Gracezellaa schreef:Pomidor yumurta, mijn favoriete ontbijt gerecht. Het betekent letterlijk tomaat ei. Je snijdt een aantal tomaten in stukjes (evt van te voren pellen, hoeft niet). Je bakt ze in de koekenpan in wat olie tot ze zacht worden. Dan eieren er bij En roeren tot het droog wordt. Met peper en zout en wat brood eten.
Dit is een bekende in veel landen!
In Turkije bijvoorbeeld heet het menemen.
Wij eten het ook wel eens als lunch of avondeten. Kan allemaal. In Turkije eten studenten het ook wel als hun geld te snel op is aan het eind van de maand. Goedkoop, lekker, simpel, snel en gezond.
Helemaal als je er meer ingredienten aan toe voegt. Een ui en wat milde turkse groene pepers. Het wordt een heerlijk prutjee. Lekker met vers Turks witbrood. Als je van knoflook en pittig houdt, kun je er ook nog Turkse worst aan toevegen.
Daarvan krijg ik nog een idee. Als je van Turkse worst houdt tenminste. Die snijdt je in plakken. In een anti-aanbak koekepan aanbakken. Als snel kun je er eieren bij doen. Gewoon breken en om de worst draperen. Gaar laten worden. Ik vind het lekker op Turks brood. Pittig en je hebt de hele dag ruimte om je heen