Nu je enigszins weet wat je moet zoeken in je laptop, is het misschien handig om naar de Tweakers pricewatch (https://tweakers.net/categorie/496/laptops/producten/) te kijken. Zo kies ik altijd laptops uit aan de hand van mijn eisen. Dan weet je ook meteen wat je voor je budget kunt krijgen en of deze eisen dus reëel zijn.
Edit: Een i7 is niet noodzakelijk voor de Sims 4. Ik speel de Sims ook (met alle uitbreidingen en nog gedownloade content), met een i5 processor en de Nvidia Geforce GTX 660M. Ik ben toen bewust gegaan voor een betere videokaart, maar een i5 processor. Mijn man is toen voor een iets mindere videokaart gegaan, maar een i7 processor. Nu blijkt dat mijn keuze beter is geweest, mijn computer trekt de spelletjes veel beter (niet alleen de sims). Onze laptops zijn inmiddels 5 jaar oud trouwens.
Een SSD vind ik ook een meerwaarde, maar die zou je eventueel later erin kunnen zetten. Mijn laptop was anderhalf jaar geleden enorm traag geworden en dat kwam duidelijk door de harde schijf. Vervolgens dus een SSD erin gezet en toen was de laptop weer als nieuw en supersnel. Ik heb nu ook helemaal niet het gevoel dat ik een nieuwe laptop zou moeten kopen.
Laatst bijgewerkt door Croo op 04-02-19 17:53, in het totaal 1 keer bewerkt