IsaCalixa schreef:Hoi iedereen,
De laatste tijd denk ik hier veel over na/voel ik me best slecht.. Daarom maak ik een topic; ik hoop dat het helpt om te horen hoe anderen in het leven staan.
Ik maak me vaak zorgen of ik als het ware wel "genoeg" uit mijn leven haal. Bijna elke dag lijkt soms hetzelfde; ik sta op, ga naar school, naar werk en ik ga weer slapen. Het is echt een sleur. Natuurlijk doe ik wel eens leuke dingen, spreek ik af met vrienden/familie etc, maar ik voel me toch vaak niet blij. Ik ben erg bang dat ik op een dag (ongeneeslijk) ziek word/een ongeluk krijg en dat ik dan spijt heb dat ik niet genoeg heb gedaan.
Ik probeer wel om nieuwe ervaringen op te doen, zo ga ik eenmaal per jaar op reis (ik probeer vaker, maar niet altijd genoeg tijd en geld), ook probeer ik wel andere dingen zoals een nieuwe sport of iets anders.
En verder geniet ik wel van kleine dingen, zoals met mijn hond wandelen. Maar op andere momenten, zoals tijdens werk, voelt het alsof ik mijn tijd verspil.
Hoe gaan jullie hiermee om? Wat is jullie "drive" (dus "waarvoor" leven jullie/wat vinden jullie echt belangrijk)? Zijn er meer mensen die dit gevoel hebben, of doen jullie er iets mee?
Alvast bedankt voor reacties.
Voor mij is het niet zo zeer 'wat je doet', je hoeft niet al die reizen etc etc te doen.
Je hoeft niet die duizenden likes op feestboek te halen.
Etc.
Maar MAAK dat je leven terwijl je dagelijkse dingen doet, leuk is!!!
Het gaat om "hoe" je de dingen doet.
Naar het werk fietsen, met je hond wandelen, eten koken. - daar ""moet"" het fijne gebeuren.

) en met dat geld doe ik waar ik nú blij van word. Al investeer ik uiteraard ook in de toekomst, ik zou niet kunnen zonder spaarrekening..
), naar de bios en sauna en andere dingen waar ik een happy gevoel van krijg.
dan zou ik zo diepongelukkig worden denk ik. Zoveel plannen, goede opleiding, lang geleden ooit fit.
dolfijnen in het wild zien check,
(beiden al als klein meisje als wens) vietnam en rijstvelden zien check