Is dit nu later?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 23:06

Myrthe3 schreef:
Ik ben single, momenteel aan het daten. Maar twijfel daar heel erg over. Ben erg gesteld op mijn vrijheid en dat ik zelf kan beslissen hoe wat waar... Dus twijfel erg of ik daar geschikt voor ben.

Een goede partner beperkt je niet in je vrijheid en in je beslissingsmogelijkheden. Uiteraard is het wel fijn als je wat rekening met elkaar houdt, maar dat moet geen eenrichtingsverkeer zijn. Als jij het gevoel hebt, beperkt te worden in je vrijheid, is de persoon gewoon niet goed voor je.
Myrthe3 schreef:
Mocht ik een relatie aan gaan moet dat een heel stuk teruggeschroefd worden en kan mijn droom waarschijnlijk ook geen werkelijkheid worden

Van wie moet dat? Want dat van een partner moet, is er wel een probleem. Een partner die jou beperkt en er voor zorgt dat je dromen geen werkelijkheid worden, is niet iemand waar je gelukkig mee wordt.
Een relatie moet een aanvulling zijn op wat je hebt, en op wie je bent. Iemand die iets toevoegt aan je leven. Maar het moet niet zo zijn, dat jij dingen op een laag pitje moet zetten voor die persoon, of daar helemaal niet mee doorgaat. Mijn lief stimuleert me juist in die dingen. En ik hem.

Ladyson

Re: Is dit nu later?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 23:26

Ik zou je overwegingen voor beide gewoon bespreken met je date en aangeven dat je nog zoekende bent voor welke je gaat (al is de combi naar mijn idee ook gewoon mogelijk). Als het relatiemateriaal is dan staat hij voor beide open, en zo niet dan zou ik de stap naar een relatie met hem niet maken. En ter relativering: de meeste hbo/wo'ers moeten op hun 22e nog starten met hun eerste grote mensen baan. Je hebt nog tijd zat dus :) (en deze zoektocht op deze leeftijd is doodnormaal, met de tijd zal het je duidelijker gaan worden)

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 12:39

Volgens mij is het inmiddels heel erg duidelijk dat je best een relatie en een carrière kan hebben :')
Valt iedereen lekker in herhaling :=

Ik ben wel benieuwd; Woon je al op jezelf of nog thuis? Want als je nog thuis woont, is de volgende stap misschien een eigen plek vinden en van daaruit verder gaan 'bouwen'?

En als je nu al heel erg twijfelt over het daten, vraag ik me af of deze date wel de juiste is. Maar goed, ik weet natuurlijk niet hoe en wat.

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 12:59

Haha ik dacht ook huh je wilt carrière maken maar dat kan niet als je een relatie hebt? grote onzin natuurlijk! denk dat de meeste mensen met goeie carrières ook gewoon een relatie hebben. het zijn net gewone mensen *\o/*

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 13:47

Het is al vaker benoemd maar waarom kan je niet beide hebben in jouw ogen? Ik vergelijk het maar met een paard hebben, paarden zijn voor mij belangrijk en die gaan voor op...(vriendje, vriendinnen soms werk :o bij mij althans.. :o )
Als je werk zo belangrijk is voor je is waarom kiezen?? Je bent nog jong nu "moet" je dromen waarmaken als je de kans krijgt.. Als je vriend je dat niet gunt/ begrijpt is hij misschien niet de juiste persoon voor je.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 13:54

Zoals door bijna iedereen al gezegd is, waarom zou werk en relatie niet samen kunnen gaan?

Mijn partner heeft zijn eigen bedrijf inmiddels. Daar is hij echt razend druk mee. Wij wonen al een aantal jaar samen en het komt nu soms voor dat we elkaar maar 1 dag of zelfs maar een halve dag echt zien.

Ik gun hem zijn bedrijf juist énorm! Als ik zie hoe hard hij werkt en hoe toegewijd hij is, kan ik alleen maar heel trots zijn. Ik schik nu mijn tijd grotendeels naar hem, maar als hij een keer thuis is, wil dat niet zeggen dat ik ook altijd maar thuis ben en blijf hoor. Mijn sociale leven gaat ook door. We gunnen elkaar dat ook juist!

Edit: Ik vroeg mezelf ook af of ik wel een relatie kon hebben, want ben ook erg op mezelf. Ik wilde een LAT-relatie, hij niet. We wonen dus inmiddels al wel een paar jaar samen en kunst is om daar een balans in te vinden. Blijven communiceren, dat is het sleutelwoord.

