lowbudget houten vloer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 15:21

Als je grenen of vuren gaat gebruiken, hou er dan rekening mee dat deze houtsoort door invloed van licht en warmte verkleurt naar een steeds meer oranje/bruine kleur. Dat hoeft geen nadeel te zijn maar weet dat dit gebeurt.

Je kan een grenen vloer wel lakken of verven maar de hars die in het hout is verkleurt ook de verf dus als je voor een whitewash gaat krijg je gele vlekken in je vloer.

Eiken heeft deze eigenschap niet en laat zich makkelijker behandelen met een olie of was.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 15:27

DubbelDun schreef:
Ik kan me ook niet indenken dat je alleen maar de vloer kunt nemen. Dan zou je écht gratis een vloer hebben :D

Klopt, Bebo maakt mijoenenwinsten, dat lukt niet als je je handel gratis weggeeft. Die winst moet ergens vandaan komen hè?

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 15:37

meggiemeg schreef:
Is vuren of grenen niet te zacht hout voor een vloer? Krijg je niet snel butsen er in van de meubels of andere scherpere dingen?

Ik heb het in een gemeubileerd appartement gehad (grenen), ik zou het nooit zelf kopen.
De kwaliteit was niet goed genoeg. Het is niet voor niets goedkoop natuurlijk. Daarnaast vind ik het een heel andere, mindere naar mijn smaak, uitstraling hebben. Grenen is voor mij ouderwets op een niet retro manier.

Nies_

Re: lowbudget houten vloer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 16:05

25 vierkante meter is niet zo veel, dan kun je met een heel klein beetje geluk een mooie restpartij kopen voor weinig geld. Ik zou dus gewoon eens bij wat bedrijven langs gaan en kijken wat ze hebben liggen.

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 16:46

Wij hebben hier een grenen vloer, die we wit geverfd hebben. Ik vind het er waanzinnig uit zien, maar toch... ik zou nooit maar dan ook NOOIT opnieuw een grenen vloer nemen! het hout is zo zacht dat de krassen van de nagels van onze honden er al in komen te staan, laat staan als er eens iemand op naaldhakjes loopt. Een harde lak er overheen is onverstandig, want dan loop je het risico dat de lak harder is dan de vloer eronder (die bij krassen wel gewoon indeukt), waardoor er chips van de lak af springen. Wij hebben het advies van de leverancier opgevolgd en een dure flexibele lak genomen die het deuken en krassen van de vloer blijft volgen maar ook met die lak kan een beschadiging niet voorkomen worden. Inmiddels hebben we er maar bij neergelegd dat onze vloer met de tijd steeds meer een 'beachhouse-look' krijgt

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 16:57

Sorry, ben aan het rommelen. Verwijderd :)