Liefde op het eerste gezicht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_helga_

Re: Liefde op het eerste gezicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 10:30

Wat een leuke verhalen!
Momenteel vrijgezel naar een relatie van 7,5jaar en 1 jaar getrouwd.
Maar kan echt genieten van deze verhalen hopelijk vind ik ook nog de ware :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 10:32

Nope. De eerste keer dat ik mijn man zag stak hij zijn middelvinger naar mij op omdat ik hem uitlachte omdat hij kramp kreeg tijdens zijn voetbal wedstrijd en dus onderuit ging _O-
Inmiddels al bijna 10 jaar samen waarvan bijna 2 jaar getrouwd en hebben we een dochtertje <3

lobkewikjem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 10:37

Mijn vriend en ik hebben elkaar leren kennen op een feestje. We hadden elkaar nog nooit gezien.

Het was direct liefde op het 1e gezicht!

Mischien dat het door zijn prachtige openingszin kwam :=
Wat voor sterkte heb jij in je bril? :')

Terwijl we beide op het punt hebben gestaan om niet te gaan die avond, had het toch zo moeten zijn. <3

We zijn nu 4 jaar samen waarvan 2,5 samenwonend.

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 10:55

Jazeker bestaat dat bijna 25 jaar getrouwd, 2 kinderen. toen we elkaar zagen wisten we het meteen.....hij is mijn enige echte liefde.

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 11:02

Wij ook! <3
Meteen na de eerste blik, allebei. En inmiddels bijna 5 jaar samen waarvan 1,5 jaar getrouwd.

Doutz16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 11:13

Bij mij ook. Toen ik hem zag was ik direct smoor verlieft, ik was toen 13 en hij 16. Alleen hij was er minder mee bezig. 6 jaar lang contact gehad en heel af en toe afgesproken (ingewikkeld verhaal). Maar nu al 1,5 jaar een relatie en wone we samen <3

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 11:31

Ik geloof in liefde op het eerste gezicht.

Mijn man vond mij gelijk erg leuk, ik hem niet.
Na een halfjaar vrienden te zijn geweest is bij mij de vonk overgeslagen.
Nu 22 jaar samen en 19 jaar getrouwd en 1 zoon.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-19 11:41

Oh dit topic is gewoon nog leuker dan een film met al jullie verhalen. <3
Bedankt voor het delen. Precies wat je wil lezen op een druilerige zondagochtend.

Wat heerlijk dat het bestaat.

En voor bij diegenen waarbij het wat langer duurde... bleef je gewoon stug volhouden? Of kwam het vanzelf wel goed, want het was toch voorbestemd? <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 11:56

Bij ons kwam het vanzelf goed. We hadden elkaar blijkbaar al eens eerder op MSN gesproken in een groepschat en toen vond hij mij ook al schijt irritant.
Eenmaal de eerste keer afgesproken was alles meer dan koek en ei :D

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 12:17

Ik geloof er ook in! Nog niet overkomen, daarom nog steeds single _O- . Teveel van die films gekeken denk ik _O-

Edit; the lucky one al gezien? Staat op netflix echte aanrader! <3
Laatst bijgewerkt door Babbelaar20 op 27-01-19 12:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 12:17

Yup hier ook <3
Wij hebben nog heel lang om elkaar heen gedraaid, ik zat nog in een relatie en manlief ook.
Uiteindelijk toch bij elkaar beland.
Hij was juist echt het type wat ik absoluut niet wou :+ maar toch was die aantrekkingskracht zo groot!
Nu zijn we 5 jaar samen, 1 zoontje verder & getrouwd <3

