Ik wil niet op straat staan..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 20:22

shilady schreef:
Utopia zit regio tgooi :')
Droog :')

TS, zou Culemborg een optie kunnen zijn?

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 20:24

Misschien via SSH?

lampjerulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 20:24

Je kan ook iets verderop kijken wat wel nog te reizen is?
Aangenomen dat je in amsterdam/utrecht studeert.
Je kan wellicht omgeving ijmuiden/heemskerk/beverwijk kijken voor particuliere huur, niet de meest leuke omgeving (sorry als ik nu iemand beledig) maar wel betaalbaar en haalbaar. al weet ik niet of daar nu huizen zijn.

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 20:25

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 20:26

Wij zoeken nog een nieuwe huisgenoot in ons studentenhuis in Utrecht. Het is een kleine kamer van 9 vierkante meter voor €330, en we zitten allemaal rond het einde van onze studie.
Uiteraard gebeurd er in het weekend wel eens dat er tóch om 5 voor 10 naar de appie gerend wordt voor extra flessen wijn, maar dat is meer uitzondering dan regel. Normaal liggen we voor 12 te pitten. _O- We zitten op 5 minuten fietsen van het station en centrum af :j

Mocht het je wat lijken mag je me altijd een pb sturen voor het emailadres! Daar kun je dan een mailtje naartoe sturen en komende dagen kijken we wie we uitnodigen op de hospi as maandagavond. :j

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 20:29

Pfff, wat een rotsituatie zeg...

Ik raad je in ieder geval aan om op WoningNet op alle mogelijke lotingswoningen te reageren. Soms kan het (zeker in regio Gooi) dan ineens heel snel gaan.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 20:39

Is er een buurtapp in de wijk waar je woont? Op die manier heb ik vorige maand héél fijne woonruimte gevonden.

Hutcherson

Re: Ik wil niet op straat staan..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 20:44

Urgento.nl

Wij hebben ooit drie maand op een bungalow park gehuurd. Is wel onwijs duur (zelfs buiten seizoen) maar we hadden wel op hele korte termijn een woonplek en konden vanuit daar verder kijken naar een goede huurwoning.

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-19 21:01

Kaus schreef:
Ik zou absoluut anti kraak bekijken. Al is het maar in een stad die op wat meer reistijd ligt maar dichterbij dan bij je ouders. Anti kraak mag je vaak dezelfde dag nog in.

Bedankt, heeft iemand eventueel organisaties die hiervoor betrouwbaar zijn in de regio?

Angie91 schreef:
Al gekeken of er wat vrij is in City campus Max in Utrecht ?
Ik heb hier tijdens mijn studie 4 jaar heerlijk gewoond in een studio maar ze hebben ook 2 kamer appartementen.

Heb overigens daar gehuurd via een makelaar

Ik probeer dit op te zoeken, maar zie nergens iets staan over inschrijven, alleen informatie over het project. Klopt dit?

Emmaa_ schreef:
Wat je kan proberen is een berichtje sturen naar de tijdelijke woningen aan de Archimedeslaan in Utrecht. Die hele zooi wordt in juni of juli gesloopt maar daardoor staat er wel veel leeg, ze kunnen niet zo makkelijk meer huurders vinden. Je zou ook kunnen kijken naar het acta gebouw in Amsterdam. Beide zijn wel echt crackpanden voor studenten, niet in goede staat en niet geschikt voor huisje boompje beestje en samenwonen. Maar wel allebei opties waar je misschien op korte termijn terecht kan.

Ik snap dat het heel lastig is. Mijn ouders kunnen helaas niet garant staan.
Ik heb laatst een hospiteeravond gehad bij acta. Dat was wel, heftig.

Ygritte schreef:
Ik denk dat een kamer in jouw situatie misschien realistischer is, als je studeert zonder inkomen maar je wil graag een huis huren is dit (vrijwel) onmogelijk.

Heeft je vriend geen inkomen of een inkomensverklaring? Of kunnen je ouders eventueel garant staan? Soms gaan verhuurders daarmee akkoord.

Wat je zou kunnen doen, als de nood echt hoog is, is een huurmakelaar inschakelen. Dat heb ik ook gedaan toen ik met spoed een kamer zocht in een drukke studentenstad (ik was wel buiten de randstad). Je moet dan wel voor de makelaar betalen (misschien kun je dat lenen of kunnen je ouders dat voorschieten?), maar die hebben (in elk geval in mijn stad) vaak enkele (grote) kamers of studentenwoningen te huur.

Ik leen maximaal, dus ik heb uiteraard een inkomen. Ik kan alleen mijn lening vaak niet opgeven als een inkomen. Vriend hetzelfde verhaal.

Bedankt voor de tip! Ik zal even opzoek of dit mogelijk is.

shilady schreef:
Utopia zit regio tgooi :')

Goed idee! :')

bit schreef:

Ik heb me ingeschreven, alleen nadat ik mijn gegevens verstuurd heb (altijd fijn), moest ik betalen. Kan je me evt hier wat meer over vertellen? Ik heb de afgelopen weken al 200,- aan inschrijfgeld overal uitgegeven, dus ik wil nu wel graag weten of het correct is.

Sterre98 schreef:
Misschien via SSH?

Sta ik ingeschreven. :)

Boheme schreef:
https://www.egelshoek.nl/tijdelijke_woo ... g_verblijf

Misschien lukt dit, prijs weet ik helaas niet voor je..

Dankjewel!

Koper schreef:
Is er een buurtapp in de wijk waar je woont? Op die manier heb ik vorige maand héél fijne woonruimte gevonden.

Helaas niet.

