Schade aan geparkeerde auto, hoe werkt dat met verzekering?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-19 21:39

Ik ben wa+beperkt casco verzekerd. Maar ik ga maandag eerst met de tegenpartij (dus het bedrijf) contact opnemen en overleggen hoe we het gaan regelen met de gegevens van hen die nog ontbreken en dat ik ook hun deel nog in bezit heb.

Ik zag overigens net dat zij een uur rijden bij mij vandaan zitten, dus dat wordt nog even zien hoe zij hun deel gaan krijgen :+ Maar dat hoor ik maandag dan wel.

rumay schreef:
Wat ik mij dan afvraag of iemand ooit de formulieren/papieren van de verzekering leest, als je dit wel doet dan weet je wat de procedure is

Bedoel je het schadeformulier? Want dat formulier gaat uit van de situatie dat je beide tegelijk het formulier invult en dan allebei jouw deel meeneemt, maar dat was bij mij dus niet mogelijk.

genja schreef:
Vaak kan je online schade melden.

En het bedrijf aan de overkant zou ik maandag even wat lekkers brengen met ene kaartje erbij. Kleine moeite.

Ik heb het bedrijf al meteen een bedankt-mailtje gestuurd :j Maar langsgaan is ook nog wel een idee inderdaad.

Steppe

Re: Schade aan geparkeerde auto, hoe werkt dat met verzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 01:10

ik bedoel als je een verzekering afsluit krijg je diverse papieren waar op staat wat te doen bij. Waarschijnlijk ook wel algemene voorwaarden.

hoefnageltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 02:15

Je auto pas naar een garage brengen nadat je contact hebt gehad met je verzekering. Vaak krijg je een garagebedrijf aangewezen door je verzekering, de schade expert komt daar dan ook de schade opnemen. Bij mijn verzekering mag ik best naar een andere garage, maar dat was minder gunstig (geloof iets met eigen risico, maar mijn laatste schade is van zo lang terug dat ik dat niet meer precies weet, xal ook wel per verzekering schelen)
Succes, ik hoop voor je dat de schade vlot en netjes wordt afgewikkeld.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 02:37

Je kunt toch het formulier opsturen?

Weet niet of het een orgineel moet zijn. Maar anders zou je het ook nog kunnen inscannen en mailen naar ze.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 20:24

SpeechLess schreef:
@Lara_Silver: bedankt voor de info, dat maakt het wel duidelijk. Komt zo'n schade expert bij je thuis of gebeurt dat bij een garage oid?

Dit gebeurt in de garage nadat de verzekering van de foutieve partij gecontacteerd is. Jij hoeft ook niks aan te melden bij je eigen verzekering, het zou niet gekker moeten worden, je bent immers niet foutief. Heb je al contact op genomen met de verzekering van de andere partij of met hun zelf?

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 20:41

Lara_Silver schreef:
SpeechLess schreef:
@Lara_Silver: bedankt voor de info, dat maakt het wel duidelijk. Komt zo'n schade expert bij je thuis of gebeurt dat bij een garage oid?

Dit gebeurt in de garage nadat de verzekering van de foutieve partij gecontacteerd is. Jij hoeft ook niks aan te melden bij je eigen verzekering, het zou niet gekker moeten worden, je bent immers niet foutief. Heb je al contact op genomen met de verzekering van de andere partij of met hun zelf?

Nou gewoon schade formulier naar je eigen verzekering sturen die regelt het met de verzekering van de tegenpartij. Ook de schade expert etc normaal komt die als de schatting van de schade boven de 1000 euro is.
En laat je niet naar een garage sturen in principe mag je gewoon naar garage die je zelf kiest

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-19 21:46

Ik heb gisteren contact gehad met de tegenpartij. Niet de bestuurder, maar het bedrijf dus (via hen gaat de verzekering namelijk). Zij wisten er gelukkig van af en vroegen naar een kopie van het schadeformulier en die heb ik ingescand en opgestuurd. Daarna niks mee gehoord. Dus als ik morgenochtend nog niks heb gehoord, ga ik er even achteraan of ze het goed ontvangen hebben en of ze er al mee bezig zijn.

Schadeformulier opsturen naar mijn verzekering was dus lastig, want hun verzekering gegevens waren niet ingevuld. Dus ik moest sowieso contact met hen opnemen en zij gingen nu contact met hun verzekering opnemen.
Ik verwacht dat de schade niet meer dan 1000 zal zijn, hoogstwaarschijnlijk moet het deel boven de voorband gewoon helemaal vervangen worden, maar denk niet dat dat zo duur is.

Qua garage was ik juist nog op zoek naar een nieuwe, omdat we verhuisd zijn. Maar wel goed om te weten dat je daar inspraak in hebt, want ik zou het dan het liefst vlakbij mijn werk laten doen. Dat is wel zo makkelijk.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 21:51

Vergis je niet in de schade je zit zo aan de 1000 euro. Vaak kan de garage wel globaal schatting maken

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 21:54

1000€ is niks hoor. Ik ben eens van achter aangereden, bumper stuk en wat krassen, zit je zo op €2000/€2500.
Auto van mn vader is van voren aangereden en de voorkant zat een beetje in elkaar, auto kon nog wel rijden. €16.000... kaching.... :wow:

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 22:00

Ik had al 1600€ schade nadat ik een hond voor de auto heb gehad.

Je zit zo over de 1000 heen hoor.

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-19 22:02

Ah oké, ik heb inderdaad ook geen idee van prijzen daarvan haha. Leek me niet iets super groots en ik heb maar een klein autootje :+ Maar we zullen het zien. Gelukkig hoef ik het niet te betalen :D

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 22:09

Schade loopt snel op hoor. Ik werd laatst ook aangereden. Dit grapje kostte ruim 1100. Via verzekering uiteraard.

Afbeelding

Edit, moest opnieuw gespoten, ook t scherm bij de voorwiel. En er moest een nieuwe koplamp in.

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-19 22:34

Oh jee, dan zal het bij mij wellicht toch ook wel oplopen qua bedrag. Mijne is er wel iets erger aan toe dan 'alleen' even spuiten :Y)
Afbeelding
Ik snap ook nog steeds niet hoe je dit voor elkaar krijgt door met een busje er tegenaan te rijden :+
Maar ik neem aan dat dat hele deel dus vervangen gaat worden. De motorkap is wel precies ongeschonden gebleven, dus dat scheelt wel.