Help, ik word gestalkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

obelix

Re: Help, ik wordt gestalkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 12:58

Maar waarom neem je geen ander telefoonnummer dan? Dan ben je er toch vanaf? Zeker als je weet wie 't is, dan zou ik heel selectief je nieuwe nummer weg geven. De meest simpele oplossing.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 13:01

Dat geeft ze aan.. Dat ze vanwege haar werk niet zomaar kan wisselen van nummer.

sanne1221

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 13:06

Mijn tip is: neem een nieuw geheim nummer: schakel je bij iedereen bekende nummer door naar het geheime nummer. Misschien werkt dit?

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 13:06

Mijn vriend heeft een app op zijn telefoon die alle anonieme telefoontjes gewoon automatisch ophangt of afwijst of iets dergelijks :) dan gaat je telefoon niet eens over. Hoef je ook geen ander nummer.

Mocht het zijn dat je een telefoontje verwacht van een ziekenhuis oid, dan zet je hem tijdelijk uit, want die bellen meestal ook anoniem, en daarna gewoon weer aan. ideaal.

edit: truecaller heet dat geloof ik.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 13:11

Wennii schreef:
Mijn vriend heeft een app op zijn telefoon die alle anonieme telefoontjes gewoon automatisch ophangt of afwijst of iets dergelijks :) dan gaat je telefoon niet eens over. Hoef je ook geen ander nummer.

Mocht het zijn dat je een telefoontje verwacht van een ziekenhuis oid, dan zet je hem tijdelijk uit, want die bellen meestal ook anoniem, en daarna gewoon weer aan. ideaal.

edit: truecaller heet dat geloof ik.

Dit dus!

Ik ben 10 jaar geleden ook enorm gestalkt...
Dat bleef niet bij 1 telefoontjes maar gerust 40x op een dag meerdere keren per week..
Bij mij werd niets gezegd overigens.. stilte...

Na een aantal weken was ik er zo ontiegelijk klaar mee..
Klinkt heel stom maar ik nam of niet op.. en als ik opnam dan draaide ik altijd een liedje van pipi langkous.. (zat in mijn auto in de CD speler vanwege een kur op muziek haha)..
Het bellen is daardoor niet gestopt maar werd iig minder en zo had ik er ook nog mijn lolletje aan.

Uiteindelijk heb ik via mijn provider de beller een waarschuwingsbrief laten sturen en toen het alsnog niet ophield heb ik onbekende nummers laten blokkeren (wist eerder niet dat dit kon).
Ik wist overigens zeker dat mijn exvriendje van destijds erachter zat.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 13:21

Ik heb toen bij RTL 4 dat programma van ‘gestalkt’ gevolgd en het viel me op dat het vrijwel allemaal stalkers bleken te zijn uit de zeer nabije omgeving van het slachtoffer. Zoals een ex of een beste vriend.
Mensen kunnen echt koekwous worden dan, dus ik vind het niet zo gek dat je haar verdenkt. Zelf zou ik wel je ex erbij verdenken, kan me niet voorstellen dat zij zoiets in haar eentje doet zonder dat hij er vanaf weet.

Is het alleen maar bellen of flikken ze nog meer? Dan zou ik idd niet meer opnemen en kijken hoe gauw de lol eraf is.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 13:23

Brainless schreef:
Hou aub wel je ex in de gaten.
Het gebeurd vaker dan je denkt dat de ex er wel direct of indirect achter zit (en dus ook met verhalen komt dat hij/zij gestalkt en lastig gevallen wordt).

Klopt, die gebeurt helaas vaker. Ik zou die vriendin ook niet vertrouwen. Maar ik zou het contact verbreken en een nieuw nummer nemen. En je ex niet je nieuwe nummer geven.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 13:26

Mijn meest waardevolle tip:

Stalking en bedreiging zijn zaken waar je zeker aangifte van kunt doen en een dossier over kunt opbouwen. Zelfs als ze je proberen je af te schepen zodat je de aangifte niet doet omdat ze er niets mee kunnen of zelfs weigeren de aangifte af te nemen. Geef aan bij de korpschef of het OM dat je aangifte wilt doen maar je afgescheept wordt. Zij zullen dan, als ze vinden dat er wel aangifte gedaan kan worden, zelf de aangifte afnemen of het bureau dwingen de aangifte af te nemen. Als er eenmaal aangifte gedaan is mogen ze dit ook gaan onderzoeken en kan die info dus wel vrijgegeven worden aan de politie.

Fashionstyle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-19 13:35

@bigone: alle contact is sinds januari verbroken. Alleen nog via een vriendin van mij. Maar je hebt inderdaad wel een punt, zo had ik er nog niet over nagedacht dat dat natuurlijk ook weer bij haar terecht komt. Dus ga ook vragen of zij ook zeker geen contact meer met hem opneemt en hem negeert als hij dat bij haar doet.

@linnnh: ik heb het niet in de OP gezet zie ik. Maar toen ze mij hebben gebeld met we gaan je verkrachten hebben ze ook mijn adres genoemd.

@Fleurtjeuh: Dat is een goede tip! Weet je toevallig hoe die app heet?

