Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
boeflover schreef:Liefs < 75.000 km op de teller en < 5 jaar oud, maar ik zoek dan ook geen hele goedkope auto maar meer een net niet nieuwe, gezien we veel km rijden en er dus snel een boel bij komt.
Overigens hier beide een fiat Punto en ik vind het heerlijke autootjes, betaalbaar in verhouding tot vergelijkbare (grootte) auto’s in aanschaf en tot nu toe eigenlijk geen gekke fratsen qua onderhoud, maar gewoon slijtage.
Rex_Rolfo schreef:Thioro schreef:In welk land ze van de band rollen maakt op zich natuurlijk niet uit.
Toch schijnen b.v. Japanse Swifts nog beter te zijn dan Britse.
Nooit andere dingen gehad als normale slijtage en onderhoud. Heerlijke auto, niet kapot te krijgen.

NRJ schreef:Mijn Toyota Starlet heb ik al 12 jaar, gekocht met 140.000 op de teller. Nu tikt hij de 362.000 aanNooit andere dingen gehad als normale slijtage en onderhoud. Heerlijke auto, niet kapot te krijgen.
Maar met andere merken heb ik dus weinig ervaring
san4nie schreef:Ben het overigens niet met de uitspraak eens dat oude auto’s minder lang mee gaan dan de tegenwoordig nieuwe modellen.
.san4nie schreef:NRJ schreef:Mijn Toyota Starlet heb ik al 12 jaar, gekocht met 140.000 op de teller. Nu tikt hij de 362.000 aanNooit andere dingen gehad als normale slijtage en onderhoud. Heerlijke auto, niet kapot te krijgen.
Maar met andere merken heb ik dus weinig ervaring
Nog een starlet fan hier! Heb de mijne nu 6 jaar, staat 272.000 km op. Kost geen drol. Aanschaf, onderhoud en benzine niet.
Ben het overigens niet met de uitspraak eens dat oude auto’s minder lang mee gaan dan de tegenwoordig nieuwe modellen. Ben heel benieuwd hoeveel nu nieuwe auto’s er over 20+ jaar nog rondrijden. Niet zoveel als auto’s met die leeftijd nu nog rondrijden denk ik.
Rex_Rolfo schreef:san4nie schreef:Ben het overigens niet met de uitspraak eens dat oude auto’s minder lang mee gaan dan de tegenwoordig nieuwe modellen.
Bij de gevestigde merken heb je zo periodes dat ze beter of juist minder duurzaam waren. De huidige kleine turbo motoren vraag ik me ook wel eens af hoe die het over 15-20 jaar nog doen.
Maar die opmerking ging over Hyundai. De Hyundai's en Kia's van de laatste paar jaar zijn echt wel veel beter dan die van 15-20 jaar geleden

) met 101.000, maar wel uit 2006 (gekocht in 2016), aankoopkeuring laten doen. Alles klopte, was van een oude dame geweest, en zat net een nieuwe koppeling in (oud vrouwtje kon niet meer schakelen) en een nieuwe distributie. Maar weinig mensen vertrouwden de leeftijd i.c.m. de lage kilometerstand en de nieuwe koppeling. En ik heb een fantastische auto
In die 2 jaar dat ik heb hem is de kilometerstand al opgelopen naar 180.000
superpony schreef:boeflover schreef:Liefs < 75.000 km op de teller en < 5 jaar oud, maar ik zoek dan ook geen hele goedkope auto maar meer een net niet nieuwe, gezien we veel km rijden en er dus snel een boel bij komt.
Overigens hier beide een fiat Punto en ik vind het heerlijke autootjes, betaalbaar in verhouding tot vergelijkbare (grootte) auto’s in aanschaf en tot nu toe eigenlijk geen gekke fratsen qua onderhoud, maar gewoon slijtage.
Dan zou ik geen Fiat zoeken. En al 5 jaar oud en zo weinig km's geeft geen garantie voor ene goede degelijke auto en al helemaal bij Fiat.
TS, ik zou nooit voor Fiat gaan als je km's wil maken. Als je lekker goedkoop wil rijden en niet veel snelweg pakt, is een panda echt wel leuk.
Wij hebben een hyundai i10 van ruim 10jr oud. Ooit nieuw gekocht en zouden we inruilen na enkele jaren, maar mijn man is automonteur en vond hem prima, dus we hebben hem gehouden. Staat nu bijna 180.000 km op en rijdt echt als een zonnetje. Ik heb ooit iets kapot gereden door een slechte route door het bos te nemen en de radio is kapot gegaan. Verder is het echt een heerlijke auto.
We hebben daarnaast een USA Ford 4x4 uit 2004 en die heeft 140.000km gelopen, maar is ook omdat hij vreselijk zuipt en we die veel laten staan als het even kan.
Mijn man heeft niet veel oude auto's in onderhoud en in principe alleen VW maar 3 en 4 ton is echt normaal voor bijv Golf en Transporter diesels.