Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Ibbel schreef:Karuna, je maakt ergens een denkfout.
Welke snelheden je ook kiest, de uiteindelijke botsingsnelheid is een optelling als je loodrecht op elkaar botst (en een gedeeltelijke optelling als ze onder een hoek botsen). Of de ene nu met 10 km/u en de andere met 20 km/u beweegt, de ene 0 km/u en de andere 30 km/u, of voorwerpen beide met 60 km/u botsen, de totale snelheid is in deze drie gevallen 30 km/u, 30 km/u en 120 km/u. Optelsommen. Altijd, met welke snelheden er ook gebotst wordt.
karuna schreef:Ibbel zoals het er staat een bewegen een stil of beiden bewegen. Hoeft dus niet altid te betekenen dat de botsing van beide bewegende objecten met meer kracht gepaard gaat. Als beiden bewegen met 10 km/h is de botsing frontaal met 20 km/uur. Als het ene stilstaat en andere object komt met 40 km/h aanzetten is de botsing dan met een kracht van 40 km/h. En is de botsing van een bewegend object in dat geval dus zwaarder dan die van de twee bewegende objecten.
We bedoelen beiden hetzelfde.nadja nadja klopt
karuna schreef:Staat er verder niks aan verboden toegang. Enige dat je zou kunnen doen is even de betreffende gemeente raadplegen en uitvissen van die wie weg is. Is het een asfalt weg of een zandweg? Zoveel autos over een priveweg in korte tijd kan verkeerd uitpakken als je pech hebt. Als je een dwarse wegeigenaar treft halfweg de rit heb je een probleem.
NadjaNadja schreef:Ibbel schreef:Karuna, je maakt ergens een denkfout.
Welke snelheden je ook kiest, de uiteindelijke botsingsnelheid is een optelling als je loodrecht op elkaar botst (en een gedeeltelijke optelling als ze onder een hoek botsen). Of de ene nu met 10 km/u en de andere met 20 km/u beweegt, de ene 0 km/u en de andere 30 km/u, of voorwerpen beide met 60 km/u botsen, de totale snelheid is in deze drie gevallen 30 km/u, 30 km/u en 120 km/u. Optelsommen. Altijd, met welke snelheden er ook gebotst wordt.
Maar met 30 km/u tegen elkaar botsen heeft minder impact dan met 120 km/u tegen een stilstaand iets botsen. Ik denk dat dat is wat Karuna bedoelt.
karuna schreef:Het meest ellendige vak ooit. Vector rekenen een examenvak op de hts. Waarmee je ook spelingen versnelingen enz mee kon berekenen. Examen en herexamen jammerlijk mee gefaald![]()
http://www.megawetenschap.nl/vector.html![]()
https://nl.m.wikibooks.org/wiki/Klassie ... t_vectoren
O horror
NadjaNadja schreef:karuna schreef:Staat er verder niks aan verboden toegang. Enige dat je zou kunnen doen is even de betreffende gemeente raadplegen en uitvissen van die wie weg is. Is het een asfalt weg of een zandweg? Zoveel autos over een priveweg in korte tijd kan verkeerd uitpakken als je pech hebt. Als je een dwarse wegeigenaar treft halfweg de rit heb je een probleem.
Nee, het is uitsluitend een bordje met 'einde openbare weg'. Het is een klinkerweggetje.
Maar mijn vraag is dus vooral, wáárom heb ik dan een probleem? Waar vind ik de informatie, cq. wetten die het verbieden om een dergelijke weg in te rijden? Tuurlijk kan een wegeigenaar boos worden, maar heeft die dan een poot om op te staan? Is hier wettelijk iets voor geregeld?
Kijk, die weg halen we uit de route, want het is een hele slechte weg. Daar gaat het me niet om. Maar ik wil gewoon heel graag weten hoe dit wet-technisch in elkaar zit. Er staat niets bij van 'art. ...' of iets dergelijks. Het is ook geen verbodsbord.
Citaat:
Janine1990 schreef:Ik zit nu naar Terug naar het jaar 2003 te kijken met Roy Donders en op de achtergrond speelt het prachtige 'Stole' van Kelly Rowland. Een nummer dat behoorlijk voor zich spreekt.
Nu vraag ik me heel sterk af aan welke (trieste) publieke gebeurtenis ik dit nummer koppel. Het nummer was in 2003 een hitje in Nederland. Tevens relateer ik het aan mijn middelbare school, echter is er in die tijd niemand overleden van mijn school (dit is later nog wel een paar keer gebeurd), waardoor ik vermoed dat het een gebeurtenis is geweest die heel veel is besproken destijds.
Wie kan zich iets herinneren van die tijd?
NNikki schreef:Waarom mag een topic eigenlijk maar 500 pagina`s hebben?