Ik zit zelf momenteel midden in een verhuizing maar ik heb de luxe dat ik juist een stuk groter ga wonen, máár dit houdt ook in dat ik meer tijd kwijt ga zijn aan opruimen, afstoffen, schoonmaken... en daar heb ik een pesthekel aan
ik ben dus ook al begonnen met veel spullen weg doen, want alles dat je niet mee wil nemen naar je nieuwe huis dat hoef je ook niet in te pakken, dat hoef je niet mee te slepen, en je hoeft er in je nieuwe huis geen plaats voor te verzinnen. Je bent dan sneller klaar en het kost je misschien een ook verhuisdoos (of meer) minder. Win win
Wat voor mij hielp is om al een begin te maken met inpakken, ik heb een doos gepakt en dingen die ik echt mee wil nemen er in gestopt. Doos dicht, klaar, volgende doos! Dingen waarvan ik nog twijfelde om ze weg te doen liet ik nog even op hun plek staan.
Als je wat moeite hebt met weggooien, voor mij hielp het enorm om met de kleerkast te beginnen. Bijvoorbeeld, pak al je broeken eens uit de kast, en leg ze op je bed zodat je ze allemaal goed kunt zien. Liggen er broeken bij die eigenlijk (veel) te groot of te klein zijn, dan kunnen die alvast weg! En zo ook je sokken en ondergoed: zitten er gaten in, of is het eigenlijk al versleten? Klopt de maat niet meer? Weg ermee
en zo ook je jassen, truien, shirts, schoenen, sportkleding.Het enige dat ik zelf wel nog bewaard heb zijn twee oude bijna versleten broeken en shirts, en 1 paar oude schoenen voor als ik ga klussen. Ik moet bijvoorbeeld ook kozijnen en plafonds gaan verven, dan wil ik die oude kleren aantrekken want het is natuurlijk zonde als je verf op je goede kleren krijgt.
Wat boeken betreft heb ik eens een goede tip gelezen, eentje die ik zelf ook ga gebruiken! Boeken zijn al snel erg zwaar als je die opstapelt en wilt vervoeren, in een verhuisdoos gaat dat niet zo goed. De tip die ik heb gelezen is dat je hier ook een reiskoffer op wieltjes voor kunt gebruiken als je die hebt! Die hoef je dan niet te tillen, die trek je gewoon achter je aan met de zware boeken er in.
Veel plezier in je nieuwe huis!
Trouwens, ook de PAARDENMUUR is nu leeg en in een doos gedaan... Spijkers eruit en hop!