Welk ding is echt typisch jezelf?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Saul

Re: Welk ding is echt typisch jezelf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 23:53

Jouw nummer 4 _/-\o_
Je bent de eerste die ik tegen kom met dit zelfde probleem :o

Ik gruwel sowieso van papier. Maar als ik natte handen gehad heb dan is het nog 10x zo erg :')

Flits__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 23:58

Ik heb iets met rare stofjes van kleding. Sommige stofjes vindt ik zo vies voelen dat ik het gevoel heb dat de structuur aan mijn handen blijft plakken. Moet dan eerst iets anders aanraken om dat gevoel kwijt te raken :P.

Ik ben die persoon die wcrollen omdraait als ze voor mij niet goed hangen (losse deel mag niet tegen de muur). :D

En inderdaad voor het stoplicht tig keer de versnelling opnieuw in de 1 zetten. Stomme gewoonte haha. _/-\o_

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 00:10

Tegen mijn cavia’s praten alsof het babys zijn :')

Al het bestek netjes neerleggen in de bestekla van de wasmachine. Iedereen moet er altijd om lachen, ben daar echt een beetje een autist in! :P

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 00:12

Kiekeboefje schreef:

Al het bestek netjes neerleggen in de bestekla van de wasmachine. Iedereen moet er altijd om lachen, ben daar echt een beetje een autist in! :P

Die moet je me toch uitleggen, de bestekla van de wasmachine?

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 00:22

Ik maak altijd gezichtjes in de nieuwe pot pindakaas/choco pasta. Als iemand die pot aanbreekt voordat ik er een gezichtje in kan maken word ik boos :')

Chipszak graag openmaken aan de BOVENKANT... Anders eet ik die chips niet...

Ik teken altijd in het condens van de douchedeur. Vaak de naam van mijn paard met veel hartjes.

Ik heb een vast "draairitme" voordat ik in slaap val. Rug, linkerzij, rechterzij en dan slaap ik. Ik word altijd wakker op mijn rug.

Ik ga weleens naar een boekenwinkel om aan boeken te ruiken. Ok dat is echt weird. Maar het eerste wat ik doe als ik een boek heb is de bladzijdes snel door mijn duim laten gaan en de geur opsnuiven. Sowieso ruik ik aan heel veel dingen. Alles eigenlijk. :') :o

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 00:26

Minimaal 3x per dag mijn teen achter/onder/tussen de deur haken, onderbeen niet meenemen en tegen de bijzettafel knallen, ergens vol tegenaan lopen, de afstand tussen mezelf en de muur niet goed inschatten (= schaafplek) of mijn eleboog stoten :') ja ik heb al Lenzen/bril _O-

oh en statisch zijn dus gewoon 5x per dag een elektrische schok krijgen :')

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 00:27

ik drink nooit mijn glas leeg. er blijft altijd een centimeter staan

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 00:34

Juut schreef:
Teruglopen naar auto om te checken of ik deze wel echt op slot had gedaan, wanneer ik parkeer in de stad...

Zo blij met mijn auto. Die gaat na 2 minuten vanzelf op slot.

Ik moet altijd checken of ik mijn gas wel uit heb gedaan. Zelfs als ik niet heb gekookt.

Gasstel checken
Oven checken
En of alle opladers uit de stopcontacten zijn.

Het is duidelijk dat ik bang ben voor brand.

Oh. En ik moet de katten gedag zeggen als ik ga. Ik vertel ze ook altijd hoe laat ik thuis ben en waar ik heen ga. :')

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 01:04

Flits__ schreef:
Ik ben die persoon die wcrollen omdraait als ze voor mij niet goed hangen (losse deel mag niet tegen de muur). :D

Deze persoon ben ik ook :')

Wanneer ik een mandarijn eet moeten ALLE witte fliebertjes er af. Het duurt dan ook uren voordat ik 'm op heb. Echt heel erg. Omdat ik mandarijnen eigenlijk ook niet superlekker vind (ik lust ze wel, maar kan ook heel prima zonder) eet ik ze dus in de praktijk maar niet meer.