@peach2001: Daar heb ik ook zeker wat aan! Tot nu toe zegt mijn wijkagent niks te kunnen doen, maar dan ga ik zeker verder kijken.

@Verootjoo: Het blijft op dit moment bij bellen en bedreigingen uiten via de telefoon. Heb ooit wel het idee gehad dat ik achtervolgt werd maar dat weet ik niet zeker.

@Brainless: ik houd inderdaad zeker mijn ex in de gaten. Zijn eigen nummer is het niet, maar het kan ook weer via een prepaid nummer zijn die hij gebruikt dus ik weet het inderdaad niet zeker.

@de rest: wbt ander nummer nemen, gaat niet zo makkelijk zoals ik al uitgelegd heb. Wel inderdaad een hele goede optie om een 2e telefoon erbij te pakken en dan dat nummer aan niemand te geven en alleen voor privé ga gebruiken.
Ik heb al een vinkje aanstaan op mijn telefoon die automatisch anonieme nummers blokkeert. Dit zie ik wel terug bij mijn gespreksgeschiedenis, maar krijg ik verder geen melding van. Mijn wijkagent belt alleen ook altijd anoniem, dus dat maakt het wat lastiger.

Allemaal heel erg bedankt voor het meedenken en de input die jullie geven!

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 13:43

Ik zie het probleem niet zo mbt een nieuw telefoonnummer, elke werkgever zal meewerken aan een nieuw telefoonnummer.

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 13:46

DiantaM schreef:
Ik zie het probleem niet zo mbt een nieuw telefoonnummer, elke werkgever zal meewerken aan een nieuw telefoonnummer.

Als haar nummer overal gepubliceerd is dan komen ze zo terug achter haar nummer.
Geen effect dus. Alleen uitstel van executie

TS: ik heb je een pb gedaan.
Hoop dat je er iets aan hebt.
En heel veel sterkte hiermee

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 13:48

Ik ben een aantal jaren geleden ook gestalkt.
Ik wist wie het waren, maar ze belden ook anoniem.
Ging best ver zo nu en dan, dat ze letterlijk voor ons huis stonden en dan mijn voicemail vol brulden over dat ik niet kon rijden en dergelijke terwijl ik dus aan het paardrijden was.
Of gaten in de achterdeur geslagen, omdat ze dachten dat ik alleen thuis was. (Was gelukkig voorbereid en helemaal niet thuis)

Ik heb altijd vertikt om een ander nummer te nemen vanwege het gestalk.
Dan zou ik dus alles aan moeten passen vanwege het gestalk, no way.

Ik heb dus heel lang niet opgenomen, en ben ook echt wel serieus bang geweest.
Was er op een gegeven moment zo verschrikkelijk klaar mee dat ik opgenomen heb, en zogenaamd dikke lol had met de mensen die bij mij waren.
En dat was de laatste keer dat ik gebeld ben.

Ik ga dus met Horsetopshop mee.
Laat maar lekker rinkelen en vooral negeren.
De lol is er echt een keer af voor ze.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 14:38

Nieuw nummer nemen heeft geen zin als je nummer overal te vinden is ivm werk.
Privé telefoon erbij is wel handig denk ik.
En ik zou toch misschien wat assertiever bij de politie op de stoep staan. Ze kunnen een telefoon nummer wel achterhalen. Misschien mogen ze het niet. Dat weet ik niet. Maar wellicht dat ze een stapje verder voor je gaan.

Nikki_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 14:53

Beste Fashionstyle, erg vervelend dat je zo gestalkt wordt en niet de hulp kunt krijgen om het te laten stoppen.
Ik zou inderdaad ook adviseren een nieuw nummer te nemen en dat nummer aan bijv. de wijkagent te geven, zodat hij je anoniem kan blijven bellen. Dan op je andere nummer en telefoon gewoon de geheime nummers uitschakelen zoals je nu al gedaan hebt. Is even rot om met twee telefoons rond te lopen, maar lijkt me uiteindelijk rust te geven.
Ik weet helaas uit ervaring hoe rot het is als mensen je stalken. De ex van mijn vriend stalkt hem nog steeds, al gedurende 1,5 jaar. Wel minder regelmatig dan in jouw geval, maar zij belt ook anoniem (hij heeft haar nummer geblokkeerd), mailt dan en staat opeens voor zijn deur, verzint dingen waarmee ze zijn familie benadert etcetc. Uiteindelijk helpt het het beste om geen gehoor te geven.
Mensen doen rare dingen en het gekke is, is dat ze niet alleen het leven van diegene die ze stalken kapot maken maar ook hun eigen leven. Ik zou er niet aan moeten denken dat je zoveel tijd bezig bent met iemand lastig te vallen, eigenlijk heel erg zielig dat ze niks beters met hun tijd te doen hebben. Het onrustige gevoel zal de komende maanden aanhouden, ook als het gestopt lijkt te zijn. Het levert zoveel stress, steeds het gevoel op je hoede te zijn voor het volgende telefoontje oid. Pak je rust, blijf bij jezelf en probeer het verder niet je leven te laten bepalen.
Stel jezelf doelen, streef deze na en vindt steun bij je vrienden en familie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 14:54

DiantaM schreef:

Als je als ZZP'er werkt heb je die optie helaas niet. Mijn telefoonnummer en adres zijn echt voor iedereen te vinden en ik kan dat ook echt niet aanpassen.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 14:56

Fashionstyle schreef:
@bigone: alle contact is sinds januari verbroken. Alleen nog via een vriendin van mij. Maar je hebt inderdaad wel een punt, zo had ik er nog niet over nagedacht dat dat natuurlijk ook weer bij haar terecht komt. Dus ga ook vragen of zij ook zeker geen contact meer met hem opneemt en hem negeert als hij dat bij haar doet.

