Ziek zijn en sollicitatie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Maflinger_S

Re: Ziek zijn en sollicitatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 10:23

De Mac is een wereldbedrijf. Misschien wil TS wel franchisenemer worden. Hoe dan ook, da’s niet zo spannend. Ziek en solliciteren heb ik ook wel eens gedaan. Ondanks dat ik met koorts en wiebelbenen op de fiets zat, was ik tijdens het gesprek helder genoeg geweest om de baan te krijgen.

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 11:02

Dorus schreef:
TS zegt “ik spreek haar bij de Mac”. Daar maak ik uit op dat het gesprek niet bij het bedrijf zelf is, maar in een voor beide partijen makkelijk bereikbare horeca gelegenheid. In dit geval toevallig de Mac, maar het had net zo goed een hotel vlakbij de snelweg kunnen zijn.

Dat is overigens ook hoe ik het opvatte, maar al zou het wel om een baan bij de Mac gaan, dan nog..
Ik vind het altijd jammer dat er zo denigrerend wordt gedaan over de Mac (zoals maar weer blijkt over de Mac), ik werk er anders al weer een tijdje met veel plezier :j

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-19 11:05

Als het door gaat begin ik half maart, ik ga vanavond zo ie zo.Ik probeer me niet druk te maken en ik pep me op. Ik hou voor ogen dat het maar een half uur tot Max een uur duurt.Nee het gaat niet om een baan bij de Mac.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 11:05

Iselda schreef:
Dorus schreef:
TS zegt “ik spreek haar bij de Mac”. Daar maak ik uit op dat het gesprek niet bij het bedrijf zelf is, maar in een voor beide partijen makkelijk bereikbare horeca gelegenheid. In dit geval toevallig de Mac, maar het had net zo goed een hotel vlakbij de snelweg kunnen zijn.

Dat is overigens ook hoe ik het opvatte, maar al zou het wel om een baan bij de Mac gaan, dan nog..
Ik vind het altijd jammer dat er zo denigrerend wordt gedaan over de Mac (zoals maar weer blijkt over de Mac), ik werk er anders al weer een tijdje met veel plezier :j

Ik eet er altijd met veel plezier en het lijkt me heel erg zonde als er niemand meer wil werken :')

Echt balen als je ziek bent met een sollicitatie. Ik zou denk ik mezelf drogeren, veel make up smeren en alsnog gaan.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 11:15

Ik heb ook wel eens een kennismakingsgesprek bij de MAC gehad, was gewoon voor beide partijen makkelijker. Maar was ook gewoon voor een administratieve functie en niet bij de MAC.
Als je echt half kotsend naar zo'n gesprek moet zou ik het niet doen, maar als je met een flinke stoot PCM nog enigszins vooruit kan en zinnig kan communiceren, zou ik gewoon gaan.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 11:17

Aangezien je het nu 2 verkeerd typt kan ik het niet laten :P : het woord is sowieso niet ‚zo ie zo‘

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 11:38

Sizzle schreef:
Aangezien je het nu 2 verkeerd typt kan ik het niet laten :P : het woord is sowieso niet ‚zo ie zo‘

Mijn handen jeukten ook al :D

Verder ligt het er een beetje aan wat je hebt, met een fikse (buik)griep zou ik niet gaan. Maar een goede verkoudheid kan best

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 11:48

Hier zit de mac vlakbij kantoor en het zal je verbazen dan hoeveel zakelijk afspraken daar zijn. En dan heb ik het echt over mannen in pak, dure auto's met hun Macbook ;)

Maar dat terwijde. TS, hoe lang duurt het gesprek? Als het gewoon een normale sollicitatie is zal het max een uurtje duren, dan zou ik er toch flink wat paracetamol in stoppen en gaan met die banaan! Daarna lekker de rest vd dan op bed, maar als het ook maar enigsinds kan zou ik toch wel gaan :)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-19 12:06

Het gesprek duurt een uur ongeveer, ik ga zeker want zo ben ik wel. Ik dacht alleen stel het gaat echt niet en je zegt af omdat je ziek bent hoe zou ze daar dan tegen aan kijken?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 12:18

Ik zit vaak aan de andere kant van de tafel en als iemand zich op tijd netjes afmeldt verplaats ik liever dan dat iemand ziek voor me zit. Ziek zijn kan gebeuren en het overkomt iedereen dus ik vind het echt onzin als iemand het stoer vindt om te willen bewijzen dat ze nooit ziek zijn. Één van mijn beste collega’s was best vaak ziek maar die verzette zoveel werk dat die nog steeds veel productiever was dan een ander.

Ben je nog ok om te praten en heb je niets besmettelijk kun je gaan. Maar anders meld je aub af. Niemand zit te wachten op een bak snotterige ellende die je mogelijks ook nog besmet.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 12:20

marleen_usar schreef:
Het gesprek duurt een uur ongeveer, ik ga zeker want zo ben ik wel. Ik dacht alleen stel het gaat echt niet en je zegt af omdat je ziek bent hoe zou ze daar dan tegen aan kijken?

Als recruiter waardeer ik je eerlijkheid en plan dan een nieuw gesprek in. Ik zou het in iedergeval doorgeven. Stel ik heb iemand op gesprek, futloos, bleek, weinig energie. Dan kijk ik toch liever verder. Weet ik dat degene ziek is kijk ik er toch anders naar en plan ik een tweede gesprek in

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 13:45

Ik wens je ik ieder geval vast veel succes met je gesprek, zet m op (en beterschap)!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-19 14:36

Dank je wel ik geef het meteen door als het echter de rug is.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 14:45

Ik zou het overleggen. Dat je ziek bent maar toch graag het gesprek aangaat, maar wanneer zij het liever verplaatst dit ook prima is.

Je weet gewoon niet wat ze liever hebben. Ik zelf vind het niet zo tof wanneer iemand ziek is en anderen aansteekt.

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 16:43

Ik zou inderdaad ook even bellen om te overleggen.
Zou er zelf niet blij mee zijn als iemand komt en de boel aansteekt.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 18:35

Marocje schreef:
Ik zou het overleggen. Dat je ziek bent maar toch graag het gesprek aangaat, maar wanneer zij het liever verplaatst dit ook prima is.

Je weet gewoon niet wat ze liever hebben. Ik zelf vind het niet zo tof wanneer iemand ziek is en anderen aansteekt.

Lijkt me de beste optie :)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-19 20:01

Ik ben bij de Mac ik zit er klaar voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 20:06

Toi toi toi!

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 20:17

Succes!!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 20:30

2x ziek sollicitatie gesprek gehad en 2x de baan gekregen. Ik solliciteer enkel nog maar ziek whahahaha

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-19 21:22

Haha dierenfan, nou ik heb goed nieuws :j .

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 21:29

Gefeliciteerd!

Je hoefde niet angstvallig in de buurt van het porselein te blijven?

suusantana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 21:42

Gefeliciteerd!

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 21:43

Afbeelding

:+ :Y)

Gefeliciteerd mag ik wel zeggen zo te lezen! *\o/*

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-19 21:50

We hebben over van alles en nog wat gepraat dus luchtig gehouden en dat scheelde veel. Ze vroeg toen we weg gingen je was niet zenuwachtig toch,want dat merkte ik niet. Ik kan zelfs vanaf augustus als het goed gaat 1 dag in de week voor haar blijven werken.Dus ze heeft niks gemerkt aan mij.