Thestral

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 01:08

checken van de deuren op slot, dat doe ik ook altijd wel. Goh verder zou ik het niet echt zo weten denk ik. Dat zal later wel weer komen als ik iets "typisch mij" doe en dan aan dit topic denk :')

_Aine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 01:14

-
Laatst bijgewerkt door _Aine op 09-02-22 17:15, in het totaal 1 keer bewerkt

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 05:20

ik laat bij thee altijd een bodem er inzitten. Dit komt omdat ik 5jaar geleden op parkeerplaats in Duitsland bijna gestikt ben in de laatste slok. hoe heen idee maar lucht kreeg ik op dat moment niet.

als het regent en moet 1 van mijn pony's pakken pak ik altijd droog halster touw! ik vind nat halster touw echt ranzig net zo als natte pallets op het werk

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 10:08

Ik lijd aan aquagenic urticaria dus niemand mag mij aanraken als ik uit de douche kom :') mensen vinden dat altijd heel vreemd maar ik krijg dan echt verschrikkelijke jeuk.

Oh en dingen aanraken als je vingers verrimpeld zijn van water haat ik ook!

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 10:40

snuffie123 schreef:
Kiekeboefje schreef:

Afwasmachine :') Deze heeft zo’n bestekla bovenin.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 10:42

Vloeken, klagen, alle lichten aan.

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 13:01

Kiekeboefje schreef:
snuffie123 schreef:

Afwasmachine :') Deze heeft zo’n bestekla bovenin.

Ohh haha ik had sowieso nog nooit van een bestekla gehoord. En ik ken zelf alleen de vaatwasser (afwasmachine net toch maar gegoogled :o? )

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 13:04

Maar... het is hetzelfde alleen de ene uitvoering heeft een la bovenin en de ander een bestekbak... het woord vaatwasser en afwasmachine betekenen hetzelfde :')

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 13:07

Gimme_Joy schreef:
Maar... het is hetzelfde alleen de ene uitvoering heeft een la bovenin en de ander een bestekbak... het woord vaatwasser en afwasmachine betekenen hetzelfde :')

Ik bedoelde ook dat ik her woord afwasmachine niet kende... na googelen erachter gekomen dat dat dus een vaatwasser is ;)

Divers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 13:13

MarcoBorsato schreef:

Lijken wij toch meer op elkaar dan ik dacht.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 13:15

snuffie123 schreef:
Gimme_Joy schreef:

Ik bedoelde ook dat ik her woord afwasmachine niet kende... na googelen erachter gekomen dat dat dus een vaatwasser is ;)

Ooooow! Ik ben een keer uitgelachen toen ik bij mijn nichtje was in België. We waren bij een vriendin van haar thuis en ik zei het woord magnetron. Ik dacht dat ze er niet meer uit kwamen :') . Want dat heet natuurlijk Microgolf... duh... :+

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 13:43

MarcoBorsato schreef:

Dit
En ik kan absoluut geen karton aanraken wat een rot gevoel!

Prima2Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 13:51

Wat heerlijk om deze antwoorden te lezen!
Gimme_Joy schreef:
Ik maak altijd gezichtjes in de nieuwe pot pindakaas/choco pasta. Als iemand die pot aanbreekt voordat ik er een gezichtje in kan maken word ik boos :')

Dit doe ik ook :)) Altijd dezelfde smiley: =)

Verder...

- Altijd lichten uit doen als er niemand (meer) in die kamer is. Mijn moeder laat vaak het licht per ongeluk aanstaan, maar ik ben een kleine mileu-freak dus dat licht MOET uit! Kan er ook slecht tegen als mijn vader 's avonds een lamp aanlaat als we weggaan, maargoed dat is dan een spaarlamp en het houdt dieven buiten de deur.

- Na het eten als ik moet opruimen of als er gekookt wordt, wil ik het liefst de kruiden terugzetten omdat dat kastje zo lekker ruikt.

- Ik heb nog meer rare gewoontes wat ruiken betreft. Als ik iets lekkers heb gegeten en die geur zit aan mijn vingers, bijvoorbeeld chocola of spekkoek, moet ik dat ruiken. Niet één keer, nee echt wel een uur lang ga ik dan met mijn vingers naar mijn neus. Vind het dan ook zonde om mijn handen te wassen.

