Ali Express, kleding en andere zaken voor kinderen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-19 11:21

Toch vind ik het opmerkelijk.. de fjalraven kanken rugzak bijvoorbeeld bij bever a €80 heeft alle labels en productie etiket en drukkers met logo hetzelfde als een van de aliexpress a €20,- euro zelfde stof/materiaal en al vaker gewassen. En gaat net zo lang mee bij kennis A en Kennis B alle 2 al 2jaar geleden gekocht en dagelijks voor school gebruikt bij brugwuppen 2 echte ruwe jongens! Niet alles is goedkoop en slecht, dat heb ik zelf ook al ontdekt met de turnpakjes . De goedkoopste is van meer kwaltijdsmateriaal gemaakt en beter in elkaar gestikt dan het duurdere pakje verschil 3 euro en de ene heeft lange mouwen de andere geen! en of je die nu besteld in china of in nederland dat zie je pas als je ze vast hebt

Urbanus

Re: Ali Express, kleding en andere zaken voor kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 11:25

Het is hele goede namaak. Make up zelfde verhaal.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-19 11:54

lieveli schreef:

dat zou zomaar eens goed kunnen, maar als je geen hoog inkomen hebt dan is het wel fijn dat het a exact op lijkt en b goed materiaal is.

overgens vind ik de opmerking ik doe met mijn duurzame kleding 7 jaar leuk, dat doe ik met kleding van de H&m en zeeman ook. Desondanks dragen we ook wollentruien van onze eigen schapen die dan toch ook lang meegaan maar door een niet oplettende man zomaar ineens aan hun einde kunnen komen...dus dat is ook geen langer gebruiksduurzaamheid-garantie!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 11:57

H&M vind ik rotzooi, zit slecht in elkaar. Maar het is in ieder geval wel gecontroleerd, Primarkspul ook terwijl als je die spullen rechtstreeks uit China laat komen er gifstoffen in kunnen zitten want er is geen controle. Zelfs als je een kleine portemonnee hebt begrijp ik de afweging niet. Ga dan naar de Primark ofzo.

Het zou ook wel een beetje mijn eer te na zijn om in nep te lopen trouwens.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 12:04

Ik heb ondertussen al aardig wat dingetjes via Ali gekocht.

Oorbellen, horloges,
Of van die achterkantjes voor oorbellen.
kettingen.
(ik had laatst een hele dure ketting gekocht via een juwelier, was ik er hartstikke allergisch voor, nu een RVS ketting bij Ali vandaan en geen uitslag meer)

Telefoon en Ipad hoesjes. Vaak kan ik daar veel leukere vinden dan hier in Nederland namelijk.

Ik heb ook twee keer een jurkje gekocht. Die waren ook heel mooi.

En haakspullen. (Haaknaalden/ steekmarkeerders enz)

Een portomonee.

Heuptasjes.

hele leuke hoesjes voor onze paspoorten.

Van die poetshandschoenen voor de paarden en de katten.

En dingen die ik in Nederland niet zo makkelijk kan vinden.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 13:20

kwita schreef:
lieveli schreef:

dat zou zomaar eens goed kunnen, maar als je geen hoog inkomen hebt dan is het wel fijn dat het a exact op lijkt en b goed materiaal is.

overgens vind ik de opmerking ik doe met mijn duurzame kleding 7 jaar leuk, dat doe ik met kleding van de H&m en zeeman ook. Desondanks dragen we ook wollentruien van onze eigen schapen die dan toch ook lang meegaan maar door een niet oplettende man zomaar ineens aan hun einde kunnen komen...dus dat is ook geen langer gebruiksduurzaamheid-garantie!

