Mogelijke bijbaan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 14:42

senna21 schreef:
Oprechte vraag. Wil je wel werken?
Een baan van een paar uurtjes per dag lijkt mij zelfs een voordeel, als je snel last van je lijf hebt.

En een bijbaan is niet alleen voor inkomen, maar ook voor je CV, ervaring en netwerk (collega's).

Haha, die vraag rees bij mij ook op.

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-19 19:32

Roosje01 schreef:
In jou geval zou ik dan pas eind maart gaan zoeken en solliciteren ivm dat je dan wel meer beschikbaar bent en kun je ook je 2 vakanties doorgeven die je gepland hebt. Misschien postbezorger dat is vaak partime. Of misschien een ijssalon die werken vaak met seizoens krachten. Snackbar, mc donalds etc kan ook vaak partime.

Eind maart zoeken is een goede tip, bedankt!

senna21 schreef:
Oprechte vraag. Wil je wel werken?
Een baan van een paar uurtjes per dag lijkt mij zelfs een voordeel, als je snel last van je lijf hebt.

En een bijbaan is niet alleen voor inkomen, maar ook voor je CV, ervaring en netwerk (collega's).

Mag ik vragen waarom jij (en Matheno) denken dat ik niet wil werken? Ik heb nergens gezegd dat het mij om het geld gaat, sterker nog ik zeg in mijn openingspost dat ik opzoek ben naar een bijbaantje omdat ik mijn tussenjaar saai vind.

Wat ik heb genoemd zijn gewoon feiten.
1. Na augustus kan ik niet werken omdat ik dan naar België verhuis. Ik weet niet hoe druk ik ga zijn met mijn schoolwerk en ik weet niet of ik elk weekend naar huis kom.
2. Ik moet naar open dagen toe om te bepalen welke studie ik wil gaan doen. Deze zijn allemaal al gepland en gaan uiteraard voor een eventueel bijbaantje.
3. De vakanties zijn ook al gepland en betaald ruim van tevoren. Ik ga deze ook niet afzeggen.
4. Ik heb serieuze nek-/rugklachten. Ik heb hiervoor revalidatietherapie gezocht. Uiteraard zijn een paar uurtjes per dag werken goed hiervoor. Echter is dit niet het geval wanneer ik heel de dag moet zitten of moet staan in dezelfde houding. Dit is gewoon funest voor mijn rug en dan kan ik binnen no time stoppen.

De enige post waar ik iets over geld heb gezegd is bij de post over postbezorging. Ik heb gewoon ervaring met postbedrijven en ik heb gekeken naar vacatures bij postbedrijven. Echter lees ik overal slechte reviews over veel overwerken en niet betaald krijgen. En ja, daar zit ik niet op te wachten. Als ik ga werken wil ik wel gewoon per uur betaald krijgen. Ik doe al ander vrijwilligerswerk en dit doe ik omdat ik het leuk vind.

Leliex schreef:
Als je minstens voor een vak een 7 had op je eindexamen. Dan zou je via een studentenuitzendbureau bijles kunnnen geven.
Verdient erg goed!

Ik had vrijwel alleen 7's en 8'en op mijn eindexamen. Echter is het al 3 jaar geleden dat ik eindexamen heb gedaan en ben ik hierna een totaal andere richting op gegaan qua studie. Had N&G op de Havo maar ben fotografie gaan studeren. Hierdoor lijkt het me niet zo handig om bijles te geven.

Voor alle andere suggesties. Heel erg bedankt! Ik ga er van de week even rustig naar kijken.

Iloveiswan

Re: Mogelijke bijbaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 21:23

Hoever zou je max willen reizen? Op mijn werk hebben we nog een paar vacatures in brabant. Bedrijfscatering. 4 uur per dag gemiddeld en niet in het weekend. Afwisselend werk en niet alleen maar zwaar tillen :)

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 12:31

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 13:14

Joy_Mennings schreef:
Postbezorging heb ik naar gekeken maar daar wordt zegmaar bepaald hoeveel uur je voor je 'wijk' hebt en mijn ervaring daarmee is dat je er vaak langer over doet. En ik heb niet zoveel zin om dan een paar uur voor niks te werken.

De andere dingen ga ik naar kijken.

Ik werk zelf bij postnl en hier hoef je niet bang voor te zijn. Er zijn idd vooraf vastgestelde tijden maar als je hier overheen gaat wordt dat gewoon uitbetaald. Zelf in iedergeval nooit gehad dat extra tijd niet goedgekeurd werd

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 13:29

Misschien bij new york pizza, domino's, macdonalds?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 13:30

Simpele tijdelijke baantjes zijn toch vaak fysiek gezien wat zwaarder, met jouw eisen kom ik ook op schoonmaakwerk.. Alleen maar kassa wil je niet, post bezorgen niet, fabriekswerk kan niet.. Dan blijft er niet heel veel over waar je makkelijk voor ingepland kunt worden..

