Buren laten hond uit in onze voortuin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NessaJarig

Re: Buren laten hond uit in onze voortuin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-19 13:17

Zwarte grond inderdaad. Die doppen is een goed idee!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 13:17

Suzanne F. schreef:
Vjestagirl schreef:
Je zou een bordje neer kunnen zetten dat je vanaf datum X met gif gaat sproeien tegen onkruid/beestjes/tuinkabouters en dat dat gif ook schadelijk kan zijn voor huisdieren.
En andere optie is toch een tuinhekje neerzetten waarmee je je pad afsluit

Nogmaals: het is vaak niet bewust dat die honden poepen. De baasjes zien het vaak niet eens dat ze het doen.

Maar je loopt als eigenaar toch wel vaak hetzelfde rondje als je dier? Dan zie je het toch als mensen zo'n bordje in de tuin hebben geplaatst.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 13:23

Er zijn meerdere dieren die (ongeveer) dezelfde poep hebben als honden.

Egelpoep bv lijkt erg op hondenpoep en kan ook giga stinken.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 13:24

Mensen zetten alleen maar de deur open hoor. Je wil echt niet weten hoe mensen zijn......

Wij laten onze honden echt alleen op honden uitlaat plekken/paadje wat doen en gaan elke dag ook echt wandelen. Tuin hebben we compleet afgesloten zodat de katten er niet uit kunnen en gaan alleen de tuin in als we er zijn.

Hier is de rooie een keer ziek thuis gekomen, had gif binnen gekregen, dus laat ze nooit meer verder dan de tuin komen. En voor iedereen wat zegt; het is ook nog super oneerlijk, want hij ging alleen in het bos achter ons huis zitten en kwam altijd meteen als ik riep. De buren hebben alleen buiten hun tuin een compost bak en strooien daar gif, omdat er muizen etc op af komen....

Maar goed, ik zou echt mn tuin minder interessant maken en een hekje plaatsen. Dat is het makkelijkste en geeft de meeste garantie dat het stopt. Als je beiden hele dag weg bent en je moet dan nog beelden gaan zitten terug kijken, mensen aanspreken die al zo zijn dat dit gebeurt, krijg je alleen maar gedoe van.

NessaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-19 13:32

Er zaten ook graaf sporen in de tuin
Dus een egel lijkt me niet.

Ik ga sowieso die doppen kopen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 13:38

Egels graven zeker wel (naar beestjes/wormen en plantenwortels).

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 13:40

Ik ben een keer gaan zitten posten tot ik iemand kon betrappen. Persoon aangesproken, maar IK was natuurlijk de aso -O-

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 13:42

alarm sensor plaatsen, als er iets doorheen gaat dat ie herrie maakt, das ff vervelend voor de postbode maar een hondeneigenaar die zijn hond erdoor laat gaan zal zich doodschamen

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 13:42

Je hebt sproeiers met bewegingssensor... Het doet geen pijn, maar een hurkende hond zal er flink van schrikken, of als het een hond is die er niks om geeft zit de baas met een natte (en dus meurende) hond. :Y)
Wel opletten dat je postbode geen douche krijgt.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 13:48

Wat een vervelend probleem! Kan me voorstellen dat je daar boos om wordt. Stroomdraadje op de grond zie je hier ook wel, bij boerderijen, maar dat zou ook best makkelijk bij een gewoon huis kunnen lijkt mij.
Cacao doppen is voor je tuin wel een goed idee maar dan kakken ze wss gewoon op je pad...
Stroom of een hekje zou ik zelf doen.
Hier zie ik ook wel eens een hond die precies voor mijn oprit kakt, blijf dan altijd wel ff kijken, maar het wordt hier gelukkig altijd opgeruimd. Hond in de tuin heb ik hier nog niet gezien.

