Wat is jullie "drive" in het leven?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 22:38

IsaCalixa schreef:
Hoi iedereen,

De laatste tijd denk ik hier veel over na/voel ik me best slecht.. Daarom maak ik een topic; ik hoop dat het helpt om te horen hoe anderen in het leven staan.

Ik maak me vaak zorgen of ik als het ware wel "genoeg" uit mijn leven haal. Bijna elke dag lijkt soms hetzelfde; ik sta op, ga naar school, naar werk en ik ga weer slapen. Het is echt een sleur. Natuurlijk doe ik wel eens leuke dingen, spreek ik af met vrienden/familie etc, maar ik voel me toch vaak niet blij. Ik ben erg bang dat ik op een dag (ongeneeslijk) ziek word/een ongeluk krijg en dat ik dan spijt heb dat ik niet genoeg heb gedaan.

Ik probeer wel om nieuwe ervaringen op te doen, zo ga ik eenmaal per jaar op reis (ik probeer vaker, maar niet altijd genoeg tijd en geld), ook probeer ik wel andere dingen zoals een nieuwe sport of iets anders.
En verder geniet ik wel van kleine dingen, zoals met mijn hond wandelen. Maar op andere momenten, zoals tijdens werk, voelt het alsof ik mijn tijd verspil.

Hoe gaan jullie hiermee om? Wat is jullie "drive" (dus "waarvoor" leven jullie/wat vinden jullie echt belangrijk)? Zijn er meer mensen die dit gevoel hebben, of doen jullie er iets mee?

Alvast bedankt voor reacties.

Voor mij is het niet zo zeer 'wat je doet', je hoeft niet al die reizen etc etc te doen.
Je hoeft niet die duizenden likes op feestboek te halen.
Etc.

Maar MAAK dat je leven terwijl je dagelijkse dingen doet, leuk is!!!

Het gaat om "hoe" je de dingen doet.
Naar het werk fietsen, met je hond wandelen, eten koken. - daar ""moet"" het fijne gebeuren.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 22:43

Mijn dochters, mijn paarden en vakantie op de korte termijn. Een wereldreis en een tinyhouse op de lange termijn :):)

Palmera

Re: Wat is jullie "drive" in het leven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 23:05

Mijn drive is mezelf verbeteren. Zo vaak mogelijk.
Dat kan op werkgebied, geestelijk en momenteel ben ik voor lichamelijk bezig mezelf stevig aan te pakken.

Resultaat zien is mijn drive.

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 23:07

Mijn vrijwilligerswerk is mijn drive op dit moment. En mijn hond, familie en vrienden. Het behalen van een diploma en het vinden van een volgende woning.

En verder probeer ik mijn plezier te halen uit de dagelijkse dingen die ik doe. Fijne situaties te creëeren als ik bijvoorbeeld aan het puzzelen of lezen ben.

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 23:10

shirleyp schreef:
Ik heb geen echte drive en vind dat prima! Ik las laatst dit artikel:
https://www.npo3fm.nl/nieuws/tussenuur/ ... uk-te-zijn

Ik denk echt dat hij daar een punt heeft. Ik geniet van ‘gewone’ dagen, hoe suf en saai dat ook lijkt. Maar ik heb genoeg ellende meegemaakt om juist saaie en gewone dagen enorm te waarderen :)

Hier echt precies hetzelfde! Ik heb ook gewoon niets om het aan te vullen.

shirleyp
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 23:11

@Joolien, precies dat! Een drive hebben is natuurlijk heerlijk en hartstikke goed, maar het is ook oké om soms even gematigd door het leven te gaan. No worries als het leven niet altijd top is :j

LENTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 23:17

Ik heb dat ook een tijdje gehad en vond het ook niet prettig. Ik dacht: is dit het nou?!
Elke dag hetzelfde, werken, eten, douchen, tv, slapen...
Maar sinds ik samenwoon is er altijd wel wat te doen (huishouden, hond uitlaten, eten maken, boodschappen doen, klusjes etc) en eigenlijk constant als het weer even 'saai' wordt probeer ik te kijken waar ik kan innoveren met het bedrijf en komt er weer een groot project op m'n pad.
Voordat alles dan weer stabiel is ben je weken/maanden verder.
Ook lekker trainen met mn paardje. Ik heb nu wel een bepaalde mate van structuur maar niet het gevoel van een sleur.
Ik denk dat als je ambities hebt en je de mogelijkheid om elke dag een stapje dichterbij te komen dat het minder voelt als sleur.

