Ik deed dus 20/25min behandelen, 5/10min administratie. Ik ga toch zeker echt niet aan het einde van de dag als je 10 patiënten bv hebt gehad nog 100 minuten onbetaald administratie in eigen tijd zitten doen
Een intake heb je langer de tijd voor he? Dat wordt iig langer gedeclareerd bij de verzekering, dus kan je ook meer tijd voor inplannen. Dat deed ik dan een half uur intake/onderzoek en daarna nog een kwartier invoeren in de computer.
Je moet echt heel erg op je strepen staan in de praktijk, maar ik was er klaar mee om zo te vechten om de daadwerkelijk gewerkte uren uit te laten betalen.
In een instelling is dit (bij ons iig) beter geregeld. Hier werken we onder een DBC, waarin we alle benodigde tijd per discipline heel precies hebben ingericht en dat werkt veel prettiger. Is ook hard werken, maar iig alle uren betaald die je maakt. Ongeacht of je patiënten ziet of de administratie doet.
Er zijn best veel praktijken die de patiënten vragen zelf een handdoek mee te brengen. Niemand die dat raar vindt. Kan ook gewoon bij nieuwe patiënten. Bij het maken van een afspraak zeg je gewoon dat ze een legitimatie, verzekeringspas, handdoek en evt verwijzing mee moeten nemen.