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 12:28

Ik weet niet of ik geloof in liefde op het eerste gezicht. Wel dat iets voorbestemd is.
Mijn partner en ik hebben elkaar leren kennen via een topic hier op bokt(paardenmeisjes meeten mannen in uniform). Hoewel ik het idee grappig vond ging ik vooral om nieuwe mensen te ontmoeten, hij verwachtte ook niet perse de ware liefde tegen te komen.
We woonden zo'n 500 meter bij elkaar vandaan, deden boodschappen in dezelfde winkels, lieten de hond op dezelfde plek uit etc. Maar elkaar nooit (bewust) tegen gekomen.ik kan me echt niet voorstellen dat we elkaar nooit eerder gezien hebben eigenlijk. Maar goed omdat ik zo dichtbij woonde had ik aangeboden te helpen met de voorbereidingen voor de 'date avond'. Dat was zo ontzettend gezellig... Na de avond met de groep via via zijn nummer bemachtigd en een weekje later bij hem gegeten. Ik heb daarna nog 1 x thuis geslapen en daarna altijd bij hem geweest. We zijn nu ruim 6 jaar verder, hebben twee kinderen en ik ben zwanger van de 3e. We hebben daarnaast stappen gemaakt in onze carrières die we zonder elkaar wellicht nooit gemaakt hadden en er zijn dingen op ons pad gekomen die ik echt niet had zien gebeuren als wij geen stel waren geweest.
Liefde op het eerste gezicht was het dus niet. Maar ik geloof ook niet dat het toeval was dat we beide mee deden aan deze 'date'

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 12:32

Bij mijn vriend was het bij de eerste ontmoeting al gelijk raak, bij mij duurde het wel langer. Hebben elkaar via Tinder leren kennen en in eerste instantie had ik hem eigenlijk weg willen swipen, maar iets weerhield me daarvan en ik gaf hem het voordeel van de twijfel. Paar maanden daarna sloeg de vonk bij mij van de ene op de andere dag over en sindsdien zijn we samen.

@JustMe; Aan voorbestemd zijn geloof ik ook :)

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 12:37

Yes hier ook liefde op het 1e gezicht.
Op 4 maart onze eerste Tinder date.
Op 1 april kreeg ik de sleutel van mijn huisje. Op 2 april kwam hij langs en is niet meer weggegaan.
Nu zijn we bijna 2 jaar verder en wonen we ook alweer 1,5 jaar in ons koop huis. <3
Afbeelding

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 17:42

assie schreef:
Ok ok, het bestaat dus wel. Wat vreselijk romantisch.
Enne... blijkbaar ook steeds wederzijds. Gelukkig maar.

Nogal sucky als jij helemaal head over heels gaat en de ander denkt "nèh, ik dacht het niet. Dank je de koekoek"
:= := :=

Dat heb ik dus -O-
Vorig jaar iemand ontmoet waar ik direct helemaal hotel de botel van was (en dat heb ik niet zo snel).
Het klikte ook leuk (dacht ik), dus al mijn moed bijeen geraapt en hem mee uit gevraagd.
En hij zei nee :(
Niet echt een duidelijke reden gekregen, maar ik heb wel een vermoeden (hij is streng gelovig en ik niet). Maar sindsdien is het dus vrij ongemakkelijk tussen ons. En het lukt me niet om hem uit mn hoofd te zetten. Zeker als ik hem onverwacht tegen kom functioneer ik even niet meer :D :+
En dat gebeurt nog wel eens, want we wonen redelijk bij elkaar in de buurt.
Eigenlijk klinkt het ook wel een beetje triest, en dat is ook wel zo haha. Maar ik kan hem niet uit mn hoofd zetten helaas.

Binnenkort ga ik verhuizen en dan zal ik hem waarschijnlijk veel minder zien. Hopelijk kan ik hem dan beter uit mijn hoofd zetten ;)

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 18:19

Ja hier ook! Ik wist meteen 'jij bent het', geen twijfel. Met 3 maanden woonden we samen. En nu al bijna 9 jaar en met een kindje, nog steeds heel gelukkig samen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 18:27

Wij leerden ons enigzins dronken kennen, en dat was ook liefde op het eerste gezicht.

Toen we besloten een keer nuchter af te spreken bleek hetzelfde gevoel. :+ Inmiddels bijna 10 jaar verder. *\o/*

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 18:44

KimD schreef:
Wij leerden ons enigzins dronken kennen, en dat was ook liefde op het eerste gezicht.

