Verhuizing, hoe vat ik dat aan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 16:04

Ga je kleiner wonen als hoe je nu woont, dat je spullen weg moet doen omdat het niet past?

Ik zit zelf momenteel midden in een verhuizing maar ik heb de luxe dat ik juist een stuk groter ga wonen, máár dit houdt ook in dat ik meer tijd kwijt ga zijn aan opruimen, afstoffen, schoonmaken... en daar heb ik een pesthekel aan :+ ik ben dus ook al begonnen met veel spullen weg doen, want alles dat je niet mee wil nemen naar je nieuwe huis dat hoef je ook niet in te pakken, dat hoef je niet mee te slepen, en je hoeft er in je nieuwe huis geen plaats voor te verzinnen. Je bent dan sneller klaar en het kost je misschien een ook verhuisdoos (of meer) minder. Win win :D

Wat voor mij hielp is om al een begin te maken met inpakken, ik heb een doos gepakt en dingen die ik echt mee wil nemen er in gestopt. Doos dicht, klaar, volgende doos! Dingen waarvan ik nog twijfelde om ze weg te doen liet ik nog even op hun plek staan.

Als je wat moeite hebt met weggooien, voor mij hielp het enorm om met de kleerkast te beginnen. Bijvoorbeeld, pak al je broeken eens uit de kast, en leg ze op je bed zodat je ze allemaal goed kunt zien. Liggen er broeken bij die eigenlijk (veel) te groot of te klein zijn, dan kunnen die alvast weg! En zo ook je sokken en ondergoed: zitten er gaten in, of is het eigenlijk al versleten? Klopt de maat niet meer? Weg ermee :D en zo ook je jassen, truien, shirts, schoenen, sportkleding.
Het enige dat ik zelf wel nog bewaard heb zijn twee oude bijna versleten broeken en shirts, en 1 paar oude schoenen voor als ik ga klussen. Ik moet bijvoorbeeld ook kozijnen en plafonds gaan verven, dan wil ik die oude kleren aantrekken want het is natuurlijk zonde als je verf op je goede kleren krijgt.

Wat boeken betreft heb ik eens een goede tip gelezen, eentje die ik zelf ook ga gebruiken! Boeken zijn al snel erg zwaar als je die opstapelt en wilt vervoeren, in een verhuisdoos gaat dat niet zo goed. De tip die ik heb gelezen is dat je hier ook een reiskoffer op wieltjes voor kunt gebruiken als je die hebt! Die hoef je dan niet te tillen, die trek je gewoon achter je aan met de zware boeken er in.

Veel plezier in je nieuwe huis!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 17:18

Telpeva schreef:
Wat boeken betreft heb ik eens een goede tip gelezen, eentje die ik zelf ook ga gebruiken! Boeken zijn al snel erg zwaar als je die opstapelt en wilt vervoeren, in een verhuisdoos gaat dat niet zo goed. De tip die ik heb gelezen is dat je hier ook een reiskoffer op wieltjes voor kunt gebruiken als je die hebt! Die hoef je dan niet te tillen, die trek je gewoon achter je aan met de zware boeken er in.

Deze tip klopt helemaal! Zo al heel wat boeken verhuisd... :P

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 17:43

Winged schreef:
Telpeva schreef:

Deze tip klopt helemaal! Zo al heel wat boeken verhuisd... :P

Superhandig als je maar een paar boeken moet verhuizen, maar als je een wandvullende boekenkast vol hebt en naar een bovenwoning gaat, dan kom je er niet met een rolkoffertje. Hier zijn de boeken wel gewoon in dozen gegaan, maar die hebben we dan afgetopt met lichte dingen als beddengoed en kleding. Op die manier zijn alle dozen tilbaar gebleven en konden toch alle boeken mee.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-19 22:11

Ik heb maar een klein boekenkastje :) Trouwens, ook de PAARDENMUUR is nu leeg en in een doos gedaan... Spijkers eruit en hop!
Afbeelding
Afbeelding

genja

Re: Verhuizing, hoe vat ik dat aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 22:34

Nog niet alles gaan inpakken he. Het is pas begin maart en he en je gaat eind mei verhuizen. Je hebt nog 2,5 maand is beetje jammer als je zo lang in een ongezellige woonruimte zit

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-19 22:35

genja schreef:
Nog niet alles gaan inpakken he. Het is pas begin maart en he en je gaat eind mei verhuizen. Je hebt nog 2,5 maand is beetje jammer als je zo lang in een ongezellige woonruimte zit

No worries, ik stop even :)

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 00:21

Hier ook bezig met verhuizen. Maar het moet allemaal met een enkeltje vliegtuig heen en ik vertrouw de post niet. Heel simpel dus. Wat past er in m'n twee koffers? De rest gaat weg :D

