Gevoel volgen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 13:28

Onlylienn schreef:
“ jou hoofd is mooi en prima, maar zullen we het over je karakter en lichaam maar niet hebben”.. dat doet pijn...

Ik was bij deze reactie denk ik al ontzettend boos en verdrietig weg gegaan.. je bent bang om hem pijn te doen wat logisch is, maar hij doet jou nog veel meer pijn als je met hem door blijft gaan..

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 13:29

Meneer deelt de lakens uit en als hij zijn zin niet krijgt kan hij reageren met klappen.

Lieve TS: voorzichtigheid is geboden...!

Wat betreft de vraag blijven of weggaan: het pure feit dat je die vraag stelt spreekt boekdelen.
Gesprekken over jullie relatie horen ook niet tot de mogelijkheden.
Weggaan, dus.
Noch psychologisch makkelijk - hij manipuleert jou constant, met het doel je mentaal te breken -
noch praktisch: hij gaat je gangen na en daarmee raak je geïsoleerd.

Maak een zorgvuldig plan. Hulpverlenings instanties zorgen er doorgaans voor dat hun nummer niet zichtbaar is, maar wellicht de telefoon van een vriendin lenen.
Informeer wat je rechten zijn. De relatie verbreken en weggaan mag sowieso. Als het een huurhuis is: zeg schriftelijk jouw deel van de huur op bij de verhuurder. Dat mag ook sowieso.
Het kan goed zijn om een contact adres te hebben (bijvoorbeeld de diakonie, maatschappelijk werk, sociaal wijkteam) waar je dus niet zelf verblijft.

Succes! !

Spytgnieskje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 13:34

Er ooit wel eens aan gedacht dat hij misschien psygologische hulp nodig heeft? Misschien heeft hij iets van een stoornis waardoor hij zich niet kan uiten en dat afreageerd op jou. Mensen doen rare dingen als ze (onbewust) met zichzelf in de knoop zitten.

Desondanks is dit een ongezonde relatie en verdien jij veel beter!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 13:40

Spytgnieskje schreef:
Er ooit wel eens aan gedacht dat hij misschien psygologische hulp nodig heeft? Misschien heeft hij iets van een stoornis waardoor hij zich niet kan uiten en dat afreageerd op jou. Mensen doen rare dingen als ze (onbewust) met zichzelf in de knoop zitten.

Ja, hij zal vast wel een stoornis hebben. Maar ts is zijn vriendin en geen therapeut.Dan moet hij zich eerst maar laten behandelen en daarna kan ts beslissen of ze hem nog wil.Als er sprake is van geweld, dan is dat toch de dood van de relatie. Naar mijn bescheiden mening althans, waar ts het niet mee eens hoeft te zijn .

Spytgnieskje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 13:46

anjali schreef:
Spytgnieskje schreef:

Ja, hij zal vast wel een stoornis hebben. Maar ts is zijn vriendin en geen therapeut.Dan moet hij zich eerst maar laten behandelen en daarna kan ts beslissen of ze hem nog wil.Als er sprake is van geweld, dan is dat toch de dood van de relatie. Naar mijn bescheiden mening althans, waar ts het niet mee eens hoeft te zijn .

Je hebt helemaal gelijk. Maar dit gedrag komt ergens vandaan, dus de oorzaak aanpakken is voor de beste man in kwestie zowiezo belangrijk, voor zijn toekomst.

Maar inderdaad, ik zou niet met zo'n iemand samen willen zijn

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 13:47

Ts, laat me raden, je viel voor zijn lieve charmante karakter, attent naar jou toe, lief en niets was hem te veel om jou te plezieren tot je eindelijk voor hem viel. Toen begon de neergang, vooral toen jullie samen gingen wonen. De buitenwereld loopt met hem weg en binnen jullie vier muren is het een compleet andere wereld. Verwarrend en vooral omdat het slachtoffer (jij dus) zich ook nog af gaat vragen of het eigen schuld is.
Lieve meid, ik lees dat je 25 bent, je hebt je geluk in eigen hand, maak dat je weg komt maar zorg dat je iemand achter de hand hebt die in de buurt is wanneer je het uitmaakt. Omdat hij dus lichamelijk agressief is geweest en hij dit niet zal verwachten is iemand die je helpt de koffers slepen niet verkeerd. Hebben jullie ook nog gezamenlijke rekeningen en nu direct je wachtwoord van Bokt veranderen zodat hij niet leest wat jij van plan bent.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 13:47