Toen we besloten een keer nuchter af te spreken bleek hetzelfde gevoel. :+ Inmiddels bijna 10 jaar verder. *\o/*

Gelukkig maar. :)
Het is ook zo wat om dan maar de rest van jullie relatie in dronken toestand door te brengen.

xMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 18:49

Wat onwijs leuk om te lezen!

Hier moest ie toch echt een heel aantal keer opnieuw langs lopen... Maar nu heb ik dat gevoel wel ja :')

Prima2Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 18:51

TinkerTreas schreef:
assie schreef:
Ok ok, het bestaat dus wel. Wat vreselijk romantisch.
Enne... blijkbaar ook steeds wederzijds. Gelukkig maar.

Nogal sucky als jij helemaal head over heels gaat en de ander denkt "nèh, ik dacht het niet. Dank je de koekoek"
:= := :=

Dat heb ik dus -O-
Vorig jaar iemand ontmoet waar ik direct helemaal hotel de botel van was (en dat heb ik niet zo snel).
Het klikte ook leuk (dacht ik), dus al mijn moed bijeen geraapt en hem mee uit gevraagd.
En hij zei nee :(
Niet echt een duidelijke reden gekregen, maar ik heb wel een vermoeden (hij is streng gelovig en ik niet). Maar sindsdien is het dus vrij ongemakkelijk tussen ons. En het lukt me niet om hem uit mn hoofd te zetten. Zeker als ik hem onverwacht tegen kom functioneer ik even niet meer :D :+
En dat gebeurt nog wel eens, want we wonen redelijk bij elkaar in de buurt.
Eigenlijk klinkt het ook wel een beetje triest, en dat is ook wel zo haha. Maar ik kan hem niet uit mn hoofd zetten helaas.

Binnenkort ga ik verhuizen en dan zal ik hem waarschijnlijk veel minder zien. Hopelijk kan ik hem dan beter uit mijn hoofd zetten ;)

Klinkt een beetje als mijn verhaal. Ik viel direct voor een jongen toen ik hem voor het eerst zag, ondertussen bijna een jaar geleden. Door toeval kwam ik achter zijn naam en toen heb ik hem opgezocht op instagram. We hebben een aantal dagen/weken gepraat, het klikte goed. Enige puntje was dat hij depressief is. We zijn op één date geweest, daarna nooit meer. Het hele verhaal is echt veel te lang en ingewikkeld om hier te vertellen (stuur maar pb als iemand het wil weten), maar het komt er op neer dat de gevoelens eenzijdig zijn. Ondertussen heeft hij een relatie gehad met één van mijn beste vriendinnen, is nu net 3 maandjes uit. 2 weken later kreeg hij een nieuwe vriendin, en die heeft hij nu volgens mij nog steeds. Na bijna een jaar ben ik nog steeds volledig verliefd op hem. Ik kan hem echt niet uit mijn hoofd krijgen. We hebben nu weer wat meer contact dan de afgelopen maanden dus ik hoop met heel m'n hart dat het nog wat kan worden. Op school zie ik hem overal, en zijn voornaam kom ik ook overal tegen. Voor mij klinkt het daarom als meant-to-be, maar op dit moment moet hij zijn weg naar mij nog vinden...

Edit
Citaat:
Zeker als ik hem onverwacht tegen kom functioneer ik even niet meer :D :+

Dit heb ik ook heeel erg haha. Mijn vriendin waarschuwt me gelukkig, maar de laatste tijd word ik steeds rood als ik hem zie. Ik krijg dan ook geen zinnig woord uit mijn mond. 8)7

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 19:05

Hier een soort van liefde op t eerste gezicht..

Was in n hostel in Adelaide, Australie, waar ik toendertijd werkte voor verblijf..
Ik had op n dag mn ochtendshift. Bed uitgerold, joggingbroek en grote trui aan, weet niet eens of ik mn haar wel had geborsteld..
En daar zat hij, in de receptie area. Sh*t, ik zie er niet uit!!!
En hij kwam net van t nacht vlucht af, dus dacht t zelfde (bleek achteraf ;p )

De dag erna gingen we stappen met n groep mensen en hij kwam ook mee..
Super gezellig, klikte super en die vonk was er ook! tot ie me vertelde dat ie 6jaar jonger was dan ik.. Toen heb ik van de schrik maar n andere jongen gezoend die avond, vlak voor zn neus :+ .

