Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
karuna schreef:heb 400 gevonden. Hang nu met verzekeraar aan de lijn of zij vergoeden. Bestel ik 10 doosjes 200 stuks kom ik zeker 70 dagen mee vooruit dan
Niet iedereen kan zomaar 20 euro missen.
eh dat is een twee drie kotsen maar. Zelfs de minste hoeveeheid aspartaam en lactose komt er binnen tien minuten weer uit. Aspartaam alleen aan de bovenkant, lactose aan twee kanten.geen optie dus.
daar loop ik met veel pillen tegenaan. De laatste ab in frankrijk was minimale aspartaam. Was dat of niks en ivm longonsteking moest ik meteen beginnen. Na 24 uur overgeven en daar weer zetpillen voor mogen gebruiken konden ze andere leveren bij de pharmacie.
buiten dat wat niet volledig vergoed wordt. Al die kleine beetjes zelf betalen loopt hier flink op tot in slechte maanden 100/150 euro even zelf ophoesten. Naast eigen risico dus
en twee afwijkende brilglazen a 350 euro per stuk (ipv e verwachte een glas) deze maand.
mijn lijf verdraagt het gewoon niet. Allergoloog heeft alle varianten geprobeert. Maar lactose wordt gewoon niet omgezet, kerutab of kerulac helpt geen barst. Ik word er flink ziek van. Ook de zogenaamde lactosevrije (lees arme) melk die behandeld is met kerulac komt er in dezelfde vaart weer uit Ibbel schreef:Ik weet dat het bijna nergens meer gebeurt, maar daarom moet een beetje apotheker het nog wel kúnnen. Dat ze vaak niet willen, en dat verzekeringen er nogal eens over zeiken, dat klopt helemaal. Maar iemand gewoon met lege handen laten staan is onzin. Er is gewoon een oplossing voor.
Daar doen die gasten tenslotte hun opleiding voor. Anders zijn het niet meer dan verheerlijkte dozenschuivers, let's be fair. Want de medicatie-interacties staan gewoon in de computer, daar hoeft een apotheker ook z'n hoofd niet meer voor te gebruiken.
Belachelijk eigenlijk dat die troep gewoon in medicatie gaat. Warboel schreef:Ik ga hier ook problemen mee krijgen. Ik slik 75 mg Sertraline per dag, een tablet van 50 en een van 25 mg.
Nou was ik vandaag in de apotheek en die vertelde me dat de 25 mg niet meer te bestellen is.
Dus was haar idee om dan de 50 mg te gaan breken. Maar ik krijg sinds 1 januari een ander merk omdat dat moet van de verzekering en die is filmomhuld en dus niet te breken. Dus de dosis waar ik het relatief goed op doe is gewoon niet te doen. Su-per handigTerug naar 50 is nog even geen optie en naar 100 eigenlijk ook niet. Dat wil de arts niet.
Firelight schreef:En Apothekers verkopen medicijnen aan het buitenland https://nos.nl/artikel/2269422-apotheke ... nland.html
Iets gaat hier vreselijk mis.
Shenavallie schreef:Warboel schreef:Ik ga hier ook problemen mee krijgen. Ik slik 75 mg Sertraline per dag, een tablet van 50 en een van 25 mg.
Nou was ik vandaag in de apotheek en die vertelde me dat de 25 mg niet meer te bestellen is.
Dus was haar idee om dan de 50 mg te gaan breken. Maar ik krijg sinds 1 januari een ander merk omdat dat moet van de verzekering en die is filmomhuld en dus niet te breken. Dus de dosis waar ik het relatief goed op doe is gewoon niet te doen. Su-per handigTerug naar 50 is nog even geen optie en naar 100 eigenlijk ook niet. Dat wil de arts niet.
Het voordeel van sertraline is dat je die ook vloeibaar kunt krijgen. Je zou dan naast een tablet van 50mg een vloeibaar deel van 25ml kunnen innemen. Ik brak mijn pillen voorheen ook, maar dan krijg je toch een onbalans omdat je ze niet goed kunt breken (de ene keer een klein stukje, de andere keer een groter stuk).