- Van opstaan tot aan op school zijn heb ik een vaste routine. Wakker worden -> 10 minuten op telefoon -> opstaan -> kleren aan -> ontbijten (altijd een boterham met hagelslag, iets anders vind ik 's ochtends niet lekker) -> tanden poetsen -> mascara en evt. andere make-up -> haar doen-> schoenen aan -> wc (zo laat mogelijk zodat ik op school niet hoef, bah wat vind ik dat vervelend) -> wegfietsen.

Ook typisch ik, maakt niet uit hoe laat ik opsta of hoe snel ik probeer te zijn, ik ga altijd 5 minuten later weg dan gepland whahaha.

- Nagels lakken moet op een dag dat ik niet naar de manege ga omdat het anders zo makkelijk beschadigd raakt.

Kan er nog wel wat meer verzinnen, maar dit zijn de belangrijkste :')

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 14:03

1. ik moet op werk altijd de telefoon doorschakelen 's nachts maar moet daardoor echt bijna dagelijks terug uit mijn auto stappen om te kijken of ik het niet vergeten ben. Ben het op 5 jaar tijd 2x vergeten

2. als ik een mat tegen kom, moét ik mijn voeten vegen. Maakt niet uit waar die mat ligt, voor een paskamer, elke winkel die ik binnen kom maar bij mijn vriend thuis ligt er een mat aan de achterdeur, maar ook als je binnen bent langs het raam en ik moet bij beide mijn voeten vegen.

3. ik ruik altijd aan melk, ook als ik een pak open doe, of als ik dat pak 2 keer op een dag gebruik, dan moet ik 2 keer ruiken

4. ik moet ook, als ik in de auto rem, die terugschok voelen zeg maar. Soms rem ik zo zacht dat ik het niet voel, dan moet ik een stukje vooruit en opnieuw remmen :')

5. als ik stil sta met de auto, doe ik tot 4 keer toe mijn koppeling uit versnelling en terug in eerste, om zeker te zijn dat ik ook echt in eerste versnelling zit en niet de motor ineens uit valt als ik vertrek

6. ik betaal al-tijd met bankkaart omdat ik een panische angst heb om te weinig geld bij te hebben in een winkel ofzo

Zullen er straks nog wel te binnen schieten :')

edit; nummer 7: ik vraag aaaltijd als ik iets eet of drink, voor ik de laatste hap neem, of mijn vriend het nog wilt hebben. Iets wat ik van mama geërfd heb, omdat ik niet wil dat hij nog honger of dorst heeft oid :+ Hij is altijd boos dat ik niet zo veel moet bestellen als ik het toch niet op krijg, maar dat is het helemaal niet :')

nummer 8; het volumeknopje in de auto moet altijd met het streepje van het on-symbool naar boven staan. Volume wijzigen moet dan met de knoppen aan het stuur

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 14:13

Ik kan nooit verschillende dingen door elkaar eten. Eerst een hapje aardappel en dan een hapje boontjes bijvoorbeeld. Nope! Ik moet eerst (ook altijd op deze volgorde) de groente opeten, of dat nou boontjes of rode kool of iets anders is. Dan het vlees. Dan de aardappels. Mijn eten moet elkaar ook echt niet raken. Als het water van de rode kool mijn aardappels aanraakt, wil ik mijn aardappels eigenlijk al niet meer eten -O-

Vroeger schepte ik dan ook maar al te vaak alles apart op. Dan schepte ik eerst de groente op mijn bord en at ik die op. Dan legde ik pas als de groente op was, een lapje vlees op mijn bord. En dan als het vlees op was, schepte ik de aardappels op. Daar heb ik me vanaf gezet want mijn ouders kregen er de kriebels van, en mijn zus at heel graag aardappels dus tegen de tijd dat ik dan aardappels op wilde scheppen had zij ze al allemaal op :')

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 18:56

Trui schreef:
ik drink nooit mijn glas leeg. er blijft altijd een centimeter staan

Die tik heb ik ook