shilady schreef:DroogUtopia zit regio tgooi

TS, zou Culemborg een optie kunnen zijn?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kaus schreef:Ik zou absoluut anti kraak bekijken. Al is het maar in een stad die op wat meer reistijd ligt maar dichterbij dan bij je ouders. Anti kraak mag je vaak dezelfde dag nog in.
Angie91 schreef:Al gekeken of er wat vrij is in City campus Max in Utrecht ?
Ik heb hier tijdens mijn studie 4 jaar heerlijk gewoond in een studio maar ze hebben ook 2 kamer appartementen.
Heb overigens daar gehuurd via een makelaar
Emmaa_ schreef:Wat je kan proberen is een berichtje sturen naar de tijdelijke woningen aan de Archimedeslaan in Utrecht. Die hele zooi wordt in juni of juli gesloopt maar daardoor staat er wel veel leeg, ze kunnen niet zo makkelijk meer huurders vinden. Je zou ook kunnen kijken naar het acta gebouw in Amsterdam. Beide zijn wel echt crackpanden voor studenten, niet in goede staat en niet geschikt voor huisje boompje beestje en samenwonen. Maar wel allebei opties waar je misschien op korte termijn terecht kan.
Ygritte schreef:Ik denk dat een kamer in jouw situatie misschien realistischer is, als je studeert zonder inkomen maar je wil graag een huis huren is dit (vrijwel) onmogelijk.
Heeft je vriend geen inkomen of een inkomensverklaring? Of kunnen je ouders eventueel garant staan? Soms gaan verhuurders daarmee akkoord.
Wat je zou kunnen doen, als de nood echt hoog is, is een huurmakelaar inschakelen. Dat heb ik ook gedaan toen ik met spoed een kamer zocht in een drukke studentenstad (ik was wel buiten de randstad). Je moet dan wel voor de makelaar betalen (misschien kun je dat lenen of kunnen je ouders dat voorschieten?), maar die hebben (in elk geval in mijn stad) vaak enkele (grote) kamers of studentenwoningen te huur.
shilady schreef:Utopia zit regio tgooi
bit schreef:
Sterre98 schreef:Misschien via SSH?
Boheme schreef:https://www.egelshoek.nl/tijdelijke_woo ... g_verblijf
Misschien lukt dit, prijs weet ik helaas niet voor je..
Koper schreef:Is er een buurtapp in de wijk waar je woont? Op die manier heb ik vorige maand héél fijne woonruimte gevonden.
Hutcherson schreef:Urgento.nl
Wij hebben ooit drie maand op een bungalow park gehuurd. Is wel onwijs duur (zelfs buiten seizoen) maar we hadden wel op hele korte termijn een woonplek en konden vanuit daar verder kijken naar een goede huurwoning.
Liesje1611 schreef:Wij zoeken nog een nieuwe huisgenoot in ons studentenhuis in Utrecht. Het is een kleine kamer van 9 vierkante meter voor €330, en we zitten allemaal rond het einde van onze studie.
Uiteraard gebeurd er in het weekend wel eens dat er tóch om 5 voor 10 naar de appie gerend wordt voor extra flessen wijn, maar dat is meer uitzondering dan regel. Normaal liggen we voor 12 te pitten.We zitten op 5 minuten fietsen van het station en centrum af
Mocht het je wat lijken mag je me altijd een pb sturen voor het emailadres! Daar kun je dan een mailtje naartoe sturen en komende dagen kijken we wie we uitnodigen op de hospi as maandagavond.
Morganlefay schreef:Allereerst heb je als huurder rechten. Dat jouw huurbaas de tent verkocht heeft houdt niet automatisch in dat jij er uit moet. Zou dus eerst eens bij een rechtswinkel aan de bel gaan trekken.