Wij zijn heel blij als we samen zijn, maar hebben ook eigen tijd. :j

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 18:57

TS, gebruik je werk en een carrière niet gewoon als excuus waarom je geen relatie zou willen?
Maar dat is toch niet nodig? Als jij nu geen zin hebt in een relatie, waarom zou je er dan aan beginnen? Dat huisje, boompje, beestje kan je met een goede baan ook gewoon zelf regelen.

En wat iemand hier voor me ook al zei: met 22 dacht ik daar echt nog niet aan, toen was ik vooral aan het studeren en bier drinken.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 00:01

Samenzijn is een aanvulling geen invulling. Al je dromen kun je prima met iemand aan je zijde, elkaar lekker los laten leven maar dan toch samen.

Een liefde is nooit een reden om dingen te laten die jij graag wilt. Ook al is het 1,5 jaar naar het buitenland.

Hoe komt het dat je het zo ziet en ervaart? En waarom ben je aan het daten als je er geen behoefte aan hebt?

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 09:03

En als je de ware tegenkomt, dan valt heel wat van die twijfel weg en weet je wel opeens beter wat je wil.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 09:44

foxy80 schreef:
En als je de ware tegenkomt, dan valt heel wat van die twijfel weg en weet je wel opeens beter wat je wil.

Da's een heel romantische omschrijving. "De ware" lost niet ineens alle levensvragen op.

Wat een goede partner wel doet is je steunen in jouw dromen en geluk. Een goede partner zou jouw huidige levensdoel dus juist makkelijker maken ipv moeilijker. :)

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 09:53

Daar doelde ik ook op, maar vond dit nogal herhalend overkomen na alle vorige reacties.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 10:28

Je hoeft echt niet minder te werken als je een relatie hebt hoor. Mijn vriend en ik werken beide (minimaal) 45 uur in de week en hebben nog zat tijd voor elkaar over.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 12:19

TO, ik ben wel benieuwd hoe je er na deze reacties tegenaan kijkt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 19:58

Bedankt voor alle reacties. Ik hou het even kort omdat ik even via telefoon zit.

Tja de reden waarom ik denk dat mijn droom en relatie niet samengaan is omdat ik graag bedrijfsleider wil worden op een melkvee of varkenshouderij. Dat houdt in de meeste gevallen ook in dat je er bij gaat wonen en ook veel uren maakt. Ik heb ook nog 2 paarden en zou eigenlijk niet weten waar ik naast een 50/60 urige werkweek en 2 paarden tijd vandaan zou moeten halen voor een relatie.

Ik weet het zelf ook nog niet goed of ik daar behoefte aan heb. Op moment niet zo. Maar ergens in mn achterhoofd tikt ook een klokje.
De date waar ik het over had wordt sowieso niets dus wat dat betreft staat het ook op een laag pitje.

Ik ben wel iemand die heel erg nadenkt over van alles en nog wat. Ik haal ontzettend veel plezier uit mijn werk en stop daar ontzettend veel tijd in, soms tot frustratie van mijn familie. Maar het is een way of life en iets waar ik voor 100% voor wil gaan.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 20:00

Gewoon een leuke boer op de kop tikken :D problem solved

plantje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 20:01

Een vriend van mij kiest er juist voor om wat meer huispapa te zijn zeg maar. Als een man echt van je houd zou jouw werkweek geen punt moeten zijn en support hij jou daarin.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 20:03

Gewoon een passende partner zoeken :+
Ik werk meer dan fulltime, besteed veel tijd aan mijn paard en vrienden en ga regelmatig een weekendje weg.
Mijn vent vindt het helemaal prima... hij geeft me de ruimte, en heeft dit zelf ook nodig met 2 bedrijven en allerlei hobby's.

We zijn nu bijna 18 jaar samen en 9jr getrouwd. En tot op heden gaat het prima :+

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 20:07

Maar.... heel veel boeren hebben toch een partner en een gezin :?
50/60 urige werkweek is niet heel uitzonderlijk, zeker niet op een boerderij en veel relaties overleven dat ook.