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-19 20:54

Iloveiswan schreef:
Hoever zou je max willen reizen? Op mijn werk hebben we nog een paar vacatures in brabant. Bedrijfscatering. 4 uur per dag gemiddeld en niet in het weekend. Afwisselend werk en niet alleen maar zwaar tillen :)

Waar ergens zijn de vacatures? Ik vind het niet zo erg om te reizen maar ik heb geen rijbewijs en met het ov duurt het gewoon langer en is duurder. Het moet natuurlijk wel te doen zijn.

miccamaaike schreef:
AH to Go op Eindhoven airport zoekt nog mensen, mooi de afwisseling van de winkel netjes houden en achter de kassa. Prima baantje en uren zijn ook flexibel.

https://werkenbijns.nl/vacatures/?filte ... d&radius=5

Ik weet zo even niet of de ah to go daar voor of achter de douane zit. Maar wat ik gelezen heb is dat voor de winkels/restaurants achter de douane je een vog aan moet vragen en dat je dan pas over 7 weken aan de slag kan. Voor mij is het dan niet echt de moeite waard meer. Maar ik zal er nog even goed naar gaan kijken of dit echt het geval is.

ryukapple schreef:
Joy_Mennings schreef:
Postbezorging heb ik naar gekeken maar daar wordt zegmaar bepaald hoeveel uur je voor je 'wijk' hebt en mijn ervaring daarmee is dat je er vaak langer over doet. En ik heb niet zoveel zin om dan een paar uur voor niks te werken.

De andere dingen ga ik naar kijken.

Ik werk zelf bij postnl en hier hoef je niet bang voor te zijn. Er zijn idd vooraf vastgestelde tijden maar als je hier overheen gaat wordt dat gewoon uitbetaald. Zelf in iedergeval nooit gehad dat extra tijd niet goedgekeurd werd

Ah okee, dan zal ik nog eens naar postnl gaan kijken. Ik had vooral naar Sandd gekeken omdat dit beter uit kwam qua dagen, en daar vond ik dus echt alleen maar slechte reviews over. En heb ook diezelfde ervaring met een krantenwijk.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 21:05

Maar waarom zoek je een bijbaan. Je zou toch ook een tijdelijke gewone baan kunnen zoeken. Misschien voor iemand invallen die met zwangerschapsverlof is o.i.d.

Bedenk zelf wat je leuk vindt om te doen, misschien al iets in de richting van wat je wilt gaan studeren.

I

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 21:35

Kijk ook eens naar receptioniste baantjes. Ik werk momenteel als receptioniste en ik zit niet constant. Ik moet telkens even koffie of thee zetten, rondje lopen om post te brengen enzovoorts. Heb momenteel ook een tussenjaar voor ik weer ga studeren. Ik werk via een studenten uitzendbureau en krijg er best wel prima voor betaald (voor mijn leeftijd dan)

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-19 22:01

Mama3 schreef:
Maar waarom zoek je een bijbaan. Je zou toch ook een tijdelijke gewone baan kunnen zoeken. Misschien voor iemand invallen die met zwangerschapsverlof is o.i.d.

Bedenk zelf wat je leuk vindt om te doen, misschien al iets in de richting van wat je wilt gaan studeren.

I

Ik denk dat een gewone tijdelijke baan nog lastiger gaat worden eerlijk gezegd. Ik heb geen diploma. Nouja ik heb mijn havo diploma en een propedeuse fotografie. Maar heel veel kan ik hier niet mee. Maar ik kan er eens naar kijken.

In de richting waar ik wil gaan studeren gaat 'm nu in iedergeval nog niet worden. Dit zijn beroepen waar je echt je master voor gehaald moet hebben voordat je aan de slag kunt.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 22:29

Maar zou je dan nu al niet iets kunnen doen met fotografie?

Ik weet niet wat je fotografeert, maar misschien zijn daar wel wat opdrachten voor te vinden.

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-19 23:10

Mama3 schreef:
Maar zou je dan nu al niet iets kunnen doen met fotografie?

Ik weet niet wat je fotografeert, maar misschien zijn daar wel wat opdrachten voor te vinden.

In principe zou dat kunnen ja. Ik ben alleen gestopt met de opleiding omdat ik er geen plezier meer aan beleefde en eigenlijk is dat nu nog steeds het geval. Buiten reisfoto's om maarja die kun je niet echt verkopen hahah

Eerlijk gezegd vind ik mn foto's ook niet goed genoeg om shoots mee te doen.

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 23:40

Schoonmaakwerk is vaak maar een paar uurtjes per dag. En de verdiensten zijn goed (vind ik)

Wel is schoonmaken vaak zwaarder dan mensen denken. Maar er worden overal wel schoonmakers gezocht. Als je je CV naar een aantal schoonmaakbedrijven stuurt, weet ik zeker dat je de zelfde dag nog zal worden gebeld met een aanbod.

Dizzy505

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 00:06

Ik heb in een kleding winkel gewerkt als bijbaantje. En bij een luxe drogisterij en parfumerie, dat vond ik beide heel erg leuk!
Zijn wel allebei slecht betaalde baantjes.

Nu werk ik bij de bakker, dat is wel wat "zwaarder" werk.

Hier werkt een vriendinnetje van mij en zij is echt heel blij met haar baantje :)
https://fonkysales.nl

zefiros

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 00:42

Bij de Hema op de vers/horeca afdeling zoeken ze vaak 18+ ivm verantwoordelijkheid met snijdmachine enz.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 11:04

Hema is dit soort zaken aan het afstoten, een AH komt er voor in de plaats.