Pijnstillers niet leverbaar tot eind maart.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Astorga

Re: Pijnstillers niet leverbaar tot eind maart.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 19:03

En dan hebben we de Brexit nog niet gehad..
Bij een no deal gaan er waarschijnlijk nog meer problemen komen qua medicatie en andere medische artikelen.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 19:08

lactase pilletje er bij nemen? Dan is lactose niet zo een groot probleem toch. Ik heb zelf ook lactose intollerantie en mijn ervarig is dat de hoeveelheid in geneesmiddelen echt miniem is dus dat je daar amper / geen last van hebt zeker niet met een lactase pilletje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 19:12

karuna schreef:
heb 400 gevonden. Hang nu met verzekeraar aan de lijn of zij vergoeden. Bestel ik 10 doosjes 200 stuks kom ik zeker 70 dagen mee vooruit dan

Nouja, lekker belangrijk toch, of het vergoed wordt?
Je hebt het nodig omdat je zonder niet best functioneert, neem aan dat je het over pijn hebt dan!
Hup, inslaan! :D

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 19:15

Lactase pilletjes kosten mss 20 euro en dan is je probleem ook opgelost :+

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 19:16

Jullie hebben blijkbaar meer te besteden dan ik.... :roll: Niet iedereen kan zomaar 20 euro missen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-19 19:24

Lactase pillen. :P eh dat is een twee drie kotsen maar. Zelfs de minste hoeveeheid aspartaam en lactose komt er binnen tien minuten weer uit. Aspartaam alleen aan de bovenkant, lactose aan twee kanten.geen optie dus. :n daar loop ik met veel pillen tegenaan. De laatste ab in frankrijk was minimale aspartaam. Was dat of niks en ivm longonsteking moest ik meteen beginnen. Na 24 uur overgeven en daar weer zetpillen voor mogen gebruiken konden ze andere leveren bij de pharmacie.

En gelukkig kan ik zelf betalen maar ken genoeg voor wie dat geen optie is. Ruim 40 euro aan medicatie nu zelf ophoesten. -O- buiten dat wat niet volledig vergoed wordt. Al die kleine beetjes zelf betalen loopt hier flink op tot in slechte maanden 100/150 euro even zelf ophoesten. Naast eigen risico dus
Laatst bijgewerkt door karuna op 16-01-19 19:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 19:25

Lalidan schreef:
Jullie hebben blijkbaar meer te besteden dan ik.... :roll: Niet iedereen kan zomaar 20 euro missen.

Je kan geen €20 missen voor 70 dagen pijnstillers? Dat is €2 per week..

Edit: hmm ja als er zo meerdere zaken zijn loopt dat natuurlijk wel op! Begrijp dat het dan opeens een smak geld wordt..

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-19 19:27

Moet je wel even voorschieten kunnen. Ik ken genoeg mensen die dat niet hebben liggen hoor. Gelukkig jan ik betalen. Al komt het ongelukkig samen met scootmobiel accus a 650 euro die vandaag stuk bleken en helaas op eigen rekening komen -O- en twee afwijkende brilglazen a 350 euro per stuk (ipv e verwachte een glas) deze maand.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 19:33

Maar lactase werkt niet bij jou dan of ik begrijp niet wat je bedoeld? Van zo een kleine hoeveelheid lactose kan je amper last hebben en lactase pillen neutraliseren dit gewoon..

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-19 19:41

Eh van een minimale hoeveelheid lactose word ik doodziek. Sporen van is nog te doen meer dan dit is letterlijk kotsziek worden voor een week met leegloop aan de onderkant er gratis bij. %) mijn lijf verdraagt het gewoon niet. Allergoloog heeft alle varianten geprobeert. Maar lactose wordt gewoon niet omgezet, kerutab of kerulac helpt geen barst. Ik word er flink ziek van. Ook de zogenaamde lactosevrije (lees arme) melk die behandeld is met kerulac komt er in dezelfde vaart weer uit

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 20:32

Kerutab werkt bij mij ook niet disulact forte wel! De moeite om eens te bekijken!

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 20:41

Karuna, ik heb niet alles gelezen, maar ik slik ook tramadol en heb nergens last van. Uiteraard in het begin niet gereden, maar heb na een gewenningsperiode ( waar ik ook geen last had) gewoon gaan autorijden. Zelfs als beroepschauffeur. Maar heb er dus geen last van. Misschien als je het een periode de kans geeft is het bij jou ook niet meer van belang.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 21:02

Ibbel schreef:
Ik weet dat het bijna nergens meer gebeurt, maar daarom moet een beetje apotheker het nog wel kúnnen. Dat ze vaak niet willen, en dat verzekeringen er nogal eens over zeiken, dat klopt helemaal. Maar iemand gewoon met lege handen laten staan is onzin. Er is gewoon een oplossing voor.
Daar doen die gasten tenslotte hun opleiding voor. Anders zijn het niet meer dan verheerlijkte dozenschuivers, let's be fair. Want de medicatie-interacties staan gewoon in de computer, daar hoeft een apotheker ook z'n hoofd niet meer voor te gebruiken.

Nou geneesmiddel onderzoek waar jij blijkbaar in zit is toch echt Iets anders als in een apotheek werken. En wat al gezegd is een interactie wordt inderdaad door de computer aan gegeven. Maar de oplossing hiervoor niet die moet assistente /apotheker toch echt zelf bedenken.
Geneesmiddelen zelf bereiden mag in de meeste apotheken niet meer. Buiten dat de zorgverzekeraar het helaas gewoon niet vergoed. Dat bereiden kan je nog uitbesteden maar is heel erg kostbaar en als de patiënt het zelf moet betalen worden ze daar niet blij van logisch .

