Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Relaxed schreef:Tja, de titel zegt het al, wat helpt voor jullie om te besparen op allerlei (onzin) uitgaven?
Ik ben vaak enorm impulsief, ik bedenk iets en ik koop het.. Ik zie iets leuks op Pinterest en inmiddels is het behang van de muur en moet ik achter verf/saus aan.. Na het werk geen zin om te koken, naar de winkel en ik haal het.. Even naar de action en met allerlei troep thuiskomen wat ik (nog) helemaal niet nodig heb..
Nu denk ik wel eens, ik pin 50 euro per week en daar moet ik het mee doen, ik ben alleen en dat moet qua boodschappen en huishoudelijke uitgaven ook zat lukken.. Maar zonder pinpas op pad lijkt me echt totaal niet relaxed.. Heb je nog 25 euro in je portemonnee, heb je voor 30 euro in je mandje.. Oeps
Hoe doen jullie dat? Wat zijn jullie tips en trucks? Gaat dus ook om de mindset, maar wat zeg je dan tegen jezelf? Wat ook echt helpt?
.Ik ben alleen geen impuls aan koper van spullen omdat ik een hekel aan rommel heb,maar verder ben ik net zo chaoot.

)
. Scheelt toch iets

) dus niet omdat ze anders de eindjes niet aan elkaar kan breien of iets...
) en toch koopt omdat .. het mooi is, leuk eruit ziet, je het vast nog niet hebt, en zo wel dan níet in die kleur, het gaaf op de foto staat etc... 
#geldbespaard 
pompadour schreef:Ik koop kleding het liefst mogelijk in de uitverkoop.
Scheelt veel geld. ondergoed en T-shirts koop ik altijd bij Zeeman,
Als ik wok nasi en bami maak ,dan is het altijd te veel. De helft doe ik in de vriezer, is lekker makkelijk en goedkoop.
ik rij in een auto van bijna 21 jaar, weinig kosten ondanks ie op leeftijd is. Ik heb er 400 euro voor betaald. Ik koop geen dure make-up spullen , shampoo's kom ik bij Action ,deo ook.
, althans, dat denk ik
Cer schreef:Wat ik hier nu veel lees is 'bespaartips' onder het mom van 'bezuinigen'..
maar TS doet gewoon impulsaankopen 'omdat het kan' (ik ken dat wel) dus niet omdat ze anders de eindjes niet aan elkaar kan breien of iets...
Het gaat om spullen kopen die je NIET nodig hebt (dat is het vaak) en toch koopt omdat .. het mooi is, leuk eruit ziet, je het vast nog niet hebt, en zo wel dan níet in die kleur, het gaaf op de foto staat etc...
Ik word van (bijna) alle spullen blij, maar ik kan me tegenwoordig goed inhouden gelukkig.. meestal
Wat mij helpt is bij online shoppen idd het winkelwagentje volgooien, en niet afrekenen en dan is het uiteindelijk uitverkocht#geldbespaard
Goed bedoelde tips hoor en bij mijn wekelijkse boodschappen let ik ook wel op aanbiedingen enzo. Maar het gaat idd om de impulsaankopen

)
).