Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
8nnemiek schreef:Leuk, zo veel reacties al!
Luffa inderdaad, die kwam ik laatst ook tegen. Ik moet nog steeds de zaden van de luffaplant bestellen, want het lijkt me geweldig om die zelf te kunnen kweken!
Olikea, je breit je eigen schuursponsjes? Nu ben ik wel heel benieuwd!! Dat klinkt wel erg gaaf om te doen!
De shampoo bars lijken me ook erg fijn. Ben ik ook al een tijdje van plan om eens aan te schaffen. Heb je ze zelf geprobeerd, Deleja?
denice schreef:Wauw die wasnoten!! Ik ga gelijk overstappen. Gebruik je dat ook voor witte was?
denice schreef:Wauw die wasnoten!! Ik ga gelijk overstappen. Gebruik je dat ook voor witte was?
8nnemiek schreef:pnltl, bij café’s zou ik gewoon bij het bestellen al aangeven dat je geen rietje wil, als je ziet dat anderen een rietje in hun glas hebben.
Ik zag laatst glazen rietjes voorbij komen op internet. Dat lijkt me toch wel fijn. Niks lekkerder dan thuis een koud glas water/fris met ijsklontjes en een rietje, maar het onnodige plastic afval staat me zo tegen dat ik er al jaren geen nieuwe heb gekocht.
antje_vip schreef:Ik heb deze deo: https://www.lekkerineenpotje.nl/
Ruikt lekker, werkt goed, geen chemische rommel, geen mistige walm waar je in stikt
ellepel schreef:Annemiek, klok kun je in elk geval bij albert heyn kopen.
Ik vind het erg goed afwasmiddel.
Wat allesreiniger of wasmiddel betreft vind ik Seepje wel goed.
Ik lees even mee voor tips.
Voor de mensen die een tuin hebben,is er ook nog de spons komkommer.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Sponskomkommer
Leuk om zelf te doen, handige spons !
en eigen groentes of fruit is natuurlijk ook weer fijn als je de ruimte hebt
Freya6 schreef:Toch heeft klok en seepje wel weer een verpakking, ik zou graag iets vinden wat zonder verpakking is. Misschien een blok olijfzeep raspen en koken en zo afwasmiddel maken?
pipsqueak schreef:Als ik boodschappen doe zit de cassiere altijd geirriteerd te kijken naar mijn losse kwak sperziebonen op de band. Ik vertik het om een plastic zakje te pakken en ga er ook niet losse zakjes voor meenemen of kopen. Ik erger mij enorm aan al het plastic om groenten en fruit.
Helaas heeft de AH hier alleen maar plastic zakjes hangen op die afdeling en ik heb al een aantal keer gevraagd waarom er geen papieren zakken kunnen komen. De Jumbo bij ons in de buurt heeft die dan weer wel, maar daar is de kwaliteit van de groenten en het fruit naar mijn mening weer wat minder.
Ik scheid al zolang ik mij kan herinneren mijn afval. Zoek in de supermarkt zoveel mogelijk naar een alternatief wanneer iets in plastic verpakt is. Verder heb ik nog geen alternatief gevonden voor plastic wattenstaafjes.
8nnemiek schreef:Hebben die metalen rietjes geen metaalsmaak?
Dan moet ik die toch maar eens proberen![]()
De menstruatiecup klinkt inderdaad ideaal, maar ik heb het nog nooit durven testen. Ik ga er toch maar eens wat info over opzoeken.
Ik las laatst zelfs dat mensen het gebruiken in hun moestuin ipv bloedmeel, maar dat zou me dan weer net wat te ver gaan haha.
Dondeyne, als ik eens in Maastricht ben ga ik daar zeker langs! Dat klinkt super fijn zeg!