Als jij mijn dochter was zou ik zeggen: meid ik heb je bed nog staan. Pak je koffers en wat je dierbaar si evt en kom naar huis. Ha! als jij mijn dochter was... kwam ik je NU nog halen!

Je bent mijn dochter niet en nog zou ik nu in de auto stappen om je daar weg te halen. Want dit is geen gezonde relatie. Ik schrik ervan hoe hij jou in jouw voorbeelden behandeld. Jij wilt hem geen pijn doen? Maar hij doet het jou alleen maar. Zulke kleinerende opmerkingen? Jou controleren en dus schijnbaar wantrouwig zijn denk ik dan?

pipsqueak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 14:02

Onlylienn schreef:
Mijn vriend controleert mijn telefoon/tablet.. overal, maar ook overal komt hij.
Mails, fotos, berichtjes, documenten, apps.. álles..

Als dingen niet gaan zoals meneer het wil is het feest, hij wilde persee een foto samen op de app.. en nee die is er niet.. is hij verre van mee eens.. want en ik citeer “ jou hoofd is mooi en prima, maar zullen we het over je katakter men lichaam maar niet hebben”.. dat doet pijn...

Intiem zijn we niet.. kan gerust 3 maanden voorbij gaan voordat we dat weer zijn, meneer wijst steeds af, kan hier geen gesprek mee aan want.. ja je raad het al, word hij boos.. hij geeft uiteindelijk aan “geen zin” te hebben, persoonlijk geloof ik daar weinig van..

Bij de eerste voorbeelden die je gaf dacht ik nog, ach dat valt toch nog best mee? Maar vanaf het controleren stuk zat het mij niet meer lekker.
Dit klopt niet hoor. Ken je het spreekwoord zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten?

Diep van binnen weet je vast wat het beste voor jou is, sterkte!

Onlylienn

Re: Gevoel volgen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-19 15:06

Ik probeer alle berichten te lezen, maar het zijn er nogal een hoop..

Ja, ik laat op dit moment me tranen over me wangen gaan, puur ook omdat ik weet dat het een ongezonde situatie is.. maar ook de steun die jullie me toch geven.. dankjewel!

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 15:18

Oké, ts als een vriendin naar jou toe was gekomen met dit verhaal, en de vraag wat ze moet doen, dat de reden dat ze niet weg gaat bij hem is dat ze bang is hem pijn te doen, wat zou je dan tegen haar zeggen? Het is super poedersuiker en moeilijk, maar denk daar eens over na. Zonder de gevoelens dat je hem pijn gaat doen, iemand die je dierbaar is komt met dit verhaal naar je toe, wat raad je haar aan?

Ik denk dat je het zelf heel goed weet maar de knoop niet door kan/durft te hakken.

Ik zeg nergens dat het makkelijk is, het is poedersuiker, het doet zeer, maar pijn in je hart betekend dat je van iemand houd, daar is helemaal niks ergs aan.

Je bent bang hem pijn te doen, dit klinkt misschien heel erg hard maar na al die poedersuiker opmerkingen, de keren dat hij woest is om eigenlijk niks, de keren dat hij jou spreekwoordelijk de grond in geboord heeft qua zelfvertrouwen, verdient hij dan niet ook een keer pijn? Hij doet jou constant pijn, waarom hem dan daartegen beschermen terwijl je niet verder wilt?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 16:00

Onlylienn schreef:

Ja, ik laat op dit moment me tranen over me wangen gaan, puur ook omdat ik weet dat het een ongezonde situatie is.. maar ook de steun die jullie me toch geven.. dankjewel!