Volgende dag weer wezen stappen, want ik moest de kroegentocht begeleiden. Hele avond gepraat over van alles en nog wat! En bleken we op heel veel vlakken op dezelfde golflijn te zitten.

Dag erna (ja.. backpacker.. weer n avond stappen) heeft hij zn stoute schoenen aangedaan (en genoeg moed in gedronken) en heeft ie mij gezoend..

Een paar dagen later scheidde onze wegen. Ik ben terug naar Nederland gegaan en hij vloog door naar Nieuw Zeeland..
Maar we hebben elke dag contact gehad over whatsapp! Geen dag ging voorbij zonder contact (echt!!)
Tot hij vroeg of ik niet ook naar Nieuw Zeeland wilde komen.. En ik kon daar geen nee tegen zeggen.

Dus na elkaar 5 maanden niet gezien te hebben, ben ik overgevlogen naar Nieuw Zeeland, waar ik bij hem in een shared house ben ingetrokken en hebben we samen 9 maanden in Nieuw Zeeland doorgebracht.
Daarna samen naar Engeland verhuisd (hij is Brits) en daar wonen we 2 en n half jaar later nog steeds :o

moeshie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 20:08

Hier ook liefde op het eerste gezicht. Op een avond besloten een huisgenootje en ik om de andere bewoners beter te leren kennen. Toen we voor zijn deur stonden, giechelend om zijn achternaam, had ik helemaal geen idee wat me te wachten stond en ik was ook totaal niet op zoek naar een vriend. Nou, die deur ging open, we keken elkaar in de ogen en huisgenootje zei prompt: "Wauw, jullie worden hoe dan ook een koppel!" Ze had gelijk, hoewel hij nog even zijn toenmalige relatie moest beëindigen. Nu bijna 10 jaar later en nog steeds zo ontzettend gelukkig en verliefd!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 20:15

Het jaar 2000, chat voor alleenstaande ouders, dat was toen allemaal nog best eng. Hij weduwnaar, ik weduwe, allebei met kinderen, die van hem 10 jaar ouder dan die van mij. Een weekje gemaild en gebeld, eerste date, nooit meer weggeweest en over een maand 18 jaar getrouwd.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 20:23

Nog nooit gehad tot paar maandjes terug. We waren beiden net een paar maandjes vrijgezel en nergens naar opzoek. Op tinder sloeg de vonk al wel over en als snel praatte we bijna 24/7 met elkaar. Na enkele weken afgesproken en de eerste oogopslag dachten we allebei: WoW. Er was direct onwijs veel chemie en ik heb me nog nooit zo snel vertrouwd gevoeld met iemand. Beiden baalden we een beetje want ben recentelijk naar Spanje verhuis voor zes maanden. Maar we blijven elkaar zien. We zijn heel close en het verloopt zo ongedwongen. Dit is echt de persoon waarmee ik mezelf op de (hele) lange termijn nog mee zie. Ik heb eerder lange afstand gedaan maar beiden hebben we dit nog nooit zo sterk ervaren (zijn 24 en 28).
Normaal gesproken zou ik echt gillend wegrennen als iets zo snel zou gaan maar bij hem voelt alles gewoon zo goed :). Ik kan een hele lang post schrijven over alles wat ik zo geweldig vind maar zal jullie niet verder vervelen.

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 20:25

Ja hier ook liefde op 't 1e gezicht. Hij kwam op de 1e avond van paard en koets aangelopen om met onze groep wat mee te drinken en we keken elkaar aan en beide gelijk verkocht. Hele weekend onafscheidelijk geweest en na 4 maanden op en neer reizen, ik woonde toen in NH en hij in brabant, hebben we samen een huis gekocht. Zijn nu 10 jaar samen, hebben een dochtertje samen en gaan binnekort trouwen. :+: Dus ja het kan. <3 <3