Hoe vertellen jullie thuis dat je een vriend/ vriendin hebt?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 18:13

Eh, niet. -O- Mijn moeder is nogal oordelend met een enorme plaat voor haar kop dus dan kan ik het hele scheldwoordenboek over me heen verwachten. Gelukkig woont ze 300km verderop dus kan ik mijn liefdesleven goed geheim houden voor haar. *D

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 18:14

Wij waren al een tijdje aan t appen (ik woonde al op mezelf maar kwam in de weekenden altijd bij m’n vader) dus het was wel duidelijk dat er iemand was.
1e kerstdag heb ik smorgens m’n vader een berichtje gestuurd dat m’n vriend mee kwam met eten :')
ze hadden elkaar nog nooit gezien maar we doen niet zo moeilijk bij mij thuis, vriend is er nog steeds trouwens <3

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 18:22

Ik ben heel open naar mijn ouders toe. Vertel ze dus ook veel.
Mijn erste vriendje heb ik leren kennen toen we met gezin en vrienden op de camping van hem en zijn ouders waren. Mijn ma bleek zijn pa te kennen.
Via hyves toen nog contact met hem gezocht en mijn ouders wisten van dat contact, de dates etc. Dus geleidelijk ook dat het serieuzer werd.

Mijn huidige partner heb ik leren kennen via het 'paardenmeisjes meeten mannen in uniform' topic. Ze wisten van die etentjes af, ik woonde weer bij hen en had geen zin om over dingen te liegen. Ze vonden het hele idee overigens niks, maar das wat anders. Maar ze wisten daarna ook van de dates af en dat ik niet thuis kwam slapen ed. Dat was eigenlijk direct heel serieus en dat hadden ze ook echt wel door....

Karla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 18:26

Ik ben eigenlijk ook heel open naar mijn vader. Bij mijn vorige vriend ben ik toen het officieel werd, het in de gesprekken gewoon gaan hebben over "mijn vriend" ipv "die vriend", dus dat was wel duidelijk toen. En over mijn huidige (nog net niet officiële :+ ) vriend heb ik vanaf het begin ook gewoon heel veel aan mijn vader verteld. Ik praat gewoon heel graag, dus mijn vader mag al mijn verhalen aanhoren :D :+
Laatst bijgewerkt door Karla op 13-01-19 18:40, in het totaal 1 keer bewerkt

antje_vip

Re: Hoe vertellen jullie thuis dat je een vriend/ vriendin hebt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 18:40

Normaal gesproken zouden je ouders net zo blij moeten zijn als jij :D Dus iets als: Woehooeee ik heb officieel verkering! *\%/* Kijk dit is 'm/haar

Als je op hetzelfde geslacht valt snap ik dat het meer een ding is, maar daar heb ik geen ervaring mee

entless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 19:12

Ik heb afgesproken met een leuke jongen op stal, en nee ik ben niet alleen.
3dagen later, de 2de date *\o/* Zo'n leuke date gehad, ik ben helemaal verliefd.

Destijds 22 jaar en nog thuiswonend, mijn ouders probeerde het uit mijn hoofd te praten. Vooral omdat ik die avond met hem een vakantie besprak voor maanden later.
2 dagen later hadden wij officieel verkering, met een jaar verloofd. Ondertussen zijn wij 7jaar samen, bijna 5 jaar getrouwd en hebben een heerlijk zoontje.

Onze ouders vinden nog steeds dat het te snel is gegaan, maar dat is hun probleem.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 19:38

lieveli schreef:
Als ik iemand leuk vind dan horen mijn ouders dat. Ik deel heel veel met ze.

Ja precies. Hier net zo.

Ik besprak m'n Tinder matches met m'n moeder en ze vond m'n huidige vriend op papier heel leuk dus daar moest ik maar mee afspreken. :') Verder heb ik het gewoon vertelt als ik met hem ging afspreken en hoe dat was. Op gegeven moment was ik met mijn moeder shoppen en vroeg ze of ze hem al mijn vriend kon noemen of nog niet. Daar wist ik geen antwoord op dus had ik hem dat geappt en toen reageerde hij met ik ben inmiddels wel je vriend toch? :D Dus ze was eigenlijk bij het officieel maken.