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 23:19

De situatie waar ik mij nu in bevind is niet zo gunstig om mijn leven te beginnen opbouwen (al 2 jaar hopeloos aan het wachten om te kunnen emigreren), maar hetgeen waar ik altijd in kan verbeteren/ mee bezig kan zijn zijn al mijn passies.. paarden/fotografie/tekenen/stormjagen. En daar hoop ik ook succesvol in te zijn later
Ben ook vooral dankbaar dat ik al die passies heb

@Amalarab, tinyhouse wil mijn moeder ook realiseren :D
Vind ik zelf ook heel leuk

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 00:04

Ik ben gestopt met plannen 'waar ik over zoveel jaar wil staan'.

Als ik onder een auto loop is er geen 'over zoveel jaar' meer. :) Ik werk, waar ik blij van word en wat me geld oplevert (en dagbesteding :P ) en met dat geld doe ik waar ik nú blij van word. Al investeer ik uiteraard ook in de toekomst, ik zou niet kunnen zonder spaarrekening..

En waar ik nu blij van word? Mijn vriendin (leuke dingen met haar doen), familie en vrienden (tijd met ze doorbrengen), mijn paard (dressurmatig verder scholen en lekker het bos op), shoppen (voor het paard :') ), naar de bios en sauna en andere dingen waar ik een happy gevoel van krijg. :)

Wat ik graag zou willen is meer creatieve dingen oppakken. Weer cello gaan spelen, tekenen.. Maar dan moet ik eerst over mijn perfectionisme heen. :P

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 00:11

xTitanic, wat leuk! Heeft zij al concrete plannen? Ik nog niet vanwege kinderen.
Waar ga je naartoe emigreren?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 00:15

Als ik destijds gepland had wat ik allemaal had willen bereiken en daar nu op zou terugkijken. :n dan zou ik zo diepongelukkig worden denk ik. Zoveel plannen, goede opleiding, lang geleden ooit fit.

Ach en dan liijf doet boem, lijf denkt doe het zelf maar, tijd niet kunnen lopen, dag baan, dag toekomst, dag groot deel van hobbys en sporten, dag relatie, dag passie (gestopt met paarden erdoor) enz. Maar ik kijk naar wat ik nu en op de heel korte termijn kan doen.

Resultaat afgelopen drie jaar, festivals, eerste verre reis en er volgden in jaar tijd nog twee en er staan er twee op korte termijn geboekt. Snorkelen bij koraal check, <3 dolfijnen in het wild zien check, *\o/* (beiden al als klein meisje als wens) vietnam en rijstvelden zien check <3 eerste twee hopelijk op bali dadelijk kunnen herhalen. En hopelijk voor die tijd noorderlicht zien in lapland. Stond voor drie jaar geleden bij 25 jarig trouwen op de "planning" ach de 25 jaar niet gehaald maar nu drie jaar later ga ik alsnog, dat zijn de kleine dingen waarvan ik geniet,

Vliegen met zweefvliegtuig check. Kortom nu mijn lijf even meewerkt ben ik in best rap tempo mijn dromen aan het verwezenlijken. Onder het mom uitstel kan heel goed afstel worden. :j

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 00:18

Ik ken je gevoel wel, gelukkig heb ik dat gevoel al een hele tijd niet meer gehad. Ik had dat gevoel vooral heel erg toen ik voor een periode fulltime hersenloze fabriekswerk deed en de persoonlijke omstandigheden daarnaast nou ook niet denderend waren (zacht uitgedrukt). Was gewoon een zware poedersuiker. Het was echt opstaan, werken, huishoudelijke taken, eten, slapen. En dat door. Ook in de middelbareschooltijd heb ik regelmatig getwijfeld of ik het leven nou wel zag zitten. Dat iedereen zei dat de middelbareschooltijd de meest relaxte tijd van je leven is maakte het nou niet veel beter -O-
Dat waren eigenlijk de echt grote dieptepunten.. En het idee dat het vrijwel niet erger kon en dat ik binnen 6 maand weer in Canada zat, dat hield me echt overeind. Deze dieptepunten hebben me wel heel erg geholpen om te beseffen wat ik nou eigenlijk precies wil in het leven en heeft me er ook toegezet om toch wel een opleiding te gaan doen. :')

Gelukkig heb ik ook mega hoogtepunten gehad, die zijn natuurlijk net zo belangrijk als dieptepunten. Ik heb zelfs een tijd gehad dat ik echt zoiets had van 'als ik nu dood zou gaan, dan ga ik dood als het gelukkigste meisje van de wereld'. En eigenlijk, eigenlijk heb ik de belangrijkste dingen voor mezelf al bereikt. Daar haal ik ook veel geluk uit.

