vilheide schreef:Ik rij bij een grote landelijke rijschool.
Mijn pakket bestond in eerste instantie uit 30 lessen en examen, bij niet slagen bieden ze een herexamenpakket aan van 4 x 100 minuten en gratis herexamen.
Tijdens het lessen kreeg ik regelmatig te horen dat ik vlotter door moest rijden want dat zagen ze graag bij het CBR, maar als ik dit tijdens een examen deed, kreeg ik achteraf van de examinator te horen dat ik te vlot reed. Ook bij rotondes wachtte ik volgens instructeur vaak te lang en kon ik makkelijk voor die bepaalde auto gaan. Tijdens het examen kreeg ik vervolgens weer te horen dat ik juist beter kon wachten. Allemaal dus best tegenstrijdig.
Dit herken ik wel hoor. Ik kreeg ook te horen dat ik te voorzichtig en onzeker reed van mijn instructeur, dus bij het examen extra gas erop en nergens langer dan strikt noodzakelijk gewacht. Geslaagd met de mededeling dat ik wel iets minder gehaast moest rijden
Terwijl mijn zusje juist weer hoorde dat ze meer door moest rijden na haar examen. Het is ook gewoon een beetje geluk hebben met je examinator heb ik het idee.
Balen wel dat je al vijf keer op bent geweest. Vind ik ook erg veel voor 50 lessen... Ik denk dat een andere instructeur een goede verandering is. Ik zou eerst dit even afwachten en weer wat vertrouwen op doen. Mocht je merken dat het écht bij het schakelen misgaat kun je altijd nog overstappen naar een automaat. Maar als het kan echt proberen met een schakelauto (?) af te rijden, heb je later alleen maar profijt van!