Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
BarbaLala schreef:Kan de gemeente niks voor je betekenen mbt contactgegevens?
Pandora2 schreef:Naar het gemeentehuis gaan van de laatst gekende woonplaats van die persoon en daar het probleem voorleggen.
Beetje meewerkende ambtenaar zal je kunnen vertellen of die persoon nog ingeschreven staat. En wil je hopelijk ook het adres geven dan.
Indien verhuisd, kunnen ze je vertellen naar welke gemeente en dan kan je daar weer langs
Percy schreef:Sterker zelfs, ik woon in België en die persoon in Spanje, is de oud bewoner van ons huis die hier ingeschreven is gebleven en het woonadres hier heeft laten staan.
Ibbel schreef:Als dat familielid officieel nog ingeschreven staat op jouw adres en in de gemeente, zou ik daar ook maar eens melding van maken. Mocht hij in de financiele problemen komen, komen ze bij jou aankloppen met een beetje pech. En in Nederland is het strafbaar.
Pompadour schreef:Ibbel schreef:Als dat familielid officieel nog ingeschreven staat op jouw adres en in de gemeente, zou ik daar ook maar eens melding van maken. Mocht hij in de financiële problemen komen, komen ze bij jou aankloppen met een beetje pech. En in Nederland is het strafbaar.
Ik geloof niet dat zij in de problemen komt. Het is een volwassen persoon en het is zijn probleem .
pompadour schreef:Vjestagirl schreef:Voor iedereen die zegt "ik zou het verkopen of ik zou het weggooien": daar kun je echt heel veel gezeik mee krijgen
Als die persoon niet meer traceren is. En die persoon heeft alles uit gewist .Wat moet je dan doen.
Vjestagirl schreef:Dan hoor je die spullen op te slaan voor die persoon. Heel krom, maar eigendomsrecht is best belangrijk in Nederland
meggiemeg schreef:Vjestagirl schreef:Dan hoor je die spullen op te slaan voor die persoon. Heel krom, maar eigendomsrecht is best belangrijk in Nederland
En wie gaat er dan opdraaien voor de kosten als je ze niet meer in je huis op kunt slaan?
Ik vind het een rare situatie van TS, ze heeft al jaren geen contact meer, weet niet waar die persoon is en toch zegt ze dat die persoon zo belangrijk is voor haar. Dan was het toch niet zo ver gekomen?
sneeuwpop schreef:Ik zou me meer zorgen maken om het feit dat hij bij jou staat ingeschreven dan om een paar spullen.
Zou er eerst achteraan gaan wat voor consequenties dat geeft. Dat kan wel eens een lang verhaal gaan worden, waar je volgens mij geen tijd voor hebt met een verhuizing in zicht.