Ik heb echt doelen nodig in mijn leven. Ergens om naar toe te werken en naartoe te leven, maar toch tegelijkertijd wel kunnen genieten van het hier en nu. Ik kijk bijvoorbeeld heel erg uit naar emigreren, maar toch ben ik ook in Nederland nu wel gelukkig en probeer ik te genieten van alles wat ik hier heb. Natuurlijk lukt dat niet altijd, maar al met al kan ik wel zeggen dat ik me grotendeels van de tijd echt gelukkig voel.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 00:22

Ik doe wat ik leuk vind, maar echt een drive ofzo voel ik niet. Behalve dan de dingen doen die ik leuk vind. Hoe heerlijk simpel kan het leven zijn.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-19 00:22

Wat een mooie reacties van sommigen, mensen die mooie doelen hebben of dromen hebben waargemaakt, maar zo te zien ook veel mensen die van kleine/dagelijkse bezigheden genieten.

Het helpt wel wat om dit te lezen, bedankt :)

Ik zal als ik tijd heb nog wat meer reageren

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 01:23

Mijn drive zijn mijn kinderen. Ik heb zelf hersenletsel wat mij toch best wel beperkt maakt. Wat dus ook frustrerend is. Maar door en voor mijn kinderen ga ik door!

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 01:24

Mijn drive op dit moment is mijn gezin en mijn werk. Toevallig had ik het laatst met mijn man over wat geluk voor hem en voor mij betekent.
Want dat wil ik zijn, gelukkig. En vroeger deed ik alles maar omdat het moest, en omdat een ander het zei, omdat een ander dat ook doet, omdat een ander het leuker heeft dan ik (dat dacht ik).

Nu sta ik heel anders in het leven. Ik kan genieten van het voorlezen aan mijn dochter, tot een nieuw project opzetten op mijn werk. Vanmiddag met de slee, dochter en hond op pad. En ik was echt intens gelukkig.

Mijn man en ik werken allebei hard, we doen allebei nu sinds 2 jaar iets wat we echt leuk vinden. Waarom werken we zo hard dacht ik laatst? Om nét die dingen te doen waar we op dat moment zin in hebben, of al jaren wilden.

Zo komt er eindelijk een overkapping en een schuur, zodat we savonds heerlijk daaronder kunnen zitten, samen onder een dekentje. Mooie vakanties en volgend jaar een lange reis. Alleen de voorbereiding en voorpret kan ik al van genieten.

Ik leef meer bewust. Zeg nee tegen dingen die ik niet wil of denk dat het mij niet gelukkig maakt. Dat vond ik altijd moeilijk maar heb dat echt geleerd afgelopen jaren. Ik zeg ook vaker ja op nieuwe dingen.

Wat me ook heeft geholpen is mensen die heel negatief zijn, zoveel mogelijk te weren. En dat is lastig.. maar helpt mij wel.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 01:36

Qua zingeving en voldoening; dat vind ik in ons gezinshuis. Het gevoel dat ik voor een periode de jongeren die bij ons wonen een veilige en fijne plek kan bieden maakt dat ik mijn leven als zinvol ervaar.
Mijn jeugd (niet altijd makkelijk), mijn studie en levensgebeurtenissen en vooral ook de mensen die ik nu om me heen heb (relatie, vrienden, familie, ons gezinshuisteam), maken dat ik sinds de laatste paar jaar op een manier in het leven sta waar ik blij en tevreden mee ben.
Ik waardeer het denk ik zo, omdat het ook echt wel anders geweest is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 02:41

Ik heb eerst heel wat jaren nodig gehad om mijn echte passies te (her)ontdekken.

