iPhone geheugen vol door "andere"

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Yv_

Re: iPhone geheugen vol door "andere"

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 16:49

Ik zou even bij de foto's kijken in je whatsapp. Ik kreeg die melding een tijd geleden ook, wist niet waar het aan lag. Ongeveer 7000 (!!) ontvangen foto's verwijderd in whatsapp en geen melding meer gehad.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-19 16:57

Ja die ben ik inderdaad aan het verwijderen nu want dat zijn er veel!

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-19 17:03

WhatsApp is de boosdoener, ik heb alleen per ongeluk ook nog alle berichten gewist ipv alleen de mediabestanden maar hé, wel gelijk weer 5GB vrij _O-
Voor de rest van de gesprekken maar beter opletten denk ik

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 17:17

Apple heeft ook het kwaaltje dat al die updates, ook veel geheugen innemen.
Ik kan daardoor ook mijn iPhone niet meer updaten :/

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 17:21

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 17:33

Bij mijn Samsung had ik hetzelfde probleem als wat jij exact omschrijft.
Daar bleek dat ondanks je alles zover mogelijk verwijderd, het toch allemaal ergens grotendeels op een achter achter achtergrond bleef hangen.
Die heb ik toen opgeschoond en nooit meer laat.
Heb nu iPhone en kreeg ook vol meldingen maar ik ben begonnen bij 15000 fotos en een paar duizend filmpjes _O-

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 17:36

MarJon schreef:
Wat ook wel eens wil helpen is om een film te kopen via iTunes. Hij geeft dan aan dat je te weinig ruimte hebt en schoont het geheugen zelf op. Wel opletten dat je de film niet echt koopt.

https://www.iculture.nl/gids/iphone-ops ... vrijmaken/

Bij tip 3 :D

Pas wel op dat je geen cloud hebt bij deze tip, dan zet hij de film namelijk in je cloud en moet je hem alsnog betalen }:0

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-19 17:43

LukieBradley schreef:
Bij mijn Samsung had ik hetzelfde probleem als wat jij exact omschrijft.
Daar bleek dat ondanks je alles zover mogelijk verwijderd, het toch allemaal ergens grotendeels op een achter achter achtergrond bleef hangen.
Die heb ik toen opgeschoond en nooit meer laat.
Heb nu iPhone en kreeg ook vol meldingen maar ik ben begonnen bij 15000 fotos en een paar duizend filmpjes _O-

Ja ik merk het, ik gok dat dan Messenger en snapchat ook zo verborgen bestanden nog ergens opgeslagen hebben want hoewel er nu veel vrij is gekomen, is er nog steeds een groot deel 'anders' bij geheugen. Maar dan weet ik ongeveer toch al in welke richting ik het moet zoeken :)

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 17:46

Het kunnen inderdaad ook updates en systeem zelf zijn.
Wat bij mij het best helpt is op de pc een backup via iTunes maken en dan terugzetten naar fabrieksinstellingen. Daarna je backup weer terugzetten en dat scheelt iig geheugen van het systeem en updates.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-19 17:46

Sodera schreef:
Het kunnen inderdaad ook updates en systeem zelf zijn.
Wat bij mij het best helpt is op de pc een backup via iTunes maken en dan terugzetten naar fabrieksinstellingen. Daarna je backup weer terugzetten en dat scheelt iig geheugen van het systeem en updates.

Ja dat vroeg ik me dus af, of hij de rommel dan niet gewoon ook mee terug zet

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 18:04

Ligt eraan wat de rommel is. Als dat oude systeem updates zijn niet. Als dat je foto’s in whatsapp zijn, dan wel :-)!

Carolina87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 18:05

Kan helpen om je prullenbak te legen bij je foto’s

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-19 18:08

Carolina87 schreef:
Kan helpen om je prullenbak te legen bij je foto’s

Ja dit doe ik al regelmatig, die truc had ik ergens gevonden (wat zitten daar ook veel foto's trouwens zeg)

Sodera schreef:
Ligt eraan wat de rommel is. Als dat oude systeem updates zijn niet. Als dat je foto’s in whatsapp zijn, dan wel :-)!

Goed om te weten! Kan nooit kwaad eens te proberen

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 18:14

Mijn mobiel staat ook hartstikke vol. Ik zal hem morgen even koppelen aan mijn laptop en dan alles eraf halen van Whatsapp. Foto voor foto is me teveel werk en ik heb geen manier om alles in 1 keer te verwijderen voor zover ik weet. Ik heb een Lenovo P2 dus Android.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-19 18:19

Jorex schreef:
Mijn mobiel staat ook hartstikke vol. Ik zal hem morgen even koppelen aan mijn laptop en dan alles eraf halen van Whatsapp. Foto voor foto is me teveel werk en ik heb geen manier om alles in 1 keer te verwijderen voor zover ik weet. Ik heb een Lenovo P2 dus Android.

