Wat doen jullie in de avond?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 12:49

Vroeger deed ik op dinsdagavond en/of donderdagavond yoga. Dat waren lessen van 1,5u in een studio in de buurt, in een groep van 10. Vond ik heerlijk, zeker na een lange dag helpt het echt om tot rust te komen. Het was een rustmoment voor mezelf. Alleen zijn we nu verhuisd en heb ik nu nog geen studio in de buurt kunnen vinden die me echt ligt, maar ik mis het wel.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 13:49

amado7 schreef:
Wat eten sommige mensen laat! Maar dat komt dan natuurlijk omdat je nog aan het werk bent.

Ik ben k over 6 klaar met eten. Dan meestal even wat kleine dingetjes. En s avonds naar vriendengroep, paard, pianospelen, oppassen, dorp, series kijken, lekker lang in bad, gitaar spelen, boek lezen of naar een vriendin, Ik heb eigenlijk altijd wel wat te doen.

Valt mij ook op, laat eten!

Ik ben vaak rond 5 uur vrij, kwart over 5 thuis. Dan ga ik direct boodschappen halen (indien nodig), woon tegenover een supermarkt. Dan koken, vaak om kwart over 6 ook wel klaar met eten. Dan is het vaak even opruimen enzovoorts en om 7 uur sta ik klaar om te gaan trainen. Half 9 thuis, douchen en om 9 uur op de bank.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 13:56

Tegen de tijd dat wij eten, zo rond 20/20.30, heb ik de paarden al gedaan. Mijn vriend komt dan recht uit zijn werk.

Ik heb daarna ook niet altijd meer zin om de deur uit te gaan. Bij mooi weer gaan we best vaak een ijsje halen, of nog een stukje wandelen of dus tennissen. Maar bij regen of kou, geen idee.
Bios pas is wellicht een idee. Boek lezen ook. Maar op de een of andere manier heb ik daar savonds weinig zin meer in na werken.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 14:04

Ik ben klaar met werken om 18u en een doordeweekse avond ziet er meestal zo uit:

Paardrijden (en twee andere dagen fitness of zwemmen
Tweede keer met de honden uit (mijn vriend laat de honden altijd al kort uit om 18u)
Opruimen en schoonmaken
Eten rond 21u
Televisie

DiantaM

Re: Wat doen jullie in de avond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 14:07

Ik kan me deze tijd amper herinneren Haha. Nu had ik een paard en daarom sowieso al een paar avonden van huis. Ik was blij als ik eens op de bank zat.

Maar de Pathé unlimited kaart is wel echt een aanrader! Deden wij ook regelmatig

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 14:12

Honden uitlaten, soms kort rondje van een kwartiertje, soms wat langer (1-1.5u) afhankelijk van het weer. Verder lezen, serie/film kijken, administratieve taakjes, schoonmaken, online shoppen :+ dat soort dingen. Maar heel begrijpelijk dat je geen zin hebt om nog iets heel actiefs te doen na werk hoor TS! Misschien is gewoon ergens een drankje doen leuk, of een bordspel?

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 14:13

Ik heb thuis een aantal fitnessapparaten, daardoor doe ik tenminste iets! Meestal werk ik savonds nog door, want dat is de laatste tijd teveel om alleen overdag te doen. Paard, fulltime baan, lesgeven.........het moment dat ik thuis ben, doe ik helemaal niets meer :D En daarom sport ik nu iedere avond ff 20 minuten aan de apparaten.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 14:40

In de winter ben ik ook heel saai, omdat ik weinig energie meer heb als ik eenmaal thuis ben. Ik ga vanuit werk eerst naar stal, degene die het eerst thuis is kookt of we koken samen. We eten met een aflevering van een serie, daarna ruimen we op en gaat mn vriend nog wat klussen en ik pak een boek, duik in de reisinformatie of scroll wat op Bokt of ga eerst even douchen of in bad.
Om 22 uur liggen we in bed is het streven.
Soms kijken we in de avond samen nog een aflevering van iets.

Als de dagen langer worden gaan we vaker 's avonds samen naar stal. Ook pakken we dan wel eens een drankje in de tuin. Ik vind het heerlijk om tot laat buiten met een boek te zitten. Ook vaak nog even wandelen na het eten, samen of alleen. Ook heb ik in deze maanden zelf wat meer creatieve projectjes.

