Help! Stal keuze, grote knoop...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 00:11

FennyPower schreef:
@Nabster, Dat is een beetje kortaf...
Ik hoop niet dat ik het verkeerd opvat.
Het is inderdaad wat verwarrend en onduidelijk. Maar zoals eerder gezegd ik ga het niet zo op internet zetten.
Uiteraard heb ik er hulp voor, maar dat betekend niet dat dat altijd helpt helaas.

Dat valt wel mee hoor. Je doet een verhaal zonder daadwerkelijk je verhaal te doen, daar heeft toch niemand wat aan? Waarom doe je zo vaag over je huidige stal? Als we alleen afgaan op wat je zegt is er geen touw aan vast te knopen, lezen we tussen de regels door dan valt er van alles in te vullen. Hoe valt er dan advies te geven? Alleen via pb blijkbaar maar daar is bokt niet voor bedoeld, daar is één topic voor op bokt, volgens mij op MWS.

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 00:14

Als je met jezelf in de knoop zit, je zorgen maakt of helemaal niet lekker in je vel zit, dan is vaak het maken van een keuze heel erg moeilijk.
Vaak kijk je naar de negatieve scenario’s en blijf je bij hoe is was. Je kunt moeilijker relativeren en een gokje te nemen. Je wordt risico mijdend, zoeken naar zekerheden, zoeken naar controle. Maar er is geen zekerheid, dat betekent niet dat je moet blijven hangen in iets wat niet werkt.

Dit terwijl je keuze maken het beste medicijn is, ipv maar blijven piekeren en allerlei scenario’s in je hoofd haalt met “maar wat nou als...”.

Wat nou als het WEL een goede keuze is? Wat nou als je daardoor wel een andere impuls krijgt en je met meer plezier gaat? Wat nou als je opgelucht daardoor voelt? Etc.

Je kunt het niet overzien, je blijft malen, en daardoor wordt het nog moeilijker.

Hak de knoop door, gun jezelf rust. Pak je kans.
Jouw twijfel en angst hoef je niet op je paard te projecteren. Je paard kan het, nu jij nog.

FennyPower

Re: Help! Stal keuze, grote knoop...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-19 00:21

@Bigone,
Ik snap dat het verwarrend is, maar het is echt in grote lijnen. Het is ook heel verwarrend, gewoon een chaos. Gezien het ook een stukje stal & familie is, ga ik dat niet op internet gooien.
Ik heb geen conflicten met stal etc.
Snap dat mensen dit niet zo goed begrijpen. Ik hoopte dat ik het verwarrende verhaal nog een beetje in grote lijnen kon uitleggen, zonder echt in detail te treden...

@GDG,
Maar er valt niks over mijn huidige stal te zeggen. Tuurlijk heeft het er deels mee te maken, maar daarom heb ik het in grote lijnen geprobeerd uit te leggen. Ik wist niet goed hoe ik dat precies moest uitleggen zonder in detail te gaan..

@SunnyHorse,
Bedankt voor je reactie!
Ik ben het met je eens. Ik wil zeker niet iets gaan vermijden. En tegelijk blijf ik daardoor weer piekeren.
Was het maar mogelijk om dat soort dingen te kunnen overzien haha!
Dankjewel!

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 00:23

FennyPower schreef:
@GDG,
Maar er valt niks over mijn huidige stal te zeggen.

Waarom zou je er dan überhaupt weg willen?

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-19 00:26

@GDG,
Omdat er bepaalde situaties zijn geweest waardoor ik niet meer met een prettig gevoel naar stal ga. Dat hoeft niet te betekenen dat er een conflict is geweest, want de mensen zijn top..

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 00:32

Ik heb eventjes niet alles gelezen. Maar toen ik op het punt stond te verhuizen stond ik voor hetzelfde dilemma. Er speelden wat dingetjes waardoor het op stal gewoon voor mij niet meer top was, maar voor mijn pony’s wel. Vooral voor mijn super sensibele merrie vreesde ik.

Ik kreeg toen het beste advies:
Je mag wat vaker je hart volgen en wat minder je hoofd gebruiken.

Het heeft bij ons eventjes geduurd voordat we een geschikt vriendinnetje konden vinden voor mijn sensibele merrie, maar nu ben ik er dolgelukkig.

Volg je gevoel, zowel voor jezelf als voor je paard

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 00:37

Afbeelding
:*

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 00:57

Als er dingen op stal zijn gebeurd waardoor jij je er niet meer veilig voelt (want dat lees ik) zou ik sowieso verhuizen. Je paard gaat het op een andere stal ook naar zijn zin hebben, moet miss even wennen maar dat komt goed. Je zegt dat je paard je spiegel is, dus dat zou betekenen dat nu jij zo ongelukkig bent, je paard het voelt en daardoor ook niet zou blij is, als jij straks weer met plezier naar je paard gaat is dat voor jou maar ook voor je paard veel beter.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 16:44

Moderatoropmerking:
Het is altijd vervelend wanneer iemand in een situatie zit waarbij hulp nodig is. We willen allemaal graag helpen, maar het blijkt dat het niet mogelijk is zonder privébericht contact. Het is in de eerste instantie de bedoeling om in het topic te kunnen reageren/helpen. Topics waarbij een goede discussie/hulp niet mogelijk is met informatie die gegeven is, of waar informatie die via privébericht niet gedeeld kan worden (waardoor reageren in het topic niet goed kan), zijn helaas niet toegestaan. Daarom volgt hier een slotje.