Huis/hypotheek op 2 namen laten zetten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jildau

Re: Huis/hypotheek op 2 namen laten zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 13:16

Ik had met mijn ex een hypotheek op beide namen met alleen een samenlevingscontract. Om dezelfde reden want we wilden niet trouwen (achteraf maar goed ook :D) en ik vond een geregistreerd partnerschap ook 'teveel'.

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 14:00

Samenlevingscontract was bij mij ook voldoende, toen samen een nieuwe hypotheek afgesloten voor hoger bedrag om te kunnen verbouwen. Ik had alleen geen overwaarde dus dat was wel anders bij ons.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 18:10

Dit past beter op HTT (Huis, Tuin en Techniek), ik verplaats het topic even voor je. :)

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 20:48

Met mijn ex heb ik een huis gekocht zonder te trouwen en zelfs zonder samenlevingscontract.

Met mijn huidge man heb ik een nieuwbouw woning gekocht, ook zonder samenlevings contract etc, maar zijn we een geregistreerd partnerschap aangegaan nog voor de oplevering van het huis.

Bentee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-19 21:26

11AFotograaf schreef:
De precieze details weet ik niet, maar volgens mij is een samenlevingscontract ook voldoende.

Ik zou alleen als ik jou was, wel laten vastleggen hoeveel eigen geld je er destijds en inmiddels al door aflossing al is het huis hebt gestopt en dat deel voor jou claimen in de vorm van een percentage. Mocht je toch nog uit elkaar gaan, dan kan hij niet de helft claimen, terwijl meer dan de helft nu bijv. al van jou is.

Bijv. je appartement heb je destijds gekocht voor € 100.000, waarvan je toen € 30.000,- zelf hebt ingelegd (30%) en inmiddels € 25.000 van de hypotheek van € 70.000,- hebt afgelost. Dan is dus 55% van het huis nu van jou! Niet 50% maar!

Ik zou je eigenlijk aanraden met een goede adviseur buiten de bank te gaan praten, want die weten meestal veel meer over hoe je dit het beste kan regelen!

Ja daar ga ik ook serieus wat over op papier laten zetten. goede tip! Ik wil iniedergeval wel dat mijn deel wat ik zelf heb ingelegd van mij blijft mochten we uit elkaar gaan. :j