) en ik vond een geregistreerd partnerschap ook 'teveel'. Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
) en ik vond een geregistreerd partnerschap ook 'teveel'. 11AFotograaf schreef:De precieze details weet ik niet, maar volgens mij is een samenlevingscontract ook voldoende.
Ik zou alleen als ik jou was, wel laten vastleggen hoeveel eigen geld je er destijds en inmiddels al door aflossing al is het huis hebt gestopt en dat deel voor jou claimen in de vorm van een percentage. Mocht je toch nog uit elkaar gaan, dan kan hij niet de helft claimen, terwijl meer dan de helft nu bijv. al van jou is.
Bijv. je appartement heb je destijds gekocht voor € 100.000, waarvan je toen € 30.000,- zelf hebt ingelegd (30%) en inmiddels € 25.000 van de hypotheek van € 70.000,- hebt afgelost. Dan is dus 55% van het huis nu van jou! Niet 50% maar!
Ik zou je eigenlijk aanraden met een goede adviseur buiten de bank te gaan praten, want die weten meestal veel meer over hoe je dit het beste kan regelen!