@linnnh: ik heb het niet in de OP gezet zie ik. Maar toen ze mij hebben gebeld met we gaan je verkrachten hebben ze ook mijn adres genoemd.

@Fleurtjeuh: Dat is een goede tip! Weet je toevallig hoe die app heet?

@peach2001: Daar heb ik ook zeker wat aan! Tot nu toe zegt mijn wijkagent niks te kunnen doen, maar dan ga ik zeker verder kijken.

@Verootjoo: Het blijft op dit moment bij bellen en bedreigingen uiten via de telefoon. Heb ooit wel het idee gehad dat ik achtervolgt werd maar dat weet ik niet zeker.

@Brainless: ik houd inderdaad zeker mijn ex in de gaten. Zijn eigen nummer is het niet, maar het kan ook weer via een prepaid nummer zijn die hij gebruikt dus ik weet het inderdaad niet zeker.

@de rest: wbt ander nummer nemen, gaat niet zo makkelijk zoals ik al uitgelegd heb. Wel inderdaad een hele goede optie om een 2e telefoon erbij te pakken en dan dat nummer aan niemand te geven en alleen voor privé ga gebruiken.
Ik heb al een vinkje aanstaan op mijn telefoon die automatisch anonieme nummers blokkeert. Dit zie ik wel terug bij mijn gespreksgeschiedenis, maar krijg ik verder geen melding van. Mijn wijkagent belt alleen ook altijd anoniem, dus dat maakt het wat lastiger.

Allemaal heel erg bedankt voor het meedenken en de input die jullie geven!

De app heet Record My Call

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 15:03

Wat je ook nog kan doen is opnemen en heeel hard op n voetbal fluitje blazen.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 15:22

Thirza schreef:

Die is leuk!!! :') _/-\o_

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 15:26

Is dit BE of NL ?

Ik kan alleen situatie van BE meegeven.
Politie moet niet zeiken, hier willen ze meestal niets mee doen onder het motto stopt wel.
Zij zeggen neem contact op met provider.

Wij kunnen enkel onbekende oproepen blokkeren. Maar achterliggend kunnen ze idd opzoeken hoe wat waar.
Maar dit proces kan enkel ik gang gezet worden door de politie door een bevel...

Wat bij ons ook kan is via ombudsdienst te gaan.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 15:32

Emmaa_ schreef:
DiantaM schreef:

Als je als ZZP'er werkt heb je die optie helaas niet. Mijn telefoonnummer en adres zijn echt voor iedereen te vinden en ik kan dat ook echt niet aanpassen.

Ja daar heb ik niet aan gedacht. Dan is het inderdaad heel lastig.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 19:26

HorseTopShop schreef:
Thirza schreef:

Die is leuk!!! :') _/-\o_

Of nog beter, een luchtdrukhoorn }:) .

CarpeDiem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 00:43

Ik heb je een pb gestuurd :)

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 01:17

Fashionstyle schreef:

Maar als je het nummer kan zien waarmee ze bellen, (en daar uit dus opmaakt dat het niet het nummer van je ex is) bellen ze toch helemaal niet anoniem? Als je het nummer wat jou belt kan zien kan je dat nummer toch blokkeren?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 07:06

Wat een lastig probleem. Is het mogelijk om toch een nieuw nummer te nemen en de andere enkel voor werk te houden? Die kan je ‘s avonds uit zetten. Vervelend blijft het zeker wel en ik voel dat je hier best angstig en wanhopig van wordt. Ik vind het ook best jammer dat sommigen niet goed lezen hier of het precies raar vinden dat TS bang is.

Ik Heb verder geen ideeen maar wil je veel sterkte wensen! Ik zou hier zelf ook echt eng van worden.

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 08:13

Eef_Bam schreef:
Of nog beter, een luchtdrukhoorn }:) .

Hehe da's tof :Y)

Ik vind wat hier ook al wordt genoemd het idee je huidige telefoon als werktelefoon te hebben (en dan ook 's avonds/'s nachts uit) en zelf een extra apparaat en nieuw nummer als privé, dan zit je niet met het openbare gedeelte en daardoor als het goed is dus niet meer met een stalker aan de lijn.

Wel onwijs lastig, want ik kan me voorstellen dat je geneigd ben je telefoon uit te zetten maar je wil ook weer bereikbaar blijven mocht iemand je nodig hebben of er iets gebeuren in je omgeving.