94 schreef:

Voor de treinverbinding maakt het niks uit hoor Ede of Veenendaal. Beiden halfuur naar Utrecht. Enige voordeel wat Ede heeft is dat je ook richting Arnhem kan. Maar als ik in de Klomp opstap kan ik dat ook :j is alleen iets beter plannen ivm minder treinen als in Ede.

Het ging mij er meer om dat de trein vanuit Ede 4x per uur gaat en die vanaf De Klomp maar 2x. Nu gaat die weliswaar rechtstreeks en moet je de andere 2x vanaf Ede overstappen maar kwa reistijd scheelt dat ook maar een paar minuten..

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 20:30

En hilversum? Staan een aantal leuke appartementen te koop, zoals de banckertlaan, was vroeger een mindere buurt maar word steeds beter, en aan de heide.. of wat al gezegd is maarsen

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 20:41

In Maarssen, Zeist en Bilthoven kan je in bepaalde wijkjes echt wel dit soort huisjes krijgen.
Het kost alleen wel iets meer zoekwerk en geduld.

Maarssen, De Bilt, Maarssenveen, Westbroek, Maartensdijk, De Meern, Vleuten(valt nu onder Utrecht) Bunnik is allemaal dicht tegen Utrecht aan.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 20:52

bamisalami schreef:
Ik heb recent een huis gekocht in Vathorst. Onwijs mazzel gehad, deze woning stond "al" twee maanden te koop. De mensen hadden nogal een uitgesproken inrichting en als men daar niet doorheen kunt kijken, haakt men al snel af. Dus ook nog onder de vraagprijs geboden en gekregen. Dit was juni/juli vorig jaar.

De buren hebben pas verkocht, binnen een week was het weg en boven vraagprijs. Andere twee huizen in de straat (met maar twee verdiepingen, buren en ik hebben er drie) ook binnen een week weg en ook allen boven vraagprijs.

Vathorst/Hooglanderveen is wel echt heel leuk wonen trouwens :)

Ja daar zou mijn dochter graag heen willen. Dicht bij het station en dus bij de turnhal. :+
Maar is een mooie wijk! Vooral die daar bij de rotonde met het slakje in de buurt. Maar dat zijn geen goedkope huizen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 20:52

Zo flink budget! Daar kan je wel iets leuks voor vinden lijkt mij? Bedenk wel dat je eigen geld moet hebben voor kk enzovoort, ga uit van 10.000 eigen geld.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 20:55

lifaya schreef:
Zo flink budget! Daar kan je wel iets leuks voor vinden lijkt mij? Bedenk wel dat je eigen geld moet hebben voor kk enzovoort, ga uit van 10.000 eigen geld.

Is dit serieus? :+
Voor die regio is dat geen flink budget. Misschien voor Groningen maar in provincie Utrecht heb je nu voor 190.000 een flatje op 3 hoog achter.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 21:06

Ik woon in Montfoort en ik wens je veeeeeeel succes. Het is echt heel lastig. De Meern is nu ook super duur en die huizen gaan voor meer dan de vraagprijs weg vaak. Zeker in Veldhuizen. Vleuten zou je het oude Vleuten kunnen proberen. Verder in Woerden is het ook lastig en ik zou zeker niet midden in het centrum willen wonen. Je kan je auto amper parkeren en je komt er 's ochtends niet uit en 's avonds amper in met de auto.

Ik weet dat Bodegraven niet heel duur is. Schoonhoven ook niet zo en Lopik maak je ook wel kans op een grotere woning gok ik.

Maarssen is een optie alleen moet je dan wel kijken of je eventueel in een beetje een volksbuurt zou willen wonen. Ik weet dat de wat betere buurten boven de 250.000 nu zitten want mijn vriendin is ook daar nu een huis aan het zoeken.

Gouda is veel betaalbaar maar dat zou ik persoonlijk zelf overslaan. Succes met zoeken. Hopelijk vind je snel iets.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 21:10

Gouda is zuid-Holland net als Bodegraven.
Is ook echt verder van Utrecht stad.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 21:25

Ik gok dat je sneller vanuit Gouda in Utrecht bent dan vanuit Woerden 's ochtends. :')
Als de A12 niet vaststaat zoals bijna elke dag. Maar met eventueel ov ben je er natuurlijk wel zo.
Zelfde verhaal dus vanuit De Meern en Vleuten eigenlijk. Al kan je dan wel binnendoor. Maar ook daar is het heel druk.

Kan je in Zeist en De Bilt dan wel kopen in fijnere wijken? Of ga je dan automatisch naar de mindere wijken zoals bijvoorbeeld Vollenhoven?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 21:27

Sunrise19 schreef:
Ik gok dat je sneller vanuit Gouda in Utrecht bent dan vanuit Woerden 's ochtends. :')
Als de A12 niet vaststaat zoals bijna elke dag. Maar met eventueel ov ben je er natuurlijk wel zo.
Zelfde verhaal dus vanuit De Meern en Vleuten eigenlijk. Al kan je dan wel binnendoor. Maar ook daar is het heel druk.

Kan je in Zeist en De Bilt dan wel kopen in fijnere wijken? Of ga je dan automatisch naar de mindere wijken zoals bijvoorbeeld Vollenhoven?

Maar ze moet toch juist naar Amsterdam voor het werk?