snuffie123 schreef:Ts, er zijn juridische mogelijkheden, maar je moet je wel bedenken of je die hele molen in wil, nu je je al zo rot voelt. Het is namelijk niet niks.
Als je het in de juridische kant wil zoeken, kan je kijken naar een ontbinding van de arbeidsovereenkomst op jouw eigen verzoek. Als er sprake is van verwijtbaar handelen van de werkgever dan kan de rechter je een extra vergoeding (bovenop de transitievergoeding) meegeven. Dit kan hoog oplopen.
Ik kan je wel vertellen dat een werkgever hier zeker wat aan moet doen en dit (zoals jij het nu opschrijft dat hij er niets aan doet/niet luistert) wel onder verwijtbaar handelen zou vallen. MAAR, je moet wel voldoende bewijs hebben, etc. Het is niet niks en zo te horen is je situatie complex en voel je je emotioneel al niet goed.
Blijf zelf in ieder geval aan de bel trekken, geef aan dat je naar een oplossing wil zoeken en leg dit allemaal vast. Zoek ook al die mailwisselingen, etc op en ga daarmee naar het juridisch loket. Neem een zo compleet mogelijk dossier mee, dan kunnen ze je het beste helpen.
Maar vraag je nogmaals af of je dat wil.
Ik zou zeggen, probeer weer wat aan te sterken thuis en ga in gesprek met de werkgever (leg dit allemaal vast) en probeer te zoeken naar een oplossing zodat jij weer fijn aan het werk kan. Zij moeten jou hierbij helpen. Doen ze dit niet, sta je ook alweer sterker in een eventuele rechtszaak (indien je dat zou willen). En werk zelf zo goed mogelijk mee!
Bedankt voor deze uitleg! Ik wilde eigenlijk niet zo in detail treden maar ga het toch maar zeggen. Het betreft een fam. Bedrijf en ik heb voor mezelf besloten dat ik hier absoluut niet of nooit meer blijf werken. Op privé gebied bij gelegenheden word ik nu ook compleet genegeerd. Dus terug komen is absoluut geen optie, want veranderen gaat het trouwens sowieso toch nooit. Dit gaat al jaren zo.