De wondere wereld van TV's

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Re: De wondere wereld van TV's

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 09:59

Wij hebben geen kastje en geen digitale tv, maar gewoon kabel. Misschien ligt het daar aan inderdaad!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 10:00

8nnemiek schreef:
Wij hebben geen kastje en geen digitale tv, maar gewoon kabel. Misschien ligt het daar aan inderdaad!

Doet die het nog dan? Bij ons vanaf vandaag niet meer

Maar wij gaan ook opzoek naar een tv dus lees hier rustig mee :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 10:12

Ja, hier werkt de kabel nog :j
Ze sluiten analoge tv per regio af, maar er is nog niet bekend wanneer ze hier stoppen.

xLianneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 10:46

Sinds een paar dagen hebben wij de samsung Q6 55 inch Qled tv. Echt heel erg blij mee! Hij is super scherp en de kleuren komen mooi uit. Ook is hij handig in gebruik met de apps die er op zitten. Ze hebben ook duurdere/betere versies; Q7, Q8 enzovoort, die zijn ook wa duurder.

Onze tv was onder de €1000. Let wel op als je naar de media markt wil gaan, ze geven sinds kort geen laagste prijs garantie meer maar gaan met de markt mee. We waren langs gekomen voor de tv, maar korting kon er niet meer af (was 1 dag daar voor 20% korting nog). Dat scheelt 200/300 euro dus gingen mrt lege handen naar huis. De volgende dag gekeken op internet naar die tv, was hij gewoon €250 goedkoper. Gebeld, ze geven dus een laagste prijs garantie meer en hebben we tv lekker via internet besteld en was hij de volgende dag gratis thuis bezorgd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 11:44

Ik heb OLED en Qled naast elkaar gezien en Q vind ik nog veel sprekender :j helaas was dat er nog niet toen wij onze Samsung kochten 4 jaar terug.

Samsung heeft ook tv’s waarbij het scherm los is van alle aansluitingen. Die zitten in een soort kast. Dat is handig :j

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 12:38

8nnemiek schreef:
Sani schreef:
Ik denk dat je ook moet kijken naar app-ondersteuning en software die draait op de tv.
Je hoort vaak genoeg dat allerlei 'gemist' apps niet meer werken doordat fabrikanten geen updates meer toevoegen etc.

Dat dus!
Ik heb ooit LG gehad, en binnen een jaar was de Youtube app niet meer ondersteund.. Dat was zo’n beetje het enige waar we heen keken. Erg slechte service.
Mijn ouders heb ik daarna aangeraden om een Sony te nemen, en die zijn daar nu, jaren later, nog heel blij mee. Ding werkt nog prima.
Ik heb ooit een Samsung gehad, maar dat merk wil ik nooit meer als tv. Samsungs kunnen niet zappen, zó irritant :') En je moet altijd switchen tussen een of twee cijfertjes op de afstandsbediening om een zender te kiezen, of een 0 er voor typen.
Van die kleine dingen, waar ik me door aan erger haha.

Ik zou zelf dus de Sony aanraden, of wellicht een ander, wat minder bekend merk.
Ik heb zelf een Philips, maar weet niet of die nog steeds tv’s maken. Daar ben ik ook tevreden over, maar dat is wel al een oudje.

Wat bijzonder dat LG de apps binnen no time niet meer ondersteunde. Weet je nog hoe oud deze tv toen was?
Ik heb een bijna 12jaar oude samsung en netflix en youtube doet het er prima op.

TS, sorry aan mij heb je verder weinig. Ik ben erg gecharmeerd van de LG tv's maar ik heb ook het idee dat de prijs/kwaliteit verhouding bij samsung wat beter ligt. Scherm los van de aansluitingen lijkt me ook ideaal ivm playstation, externe geluidsboxen, chromecast etc.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 12:47

Die LG was een dik jaar toen de eerste apps begonnen uit te vallen. Dat zal nu een jaar of 10 geleden zijn.
In de consumentengids stond een tijdje geleden een artikel over apps op smart tv’s, en hoe die zo slecht werden geupdate bij bepaalde modellen/merken. Ik weet niet meer om welke merken het ging.