Het is op dit moment een drama met leveringen ik deed maandag ern bestelling en 19 dingen waren niet leverbaar

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 21:28

Blegh waardeloos is dat Karuna als je voor zoveel dingen intolerant bent en dan in de problemen komt. Fijn ook als een apotheek dat gewoon even leuk niet serieus neemt en zegt zoek het maar uit. Top.
Je aspartaam ken ik, al ben ik minder gevoelig dan jij, ik kan bv wel een kauwgum eten, maar een blikje cola light komt er met dezelfde rotvaart weer uit. := Belachelijk eigenlijk dat die troep gewoon in medicatie gaat.

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 22:07

Wordt ibuprofen nu nog vergoed dan? Dacht dat er per 2019 wat dingen veranderd zijn inzake de vergoeding van paracetamol e.d. die ook vrij verkrijgbaar zijn.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-19 22:08

Ja die blijft vergoed gelukkig :j mits op recept

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 10:59

Laatst bijgewerkt door Firelight op 28-01-19 11:14, in het totaal 1 keer bewerkt

rabbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 11:11

Ibuprofen zakjes van sandoz zijn wel weer leverbaar. Weet even niet uit mijn hoofd of daar lactose in zit. Maar dat is cbg-meb zo uit te zoeken.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-19 11:14

Sandoz is met aspartaam. Die was leverbaar maar mag ik niet hebben ook. Maar had het artikel ook gelezen, schokkend voor een paar (nou ja zal wel veel zijn) centen,

Ik heb inmiddels op eigen kosten brufen 400 liquid 10 doosjes besteld en binnen, die gaan voor nu goed. Daarmee kom ik wel even vooruit

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 11:30

Warboel schreef:
Ik ga hier ook problemen mee krijgen. Ik slik 75 mg Sertraline per dag, een tablet van 50 en een van 25 mg.
Nou was ik vandaag in de apotheek en die vertelde me dat de 25 mg niet meer te bestellen is.
Dus was haar idee om dan de 50 mg te gaan breken. Maar ik krijg sinds 1 januari een ander merk omdat dat moet van de verzekering en die is filmomhuld en dus niet te breken. Dus de dosis waar ik het relatief goed op doe is gewoon niet te doen. Su-per handig -O- Terug naar 50 is nog even geen optie en naar 100 eigenlijk ook niet. Dat wil de arts niet.

Het voordeel van sertraline is dat je die ook vloeibaar kunt krijgen. Je zou dan naast een tablet van 50mg een vloeibaar deel van 25ml kunnen innemen. Ik brak mijn pillen voorheen ook, maar dan krijg je toch een onbalans omdat je ze niet goed kunt breken (de ene keer een klein stukje, de andere keer een groter stuk).

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-19 11:33

Mijn schildklierpillen zit ik hetzelfde mee. Die zijn alleen in 50 te krijgen. Alleen heb ik tussen de 62/75 nodig. 75 is teveel 62 te weinig. Zit nu op om de dag 1 1/4 en 1 1/2 iniminipilletjes moeten breken. Gelukkig kan dat nog

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 11:57

Heb je al gekeken naar Aleve? Dat is toch ook een NSAID?
Deze heeft geen lactose.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-19 12:03

Ik kan voor nu even uit de voeten tot hopelijk de bruis versie er weer is. Moet uitkijken kan niet tegen alle werkzame stoffen ook. Paracetamol bv valt helemaal verkeerd. Wat in aleve zit ken ik niet. Op advies van ziekenhuis apotheek heb ik dezelfde werkzame stof gekozen waarvan ik nu 200 stuks op voorraad heb. Kom ik even mee vooruit denk ik wel :D

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 20:06

Firelight schreef:
En Apothekers verkopen medicijnen aan het buitenland https://nos.nl/artikel/2269422-apotheke ... nland.html
Iets gaat hier vreselijk mis.

Bizar.

Ik wacht nu bijna 40 dagen op herhaling van een medicijn. Gelukkig heb ik nog voorraad voor een paar weken, maar als dat op is moet ik over op een ander medicijn. Tenzij het dan weer leverbaar is, maar momenteel levert geen enkele fabrikant het middel nog.

Gelukkig is de antideppresiva van de vriendin waarover ik eerder schreef wel weer geleverd. *\o/*

Ik heb wel echt te doen met de apothekersassistenten. Hier hebben ze een heel systeem gemaakt om alle nabestellingen overzichtelijk te houden.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 20:49

Shenavallie schreef:
Warboel schreef:
Ik ga hier ook problemen mee krijgen. Ik slik 75 mg Sertraline per dag, een tablet van 50 en een van 25 mg.
Nou was ik vandaag in de apotheek en die vertelde me dat de 25 mg niet meer te bestellen is.
Dus was haar idee om dan de 50 mg te gaan breken. Maar ik krijg sinds 1 januari een ander merk omdat dat moet van de verzekering en die is filmomhuld en dus niet te breken. Dus de dosis waar ik het relatief goed op doe is gewoon niet te doen. Su-per handig -O- Terug naar 50 is nog even geen optie en naar 100 eigenlijk ook niet. Dat wil de arts niet.

Het voordeel van sertraline is dat je die ook vloeibaar kunt krijgen. Je zou dan naast een tablet van 50mg een vloeibaar deel van 25ml kunnen innemen. Ik brak mijn pillen voorheen ook, maar dan krijg je toch een onbalans omdat je ze niet goed kunt breken (de ene keer een klein stukje, de andere keer een groter stuk).

Wat je nog met je behandelaar kan overleggen de ene dag 50mg en de andere dag 100mg. Bij de ene patiënt gaat dit prima en de andere patiënt reageert daar minder goed op.