Sinds ik deze ken, wijk ik hier niet meer van af. Ik wil alleen nog dingen doen die met mijn passies te maken hebben, anders vind ik het tijdverlies en zonde, het leven is namelijk te kort. Je moet eigenlijk trouw leren zijn aan jezelf :)

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 02:50

Mijn drive is mijn man, kinderen en kleinkinderen.
Afgelopen maandag zijn we bijna onze jongste dochter verloren bij een hele heftige keizersnede, zal jullie de details besparen, waarbij we er weer een pracht kleindochter bij hebben gekregen en onze dochter het, zover het kan, ook weer goed doet goddank maar het is dankzij de goede voorbereidingen van de artsen dat ze er nog is.
We proberen te doen wat we kunnen, al kan ik niet zo helpen als ik wil want heb erg last van artrose maar ik voel me best gezegend met mijn gezin.

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 04:32

Ik herken je gevoel heel erg.. Nu 31 jaar en heb een hele lieve vriend en 2 jaar. Toch leefde ik niet het leven wat ik zelf wilde. Ik deed het vooral omdat ik anders niet aan de volwachtingen voldeed.
6 maanden geleden ging bij mij de knop om... "Vrienden" die nooit meer wat laten horen of aardig doen in je gezicht spreek ik niet meer.. Ik ben er klaar mee. Op dit moment dus geen vrienden meer over helaas maar dat komt vanzelf wel weer.

Ik wil reizen, de wereld zien en op avontuur, geen 9-5 baan en die verplichte sleur.
mijn vriend wil dat dus wel en dus moesten er compromis komen.. We zijn op dit moment 3 maanden aan het reizen *\o/* .. Daarna worden het waarschijnlijk meer en kortere reisjes en uitstapjes.

Wij maken een lijstje waarbij we schrijven wat we willen doen/zien/ervaren en daar gaan we mee op pad.. Ook de kids hebben hier veel inspraak in.

Op dit moment werkt dit om mijn drive te houden! Ik wil geen spijt krijgen van dingen die ik juist niet heb gedaan.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 07:56

Geweldig liesj, soms denk ik ook om alles op te zeggen en gewoon te gaan en we zien wel, maar ja het maakt me ook onzeker dat ik dan niks heb om op terug te vallen of wat als het ergens heel erg bevalt maar je krijgt daar geen visum.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 08:06

Toen ik jonger was, was dat absoluut het bereiken van doelen op allerlei gebieden (carrière, paarden). Dat kon me echt een kick geven en heb jarenlang keihard gewerkt. Nu heb ik die doelen eigenlijk allemaal bereikt en is er langzaam het gevoel dat ik kan gaan oogsten wat ik heb gezaaid. In plaats van het vrij onrustige gevoel van door, door, door voel ik langzaam meer rust en warmte en merk ik dat ik me nu meer richt op een fijn plekje thuis, ontspanning, gezelligheid. Genieten van wat ik heb bereikt met alle jaren hard werken. Ben ook in verwachting nu dus dat past er helemaal bij <3

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 08:34

Ik help anderen (mens en dier) graag maar ben zelf wat overhoop zowel fysiek als mentaal. Ik ben nu dus kei hard aan mezelf bezig zodat ik mijn geluk kan gaan delen {:}

Verder denk ik veel over wat ik in de toekomst wil, in het verleden zijn al flink wat "onhaalbare" dromen toch uit gekomen :j

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 08:35

Ik heb een doel qua carrière en ben daar nog mee bezig. Dat gaat ook zeker nog een paar jaar duren dus daar ben ik wel even zoet mee.

Werk/school hoort gewoon bij het leven... Er zijn genoeg mensen die dat saai vinden/liever iets anders zouden doen, maar ja, je moet toch werken voor je geld :D . Maar zag ergens de spreuk 'werken om te leven, niet leven om te werken' en dat vond ik een goede.

Verder reis ik heel graag en wil ik in ieder geval 1x per jaar een verdere/duurdere reis maken, tot nu toe lukt dat. En ik plan graag dingen met vrienden etc.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 08:44

Ik ben nog opzoek naar mijn drive :')
Momenteel ben ik weer into fotografie, vind het echt heel leuk. Maar of het nou mijn drive is.
Mijn opleiding vind ik gewoon bagger dus dat is zeker niet mijn drive. Soms ben ik jaloers op mensen die ik dan keihard zie blokken voor tentames :')
Dan denk ik Ooh dat wil ik ook, eindstand ik leer niet weet niet eens dat er een tentamen is. Bij mij zijn toetsen altijd een verrassing.
Nee ik heb gewoon een jaloezie als ik gedreven mensen zie, want dat wil ik ook! Maar ik werk mezelf altijd tegen 8)7