Edit, dit vind ik op internet: https://www.consumentenbond.nl/nieuws/2 ... -smart-tvs

De meeste klachten schijnen te gaan over samsung tv’s.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 13:08

Onze Samsungs zijn een jaar of 4 en de apps werken echt prima. Zelfs Dumpert staat er op :')

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 14:48

Wij hebben geen smartTV, maar doen al die apps zoals Netflix en YouTube via de PlayStation. Gaat ook heel goed :j

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 14:55

Yltje schreef:
Wat ik al aangaf, een zeker budget is er (+- 3000) maar als een goede tv daar iets boven zit is dat geen probleem. Een goede tv gaat toch best een tijdje mee en je wilt niet zoveel geld uitgeven om erachter te komen dat je voor bij wijze van spreken 100 euro meer een betere tv had kunnen krijgen.

Tuurlijk gaan (en zijn) we al wezen kijken, en toen trok een samsung qled ons wel maar we kijken vervolgens naar een oled en zien ook een prachtig beeld. Als je in een winkel staat en tientallen tvs naast elkaar ziet hangen wordt een keuze niet makkelijker..

Qua maat hebben we al gemeten en kwamen we op plusminus 65 inch wat past en mooi staat.

Ehm, mijn tip?

Koop een tv van onder de 1000 euro en ga van de overgebleven 2000 euro iets doen waar je een gelukkige ervaring van krijgt. Maak een mooie reis, bezoek verre familie, start een cursus of doe iets wat je leuk vind.

Qua kijkervaring vind ik dat boven de 1000 euro je eigenlijk op lange termijn geen verschil meer merkt. Tuurlijk, de eerste paar weken ben je super happy met je high-tech supertelevisie. Maar op lange termijn raak je eraan gewend en brengt het je geen extra geluk t.o.v. een tv van 1000 euro.

:+

xLianneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 14:56

verootjoo schreef:
Wij hebben geen smartTV, maar doen al die apps zoals Netflix en YouTube via de PlayStation. Gaat ook heel goed :j

Wij deden dit ook altijd. Maar we vinden het onzin om een extra apparaat aan te zetten voor Netflix.
Dus nu een smart tv, volgens mij zijn bijna alle tv's nu smart tv's

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 14:59

xLianneeee schreef:
verootjoo schreef:

Wij deden dit ook altijd. Maar we vinden het onzin om een extra apparaat aan te zetten voor Netflix.
Dus nu een smart tv, volgens mij zijn bijna alle tv's nu smart tv's

Ja dat denk ik ook. Maar onze tv doet het nog en het is wat tegen mijn principes om een goed apparaat weg te doen en er iets nieuws voor te kopen :=
En de PlayStation hebben we toch al.

Yltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-19 19:07

_Nelleke_ schreef:
Yltje schreef:
Wat ik al aangaf, een zeker budget is er (+- 3000) maar als een goede tv daar iets boven zit is dat geen probleem. Een goede tv gaat toch best een tijdje mee en je wilt niet zoveel geld uitgeven om erachter te komen dat je voor bij wijze van spreken 100 euro meer een betere tv had kunnen krijgen.

Tuurlijk gaan (en zijn) we al wezen kijken, en toen trok een samsung qled ons wel maar we kijken vervolgens naar een oled en zien ook een prachtig beeld. Als je in een winkel staat en tientallen tvs naast elkaar ziet hangen wordt een keuze niet makkelijker..

Qua maat hebben we al gemeten en kwamen we op plusminus 65 inch wat past en mooi staat.

Ehm, mijn tip?

Koop een tv van onder de 1000 euro en ga van de overgebleven 2000 euro iets doen waar je een gelukkige ervaring van krijgt. Maak een mooie reis, bezoek verre familie, start een cursus of doe iets wat je leuk vind.

Qua kijkervaring vind ik dat boven de 1000 euro je eigenlijk op lange termijn geen verschil meer merkt. Tuurlijk, de eerste paar weken ben je super happy met je high-tech supertelevisie. Maar op lange termijn raak je eraan gewend en brengt het je geen extra geluk t.o.v. een tv van 1000 euro.

:+

Dat mag natuurlijk ook haha!

Het is ook niet dat we zoiets hebben van dat moéten we besteden, meer van als het het waard is vinden we het geen probleem. Natuurlijk is het niet nodig om perse zoveel geld te besteden maar het kan eventueel :)

Ik ga alles wat tot nu toe is gezegd even overdenken en kijken wat wij ermee kunnen. We stonden laatst in de mediamarkt naar een 75 inch samsung qled te kijken dat je jezelf zit te vergapen. Dat zou sowieso al te gek worden maar vervolgens duurdere oleds gezien dat we wel zagen dat de zwartwaardes veel mooier waren, maar ja ook duurder. :Y)