Die wollen trui en niet oplettende, maar goedbedoelende man ken ik helaas ;(

Verder bedoelde ik met die opmerking eigenlijk te zeggen dat veel mensen goedkope kleding kopen zodat ze vaker iets anders kunnen kopen en/of veel meer dingen. Dat is echt het toppunt van niet duurzaamheid.
Als je al niet-duurzaam geproduceerde kleding koopt, zorg dat iig ervoor dat je er heel erg lang mee doet, zodat je niet snel nieuwe hoeft aan te schaffen, zodat er minder van die slechte dingen geproduceerd hoeft te worden :)

Maar met h&m heb ik nooit zolang gedaan. 3x wassen en het is vaal, pluizig, lelijk geworden := Zeeman schijnt trouwens wel duurzaam te produceren. Tenminste, dat claimen ze zelf. Nog niet echt uitgezocht hoe ze dat dan doen en of het werkelijk zo is.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 13:39

Ik koop er niet. De kinderen hebben er wel eens een speelgoedje besteld. Duurt enorm lang voor het hier is, sommige artikelen zijn nooit aangekomen. Ik mag als hobby erg graag stempelen, nu kun je werkelijk alles namaak bij Ali bestellen. Wat dan bij een merknaam 25 euro kost, koop je nagemaakt bij Ali voor 1 of 2 euro. Klinkt leuk voor de portemonnee, maar is natuurlijk super frustrerend voor de bedrijven die hun artikelen gewoon gekopieerd bij Ali zien verschijnen. Kleinere bedrijven zijn al failliet gegaan door deze concurrentie en ook grote bedrijven (waar ik voor gewerkt heb) kampen hier erg mee.. Ben bang dat er veel meer bedrijven aan kapot zullen gaan, heel jammer..

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 16:06

Ik bestel regelmatig bij Ali, de ene is het kwalitatief beter dan de andere keer.
Maar over het algemeen ben ik tevreden. Ik lees wel altijd de ervaringen. Kleding bestel ik er eigenlijk niet, omdat ik dat lastig vind kwa pasvorm. Maar ik heb wel eens een verkleedjurk voor mijn dochter gekocht. En sjaals en mutsen. Allemaal prima.
Ook tuigen en riemen voor de honden, hartstikke mooi.

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 16:10

MightyMike schreef:
Ik koop er niet. De kinderen hebben er wel eens een speelgoedje besteld. Duurt enorm lang voor het hier is, sommige artikelen zijn nooit aangekomen. Ik mag als hobby erg graag stempelen, nu kun je werkelijk alles namaak bij Ali bestellen. Wat dan bij een merknaam 25 euro kost, koop je nagemaakt bij Ali voor 1 of 2 euro. Klinkt leuk voor de portemonnee, maar is natuurlijk super frustrerend voor de bedrijven die hun artikelen gewoon gekopieerd bij Ali zien verschijnen. Kleinere bedrijven zijn al failliet gegaan door deze concurrentie en ook grote bedrijven (waar ik voor gewerkt heb) kampen hier erg mee.. Ben bang dat er veel meer bedrijven aan kapot zullen gaan, heel jammer..

Dit inderdaad, en al zal ook langzaam wel een stokje voor gestoken gaan worden.
Met ja, de action is net zo schuldig hieraan..

Uiteindelijk wil men graag goedkoop op de 1e rij maar we dragen er alleen aan mee..

wemkeloverJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 16:23

Ik heb er alleen muurstickers besteld voor de kinderkamers. Maar voor rest niet.
Ik zat wel te denken over kinderkleding maar lees daar verschillende verhalen over, plus dat ik al beetje bang was voor de productie.

nobility

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 21:10

Vorig jaar bij Ali handschoenen gekocht voor op stal. €3 inclusief verzenden. Ik had ze binnen 2 weken. Ik heb ze een jaar iedere dag intensief gebruikt. Toen begonnen ze te slijten en werd het tijd voor nieuwe. Toevallig vorige week op Facebook een advertentie bij een online ruitershop precies dezelfde handschoenen in de aanbieding. Van €29,95 voor €19,95... Daarom hou ik dus van Ali Express haha.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 15:16

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 15:26

Azmay schreef:
Ik heb 2 keer iets voor mezelf besteld en beide keren viel het toch flink tegen eigenlijk..
Wil het eigenlijk ook niet meer nadat ik wat tv programmas heb gezien over de manier waarop die zooi gemaakt word :o

Dit inderdaad.
Als ik programma’s als genaaid zie dan kan het nog zo goed zijn voor je portemonnee, maar nee :n

Vind het fijn om te weten dat veel van de spullen die ik koop verantwoord geproduceerd zijn.

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 15:38