Wat zijn jullie vaste bezigheden per week?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 13:17

Ik werk 3,5 dag op kantoor. Die dagen ben ik van 7.45 tot 18.15 van huis, op m’n halve werkdag vaak rond 13.00 thuis.
Op mijn thuiswerkdag ga ik ‘s ochtends eerst hardlopen, dat is vaste prik. Verder sport ik op maandagavond en woensdagavond en in het weekend nog 1 of 2 keer. De donderdag is het zwaartepunt van m’n week, dan ben ik nooit vroeg thuis van kantoor maar ik moet wel uiterlijk 19.20 weer weg naar repetitie. Dan ben ik vaak rond 23.30 weer thuis en dat is soms wel pittig. Anderzijds geeft het me ook veel voldoening en ik zie een deel van m’n vrienden elke donderdagavond.
In het weekend wil ik minimaal een dagdeel niks ingepland hebben. Lekker op de bank ploffen met een wijntje is me wel heilig.

netjuh6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 13:55

Ik heb wel een heel vast rooster haha

Maandag 8-17 werken, van 12.30-13.30 thuis honden uit laten. S avonds koken, stofzuigen en wat ander huishoudelijk werk

Dinsdag 8-12 werken daarna honden, hoofdpijn instituut van 14-15 om de week. Anders middag thuis voor de hondjes

Woensdag 8-17 werken, van 12.30-13.30 thuis honden uit laten. S avonds koken, stofzuigen en wat ander huishoudelijk werk

Donderdag 7.30-11.30 werken, naar huis honden doen. Van 12.45-13.45 zwemmen met de fysio. Daarna koken en huishouden

Vrijdag 8-17 werken, van 12.30-13.30 thuis honden uit laten. S avonds koken, stofzuigen en wat ander huishoudelijk werk

Zaterdag 9-11 schoonmaakster daarna boodschappen met me moeder.

Zondag geen vaste afspraken.

En natuurlijk gaan de honden vaker als 1x wandelen alleen doen mijn partner en ik dat om en om en gewoon wie zin en tijd heeft.

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 13:57

Ik werk niet, althans niet in loondienst ;) maar in dienst van de kids haha..

Vaste bezigheden:
Ma : oudste naar school, paard, kleine op bed, eruit halen, oudste ophalen en afspraakje vaak.
Dansles om 17.00 uur en huishouden
Di: beide kids naar school,fysio, paardrijden, beide kids ophalen, kleine op bed, huishouden
Woe: beide kids naar school, rijden,kids ophalen, oudste afspreken vaak, huishouden,
Do: oudste naar school, paard, voorheen zwemles voor de oudste, binnenkort een andere hobby op donderdag.huishouden
Vrijdag: beide kids naar school, lessen met mijn paard, kids ophalen, visite bij mijn ouders, huishouden.

Weekend vaak klusjes, huishouden bijwerken, wassen, concours en.extra klusjes op stal.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 13:59

Bizar eigenlijk hoe druk wij Nederlanders zijn als je het vergelijkt met een land als Spanje. Ik snap best dat mensen soms een burn out oplopen :=

netjuh6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 14:04

Dieuwke_ schreef:
Bizar eigenlijk hoe druk wij Nederlanders zijn als je het vergelijkt met een land als Spanje. Ik snap best dat mensen soms een burn out oplopen :=

Ik denk dat we hier wel moeten om een beetje comfortabel te leven

Anoniem

Re: Wat zijn jullie vaste bezigheden per week?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 14:24

Ik werk zo'n 40 uur per week.
En nog een dag school (bbl)
Daarnaast de zorg voor 2 paarden (moet alles zelf doen).
Eens per week les met 1 van beide, verder probeer ik allebei 2 of 3 per week te rijden/trainen.
Verder geen 'vastigheden'.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 14:40

Ik werk 24u per week. Verder bestaan mijn vaste bezigheden uit zorg voor het kind, het huishouden, doe bestuurswerk bij de kerk, zit bij een muziekvereniging waar 1 vaste dag repetitiedag is. De overige avonden zijn meestal vergaderingen.
Vrijdagavond probeer ik vrij te houden of spreek af met vrienden. Zaterdagavond idem dito. Overdag is klusjesdag of gaan we als gezin wat leuks doen. Zondag doe ik niks, wel met gezin leuke dingen maar geen huishouden of werk oid.