En anders kun je je altijd nog opgeven voor boer zoekt vrouw.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 20:16

Later is allang begonnen
En vandaag komt nooit meer terug

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 20:36

Genoeg vrouwen die zoveel uur werken (bijvoorbeeld ook advocaten of artsen). Genoeg mannen ook trouwens. Als die het kunnen kan jij het toch ook? Als je vervolgens een man treft die meer van het traditionele plaatje is, dan kun je je afvragen of dat wel de juiste man voor jou is ;)

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 20:43

verootjoo schreef:
Maar.... heel veel boeren hebben toch een partner en een gezin :?
50/60 urige werkweek is niet heel uitzonderlijk, zeker niet op een boerderij en veel relaties overleven dat ook.

En anders kun je je altijd nog opgeven voor boer zoekt vrouw.

Wij hebben tot vorig jaar een akkerbouwbedrijf gehad waar meer dan 60 uur per week werk in zat. En in die jaren zijn er nog 2 kinderen bij gekomen, dus tijd voor elkaar hadden we wel :')

Maar je zult wel iemand moeten hebben die er begrip voor heeft en achter je staat. Ik zou alleen niet eerst wachten op die persoon, maar je droom achterna gaan en als je iemand tegen komt dan kijken of hij er begrip voor heeft en achter je staat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 23:45

Hier een relatie met een boerenzoon. Die naast het meewerken op boerderij ook nog 2 banen heeft.

Zelf ben ik student en werk ik er nog naast. En veel met honden op pad voor training.

En houden zelfs nog genoeg tijd over om elkaar te zien. Elk weekend lukt niet altijd.

Maar in vakanties ben ik er ook weleens doordeweeks. Ben dan overdag bezig met huiswerk. Of help mee.

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 08:51

marleen_88 schreef:
Wat een bijzondere kijk heb jij op relaties. Ik zou niet weten waarom een carrière en een relatie niet samengaan? Een jongen hoort jou daarin te steunen.

Of een vrouw :) maar hoe dan ook zou een relatie iets aan moeten vullen in je leven en niet iets tegenhouden. Als je de juiste partner tegen komt dan merk je vanzelf dat het op alle gebieden wel goed komt. Voor nu lekker genieten van je opleiding en je dromen en gewoon van je leven! Het komt goed!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 09:01

maras schreef:
marleen_88 schreef:
Wat een bijzondere kijk heb jij op relaties. Ik zou niet weten waarom een carrière en een relatie niet samengaan? Een jongen hoort jou daarin te steunen.

Of een vrouw :) maar hoe dan ook zou een relatie iets aan moeten vullen in je leven en niet iets tegenhouden. Als je de juiste partner tegen komt dan merk je vanzelf dat het op alle gebieden wel goed komt. Voor nu lekker genieten van je opleiding en je dromen en gewoon van je leven! Het komt goed!

In aanvulling hierop: het is ook wel een beetje gek om nu al te besluiten dat je geen relatie wil omdat je over een paar jaar daar misschien problemen mee krijgt :o?
Dat noemt men volgens mij 'op de zaken vooruit lopen' :D Niet doen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 10:38

Myrthe3 schreef:
Bedankt voor alle reacties. Ik hou het even kort omdat ik even via telefoon zit.

Tja de reden waarom ik denk dat mijn droom en relatie niet samengaan is omdat ik graag bedrijfsleider wil worden op een melkvee of varkenshouderij. Dat houdt in de meeste gevallen ook in dat je er bij gaat wonen en ook veel uren maakt. Ik heb ook nog 2 paarden en zou eigenlijk niet weten waar ik naast een 50/60 urige werkweek en 2 paarden tijd vandaan zou moeten halen voor een relatie.

Ik weet het zelf ook nog niet goed of ik daar behoefte aan heb. Op moment niet zo. Maar ergens in mn achterhoofd tikt ook een klokje.
De date waar ik het over had wordt sowieso niets dus wat dat betreft staat het ook op een laag pitje.

Ik ben wel iemand die heel erg nadenkt over van alles en nog wat. Ik haal ontzettend veel plezier uit mijn werk en stop daar ontzettend veel tijd in, soms tot frustratie van mijn familie. Maar het is een way of life en iets waar ik voor 100% voor wil gaan.

Is de "verstandige" keuze dan niet om gewoon even niet te hard bezig te zijn met relaties en je gewoon op je droom richten?
Ik denk dat met relaties het cliché vaak wel waar is "if it's ment to be it will happen."
Het zou zomaar kunnen dat, zoals iemand al oppert, jij gewoon een leuke boer tegen komt! :) Maar dat kan je niet af dwingen. Op sommige dingen moet je gewoon geduldig "wachten". :)