Lastige buren situatie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 22:22

Kimvicious schreef:
Jolien87 schreef:
Maar waarom wil je dan niet bij de buurvrouw komen luisteren dan?

Omdat ik weet hoe het boven klinkt want dat is met de andere buren getest. En ze als een hysterisch viswijf stond te schreeuwen voor mn deur terwijl er allemaal buren langs liepen. Word ik niet bepaald meegaander van :D

De ruzie versterken werkt alleen maar tegen je.
Wees de wijste van de twee. Met wat inlevingsvermogen kom je een stuk verder.
En daarbij: als mevrouw een gehoorapparaat heeft, kan het voor haar nog indringender klinken dan voor een ander mens.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 22:23

Je komt nu over alsof je het de buurvrouw niet serieus neemt..en ook dat werkt niet in jouw voordeel.

Ga gewoon eens een x in haar huis luisteren, al is het maar om je interesse in haar probleem te tonen. Kan vast geen kwaad....

Als jij daar nog lang prettig wil wonen is jezelf bereidwillig opstellen alvast een 1ste stap.

Want ja als je nu al zo laks doet..dan kan ik mij voorstellen dat ze met een eventueel blaffende hond helemaal het hek van de dam is.

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-19 22:23

Maflinger_S schreef:
Ik weet niet hoe je in je geld zit maar is de aanschaf van een goede koptelefoon een optie? Met een lekker lang snoer eraan of draadloos zodat je op ieder gewenst moment muziek kunt luisteren en er wellicht zelfs een (rolstoel)dansje bij kunt doen?

Hihi dat rolstoel dansje doet het hem. Maar het overgrote deel gebruik ik al een koptelefoon.

Ik ga morgen even langs om mn goede wil te tonen en te luisteren mits ik fit genoeg ben op die trap op en af te komen. Dat is dus wel een probleempje. En anders een keer een van de andere buren naar boven sturen om te luisteren als onafhankelijk tussenpersoon.

Echter ben ik echt een mega muziek fanaat en heb een volledige vintage set incl platenspeler staan die ik toch echt af en toe wil kunnen gebruiken.

Mevrouw heeft geen gehoorapparaat. Is nog niet bejaard. Heeft alleen geen sociaal leven :')
Laatst bijgewerkt door Kimvicious op 30-01-19 22:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 22:24

Als ze dan die paar uurtjes haar apparaat uitzet heeft ze er ook geen last van. :=

Nee sorry, dat is flauw...hopelijk komen jullie tot een oplossing.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 22:26

Bellatrix schreef:
Als ze dan die paar uurtjes haar apparaat uitzet heeft ze er ook geen last van. :=

Hahaha dat deed een oude buurman als hij ruzie met zijn vrouw had _-:(

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-19 22:26

chanicha schreef:
Bellatrix schreef:

Hahaha dat deed een oude buurman als hij ruzie met zijn vrouw had _-:(

Haha ja mijn opa ook _O-

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 22:51

LENTI schreef:
Voordeel van die oudjes is dat ze vaak hardhorend zijn maar ze moeten meestal ook niks hebben van een omgevingsgeluidje of een radiootje. Het is vaak helemaal stil bij ouderen in huis. Je kunt de klok horen tikken.

Hallo: het gaat over 50 plussers en die noem jij oudjes die ook geen radio aan willen?

Sorry, maar dit schiet mij als 55-jarige nogal in het verkeerde keelgat. Ik luister ook graag muziek en ik heb ook geen tikkende klok :+

Zeker met een pup in het verschiet: ga eens bij haar luisteren, neem het serieus maar laat niet over je heenlopen. Laat zien dat je best rekening wilt houden met haar maar dat je wel een eigen leven hebt en niet als een stille muis hoeft en kan leven voor haar.

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-19 22:54

Percy schreef:
LENTI schreef:
Voordeel van die oudjes is dat ze vaak hardhorend zijn maar ze moeten meestal ook niks hebben van een omgevingsgeluidje of een radiootje. Het is vaak helemaal stil bij ouderen in huis. Je kunt de klok horen tikken.

Hallo: het gaat over 50 plussers en die noem jij oudjes die ook geen radio aan willen?

Sorry, maar dit schiet mij als 55-jarige nogal in het verkeerde keelgat. Ik luister ook graag muziek en ik heb ook geen tikkende klok :+

Zeker met een pup in het verschiet: ga eens bij haar luisteren, neem het serieus maar laat niet over je heenlopen. Laat zien dat je best rekening wilt houden met haar maar dat je wel een eigen leven hebt en niet als een stille muis hoeft en kan leven voor haar.

Hahahaha leeftijds discriminatie! }>

Ik ben opgegroeid met een vader die pas een ramp is om naast te wonen. Die zet gerust heel de dag rockmuziek op standje hardhorend -O- daar werd zelfs ik nog gek van maar zij hebben buren die hele dagen weg zijn dus mazzel haha.

Ga inderdaad mn best doen morgen even vriendelijk langs te gaan en bespreken wat zij realistisch vind vs wat ik realistisch vind. Hoop dat we eruit kunnen komen want heb echt geen zin in buren ruzie.

LENTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 23:14

Percy schreef:
LENTI schreef:

Oh god oh god oh god... Iemand voelt zich aangesproken omdat ik een cohort/generatie over 1 kam scheer op basis van ervaring en een beetje overdrijving (mijn moeder is ook 50+ en draait bon jovi op standje oorverdovend). Excuus dat je je aangesproken voelt, maar voor een jonge vink als ik is alles boven de 40 oud en seniel.
Oh wacht, nu krijg ik alle 40 plussers OOk nog over me heen. :')

Ik zal mijn doelgroep voor deze gelegenheid verleggen naar 65+. Die hebben doodse stilte in huis en daar kun je klok horen tikken.
50+ers zijn hip en cool :)) alleen de bovenbuurvrouw van TS is een zuurpruim maar dat is natuurlijk niet leeftijdsafhankelijk.

Vjestagirl

Re: Lastige buren situatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 23:22

Ik ben 30 en je kunt bij mij de klok horen tikken...

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-19 23:23

Vjestagirl schreef:

Ik vind dat knap! Zou daar zelf echt gek van worden haha. Zonder achtergrond geluid geen leven voor mij :):)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 23:25

Kimvicious schreef:
Vjestagirl schreef:

Ik vind dat knap! Zou daar zelf echt gek van worden haha. Zonder achtergrond geluid geen leven voor mij :):)

Ik word juist helemaal gestoord als ik muziek aan heb staan. Ik heb geen tv. Een paar keer per dag luister ik 1 nummer (of 2) via youtube en daarna zet ik het weer uit.

Behalve van de week, toen ik wakker werd van de muziek van mijn buren. Toen heb ik een cd met metal muziek gepakt, op volume 25 gezet (1 is net genoeg om te praten, 8 is genoeg om vuurwerk te overstemmen) en toen ben ik gaan douchen...

pompadour

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 23:28

ik heb ook zulke buren gehad. Zeikte dat mijn honden blafte als zij even alleen waren .
Zij hadden ook (kleine) hondjes, en die werden de hele dag alleen gelaten en de blaften de hele dag .Ik heb nog nooit klacht ingediend .
Maar ze vonden het ergens wel makkelijk dat mijn honden waaks waren, ze gingen de hort op en lieten alle ramen op staan. Ze hadden dat het idee dat hun huis veilig was, Ik ging dus bewust weg met de honden.

En ik hou ook van muziek maar ik hou wel rekening mee met hun. 1 buurvrouw maakte juist keiharde muziek. Zo hard dat we thuis zaten te bonken op het bankstel . Mijn andere buurvrouw spande samen met haar, zij is gaan klagen bij haar.

De volgende keer was haar dochter alleen en zij maakte ook heel bont. Zowel in huiskamer en op de zolder stond het geluid keihard aan.
Ik heb toen de huisbaas gebeld. Hij mocht het live mee maken.

Sommige mensen proberen je uit. Je heb de kans dat zij dadelijk die voor overlast gaan zorgen

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-19 23:39

Ja het is een beetje een aparte dus weet niet zo goed wat ik moet verwachten. Als ze weer hysterisch word ben ik er wel klaar mee hoor. Moet ze eerst maar cursusje communicatie doen :P

Vind gewoon apart, woon hier alleen, geen kinderen, tijdelijk niet eens huisdieren. Ben heel erg veel weg(door gebrek aan huisdieren dus nu niet graag thuis) en als ik dan al eens thuis ben schijn ik meteen voor overlast te zorgen, ten minste zo laat zij het doorkomen.

We gaan het zien morgen. Zal dr meteen vertellen dat er een pup komt.
Hou jullie op de hoogte ;)

Edit: anders ga ik wel wisselen met de rolstoelwoning aan de andere kant van de straat, daar wonen meer levendige mensen en in de rolstoel woning ouderen die geen geluid tolereren haha _/-\o_
Laatst bijgewerkt door Kimvicious op 30-01-19 23:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 23:40

Vjestagirl schreef:
Behalve van de week, toen ik wakker werd van de muziek van mijn buren. Toen heb ik een cd met metal muziek gepakt, op volume 25 gezet (1 is net genoeg om te praten, 8 is genoeg om vuurwerk te overstemmen) en toen ben ik gaan douchen...

En dan heb je mij die niet wilt zeuren en 3 jaar in het lawaai heeft gewoond :+

Vanaf nu bij lawaai doe ik dit hahaha!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 23:48

Joliieeenn schreef:
Vjestagirl schreef:

En dan heb je mij die niet wilt zeuren en 3 jaar in het lawaai heeft gewoond :+

Vanaf nu bij lawaai doe ik dit hahaha!

Ik heb 3 jaar lang niet geklaagd, hooguit na een uurtje of 1,5 gevraagd of t wat minder hard mocht. Maar ik was het nu he-le-maal zat. Ik slaap regelmatig ook overdag en ik ben gewend overheen te slapen, maar dit was echt belachelijk.

Buuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 23:53

Heerlijk...buren...( ik heb gelukkig zelf wel fijne buren)
Ik weet wel, dat toen mijn buurman, met wie ik het verder prima kan vinden, vanwege een bedrijfsongeval hele dagen thuis kwam te zitten, werkelijk overal een probleem van ging maken.
Die persoon liep zes keer per dag langs, zijn huis in te staren, die auto stond op “ zijn” plek, die hond blafte altijd net voor zijn voordeur...blablabla, hij is weer aan het werk inmiddels, en je hoort hem niet meer.
Mensen die hele dagen thuis zitten, zien en horen veel meer dan wij wellicht bedenken, gaan zich ergens aan storen en kunnen dat niet los laten...
Ik denk dat je deze situatie het beste heel politiek kan aanpakken, anders is die pup dalijk het volgende probleem.
Ik zou ook gaan luisteren, proberen om gesprek aan te gaan, en te blijven praten...Om een mogelijk hele nare zeurende buurvrouw te voorkomen...( of misschien zien we je dan bij de rijdende rechter)

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 23:55

Vjestagirl schreef:
Ik heb 3 jaar lang niet geklaagd, hooguit na een uurtje of 1,5 gevraagd of t wat minder hard mocht. Maar ik was het nu he-le-maal zat. Ik slaap regelmatig ook overdag en ik ben gewend overheen te slapen, maar dit was echt belachelijk.

Komt me erg bekend voor! Ik ben van ellende verhuisd nadat hij zn vriendin alle hoeken van het huis heeft laten zien en mij flink bedreigd heeft. Was er helemaal klaar mee en laatste 2 weken dag en nacht muziek keihard laten spelen ( ik sliep al in het nieuwe huis) :+ . Maar dat eeeecht geen 2de keer!

pompadour

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 23:58

wij hebben een keer met over buren, zij hadden in de zomer een feestje , en ze zetten vroeg middag keihard Nederlandse talig oliebol aan.
Ik hou daar helemaal niet van en onze buren ook niet.
Het duurde al tijdje en wij werden het spuugzat . Toen hebben wij keihard Radar Love op gezet maar dan een live uitvoering. keihard , met de bekende drumsolo van Cesar Zuiderwijk nog een tandje harder. Ze hebben het uit gezet, en wij ook en zij hebben het nooit meer gedaan , {:}

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 00:01

pompadour schreef:
wij hebben een keer met over buren, zij hadden in de zomer een feestje , en ze zetten vroeg middag keihard Nederlandse talig oliebol aan.
Het duurde al tijdje en wij werden het spuugzat . Toen hebben wij keihard Radar Love op gezet maar dan een live uitvoering. keihard , met de bekende drumsolo van Cesar Zuiderwijk nog een tandje harder. Ze hebben het uit gezet, en wij ook en zij hebben het nooit meer gedaan , {:}

Die mensen hadden gewoon op de dag een feestje met muziek?
Tja, het kan je smaak niet zijn. Maar als dat al niet meer kan....

pompadour

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 00:25

Freggle_Edge schreef:
pompadour schreef:

Die mensen hadden gewoon op de dag een feestje met muziek?
Tja, het kan je smaak niet zijn. Maar als dat al niet meer kan....

nee hadden geen feestje, maar in een woonwijk mag het alleen tot bepaalde decibel muziek afspelen.
Zij gingen daar ver te boven. afgelopen jaar hadden zij verjaardagsfeestje van hun dochter , daar hadden zij ook hun muziek te hard te staan, nog iets harder dan toen . mijn man lagen te stuiteren in zijn bed terwijl hij de volgende dag moesten werken dus vroeg op. Mijn buurman precies het zelfde verhaal . Er is zelfs de politie gebeld door iemand uit de straat( ik niet) .

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 12:00

Je zegt dat ze in de zomer een feestje hadden maar dat hadden ze niet?

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 12:35

lieveli schreef:
Je zegt dat ze in de zomer een feestje hadden maar dat hadden ze niet?

:')

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 12:42

Ik zou vooral het gesprek open houden. Dwars gaan liggen naar elkaar maakt alles alleen maar moeizamer. Ga even luisteren uit beleefdheid, neem je buur serieus en ga met elkaar het gesprek aan. Als je elkaar tegen de haren strijkt wordt het steeds minder prettig in de communicatie en dat gaat je leefgenot echt niet ten goede komen.
Dus stel voor even langs te gaan bij buuf, neem eventueel iets lekkers mee voor bij de koffie (geef eerlijk bij buuf aan dat de trap op voor jou een ding is dus excuseer dat je wellicht last minute niet kan door je fysieke toestand) en praat even met elkaar. Dan kun je iig zeggen dat je er alles aan hebt gedaan, mocht het echt moeizaam worden samen mocht buurvrouw een zeurwijf blijken te zijn.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 12:58

Met secricible eens. Je kunt je kont wel tegen de kribbe gooien, maar daar gaat de situatie alleen maar door escaleren. Ik zou haar ook serieus nemen en samen doorzoeken naar een oplossing.