Mayasfrenk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 13:50

Ik zou op 10 cm hoogte een stroom draad spannen. Zo hielden we de honden op het werk op het erf en de honden van de buren er af. Moet je er wel even een paar dagen stroom op zetten. ( eventueel een weide klok lenen. ) de honden op het werk blijven tegenwoordig staan voor alle draadjes ook al liggen ze op de grond en heeft er nooit stroom op gestaan. Die weten inmiddels een draadje kunnen we beter uit de buurt blijven. Zelf wel om denken. En misschien even waarschuwing bordje/ briefje voor de postbode ophangen dat die niet struikelt. Maar dan is het probleem zo opgelost zonder dat jij je halve tuin hoeft te verbouwen. Gewoon wat van die lage prik paaltjes en een beetje draad en een weide klok. Maar als je kennissen hebt net paarden/ schapen valt zoiets vaak ook wel even te lenen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 13:52

magda_90 schreef:
Babootje schreef:
Het is allemaal heel vervelend, maar gif is echt not done. En strafbaar op de koop toe.
Je straft er de baasje niet mee maar de honden (die er niets aan kunnen doen). Als je echt wil dat t stopt is het plaatsen van een hekje hoe vervelend ook de enige oplossing. Hoeft niet duur te zijn overigens.

Dreigen met gif is niet strafbaar, dat is in de straat bij mijn oude huis gebeurt. Sinds ze gedreigd hebben met zo'n bordje hebben ze geen poep meer in de tuin gehad.
Netjes? Nee, maar het heeft wel geholpen.

Mijn gedachte...

Mijn vader heeft het ook een keer gedaan met de kat van de buren. Nadat hij meerdere keren gewaarschuwd had en of ze asjeblieft het beest bij zich wilde houden heeft hij gedreigd de kat dood te schieten.

We hebben de kat nooit meer gezien. :n

Soms reageren mensen alleen maar op dreigementen, netjes vragen of een bordje is vaak niet genoeg.

TS, is een camera geen optie? Al is het zo'n dummy, een echt lijkende camera kan ook afschrikken.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 14:07

Wij hebben zowel in de achtertuin in het kunstgras als voor op de stoep steeds poep gehad,geloof me ik zou zweren dat het een hond was in de achtertuin maar dat was gewoon onmogelijk!
Achter was het begonnen toen de nieuwe buren poes naar buiten gingen laten die dikzak bleef over de schutting heen klimmen maar heb hem nooit op heterdaad betrapt.
Wel had ik echt de neiging een flinke klap stroom op de schutting te zetten want ik was in alle staten.
Elke keer als de kinderen naar buiten gingen moest is controleren.
Buren gingen weer verhuizen want ze zaten er tijdelijk en heb het gewoon nooit meer gehad.
Die kat scheet alsof hij een deense dog was :r

Later lag er bij de voordeur op de stoep met regelmaat poep maar ook voor de huizen vd buren.
Elke dag kwam er een hoop bij en dat we zaten met 4 huizen s’avonds de boel in de gaten te houden :')
Ik heb toen een bordje in al onze tuinen gezet en sinds dien was t over.

In jou geval zou ik een camera ophangen,en als het een hond is achterhalen waar ze wonen en er eens langs gaan.
Maar ik vraag me af of het zin heeft bij mensen die hun hond bewust in een ander zn tuin laten poepen.
Maar goed dan kan je wel als het doorgaat persoonlijk zeggen dat je maatregelen gaat nemen.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 14:17

Waarom geen laag hek van 60 cm plaatsen waar je bezoek, de postbode etc gewoon even overheen kunnen stappen?
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat honden dan echt nog vanzelf de tuin in zullen springen, en in ieder geval niet zonder dat de eigenaar het in de gaten heeft.
Desnoods hang je er een hangslot op overdag als je weg bent.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 14:21

Mijn honden gingen in mijn border liggen. En er vanalles in begraven.
Ik heb toen een stroomdraadje eromheen gezet en afgewacht.
Na 1x waren ze allemaal genezen. Nu hoeft er alleen een draadje rond te blijven, maar daar hoeft geen stroom op te staan.
Voor het schrikdraad en een oastje (dat je op een stopcontact aansluit) was ik iets van 30 euro kwijt.
Dan heb je in ieder geval het stuk buiten het pad schoon.
En voor de rest een camera erop zetten of een nepcamera en een bord cameratoezicht