Sorry dat ik nu misschien erg hard overkom maar de enigste die iets aan je situatie kan veranderen ben jezelf, dus stoppen met janken want dat lucht misschien even op maar is geen oplossing. Wil je zo blijven leven prima , wil je zelf een leven dan moet je actie ondernemen, te beginnen met je wachtwoorden wijzigen en je financien op orde brengen en kijken waar je heen kunt.

silversomali

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 16:12

weg weg weg dat is het beste advies wat ik je kan geven. Ik weet dat het moeilijk is, maar het is echt de beste optie.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 18:46

Wat een verdrietige situatie meid. Ik hoop dat je snel voor jezelf kunt kiezen. Sterkte.

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 19:02

Hee, als je mij een pb wilt sturen mag dat gerust.
Ik heb het gisteren uit gemaakt met mijn vriend. Ook een relatie van 5 jaar. Geloof mij het doet pijn, maar ook echt pijn. 5 jaar is niet niks, weggaan voelt klote vooral omdat het zo vertrouwd voelt.
Heb even op je profiel gespiekt en zie dat je 25 jaar bent. Je bent nog jong, lekker genieten van je leven nu het nog kan (dit was ook mijn instelling en is het nogsteeds).

Zo te lezen ben je niet gelukkig in je relatie. Je plaatst dit topic niet voor niks.

Ik voel me soms opgelucht, boos op mezelf en heb af en toe twijfels. Het hoort er helaas bij. Maar ik weet dat ik de juiste stap heb gemaakt.

Iemand veranderen gaat helaas niet. Ik heb het ook 5 jaar geprobeert. (Wel een andere situatie als jou)

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 19:45

Wil je met deze man de rest van je leven doorbrengen? Wil je een gezin met een man met dit karakter starten? Hem verander je niet. Als je in zo n korte relatie al zoveel ruzie heb...hoe moet het dan over 10 jaar of 20 jaar. Alles gaat anders worden, geloof mij, maar er gaan ook heel veel dingen beter worden als jij uiteindelijk voor jezwlf kiest. Ben je zelf niet meer waard als dit?

Heel veel succes met je keuze

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 19:53

ik reageer alleen op je OP.
heb de rest dus niet gelezen

jeetje wat heftig, maar als ik het zo lees ben je eigenlijk bang voor hem
en dat is gewoon niet goed, kan er niks anders over zeggen.
Een relatie moet gaan over geven en nemen en niet de ander van kant maken (op welke manier dan ook) als die het niet eens met dat de 1 iets wilt.

Mijn ex had ook niks met kerst of een kerstboom, maar uiteindelijk zei hij , nou als we dan een kerstboom nemen wil ik een echte.
met dat heb ik de grootste echte kerstboom van de markt geplukt :+
al zou ik ook een kerstboom gehaald hebben als hij nee had gezegd, dus dat zegt wel iets over het verschil in karakter.

Naar mijn mening verdien jij iemand anders, je zou ook eens iets moeten kunnen doen wat je zelf wilt
en dus in een gekke bui lekker een kerstboom kunnen opzetten en dat hij dan ziet als hij thuis komt dat jij super vrolijk en blij dat ding staat op te tuigen.
en op dat moment zou hij het dan 'oke' moeten vinden dat er dus een kerstboom is, omdat jij er zo mega blij mee bent.

mocht je prive willen praten ben je welkom :(:)

Buuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 19:56

Even in je profiel gekeken, je bent 25... zie jij jezelf op deze manier straks oud en gerimpeld achter de geraniums zitten?

Dat is de vraag geweest die mijn vader me in mijn eerste relatie vroeg...mijn antwoord duurde lang..je wil niet falen, maar nee, ik zag het niet.
Dus dan stoppen.

Partners moeten elkaar laten groeien, partners moeten kunnen steunen..niet remmen en kwetsen.

Maar ik snap dat je het lastig vind hoor. Je bent niet samen gaan wonen om uit elkaar te gaan...maar je bent ook niet gaan samen wonen om ongelukkiger te worden.

Enne uitstel gaat het niet makkelijker noch minder pijnlijk maken.
Veel sterkte met welk besluit je ook neemt TS!