Maar nu ben ik zwanger en is dat mijn dagtaak :') Aangezien ik verder weinig kan :O

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 14:50

netjuh6 schreef:
Dieuwke_ schreef:

Want?
Ik leef zeer comfortabel en heb naast werk maar 1 vaste afspraak/ bezigheid in de week. Al mijn avonden en beide weekenddagen houd ik vrij. Waar zou ik druk mee morten zijn dan?

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 15:41

netjuh6 schreef:
Dieuwke_ schreef:

Wat je comfortabel noemt.. :D

Ik werk 32 uur bij mijn vaste baan en verder geef ik nog een avond paardrijles. Daarnaast ga ik ongeveer 3 keer in de week naar mijn paard. Ik ga 2 keer rechtstreeks uit werk heen en vaak op zaterdag. En dat zijn, naast huishouden, wel de vaste dingen. Ik heb veel behoefte aan thuis bankhangen en rust anders trek ik het niet. Alle avonden weg voor sport en andere verplichtingen zou ik geen leuk mens van worden. :D

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 15:43

netjuh6 schreef:
Dieuwke_ schreef:

In Spanje is het leven toch een stuk minder comfortabel dan hier hoor :o. Het leven is ongeveer net zo duur, en de lonen liggen een stuk lager.

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 15:44

Tussen de 5-7 lesuren per dag naar school doordeweeks, 1 keer in de week paardrijden, 1 a 2 keer in de week werken en soms in het weekend een wedstrijd. Verder zit ik vrij lang aan mijn huiswerk altijd, maar als ik tijd over heb of vakantie oid dan help ik mee met koken :)

wemkeloverJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 15:58

Momenteel werk ik nog niet. Ik ga per april/mei weer aan het werk bij mijn oude baan ongeveer 20 uur.
Nu ben ik aan het solliciteren (ww dus plicht). Ik heb een baby van 12 weken daar ben ik mee bezig. Sochtends er voor zorgen dat de oudste op tijd in de taxi zit naar school. Verder huishouden en probeer om de dag naar paard te gaan ( al is mijn motivatie wat gekelderd). Nu nog best een luizenleventje eigenlijk.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 16:03

Als twintiger had ik rustig wat op elke avond.
Skeeleren fietsen ect.

En vanaf mijn achttiende ging ik ook nog jaren elke avond meerdere paarden rijden na fulltime werken.

Nu in de dertig werk al zes dagen dus doe ik s avonds niks meer hooguit huishoudelijke dingen boodschappen of op visite ofzoiets maar geen sporten meer.

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 16:17

Leuk dit topic! Ik ben erg benieuwd naar andere roosters.

Ik werk 32 uur per week. Daarbij geen eigen paard, maar verzorgpaarden. Mijn rooster ziet er als volgt uit;

Maandag; vrij dus vaak naar de paarden (rond half 10 tot uur of half 4). ' s Avonds sporten of boodschappen.
Dinsdag; werken (7u de bus, meestal rond 18u/18.30 uur thuis) dan of sporten of nagels (1 keer in de 3 weken).
Woensdag; werken (zelfde tijden als dinsdag), daarna meestal thuis wat huishouden, of wat werken, tijd voor mezelf.
Donderdag; werken (zelfde tijden als dinsdag), 's avonds sporten, huishouden of wat met vrienden
Vrijdag; werken tot 13 uur, daarna naar de paarden en dan ' avonds sporten/huishouden/afspraken
Zaterdag en zondag vaak afspraken met vrienden en of familie, hoewel ik probeer zondags vrij te houden.
Om de een of andere reden is mijn daadwerkelijke planning vaak veel voller.
Laatst bijgewerkt door Wieldop op 03-02-19 16:27, in het totaal 1 keer bewerkt

netjuh6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 16:23

Nou met 24 uur werken kom je niet rond. Tenminste dat lukt mij niet.

wemkeloverJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 16:25

netjuh6 schreef:

mmm hangt denk ik wel beetje van situati af denk ik.
Hangt dat niet af van je lasten? En of je een werkende partner hebt?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 16:34

netjuh6 schreef:

Als je alleen bent misschien niet (maar dat is ook een keuze natuurlijk ;)), maar dan is het alsnog een keuze hoe druk je je tijd naast je werk inplant :)

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 16:39

Mijn schema:
- 38 uur per week werken (uur reistijd hiervoor per dag)
- 5x per week naar mijn paard. (Staat op 40 km afstand, combineer dit soms met mijn werk)
- ik rijd mijn paard 2x per week 1 tot 1,5 uur in het bos, 1x ongeveer 45 minuten dressuurmatig, 1x een half uur longeren en meestal 1 dag wandelen/clickertraining of gewoon vrij
- we hebben 2 honden
- het huishouden, ik kook dagelijks, mijn vriend wast af, schoonmaken doen wij meestal op een weekenddsg uitgebreid
- ik train 2x per week dmv thuisworkout voor core en benen (op mijn werk is het veel (zwaar) tillen, dus daar train ik mijn armen)

Meestal proberen wij de zondag iets rustiger aan te doen. Al hebben we vandaag wel de schoonmaakbeurt gedaan :')

En dan hoor ik collega's wel eens: 'mjah, je hebt het misschien een beetje druk, maar wij hebben een kindje, dán heb je het pas druk!'

Betreffende collega sport dan niet, heeft geen dieren en een vrouw die parttime werkt. Lijkt mij dat dat niet veel drukker is dan bij ons (wij werken beide fulltime)

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 17:03

1 vaste afspraak per week .Dat is mijn verzorgmeisje op de woensdagmiddag.Met de rest kan ik schuiven.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 17:08

Ik werk 30 uur pw vent fulltime.
Dinsdag is mijn vrije dag.

Ene week van 6 tot 14.30 andere week van 8 tot 16.30

Op maandag vanuit het werk pony longeren.
Om de week kookt vent dan. Dan bel ik als ik van stal weg rij en is het eten klaar als ik thuis kom.
Dinsdag in de ochtend in huis rommelen en na de middag in 1 route paard en boodschappen of wat ik die dag nog moet doen.

De rest van de week na het werk thuis.
Bijrijdster doet hem op donderdag.

Weekend is meestal rustig of ik plan 1 dag iets.
Zaterdagochtend altijd rustig aan en in de middag naar stal en op zondag meestal rond 10.30.
Zondagmiddag rustig aan beetje lummelen, Netflix of weet ik veel wat.

Als we weg gaan in het weekend is pony vrij.

Ik maak me niet zo druk.
Ik moet niets alleen leuke dingen doen in mijn vrije tijd.
Moet om de week om 4.20 opstaan dus wij liggen altijd wel op tijd op bed. Ik heb mijn 8 uur slaap echt wel nodig.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 17:14

Ik werk niet en plan vooral rust in.
Dagelijks is het 's morgens tussen 9 en 10 ogen opendoen, uit bed, dieren voeren, verwarming aanzetten, kopje thee zetten en dan weer een uurtje naar bed om rustig wakker te worden.
Daarna kleed ik me aan en ga met de hond wandelen.
Dan brunchen (ik ontbijt zelden).
Ergens eind vd middag weer met de hond wandelen, en 's avonds laat gaat hij in de tuin (deur staat open voor hem en de kat).
's Avonds tussen 9 en half elf krijgen de beestjes weer een maaltijd