Bij mij stond het in de app van whatsapp bij instellingen >data- en opslaggebruik > opslag in gebruik > en dan kun je per chat kiezen, je kiest bv een groepsapp (er achter staat hoeveel geheugen hij inneemt) en klikt er op >beheer > en dan kun je aanvinken wat je uit die appgroep wil verwijderen (tekst, foto's, video's etc..)

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 18:23

Ik heb 1,2 GB vrijgemaakt door 1 groep alles te wissen. Ik denk dat je wel kunt raden welke groep _O-

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-19 18:24

Haha jep

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 19:11

Afbeelding
Ik denk dat het toch ook een gedeelte systeem is.:=

Afbeelding

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 19:14

Ik heb overigens voor €1 p maand 50gb iCloud oplag. Nóóit meer meldingen met dat gezeur dat het vol zit.. standaard iCloud is geloof ik 5gb. Alleen mijn reserve kopie is al ruim 5..

Edit: bij mij is de balk ‘andere’ kleiner dan het balkje apps...

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 19:48

Is het probleem opgelost inmiddels of is er nog steeds iets gaande? Bij mijn oude telefoon is Dropbox een keer de boosdoener geweest, die maakte van elke foto en elk filmpje een kopie die dan vervolgens in de cache bleef staan. Foto's stonden er bij mij gewoon dubbel op, en als ik foto's ging wissen uit de normale mappen dan bleven alle onzin foto's in de cache map vrolijk staan! dus dat liep op tot meerdere gigabytes, totdat mijn telefoon het niet meer aan kon. Dit was toen op te lossen bij de instellingen van dropbox cache uit te vinken, + door handmatig die dropbox cache te legen.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 19:58

Typisch apple probleem. Ik heb het ook met mijn iphone, inderdaad systeem dat random volloopt. Heb een 16gb iphone waar 6/8/10 gb van wordt gebruikt door overige. In de mediamarkt gekeken naar de nieuwere modellen en ook die lopen helemaal vol op overige, ongeacht het geheugen. Oorzaak is niet te achterhalen, helemaal leeghalen haalde ook niets uit. Ik wacht nog steeds op een verlossend antwoord...

RoronaZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 20:34

Ik heb dit ook gehad met mijn iPhone. De oplossing bij mij was om hem gewoon aan de computer aan te sluiten terwijl iTunes geopend is en toen opeens was er veel heel veel opslag vrij en was het gedeelte "Andere" veel kleiner geworden.

https://dut.applersg.com/how-reduce-sys ... ize-iphone

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 20:39

snapchat is een vrij grote app, probeer even via de app zelf de caché te verwijderen. kan als je de app opent in instellingen. zou maarzo 100 MB kunnen schelen aan app grootte.

hoe dat moet bij de andere app's weet ik niet, heb je toevallig veel bestanden op je telefoon oid?

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-19 20:59

Telpeva schreef:
Is het probleem opgelost inmiddels of is er nog steeds iets gaande? Bij mijn oude telefoon is Dropbox een keer de boosdoener geweest, die maakte van elke foto en elk filmpje een kopie die dan vervolgens in de cache bleef staan. Foto's stonden er bij mij gewoon dubbel op, en als ik foto's ging wissen uit de normale mappen dan bleven alle onzin foto's in de cache map vrolijk staan! dus dat liep op tot meerdere gigabytes, totdat mijn telefoon het niet meer aan kon. Dit was toen op te lossen bij de instellingen van dropbox cache uit te vinken, + door handmatig die dropbox cache te legen.

Grotendeels opgelost, alles werkt weer, maar de balk is nog steeds best groot.
Maar er is iig weer 7GB vrij nu

Dropbox heb ik volgens mij nog nooit gebruikt? Ik weet niet wat het is :=

RoronaZorro schreef:
Ik heb dit ook gehad met mijn iPhone. De oplossing bij mij was om hem gewoon aan de computer aan te sluiten terwijl iTunes geopend is en toen opeens was er veel heel veel opslag vrij en was het gedeelte "Andere" veel kleiner geworden.

https://dut.applersg.com/how-reduce-sys ... ize-iphone

Poging waard, dankjewel!

its_daantjee schreef:
snapchat is een vrij grote app, probeer even via de app zelf de caché te verwijderen. kan als je de app opent in instellingen. zou maarzo 100 MB kunnen schelen aan app grootte.

hoe dat moet bij de andere app's weet ik niet, heb je toevallig veel bestanden op je telefoon oid?

Holy SH*T dit was bij mij 200MB, thanks!

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 21:08

Toevallig kreeg ik die melding afgelopem weken ook echt veel. Ik weet dat ik veel foto’s heb, maar overige kon ik niet verklaren maar was wel 18gb.... van de 32..
Dus reserve kopie gemaakt, iphone naar fabrieksinstellingen terug gezet en daarna backup terug gezet. Gaf dit geen resultaat dan wilde ik hem resetten en opnieuw starten zonder backup terug te zetten. Maaaaar bij de backup terugzetten had ik opeens nog maar 8gb andere ipv 18! Dus dat scheelde al enorm!