Myrthe3 schreef:Ik ben single, momenteel aan het daten. Maar twijfel daar heel erg over. Ben erg gesteld op mijn vrijheid en dat ik zelf kan beslissen hoe wat waar... Dus twijfel erg of ik daar geschikt voor ben.
Een goede partner beperkt je niet in je vrijheid en in je beslissingsmogelijkheden. Uiteraard is het wel fijn als je wat rekening met elkaar houdt, maar dat moet geen eenrichtingsverkeer zijn. Als jij het gevoel hebt, beperkt te worden in je vrijheid, is de persoon gewoon niet goed voor je.
Myrthe3 schreef:Mocht ik een relatie aan gaan moet dat een heel stuk teruggeschroefd worden en kan mijn droom waarschijnlijk ook geen werkelijkheid worden
Van wie moet dat? Want dat van een partner moet, is er wel een probleem. Een partner die jou beperkt en er voor zorgt dat je dromen geen werkelijkheid worden, is niet iemand waar je gelukkig mee wordt.
Een relatie moet een aanvulling zijn op wat je hebt, en op wie je bent. Iemand die iets toevoegt aan je leven. Maar het moet niet zo zijn, dat jij dingen op een laag pitje moet zetten voor die persoon, of daar helemaal niet mee doorgaat. Mijn lief stimuleert me juist in die dingen. En ik hem.
(en deze zoektocht op deze leeftijd is doodnormaal, met de tijd zal het je duidelijker gaan worden) 

bij mij althans..
problem solved