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 14:23

Wij hebben een tuinhek van 1.10 cm
De labrador van de buren springt daar gewoon over om hier in de tuin te schijten
Heb hem een paar keer weggejaagd en nu komt hij niet meer

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 14:23

Almighty schreef:
Je hebt roofdier lucht spray dat jaagt de hond schrik aan. In dierenwinkel te koop. Of schrikdraad spannen mag je gewoon doen. Verschillende draden en hond komt uit zichzelf nooit zomaar meer in je tuin

Schrikdraad mag je in een woonwijk helaas niet zomaar spannen... Dat wilde een kennis van ons indertijd ook doen, maar dat werd een waarschuwing van de politie en als ze het toch liet zitten of later nog eens probeerde een procesverbaal. Geen idee of het overal zo werkt, maar in mijn vorige woonplaats mocht het dus niet.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 14:24

Wat asociaal zeg.
Schrikdraad of een hekje zou mijn keus zijn.
Camera om te kijken wie het doet ook.

Zou een soort wildrooster niet helpen? Of een stalen mat met van die gaten.
Kunnen mensen overheen, dieren niet.

NessaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-19 14:26

We gaan die doppen kopen (ook goed voor de tuin) en een dummy camera ophangen. Eens kijken of dat helpt

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 14:27

je kunt ook een ongedierte pieper (tegen katten, egels maar ook honden) in je tuin zetten. Zodra er iets of iemand door de de straal van de sensor loopt gaat het ding hoog piepen.

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 14:35

Zoek eens op ssscat.. dat is een spuitbus met lucht en een sensor. Als er iets door de sensor loopt sprayt er flink wat lucht zodat dieren er van schrikken. Misschien een oplossing alleen niet waterdicht dus wel voor mooi weer. Maar wellicht is een paar keer genoeg ;)

Wij gebruiken dit zodat de kat niet aan de deur gaat krabben als ie ons boven hoort.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 14:42

Vervelend dit.Tegenwoordig is het bijna overal verplicht om hondenpoep op te ruimen.Maar ja,je kent de dader niet. Ik zou niet gaan dreigen met gif, ook al doe je het niet echt, want als er dan ergens een hond\kat ziek wordt of sterft, dan ben jij de verdachte.Het beste wordt toch echt een hek of omheining.Jammer van de kosten,maar dan ben je wel van het probleem af.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 15:04

magda_90 schreef:
Babootje schreef:
Het is allemaal heel vervelend, maar gif is echt not done. En strafbaar op de koop toe.
Je straft er de baasje niet mee maar de honden (die er niets aan kunnen doen). Als je echt wil dat t stopt is het plaatsen van een hekje hoe vervelend ook de enige oplossing. Hoeft niet duur te zijn overigens.

Dreigen met gif is niet strafbaar, dat is in de straat bij mijn oude huis gebeurt. Sinds ze gedreigd hebben met zo'n bordje hebben ze geen poep meer in de tuin gehad.
Netjes? Nee, maar het heeft wel geholpen.

Totdat een of andere mafkees wel met gif gaat strooien en dan staan ze bij jou op de stoep.
Een hekje zou gewoon het makkelijkste zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 15:05

Camera ophangen en foto plaatsen van de hond die poept, ophangen aan het helwerk/ achter raam als die aan de straat staat. Werkte in deze buurt super haha. Paar straten verderop had iemand een foto opgehangen, die schaamde zich dood denk achteraf. Zou wel eerst een bordje plaatsen van hier niet poepen oid als dat er nog niet staat. Of eerst camera plaatsen en dan aanspreken. Die cameras zijn niet meer zo duur tegenwoordig.

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 15:09

Is het geen optie om dit te bespreken met de wijkagent? Misschien kunnen de agenten een extra oogje in het zeil houden. Hondenpoep moet toch worden opgeruimd? Ik vind het de omgekeerde wereld dat jij kosten moet maken omdat andere mensen geen respect hebben voor uw eigendom.