Naar de bios doen we meestal alleen in het weekend. :+ we hebben wel zo eens per maand een concert.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 14:45

Momenteel hoogzwanger, dus doe niet zoveel, maar voorheen vooral sporten. Meestal ben ik eerder klaar dan jij, dus kan ik de hele avond nog weg. Maar bij minder tijd ga ik een rondje hardlopen of thuis een online workout of yoga volgen.

Verder in de zomer vaak nog wandelen/fietsen/naar de stad/naar vrienden.
Lezen, huishouden, administratieve dingen, klusjes in huis. Laatst veel bezig geweest met uitzoeken foto's en fotoboeken maken. Heb altijd wel een to do lijstje waarvan wat moet gebeuren.
We proberen één avond in de week niets te plannen om samen wat te kunnen doen.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 17:08

Op dinsdag en donderdag werk ik in ieder geval tot 22.30. Op maandag vaak ook, maar niet altijd. Op de andere avonden kijken we tv, mijn man is aan de slag met zijn geluidsinstallatie en ik lees een boek, of als het nog licht is ga ik graag naar mijn paard. Afgelopen zomer hebben we er een gewoonte van gemaakt om 2x per week een eind te gaan lopen, helaas is dat met het slechtere weer wat weggezakt, maar ik was wel van plan dat weer op te pakken!

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 17:46

Ik sport 6x per week, meestal meteen uit werk. Dan eet ik als ik thuiskom, daarna vaak nog afspreken met een vriend(in), of soms na sporten eten bij iemand / uit eten. Soms een borrel, feestje, of ander evenement. Ik probeer te zorgen dat ik minstens 1 avond in de week thuis ben, omdat ik soms echt even uit moet rusten. Als ik thuis ben meestal iets voor werk doen, lezen/leren of tv kijken.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 18:05

Wij doen 's avonds meestal nog wat klusjes of gaan een wandeling maken. Maar we vinden het ook fijn om af en toe even helemaal niets te moeten en dan iets op tv te kijken. Zelf vind ik Postcrossing erg leuk om te doen. Kijk maar eens op de website www.postcrossing.com, misschien vind jij dat ook wel leuk, TS!

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 18:07

Als ik echt eens niet weet wat doen, dan durf ik wel eens een puzzel bovenhalen, of een volwassenen kleurboek :) Geeft mij veel rust

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 18:08

Ik zit bij een koor, ik dans flamenco, ik rijd paard en ga vaak naar taalavonden of spreek af met een language tandem partner :) Maar meestal werk ik daarnaast nog (onderwijs)
Laatst bijgewerkt door Sheran op 18-03-19 18:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Mariska88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 18:13

Naar de sportschool
Vergaderen (van verschillende organisaties)
Thuis aan de gang (melkveebedrijf)
Huishouden
Hond wandelen (nu het weer langer ligt is)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 00:45

Wij eten om 17 uur al (maar werken van 06:30 tot 15:30), of proberen dat, voor het eten ben ik al met de hond naar de bossen geweest en is manlief op stal aan het voeren. Na het eten bankzaken (oftewel, horizontaal met de oogjes dicht :)) ), om 20:15 drinken we koffie. Daarna doe ik vaak nog wat verenigingszaken, beetje poetsen, beetje rommelen, en wat voor de tv hangen. Manlief is meestal nog wat aan de klus (zijn aan het bouwen). Eten zetten we 's avonds al klaar voor de volgende dag.
Of we zijn de hele avond aan het werk, als we avonddienst hebben tot middernacht. :+ Dan is het als we thuis komen met de hond spelen en ook wat voor de tv hangen.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 01:03

We eten rond 19:00 uur. Mijn vriend gaat zo'n 2 keer per week savonds naar de sportschool door de weeks. In de zomer als het langer licht is gaan we vaak samen naar mijn paard, hij gaat dan met de mountainbike mee een rondje maken buiten. Verder hebben we een hond die uitgelaten moet worden. Voor de rest zitten we voor de tv.

In het weekend vaak savonds met vrienden, bij iemand thuis of zomers soms op het terras.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 02:09

Hmm wij gaan 2 of 3x per week direct na het werk na de sportschool. Dan komen we rond half 7 thuis.
Dan is het eten koken, honden uitlaten, dieren voeren, zelf eten.

Dan ga ik 1x per week naar agility en hij 1x per week naar poker. Voorheen ging ik nog 1x per week naar koor.. maar vond het te veel.
Ik train in de avond dan de honden nog.. gehoorzaamheid of trucjes. en 1x per week (op het moment) gaan we samen naar een veld en traint hij 1 hond (weightpull) en ik de andere in agility.

