Wanneer de buurvrouw naar buiten komt om te vragen of lukt..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 00:21

Lara_Silver schreef:
Gewoon deze 3 zaken bij de hand hebben voortaan, heb je nooit meer dat soort problemen. (en de siliconenstick en slotontdooier preventief gebruiken zo nu en dan)

[ [url=m/3y3Ksx.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/mc1k6K.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/oRrLMJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb ze ook!

In mijn auto... :+ geen aanrader trouwens om ze in je auto te bewaren :')

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 00:22

Ik kreeg de poort niet open. (Van het slot)
Na enkele minuten open, kreeg ik hem niet meer op slot. Toen heb ik het opgegeven. :')

Collega’s hadden ook allemaal ruzie met de deuren van auto’s open krijgen. Ik had op de fiets nergens last van was mijn gedachte. Tot de poort dus niet open ging. _O-

AbleToDream

Re: Wanneer de buurvrouw naar buiten komt om te vragen of lukt..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 00:26

Oh yeey dat is inderdaad niet handig om dan via de koffer in je auto te kruipen! 0.0
Ik leg als ik weet dat het gaat vriezen een hoes over mijn klein auto'tje, die bedekt net mijn ramen en handvaten van de deuren dus dan hoef ik s ochtends alleen maar de hoes eraf te doen, er door te rijden zonder krabben ;)

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 00:32

Hier gelukkig een automatisch deurvergrendeling al heb ik de eerste en laatste product op de foto’s ook. De eerste in de auto, de laatste in de schuur.

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 00:36

Zo ideaal, automatische deur vergrendeling _O-

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 00:41

Autosleutel met afstandsbediening voor deurvergrendeling bedoel ik :=
Tijd om te gaan slapen :+

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 00:46

Ik stond vanochtend ook. Kindjes klaar om naar de opvang te gaan. Auto van het slot gebliept. Alle deuren vast gevroren. Uiteindelijk ook met warm water de boel open gekregen. Misschien toch ook eens voor zo'n stick kijken.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 00:51

Indi_Vito schreef:
Zo ideaal, automatische deur vergrendeling _O-

Heb ik ook, maakte hier niets uit :+

Ik moet morgen vroeg weg, dus heb de auto aan de bestuurderskant van het slot gelaten en een deken erover gegooid, dan kom ik er morgen in ieder geval in :=

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 01:09

Ik kreeg vanochtend met wat moeite mijn deur wel open, maar toen niet meer dicht {:)-:( . Moet toch ook maar even gaan kijken naar zo'n siliconenstick. Collega van me had eerst haar eigen auto geprobeerd, daar zat alles dichtgevroren en is toen via het achterportier van de auto van haar man naar binnen gegaan en zo naar werk gekomen.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 09:22

Ik heb gister wel serieus overwogen om via de kofferbak te gaan maar gelukkig de deur met wat duwen en voorzichtig trekken na een minuut of 5 wel open gekregen.

Was dus duidelijk niet de enige :')

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 09:30

De auto die ik voor de deur heb staan heeft automatische vergrendeling en ging echt van het slot af.
Maar als de deur zit vastgevroren gaat ie nog niet open.
Zonder nadenken ging hij met grof geweld trekken open :')
Later dacht een lichtpuntje in mij van oja, volgende keer wellicht uitkijken want het is niet jou auto :)F

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 09:46

Ik spuit altijd silicone spray op mijn rubbers zodra er vorst voorspelt wordt. Helemaal ideaal dat spul. 1 keer gehad dat ik niet mijn auto in kon omdat ik deze tip nog niet kende. Kon toen mijn oude werk bellen.

Maar pas wel op met dat warme water dames: het kan wezen dat je ramen pang zeggen. Buurvrouw had iets te warm water met iets wat kouder weer en kon gelijk voor en achterramen laten vervangen.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 09:56

Inderdaad, en koud water doet ook de truc. Zo kon ik gisteren mezelf mijn auto binnen gieteren want de achterklep zat ook vastgevroren.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 10:42

Ik heb gisteren ook aan alle deuren staan hijsen. Alles zat dichtgevroren. Siliconenspray zal ik zo even gaan halen. :D

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 10:46

Ik heb geen auto maar fiets naar het werk.
Als eerste erachter komen dat mijn ketting slot bevroren is, na goed eerst maar de vuilnus snel in bak doen.
Ik stond daar 10 min. Te prutzen en heb uiteindelihk maar een deel van mijn koffie erover gegoten.