Lijkt me heel lastig wanneer je zulke dingen niet gewoon met je ouders kan bespreken. Ik weet niet beter dan dat dat normaal is.

Neelm3r9

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 19:49

Erg leuk om dit allemaal te lezen.
Op dit moment zit ik zelf in de situatie om het te gaan vertellen tegen mijn ouders. Weet alleen nog niet wat de juiste manier is. Ik bespreek namelijk niet erg veel met mijn ouders. Wel weten ze dat ik al een paar keer met hem heb afgesproken.

Iemand tips? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 19:51

Niet echt verteld, ik ging gewoon steeds vaker naar hem toe en hij kwam mij ook een paar keer ophalen. Was duidelijk genoeg. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 20:22

Haha nice..

Ik zei: 'ken je **** nog? , dat is m'n nieuwe scharrel'

Vonden ze helemaal leuk gelukkig!

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 20:27

Mijn moeder weet 9/10x wel dat ik bezig ben met iemand, hoe noemen de volwassen mensen dat tegenwooridig? Daten? :Y)

Ben daar altijd heel eerlijk in, soms heb ik zelfs advies nodig haha! Maar mijn ouders zijn heel makkelijk. Mag alles en iedereen uitnodigen die ik wil enzo. Ook jongens.. doen ze totaal niet moeilijk over.

Dus ik vertel het gewoon :j

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 20:29

Dilan93 schreef:
Derde (huidige vriend): mijn personal trainer traint me sinds kort in meer dan alleen fitness :+ (mijn vriend werkte toen als trainer in de sportschool, zo heb ik hem ook ontmoet)

_O-

Hootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 20:35

Mijn ouders kende hem al 8 jaar, en we begonnen pas te praten in dit jaar Januari en waren echt beste maatjes en toen het uit raakte met mn ex, vonden we elkaar toch wel heeel intressant. Toen het officieel werd zei ik de volgende dag gewoon tegen mn ouders 'Oja, trouwens ik heb dus een relatie met K.'

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 17:51

Uhmm mijn vriend die was bij mij en mijn ouders kwamen wat ophalen, het was toen nog niet eens officieel en mijn ouders dachten van wel :')

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 17:55

Niet.

Moeder kwam er na maanden achter toen ik het eens over hem had. Vader heeft het via mn zus gehoord. Praat ik nooit mee. Heeft na 2,5 jaar mn vriend maarliefst één keer gezien :Y)

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 18:00

ik heb mn moeder geappt of ze wat te doen had die middag. toen ze terug appte van niet vroeg ik of we koffie mochten komen drinken. ma zag het meteen...we?
hierop antwoordde ik heel droog, ja.. we. Nou ja.. en zo heb k het verteld.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 18:04

hier moeder van een 18 jarige zoon, die af en toe wat "damesbezoek" heeft, dat wordt vakkundig zo ongezien mogelijk naar zijn kamer gerouteerd, maar die fiets voor de deur, schoenen in de gang en jas aan de kapstok valt wel op natuurlijk, dus dan ga ik maar eens informeren ziet hij zich genoodzaakt zijn vangst voor te stellen!

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 18:05

Mijn moeder kwam er bij mijn vorige twee elke keer achter voordat ik het kon vertellen omdat ze in mijn sms'jes/msn had zitten kijken -O- kreeg niet eens de kans om het te vertellen. Ik vertelde het dan ook vaak nooit meteen omdat ik graag wilde nadenken over hoe ik het wilde zeggen.

Bij mijn huidige vriend heb ik het wel zelf kunnen zeggen gelukkig.

daphne_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 20:43

Ik vertelde altijd als ik met iemand aan het daten was maar dat het vaak niks zou worden (was ook vaak zo).
Bij mijn huidige vriend was ik zó zeker dat dit hem is voor mij dat ik het gelijk vertelde en hem voor dat het officieel werd al thuis had uitgenodigd (hij had even een duwtje in de goede richting nodig) :+

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 21:48

Wij zouden uit eten gaan, en toen zei ik tegen mijn vader dat ik iemand extra mee zou nemen. :+