Maandag van 12 tot half 2 doe ik op mijn gemakje wat opruimen en schoonmaken.
Om half 2 heb ik een afspraak met mijn woonbegeleiding, daarna doe ik boodschappen.
Dinsdag is vrij in te plannen, soms bijkomen van maandag, andere keren staat daar een afspraak ingepland.
Woensdag komt de huishoudelijke ondersteuning om het huis schoon te maken, ik zorg dat ik ervoor (of dinsdag voor ik naar bed ga) heb opgeruimd.
Donderdag t/m zondag haal ik wat boodschappen, kook ik uitgebreider, bak ik eens wat lekkers,onderneem ik wat meer met de hond, heb ik een Netflixdag en een allesmagniksmoetdag en geef ik mijn binnenvijver een grote waterwissel (uurtje, mss anderhalf uur werk).

Ik hou het bewust zo rustig mogelijk omdat ik anders na een week letterlijk ziek ben door de overprikkeling.
Nu is er ruimte voor extra afspraken/bezigheden maar kan ik ook makkelijker zeggen 'ik heb die, die, die en die dag afspraken staan dus die dag ven ik niet beschikbaar'.

Nottinghill

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 17:19

Ik studeer full-time van maandag t/m vrijdag, dus daar gaat de meeste tijd in zitten. Mijn rooster verschilt alleen nogal per week. Ik werk daarnaast nog 12-15u per week bij mijn bijbaantje in de supermarkt, dit doe ik op de zondag en op de maandag. Ik laat de honden zo'n 2x per dag uit. Paardrijden doe ik nog zo'n 3-4 keer per week en ik train 1x per week het paard van een ander. En ik geef op de donderdagavond nog paardrijlesjes.
Ik zou ook nog ergens moeten sporten maar dat past er momenteel niet echt bij. :+

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 17:20

Dilan93 schreef:
Mijn schema:
- 5x per week naar mijn paard. (Staat op 40 km afstand, combineer dit soms met mijn werk)
- ik rijd mijn paard 2x per week 1 tot 1,5 uur in het bos, 1x ongeveer 45 minuten dressuurmatig, 1x een half uur longeren en meestal 1 dag wandelen/clickertraining of gewoon vrij
- we hebben 2 honden
- het huishouden, ik kook dagelijks, mijn vriend wast af, schoonmaken doen wij meestal op een weekenddsg uitgebreid
- ik train 2x per week dmv thuisworkout voor core en benen (op mijn werk is het veel (zwaar) tillen, dus daar train ik mijn armen)

Meestal proberen wij de zondag iets rustiger aan te doen. Al hebben we vandaag wel de schoonmaakbeurt gedaan :')

En dan hoor ik collega's wel eens: 'mjah, je hebt het misschien een beetje druk, maar wij hebben een kindje, dán heb je het pas druk!'

Betreffende collega sport dan niet, heeft geen dieren en een vrouw die parttime werkt. Lijkt mij dat dat niet veel drukker is dan bij ons (wij werken beide fulltime)

Wat ik me dan eerder afvraag: waarom staat je paard op 40 km afstand? :wow: Dan ben je onderand langer onderweg dan dat je daar bent.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 17:35

Shaggy09 schreef:
Dilan93 schreef:
Mijn schema:
- we hebben 2 honden

Wat ik me dan eerder afvraag: waarom staat je paard op 40 km afstand? :wow: Dan ben je onderand langer onderweg dan dat je daar bent.

Hier kan hij 24/7 buiten met schuilstal en een maatje ;)

Ik woon zelf in zeeland, waar er gewoon geen stalling beschikbaar is waar hij 24/7 naar buiten kan. En mijn huidige stalling zit direct aan het bos, anders zou ik daar met de trailer heen moeten

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 17:40

Ja ik snap wel dat je een fijne stalling wilt met 24/7 buiten maar 40 km is echt extreem ver vind ik :P