Zelf racen op een circuit.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 22:23

Ik zou gewoon ergens karten of icekarten. Je hebt ook buiten kartbanen. Te betalen en je loopt geen risico met je lease auto. Ok het is geen F1, maar wel leuk.

Of bv tickets maar F1 in Spa of Oostenrijk kopen, bv training en kwalificatie en hierbij evt overnachten in de buurt. Dit is wel duurder, maar dan ipv vakantie, dus kun je je budget van vakantie hiervoor gebruiken. En afhankelijk van waar je woont kun je Spa op de dag zelf heen en terug rijden. Of bv in België of Limburg een overnachting doen.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-19 22:29

FrNo schreef:
Ik zou gewoon ergens karten of icekarten. Je hebt ook buiten kartbanen. Te betalen en je loopt geen risico met je lease auto. Ok het is geen F1, maar wel leuk.

Of bv tickets maar F1 in Spa of Oostenrijk kopen, bv training en kwalificatie en hierbij evt overnachten in de buurt. Dit is wel duurder, maar dan ipv vakantie, dus kun je je budget van vakantie hiervoor gebruiken. En afhankelijk van waar je woont kun je Spa op de dag zelf heen en terug rijden. Of bv in België of Limburg een overnachting doen.

Bedankt allemaal voor de goede tips.

Ik ga echt niet ons vakantiebudget gebruiken daarvoor. :')

Anoniem

Re: Zelf racen op een circuit.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 22:52

Met een lease auto zou ik eerst maar eens het contract er op na kijken of je er uberhaupt wel mee mag rijden op een circuit. Wij hebben dit ooit onze vader kado willen geven. Maar in zijn contract stond dat iets dat hij dan niet verzekerd was voor schade.

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 01:50

Amandavd schreef:
xsensibel schreef:
Ik heb mijn vriend voor zijn 22e verjaardag een ritje in een Nissan GT-R gegeven. Dit was €65 voor 20 min zelf rijden.

Misschien zoiets leuk?

Ohh dat klinkt ook wel leuk? Via wat heb je dat geboekt?

GTRrijden.nl! :D

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 08:29

Niet alleen lease-auto’s mogen dit niet, de meeste verzekeringen hebben een uitsluiting voor racen en stunten in de polis staan. Daar heb je echt een speciale verzekering voor nodig.
Dus ook je normale privéauto mag niet zomaar mee. De onze niet in ieder geval, tenzij het een door de verzekeraar georganiseerd evenement is (dat doet onze verzekeraar wel eens, slipcursussen en zo).

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 08:42

JudithGigi schreef:
Muiz schreef:

Oh dat is wel jammer ja, dure krassen worden dat dan :+
Die vangrail is inderdaad nog veel duurder, gewoon niet raken is het verstandigste dus :')

Als je het goed genoeg doet en het circuit moet gesloten worden kost het je 1250 per uur :wow:

Toen wij klaar stonden om te gaan istie 3 uur dicht geweest ivm een crash, was vorig jaar ergens, kwam inderdaad in de duizenden euro's voor die persoon, want het wegdek, vangrail etc. was ook allemaal nog beschadigd :wow: Ik was toen zoo blij dat wij nog niet op de baan zaten :))

Muiz schreef:
Je zou er nog over na kunnen denken om naar de Nürburgring te rijden. Daar mag je met een eigen auto rijden. Het is wel een pittige track en als je heeeel zuinig bent op je eigen auto is het niet aan te raden om echt te gaan racen :D
https://www.tuning-gids.nl/circuitdagen ... _ring.htm#

Hier zou je eventueel ook mee kunnen rijden met een coureur en snelle auto (toen stond er een nieuwe BMW sport model en een audi sportmodel), daar stonden ze toen reclame mee te maken. Heb alleen geen idee meer wat dit heeft gekost.. :D

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 08:49

Op Vakantieveilingen kan je ook veel dingen vinden zoals rijden in een Lamborghini volgens mij, en allemaal andere dikke, dure auto's. Niet helemaal hetzelfde als op een circuit, maar misschien alsnog tof :)

Amandavd

Re: Zelf racen op een circuit.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-19 15:07

Bedankt allemaal!