Ik kon eindelijk op weg, merk ik dat versnellingen bevroren zijn..
Kon ik de gehele weg in de eerste versnelling fietsen.. -_-

Ik was daardoor te laat en bek af op het werk xD

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 10:49

Die ruitontdooispray is anders ook leip spul. Dacht leuk te zijn en krabben te voorkomen vorige winter. Ik rij weg en binnen 100 meter zag ik dus NIKS meer omdat de spray weer keihard bevroren was op mijn ramen.. Levensgevaarlijk. Die heb ik dus weer weg gekiept.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 10:51

Ik had het met mijn scooter slot en alle knopjes om te starten/knipperlicht/handremmen etc. De oplossing; een fohn en een verlengsnoer :D

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 10:52

Arashah schreef:
Als eerste erachter komen dat mijn ketting slot bevroren is, na goed eerst maar de vuilnus snel in bak doen.
Ik stond daar 10 min. Te prutzen en heb uiteindelihk maar een deel van mijn koffie erover gegoten.

Nu ik dit lees denk ik: hoe slim :)*
Ik stond dus gister met 1 hand aan m’n deuren te trekken en in m’n andere hand hield ik m’n koffie, had die er net zo goed overheen kunnen gieten _O- Les voor de volgende keer zullen we maar zeggen haha

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 10:53

Hahaha ik had dit gisterochtend ook.. Alle deuren dicht gevroren. Ik heb uiteindelijk rechtsachter open gekregen en ben toen erin geklommen. Op plek van bestemming kon ik wel gewoon de linksvoor openen. Toen waren de rubbers ontdooid!

Slagroomsoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 11:22

CRos95 schreef:
Arashah schreef:

Nu ik dit lees denk ik: hoe slim :)*
Ik stond dus gister met 1 hand aan m’n deuren te trekken en in m’n andere hand hield ik m’n koffie, had die er net zo goed overheen kunnen gieten _O- Les voor de volgende keer zullen we maar zeggen haha

De rubbers van je auto zullen dit alleen niet zo leuk vinden ;)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 11:29

Herkenbaar verhaal. _O- kan me de buurvrouwen voor de geest halen samen over de balustrade hangend. }>

Is me ook al eens overkomen. Ellende was deuren waren niet bevroren. Honden vast in de auto gezet spullen gepakt en toen zaten de rubbers vastgevroren. Uiteindelijk via de achterklep naar binnen en over de stoelen naar voren geklommen.

Mijn deur zat gister ochtend ook aardig vast. Was rubbers vergeten te doen. Deicer en slotspray aanwezig alleen bij vastgeplakte rubbers lastiger. En in mijn bus nu wordt dat een uitdaging. Schuifdeur zal wel opengaan maar dan langs het hondenrek komen over de bank naar voren komen. Oef :') vrees dat dat niet gaat lukken. :+

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 11:34

annepaardoes schreef:
Ik dacht echt dat de clue van je verhaal was dat je bij andermans auto stond :')

Ik ook :') Hier had ik gister eerst een uitdaging met het vastgevroren tuinhek (van de schutting dus klim je niet even overheen) en daarna mijn autodeur. Uitdaginkjes om op je werk te raken :D

rink

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 11:52

You made my day! :')

Overigens heb ik dit eens op een overvolle AH parkeerplaats gedaan.. boodschappen gedaan alleen de kofferbak open doen, alvast de sleutels voorin gooien, handig voor straks voor het starten.. ja beetje jammer als je deuren nog int slot zitten ondat je geen centrale deurvergrendeling hebt.. mensen kunnen echt gênant staren, maar via je kofferbak in Opel Corsa kruipen is ook ietwat gênant..

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 12:22

Mijn automatische spiegels zaten vastgevroren... -O-
Halve bus ruitontdooier (bij gebrek aan beter) verder ging er welgeteld eentje open. It’s something...? :+
Heb ze na het ritje maar even van automatische stand afgehaald tot het weer beter weer wordt!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 13:28

zonnebloem18 schreef:
annepaardoes schreef:
Ik dacht echt dat de clue van je verhaal was dat je bij andermans auto stond :')

Precies dit.

Gelukkig ben je wel in de auto gekomen. Misschien een flesje slotontdooier halen voor de volgende keer.

En dan niet zo dom zijn als mij: ik had dat flesje in de auto liggen! :')