Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Zoe_97 schreef:En om die reden heb ik contactdoos betalen niet geactiveerd staan op mijn bankkaart. Ik roep al sinds het uitkwam dat ik het niet veilig vindt.
Heel erg zuur voor jou. Maar ik vrees dat je weinig kan hiermee.
Brainless schreef:Zoe_97 schreef:En om die reden heb ik contactdoos betalen niet geactiveerd staan op mijn bankkaart. Ik roep al sinds het uitkwam dat ik het niet veilig vindt.
Heel erg zuur voor jou. Maar ik vrees dat je weinig kan hiermee.
Veiliger dan contant geld in je portemonnee.
Contant geld ben je bij diefstal gewoon kwijt.
Bij diefstal van je pas, krijg je het geld terug.
bigone schreef:Dan bel je het bedrijf op en vraag je of ze beveiligingscamera's hebben, zo ja dan doe je aangifte bij de politie, zij kunnen de beelden opvragen en aan de hand van je bankafschrift zo zien wie er met je pas betaald heeft. Geen beveiliging dan hoef je geen actie te ondernemen want dan valt er niets te bewijzen en te halen.
SindyKaya schreef:Nou ik heb gebeld, helaas is er niet zo veel aan te doen.
Omdat ik mijn limiet dus op 100,- heb staan en ik mijn pas niet geblokkeerd hebt is het mijn eigen risico.
Onwijs k*t dit..
Turtlelito,
Ik had voor dat ik ging stappen nog 104,- erop staan en ook voordat ik hem kwijt raakte had ik de pincode nog ingevoerd. Dus ja, zo goed als geplunderd.
SindyKaya schreef:Nou ik heb gebeld, helaas is er niet zo veel aan te doen.
Omdat ik mijn limiet dus op 100,- heb staan en ik mijn pas niet geblokkeerd hebt is het mijn eigen risico.
Onwijs k*t dit..
poes schreef:bigone schreef:Dan bel je het bedrijf op en vraag je of ze beveiligingscamera's hebben, zo ja dan doe je aangifte bij de politie, zij kunnen de beelden opvragen en aan de hand van je bankafschrift zo zien wie er met je pas betaald heeft. Geen beveiliging dan hoef je geen actie te ondernemen want dan valt er niets te bewijzen en te halen.
Ik moet hier altijd zo om lachen. Ja dan heb je iemand op beeld en dan? Bijna niemand wordt herkend en dan ben je net zo ver.
Shadow0 schreef:SindyKaya schreef:Nou ik heb gebeld, helaas is er niet zo veel aan te doen.
Onwijs k*t dit..
Wat zeggen de voorwaarden van je bank daar precies over? Want als het dezelfde voorwaarden zijn als die Ingedebruijn aangeeft, dan klopt dat niet en zou ik er nog een brief aan wagen.
Zoe_97 schreef:Maar het lijkt me logisch dat als de pas helemaal niet geblokkeerd is door ts en zelfs weer in haar bezit is dat er niets vergoed wordt.
Als ze nu had gemerkt dat ie weg was en hem had laten blokeren. Dan was het een heel ander verhaal.
Zoe_97 schreef:Maar het lijkt me logisch dat als de pas helemaal niet geblokkeerd is door ts en zelfs weer in haar bezit is dat er niets vergoed wordt.
Als ze nu had gemerkt dat ie weg was en hem had laten blokeren. Dan was het een heel ander verhaal.
Shadow0 schreef:Zoe_97 schreef:Maar het lijkt me logisch dat als de pas helemaal niet geblokkeerd is door ts en zelfs weer in haar bezit is dat er niets vergoed wordt.
Waarom is dat logisch? Het geld is toch weg?
Het gaat er volgens mij om of de eigenaar van de pas op het moment van de betaling wist of de pas weg was, en of blokkeren de betaling had kunnen voorkomen. Blokkeren van een pas op het moment dat je die weer terug hebt is onzinnig.
Shadow0 schreef:Zoe_97 schreef:Maar het lijkt me logisch dat als de pas helemaal niet geblokkeerd is door ts en zelfs weer in haar bezit is dat er niets vergoed wordt.
Waarom is dat logisch? Het geld is toch weg?
Het gaat er volgens mij om of de eigenaar van de pas op het moment van de betaling wist of de pas weg was, en of blokkeren de betaling had kunnen voorkomen. Blokkeren van een pas op het moment dat je die weer terug hebt is onzinnig.
Zoe_97 schreef:Omdat iedereen kan zeggen “ik was een uurtje mijn pas kwijt”. Ik werk als student op een bank en hetgeen waar we zo op hameren is dat wanneer je pas kwijt is onmiddelijk blokeren, merk je dat er geld verdwijnt zonder dat jij het geweest ben, onmiddelijk blokeren. Dan kan er een dossier op gemaakt worden. Zonder dat iemand zijn rekening blokeerd kan het evengoed die persoon zelf of een vriend ofzo geweest zijn.
ingedebruijn schreef:Exact. Anders kun je alles wel gaan vergoeden. Een dure les helaas.
SindyKaya schreef:Gister ben ik uit geweest in Groningen en ben daar mijn pinpas kwijt geraakt, heb hem wel weer terug gevonden maar mijn rekening is leeg geplunderd ( door het contactloos betalen, ik heb het op 100,- staan voordat ik weer een pincode moet invullen.
GDG schreef:SindyKaya schreef:Gister ben ik uit geweest in Groningen en ben daar mijn pinpas kwijt geraakt, heb hem wel weer terug gevonden maar mijn rekening is leeg geplunderd ( door het contactloos betalen, ik heb het op 100,- staan voordat ik weer een pincode moet invullen.
Voor een leeggeplunderde rekening valt het erg mee als de schade honderd euro is. Zuur geld uiteraard, maar gelukkig vrij beperkt.
ingedebruijn schreef:Ik bekijk dit vanuit mijn eigen positie en kan dan prima in deze voorwaarden komt. Dus ik vind dat nare gedoe naar banken niet helemaal oké maargoed dat is jouw mening en goed recht.
Ts kan altijd in bezwaar gaan mocht ze dat nodig vinden.
bigone schreef:Dan kan ze aantonen dat haar pas onrechtmatig gebruikt is, los daarvan, misschien is diegene wel een bekende van de politie. Wanneer je het niet probeert hebt je zeker niets.