Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Wennii schreef:Mijn vriend heeft een app op zijn telefoon die alle anonieme telefoontjes gewoon automatisch ophangt of afwijst of iets dergelijksdan gaat je telefoon niet eens over. Hoef je ook geen ander nummer.
Mocht het zijn dat je een telefoontje verwacht van een ziekenhuis oid, dan zet je hem tijdelijk uit, want die bellen meestal ook anoniem, en daarna gewoon weer aan. ideaal.
edit: truecaller heet dat geloof ik.
Brainless schreef:Hou aub wel je ex in de gaten.
Het gebeurd vaker dan je denkt dat de ex er wel direct of indirect achter zit (en dus ook met verhalen komt dat hij/zij gestalkt en lastig gevallen wordt).
DiantaM schreef:Ik zie het probleem niet zo mbt een nieuw telefoonnummer, elke werkgever zal meewerken aan een nieuw telefoonnummer.
Fashionstyle schreef:@bigone: alle contact is sinds januari verbroken. Alleen nog via een vriendin van mij. Maar je hebt inderdaad wel een punt, zo had ik er nog niet over nagedacht dat dat natuurlijk ook weer bij haar terecht komt. Dus ga ook vragen of zij ook zeker geen contact meer met hem opneemt en hem negeert als hij dat bij haar doet.
@linnnh: ik heb het niet in de OP gezet zie ik. Maar toen ze mij hebben gebeld met we gaan je verkrachten hebben ze ook mijn adres genoemd.
@Fleurtjeuh: Dat is een goede tip! Weet je toevallig hoe die app heet?
@peach2001: Daar heb ik ook zeker wat aan! Tot nu toe zegt mijn wijkagent niks te kunnen doen, maar dan ga ik zeker verder kijken.
@Verootjoo: Het blijft op dit moment bij bellen en bedreigingen uiten via de telefoon. Heb ooit wel het idee gehad dat ik achtervolgt werd maar dat weet ik niet zeker.
@Brainless: ik houd inderdaad zeker mijn ex in de gaten. Zijn eigen nummer is het niet, maar het kan ook weer via een prepaid nummer zijn die hij gebruikt dus ik weet het inderdaad niet zeker.
@de rest: wbt ander nummer nemen, gaat niet zo makkelijk zoals ik al uitgelegd heb. Wel inderdaad een hele goede optie om een 2e telefoon erbij te pakken en dan dat nummer aan niemand te geven en alleen voor privé ga gebruiken.
Ik heb al een vinkje aanstaan op mijn telefoon die automatisch anonieme nummers blokkeert. Dit zie ik wel terug bij mijn gespreksgeschiedenis, maar krijg ik verder geen melding van. Mijn wijkagent belt alleen ook altijd anoniem, dus dat maakt het wat lastiger.
Allemaal heel erg bedankt voor het meedenken en de input die jullie geven!
Emmaa_ schreef:DiantaM schreef:Ik zie het probleem niet zo mbt een nieuw telefoonnummer, elke werkgever zal meewerken aan een nieuw telefoonnummer.
Als je als ZZP'er werkt heb je die optie helaas niet. Mijn telefoonnummer en adres zijn echt voor iedereen te vinden en ik kan dat ook echt niet aanpassen.
Fashionstyle schreef:@Brainless: ik houd inderdaad zeker mijn ex in de gaten. Zijn eigen nummer is het niet, maar het kan ook weer via een prepaid nummer zijn die hij gebruikt dus ik weet het inderdaad niet zeker.
Eef_Bam schreef:Of nog beter, een luchtdrukhoorn.