Tegen half 9 ga ik dan douchen en dan ga ik of op de laptop nog wat dingen doen die ik moet doen (bankieren, iets bestellen, opzoeken of mijn studie) of we kijken een film of tv serie. Soms crochet ik of maak ik wat anders (naaimachine ofzo) beetje hobbyen.
Dan gaan we naar bed :P Ik ga wel vroeg naar bed hoor, half 10 of 10 uur. :)

Ik heb zelf echt een hekel aan dingen doen of bij mensen op bezoek gaan in de avond door de week. Dus vind het wel lekker zo.
Soms gaan we wel eens bowlen of mini golf of uit eten ipv thuis eten.
Laatst bijgewerkt door Nagini op 19-03-19 02:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 02:14

Eten koken, eten, boodschappen, netflixen, gamen, wandelen met de hond, naar stal, paard trainen, grimeren, diamond painting (erg verslavend), nog even werken/administratie, koekjes bakken, ijs eten of terrasje pakken (in de zomer)

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 06:57

18.00 eten, dan half 7 kinderen in bad en die liggen er dan rond 7 uur in. En daarna gaat vl nog wel eens wat in de schuur rommelen en kijk ik lekker mijn foute serie. Dan kijken we samen nog tv. Om 9 uur gaat vl laatste ronde met de hond doen en dan rond een uur of 10 douchen en naar bed. Met 2 kids kan je niet zo makkelijk samen even spontaan weg. Maar we vinden het prima. Misschien saai maar we hebben 's avonds gewoon ook niet echt meer de energie om actief te zijn.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 07:52

Als ik dit allemaal lees vraag ik me af of het wel oke is dat ik zo weinig energie heb in de avond :o ik ga dus buitenom met de hond wandelen nooit weg in de avond, als ik een keer naar een concert of theater ga vraag ik of ik de volgende dag later mag beginnen op het werk of kan ik er nu al tegenop kijken dat ik dan weinig slaap heb.

Het is bij mij ook heel erg te zien, ik krijg helemaal rode wangen in de avond... Ik slik wel al vitamine D.

Ik zeg altijd dat we ooit gaan verhuizen naar een plek waar de zon meer schijnt.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 22:03

Moonsparkle: ik krijg energie van te sporten, niet omgekeerd. Voor ik vertrek denk ik vaak dat ik liever een dutje zou doen maar op de terugweg heb ik juist energie voor tien. Eens ik in huis ben zit ik in bad of in de zetel en word ik vreselijk lui. Met paardrijden ging ik ook altijd door vanaf mijn werk anders komt dat er bij mij echt niet meer van. Misschien is het bij jou ook zo?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 22:29

moonsparkle schreef:
Als ik dit allemaal lees vraag ik me af of het wel oke is dat ik zo weinig energie heb in de avond :o ik ga dus buitenom met de hond wandelen nooit weg in de avond, als ik een keer naar een concert of theater ga vraag ik of ik de volgende dag later mag beginnen op het werk of kan ik er nu al tegenop kijken dat ik dan weinig slaap heb.

Het is bij mij ook heel erg te zien, ik krijg helemaal rode wangen in de avond... Ik slik wel al vitamine D.

Ik zeg altijd dat we ooit gaan verhuizen naar een plek waar de zon meer schijnt.

Haha van die zon herken ik! Wat betreft te weinig slaap geef ik mezelf gewoon een schop onder mijn kont eigenlijk. Iedereen is wel eens moe.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 22:41

moonsparkle schreef:

Mwa.. moe of niet moe, ik ga gewoon wat doen. En heb toch al slaapgebrek door het kind, dus ja :+ Daar wen je overigens best aan.
Nooit wat doen ‘s avonds vind ik echt saai. Wanneer spreek je dan af met vrienden ofzo? En doe je dan helemaal niks van vrijwilligerstaken oid? Ik heb daar altijd wel wat mee te doen eigenlijk. Maar ben ook opgevoed dat je wat doet voor de maatschappij, in je vereniging oid of ergens anders van. Mijn ouders zaten/zitten altijd in verschillende besturen van sportverenigingen ofzo. Ik nu ook :+

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 22:47

Ik werk in de horeca, dus vaak werk ik 's avonds.
Anders ben ik sporten, naar mn paard, aan het studeren of lekker in mijn bullet journal aan het klungelen.
Mocht ik vrij zijn en het bovengenoemde overdag gedaan hebben, doe ik 's avonds vrij weinig.
Na mijn werk doe ik trouwens ook niet al te veel meer. Ligt er een beetje aan.