Op die manier MOET je wel keuzes maken en merk je dat je echt heel veel meuk hebt waar je eigenlijk nooit meer naar kijkt of toch niet zo heel leuk vind. Waarom dat soort dingen in je hoofd altijd mee moeten blijft een vraagteken. Zelfs nu weet ik zeker dat ik dingen heb ingepakt waar ik straks naar zit te kijken; WAAROM? :')

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 09:58

Ik ben bezig met verhuizen, en vind het leuk om zo goed als overnieuw te beginnen. Er gaan dus heel veel spullen weg, ander meubilair, etc!
Kijk naar je spullen en beslis waar jij waarde aan hecht. Vooral emotioneel, dus (aantal praktische zaken heb je natuurlijk wel nodig :+ )
Wat minder waarde heeft, verkopen/weggeven/weggooien. Wat wel waarde heeft, voor jóú dus, meenemen.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 18:24

Wij krijgen 28 mei de sleutels van ons nieuwe huis. Ik woon nu nog alleen in een huurwoning en ben ook al begonnen met opruimen. Heb eerst de berging rigoureus opgeruimd en dat is nu de plek waar ik alles neerzet wat mee gaat. Ook als ik al nieuwe spullen koop voor het huis zet ik het daar neer. Verder doe ik echt heel veel weg en heb daar ook totaal geen moeite mee. Vind het zonde om troep te verhuizen. :D Dus alleen de dingen die ik echt regelmatig gebruik of aantrek gaan mee en een paar dingetjes die emotionele waarde hebben en verder gaat alles weg of naar de kringloop. Heerlijk!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 21:59

Toen ik uit huis ging, konden mijn vriend en ik voor 2 jaar een eensgezinswoning van vrienden huren als zijnde “huisoppas”. Dit was een huis van 150m2 en 5 kamers op 3 verdiepingen...
Juni 2018 moesten we daaruit en vonden we het wel tijd om een eigen huis te hebben, dus hebben we een appartement gekocht. Van 3 kamers op 75 m2 :Y) :')

Echt ik heb wel 10 opruimrondes gehouden, heb zoveel weggedaan. Ook dingen waarvan ik dacht dat ik ze nooit weg zou kunnen doen. Maar we hebben er gewoon geen ruimte meer voor. Ik heb ook gewoon gelabeld wat er weg kon en wat er mee moest, en dan die dozen die meemoesten nog een of twee keer extra uitgezocht.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-19 14:15

Naar de Ikea geweest voor nieuwe meubels, zeer geslaagd en de TV meubel/Salon tafel/Deel van kledingkast moeten ook het veld ruimen en gaan naar de tweedehands (Het Goed).

Verder staat mijn huis nu zowat vol met dozen... :')

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 14:25

Opruimen doe ik altijd zo:
1 stapel dat mag blijven
1 stapel van twijfel (dat zoek ik dan op het laatst nog een keer uit
1 stapel van dat gaat weg.
Als alles uit is gezocht gaat de stapel van twijfel er nog een keer aan geloven.
Die wordt dan opgesplitst naar blijven of weg.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-19 16:03

Afbeelding

Afbeelding

Inmiddels VEEEEEL meer geworden, volgende week wo the big day! :) Verhuizers komen om 8 uur en dan mag ik er niet bij zijn (zij doen alles!) dus ben maar een dagje uit naar Lelystad! :)

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 16:16

wat superleuk dat je gaat verhuizen! En nieuwbouw! Leuk, ken je al meerdere mensen daar?
Ik kijk altijd naar mijn spullen wat ik een jaar niet gebruikt heb doe ik weg. Heb je ook een schuur waar je nog wat kan neerzetten?
Leuk ook he nieuwe meubels etc kopen!

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-19 16:18

dito schreef:
wat superleuk dat je gaat verhuizen! En nieuwbouw! Leuk, ken je al meerdere mensen daar?
Ik kijk altijd naar mijn spullen wat ik een jaar niet gebruikt heb doe ik weg. Heb je ook een schuur waar je nog wat kan neerzetten?
Leuk ook he nieuwe meubels etc kopen!

Schuur? Ja, een gedeelde voor mijn fiets. En al wat ik ALSNOG niet kwijt kan gaat naar Gewoon Goed (paar meter verder, tweedehands...) :D

Jahoor, de zoon van mijn zus komt daar ook te wonen.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-19 21:22

Zo, gedaan!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 23:14

Daar ga je je vast wel thuis voelen! Leuk gedaan zo!

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 09:28

Wat leuk, veel plezier in je nieuwe woning!

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 09:55

Ziet er gezellig uit, veel plezier in je nieuwe studio!