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 19:57

Onlylienn schreef:

mocht hij overigens je telefoon door spitten.

zou ik bokt nu even uit je geschiedenis van je telefoon halen.

ik weet niet of je een computer heb die hij ook stelselmatig controleert, maar dit topic,
daar gaat hij zeker niet vrolijk van worden -O-

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 20:01

bigone schreef:
Ts, laat me raden, je viel voor zijn lieve charmante karakter, attent naar jou toe, lief en niets was hem te veel om jou te plezieren tot je eindelijk voor hem viel. Toen begon de neergang, vooral toen jullie samen gingen wonen. De buitenwereld loopt met hem weg en binnen jullie vier muren is het een compleet andere wereld. Verwarrend en vooral omdat het slachtoffer (jij dus) zich ook nog af gaat vragen of het eigen schuld is.
Lieve meid, ik lees dat je 25 bent, je hebt je geluk in eigen hand, maak dat je weg komt maar zorg dat je iemand achter de hand hebt die in de buurt is wanneer je het uitmaakt. Omdat hij dus lichamelijk agressief is geweest en hij dit niet zal verwachten is iemand die je helpt de koffers slepen niet verkeerd. Hebben jullie ook nog gezamenlijke rekeningen en nu direct je wachtwoord van Bokt veranderen zodat hij niet leest wat jij van plan bent.

dit is inderdaad een hele goede tip!
mocht je een gezamelijke rekening hebben en geen eigen , of geen eigen meer hebben, zorg dan aub dat je die morgen nog krijgt. want dan kan je daar in ieder geval geld op ontvangen.
ik weet niet of je werkt, maar dan kan je daar meteen je rekening nummer doorgeven.
zorg dat je alle stapjes uitgewerkt heb voordat je weg gaat, zodat je niet ergens tegen aan loopt.
ik krijg niet het idee dat hij 'makkelijk' mee gaat werken aan iets wat jullie namelijk samen op naam hebben staan.

en inderdaad als hij wachtwoorden van je weet. meteen veranderen, in iets wat hij niet gaat raden.
hij kent je namelijk en weet dus ook een beetje wat jou manier van wachtwoord kiezen zal zijn :+

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 20:13

Onlylienn schreef:

:(:) :(:) :(:) :(:)

"Brul maar eens flink, dat lucht op...!"

En ieder mens heeft steun nodig, jij hebt dat de afgelopen jaren erg 'moeten' (of hoe zeg je dat) missen.

ijslandfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 20:17

Ach meissie, wat heb je te verliezen? Geen maatje, geen klankbord, geen lieffie, geen steunentoeverlaat, geen hij-is-alkes-voor-mij-en-ik-voor-hem, geen voor eeuwig en altijd, geen backup, geen warm figuur.... dus wat wel?

Doe/zie het als een pleister. Of harsbeurt. Het doet even zeer, en je kan er een klein beetje last van hebben. Maar daarna: niets dan voordelen.

Iedereen verdient een fijne, gelijkwaardige, maar vooral liefdevolle relatie. Jij ook!

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 18:04

Hoe gaat het met je ts?

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 18:36

silversomali schreef:
weg weg weg dat is het beste advies wat ik je kan geven. Ik weet dat het moeilijk is, maar het is echt de beste optie.

Inderdaad, weg weg weg.. zoek evt hulp bij steunpunt huiselijk geweld. Want dit is echt niet tof.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 18:52

ijslandfan schreef:
Ach meissie, wat heb je te verliezen? Geen maatje, geen klankbord, geen lieffie, geen steunentoeverlaat, geen hij-is-alkes-voor-mij-en-ik-voor-hem, geen voor eeuwig en altijd, geen backup, geen warm figuur.... dus wat wel?

Doe/zie het als een pleister. Of harsbeurt. Het doet even zeer, en je kan er een klein beetje last van hebben. Maar daarna: niets dan voordelen.

Iedereen verdient een fijne, gelijkwaardige, maar vooral liefdevolle relatie. Jij ook!

:j :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 22:10

Ts hoe is het nu?