Hutcherson schreef:
Urgento.nl

Wij hebben ooit drie maand op een bungalow park gehuurd. Is wel onwijs duur (zelfs buiten seizoen) maar we hadden wel op hele korte termijn een woonplek en konden vanuit daar verder kijken naar een goede huurwoning.

Heb je ervaring met deze website zelf?

--

Iedereen enorm bedankt voor de tips. Dit staat nu op het lijstje:
- (zeist) antikraak
- City campus Max
- Tijdelijk op camping (egelshoek)
- Utopia {:}
- Soest GBA
- https://gapph.nl/aanbod/woonruimte-nieuwegein/
- tijdelijke woningen aan de Archimedeslaan in Utrecht
- Huurmakelaar
- Urgento.nl

Ik zal het even uitzoeken en hopelijk kom ik op deze manier dichter bij een woning.

Ik ben overigens druk bezig met reageren op kamers. Ik sluit hierin verder niets uit. Het is natuurlijk naar, ik woon al lekker een jaar samen met mijn vriend, we hebben lekker ons eigen appartement en dit is natuurlijk iets wat we graag door willen zetten. We wonen samen fijn. Het is dus vervelend als we weer apart gaan wonen omdat we samen hierheen zijn verhuisd om te gaan studeren. Maar nogmaals, we hebben helaas niet de mogelijkheid meer om het luxe te hebben. :/ Maar mocht iemand alsnog iets weten voor appartementen van max 1.000, hoor ik het ook graag. Ondertussen blijf ik reageren waar mogelijk en hoop ik dat we worden uitgeloot voor de appartementen op woningnet.

Angie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 21:07

Staat er niks op Funda van City campus Max ? Zo ben ik eraan gekomen.

Wordt nu verhuurd door Smitlan/wolf huisvestingsgroep, misschien als je persoonlijk contact met hun opneemt dat ze kunnen vertellen of ze wat vrij hebben mocht er op Funda niks staan

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 21:21

Is Gouda een optie? Ik had binnen een week de sleutels van de woning.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 21:57

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 22:02

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 22:05

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 22:08

Misschien een idee om op zoek te gaan naar een stad die een rechtstreekse aansluiting heeft met de stad waar je studeert en dan zoeken op max 1,5 uur reizen? Dat vergroot je zoekgebied toch wel iets denk ik zo.

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 10:14

Wat een vervelende situatie!

In de FB groep van mijn woonplaats zag ik deze langskomen (tijdelijk te huur), wellicht een optie om vanuit daar verder te kijken?
https://www.facebook.com/rolf.vanderpol ... 0745162231

Edit: In een besloten groep zie ik ook nog een bericht over een appartement in Muiden (huurtermijn max. 2 jaar). Mocht je interesse hebben kan ik je per PB meer info doorsturen.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 10:36

Anders in een stacaravan op een camping? Hebben wij ook een tijdje gedaan, was prima.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 10:38

Arnhem is denk ik te ver voor je of niet?
Hier staan ook best wat kamers leeg, net als anti kraak.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 10:42

Heb je dit aanbod wel gelezen TS? Lijkt me een behoorlijke kans :j
Liesje1611 schreef:
Wij zoeken nog een nieuwe huisgenoot in ons studentenhuis in Utrecht. Het is een kleine kamer van 9 vierkante meter voor €330, en we zitten allemaal rond het einde van onze studie.
Uiteraard gebeurd er in het weekend wel eens dat er tóch om 5 voor 10 naar de appie gerend wordt voor extra flessen wijn, maar dat is meer uitzondering dan regel. Normaal liggen we voor 12 te pitten. _O- We zitten op 5 minuten fietsen van het station en centrum af :j

Mocht het je wat lijken mag je me altijd een pb sturen voor het emailadres! Daar kun je dan een mailtje naartoe sturen en komende dagen kijken we wie we uitnodigen op de hospi as maandagavond. :j

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 11:00

Je kunt ook naar Bilthoven/de bilt kijken. Dorp ‘naast’ Utrecht, directe verbinding met Utrecht met zowel bus als trein.

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 11:12

Je noemde de regio Gooi. Daar staan veel grote huizen en is dus wel eens de optie te vinden om bij mensen een appartement/studio op een etage te huren (hospitahuur).
In de tijd dat ik zocht, waren er veel van dit soort opties te vinden in Bussum en Hilversum. Misschien eens het zoeken waard. Vanaf daar zit je ook zo met de trein in Utrecht of Amsterdam, dus hopelijk goed qua reistijd.

Luna_Rose

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 11:16

Misschien iets via Airbnb?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 11:22

Neem dan wel een airbnb met goede recensies. Wij zijn in Amsterdam onlangs voor meer dan 2000 euro opgelicht.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 11:26

Morganlefay schreef:
Allereerst heb je als huurder rechten. Dat jouw huurbaas de tent verkocht heeft houdt niet automatisch in dat jij er uit moet. Zou dus eerst eens bij een rechtswinkel aan de bel gaan trekken.

Dit dus. Mijn vriend heeft het soortgelijk gehad vorig jaar. Gebohw verkocht, zou gesloopt gaan worden. En hij moest eruit. Maar dat heeft hij zomaar niet laten gebeuren, want jij als huurder hebt daar gewoon rechten in. Verhuurder mag jou nooit zomaar eruit zetten, tenzij hij door een noodgeval de woning zelf moet betrekken en dat is hier niet van toepassing.

Ik zou even juridische hulp opzoeken als ik jou was, die kunnen jou goed op weg helpen denk ik zo. Mijn vriend heeft nu vervangende woonruimte gekregen en al zijn spullen worden op hun kosten verhuisd naar de nieuwe woning.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 11:26